Ze dachten eerst dat het een kater wasquote:Slechtgekozen naam voor een poes, dat wel.
quote:Krijgen we ook foto's?
quote:Foto's komen er straks wel aan
Uh, even regelenquote:Op zondag 10 juni 2007 19:45 schreef oor het volgende:
wanneer komen er foto;s?
Errrr....quote:Op zondag 10 juni 2007 20:09 schreef SHE het volgende:
Gotver; ik heb zo'n moeite me te beheersen.
Hoezo steriel? Wle vaak dat er maar één rode ofzo uitkomt, maar geen?quote:Op zondag 10 juni 2007 20:38 schreef Unknowd het volgende:
het is tamelijk zeldzaam, want een rode poes is over het algemeen steriel, maar we hebben nu dus 6 rode, sexe is nog niet te onderscheiden, maar het is egt super vet
3-5 dacht ikquote:Op zondag 10 juni 2007 20:38 schreef Viking84 het volgende:
Is het wel normaal dat er zoveel katjes uitrollen? Wat is het gemiddelde?
Jochem is gewoon de eerste dragende kater ter wereldquote:Op zondag 10 juni 2007 20:44 schreef Unknowd het volgende:
ze zijn allemaal gewoon normaal op kracht. uhm het gemiddelde is idd 3-5, en rode poezen zijn over het algemeen steriel, geen kinders mogenlijk, dat gaat via genetische shit, maar het aantal heeft daar niks mee te maken. Het is het ook best wel zeldzaam, een groot nest, allemaal rood. En om te beginnen dachten we dat (jochem) een kater was..
Jochem Schwarzenegger....quote:Op zondag 10 juni 2007 20:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Jochem is gewoon de eerste dragende kater ter wereld
whaha, nee, wist je dat neit dan?quote:Op zondag 10 juni 2007 20:45 schreef Aventura het volgende:
Wat een droppies!
Oh en roze poezen steriel? Dan heb ik voor niks 170 euro uitgegeven aan de DA laatst
Dat wist ik inderdaad niet! Maar goed, de poesjes waren wel krols en dat was voor hun (en mij) niet zo fijn. Dus niet helemaal voor niks gedaan...quote:
als je een rode poes wilt moet je gewoon kopen, het is altijd handig meegenomen als je geen jongen wil, maar anders moet je goed zoeken..quote:Op zondag 10 juni 2007 20:49 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Je kunt het er maar beter niet op wagen, wel?
Maar rode poezen zijn over het algemeen vaak steriel. Onvruchtbaar dus.quote:
Super!!quote:Op zondag 10 juni 2007 21:31 schreef no1uknow het volgende:
Laatste update voor nu even, de kleintjes liggen heerlijk mooi bij elkaar, waarschijnlijk gaan ze slapen.
Jochem is zich nog aan het wassen en gaat waarschijnlijk zo even eten ofzo, even rusten oid.
De al geboren kleintjes maken het goed! Allemaal al wat gedronken enzo. Ziet er allemaal goed uit!
Er zitten als het goed is nog 1 of meer in.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:34 schreef Aventura het volgende:
Allemaal geboren dan?
urban myth, ga maar opzoeken, ga maar researchen, het is echt wel zo, het zit in de genen van rode poezen, het is gewoon mogelijk dat rode poezen kinderen kunnen krijgen, maar vaak over het algemeen zijn rode poezen steriel.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:03 schreef SHE het volgende:
Ehm, als ik even nadenk, dan is rode poezen en steriliteit een urban myth.
Ik geloof dat alleen schildpadjes soms te maken kunnen hebben met steriliteit inzake het extra X chromosoom.
Anders de kittens bijvoedenquote:Op zondag 10 juni 2007 23:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus dat wordt toerbeurt tepelen!
LIEF!
Maar wel erg veel voor mammapoes.
Fijn te horen.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:07 schreef no1uknow het volgende:
Kittens bijvoeden zal geen probleem zijn. Tante heeft daar wel ervaring mee (Vroeger gedaan bij o.a. een cavia).
Dat zal wel goedkomen.
Het zijn allemaal rooien. Er is er eentje met wat witte 'accenten' op z'n borst en poten maar we vermoeden dat dat een kater is.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:21 schreef wonderer het volgende:
Wat veel. En wat leuk dat het bijna allemaal rooien zijn
Ze zijn niet van mij hé, ik ben neefje van..quote:Op maandag 11 juni 2007 01:13 schreef kamelenbult het volgende:
Al opvