quote:Op maandag 11 juni 2007 00:11 schreef Petre het volgende:
[..]
Ging het hard dan? ( normaal komt zp'n bui nogal lastig de ijssel over..)
dat denk ik ook jaquote:
Mijn ouders wonen aan/op de dijk.. zullen wel een prachtig uitzocht hebben gehadquote:Op maandag 11 juni 2007 00:18 schreef JohnFoK het volgende:
Even ging het hard met veel regen! Nu zie ik nog wel een aantal flitsen bij de ijssel. ergste is echt voorbij
[..]
Kijk ook eens naar wat fotootjes in het KLB-topic van skvquote:Op maandag 11 juni 2007 00:33 schreef Logician het volgende:
WTF net pas thuis ovv alles ligt plat, alles staat onder water, tot aan de knieen nat...
we gaan even een stukje verderop kijken en meer foto's maken, blijkt drama te zijn..
more to come
Jij woont ook in Enschede!quote:Op maandag 11 juni 2007 00:33 schreef Logician het volgende:
WTF net pas thuis ovv alles ligt plat, alles staat onder water, tot aan de knieen nat...
we gaan even een stukje verderop kijken en meer foto's maken, blijkt drama te zijn..
more to come
we waren in de stad, ik en DrMarten, paar leuke filmpjes enz voor straksquote:Op maandag 11 juni 2007 00:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar wat fotootjes in het KLB-topic van skv
Was je buiten de stad? Zo ja, erg jammer dat je dit hebt gemist!
Vertel! Ik miste al een 'enschede is nat'-topic in DE.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:33 schreef Logician het volgende:
more to come
Het flitste behoorlijk maar waar ik zat heb ik weinig echt harde knallen gehoord, vrijwel de meeste ontladingen waren vrij hoog in de wolken. Dat scheelt toch wel ietsquote:Op maandag 11 juni 2007 00:46 schreef TeeWee het volgende:
Ben vanuit Duitsland meegereden met die bui vanavond... Was een partij heftig. Ik vind onweer erg leuk enzo, maar hier werd zelfs ik een beetje nerveus van
Elke 2 seconden een flits, was wel makkelijk om de weg een beetje te volgen
Deze mensen zijn we net nog tegen gekomen, was een bejaard indonesisch koppel, ze zagen niets door de regen en reden zo tegen een muur van water aan, de vrouw was half in shock, net in nlquote:Op maandag 11 juni 2007 00:14 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Das nie goe voor de auto, dat weet ik wel.
Kostbaar grapje.
quote:Op maandag 11 juni 2007 01:54 schreef Logician het volgende:
[afbeelding]
Sja.. station drienerlo ... dit is de tunnel waar je normaal onder door loopt hier staat dus 3 a 4 meter water
en snackbar de puntmuts (rechts op de foto je ziet nog net het bord boven de ingang) sja... ik denk dat daar een poosje niet gegeten gaat worden...
Mooi vergelijkplaatje:quote:Op maandag 11 juni 2007 01:54 schreef Logician het volgende:
[afbeelding]
Kruispunt bij het Centraal station, ik wou de bus nemen en werd uitgelachen door de chauffeur..
rechts zie je nog een stukje tunnel
[afbeelding]
Sja.. station drienerlo ... dit is de tunnel waar je normaal onder door loopt hier staat dus 3 a 4 meter water
en snackbar de puntmuts (rechts op de foto je ziet nog net het bord boven de ingang) sja... ik denk dat daar een poosje niet gegeten gaat worden...
Ja, op dit station stappen veel studenten uit en lopen dan naar de UT, de mensen uit de richting Hengelo moeten door het tunneltje heen.quote:Op maandag 11 juni 2007 03:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat het morgen al weer weg is. Leuke verassing als je met je dromerige kop om 8 uur uit het stoppertje stapt, staat er ineens heel meer voor je neus.
dat was niet helemaal wat Helga zei. Ze constateerde dat de buien boven Duitsland niet echt veel verder leken te trekken, alsof ze oplosten op het moment dat ze naar Nederland trokken. Dat ze Nederland niet zouden halen heeft ze volgens mij niet gezegd.quote:Op maandag 11 juni 2007 08:34 schreef IkWilbert het volgende:
Wow, wat een weer gisteravond. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel en zwaar onweer heb meegemaakt![]()
Wel een blunder van Helga van Leur, ik kijk om 18:00 het nieuws+weer. Laat ze een radar zien van buien boven duitsland. Komt zij met de opmerking "de buien zullen ons land niet bereiken, ze sterven uit voordat ze de grens bereiken. Later vanavond is Zeeland misschien nog een bui...."
Tuurlijk Helga, we zijn zowat weggestroomd hier in het oosten!
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op maandag 11 juni 2007 10:32 schreef tweakdsl het volgende:
Dat komt vast en zeker hierheen. kan gewoon niet anders als je naar de laatste dagen kijkt!
Al met al toch een behoorlijke blunder van de meteo dienstenquote:Op maandag 11 juni 2007 10:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat was niet helemaal wat Helga zei. Ze constateerde dat de buien boven Duitsland niet echt veel verder leken te trekken, alsof ze oplosten op het moment dat ze naar Nederland trokken. Dat ze Nederland niet zouden halen heeft ze volgens mij niet gezegd.
Het weerbericht bij het NOS journaal was veel erger. Die beweerden doodleuk dat het droog zou blijven, terwijl op dat moment de meldingen wateroverlast al binnenstroomden via P2000
Ze doen niet anders de laatste tijdquote:Op maandag 11 juni 2007 12:04 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Al met al toch een behoorlijke blunder van de meteo diensten
Als je 't beter kan, doe 't dan. Dit soort buien voorspellen is niet triviaal.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:04 schreef IkWilbert het volgende:
Al met al toch een behoorlijke blunder van de meteo diensten
Lekkere dooddoener.... Je mag toch verwachten dat met de techniek van tegenwoordig dit te voorsppellen is? Er waren genoeg mensen op weerwoord die het wel konden... Ook estofex zat er goed bij.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je 't beter kan, doe 't dan. Dit soort buien voorspellen is niet triviaal.
Eh... nee?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:27 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Lekkere dooddoener.... Je mag toch verwachten dat met de techniek van tegenwoordig dit te voorsppellen is?
Ik keek net ook ff en hij geeft wel een heel vreemd beeldquote:Op maandag 11 juni 2007 12:45 schreef Sonja27 het volgende:
Ligt het aan mij of doet die buienradar vreemd?
is gewoon een storing... zal straks wel weer opgelost zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:48 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Ik keek net ook ff en hij geeft wel een heel vreemd beeldvanuit het niets ineens heel nederland regen
![]()
Ik pak hier in Enschede vast weer de zwembroek uit de kastquote:Op maandag 11 juni 2007 15:42 schreef HenkieVdV het volgende:
www.buienradar.nl ..Lijkt aardig op het beeld van gisteravond.
Idd. Vooral dat noordelijk lijntje ziet er lekker uit. Shelf/rolwolk...?quote:Op maandag 11 juni 2007 15:53 schreef tweakdsl het volgende:
Kans op 2 x MCS! Check Dld.
Lijkt me geen downburst; gewoon een regengordijn. Maar het is moeilijk te zien.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:21 schreef tweakdsl het volgende:
Lijkt mij een downburstr te zijn iets verderop:
[afbeelding]
[...]
Laat maar komen. Als 'ie in de buurt is ga ik met de MTB eens even de heuvels inquote:Op maandag 11 juni 2007 16:02 schreef richie29 het volgende:
Als ik de lijn op buienradar nu doorbereken is de grootste hap nu voor Arnhem en Nijmegen
Mooi, de atmosfeer is dus van ziochzelf al behoorlijk onstabielquote:Op maandag 11 juni 2007 16:15 schreef Party_P het volgende:
bij hoenderloo (tussen Apeldoorn en Ede) is een onweersbui onstaan
't Kwam nog dicht bij, maar net niet ver genoeg.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:02 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. Vooral dat noordelijk lijntje ziet er lekker uit. Shelf/rolwolk...?![]()
[..]
Lijkt me geen downburst; gewoon een regengordijn. Maar het is moeilijk te zien.
Hier wel één:
[afbeelding]
Verder mooie foto's![]()
Hier was eigenlijk alleen weerlicht te zien. Dus nu al sinds eind mei droog![]()
[afbeelding]
Het blijft al een tijdje voor de grens hangen (zoals vaker afgelopen dagen behalve gisteravond), maar langzaam maar zeker begint het een beetje bewolkt te raken.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:26 schreef DrMarten het volgende:
volgens buienrader krijgen we straks nog meer regen/onweer... als dat maar goed gaat komen... er zijn nog redelijk veel tunnels die onder water staan hier...
Hier geen wolkje aan de lucht. Wel is de bui boven Gelderland te zien.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:58 schreef -skippybal- het volgende:
Hier komen steeds meer cummulus. Webcam op paar kilometer van m'n huis.
Vetquote:Op maandag 11 juni 2007 17:12 schreef tweakdsl het volgende:
eR IS MOMENTEEL EEN TOUCH DOWN TUSEN aKEN EN kERKRADE/sIMPELVELD.
Deze waarneming komt van mijn vader, die mij in paniek opbelde. De slurf heeft Touchdown!
Een stukje naar het noorden zit een bui die opzwelt als de hulk.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:12 schreef tweakdsl het volgende:
eR IS MOMENTEEL EEN TOUCH DOWN TUSEN aKEN EN kERKRADE/sIMPELVELD.
Deze waarneming komt van mijn vader, die mij in paniek opbelde. De slurf heeft Touchdown!
Waarschijnlijk zie je niet die buien in Limburg maar de buien boven Gelderland en Duitsland.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Net aantal foto's gemaakt van die buien. Ze zijn hier letterlijk gewoon te zien!
Kloptquote:Op maandag 11 juni 2007 17:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zie je niet die buien in Limburg maar de buien boven Gelderland en Duitsland.
Het zal 'm wel niet bevallen zijn in Duitsland.quote:Convergentielijn trekt zuidwestwaarts en komt dus weer terug ons land binnen. Nabij deze lijn later vanmiddag en vanavond een verhoogde kans op.
Niet eerlijk, jullie hebben al genoeg gehad!quote:Op maandag 11 juni 2007 17:29 schreef Falco het volgende:
Enschede krijgt weer een mooie lading regen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |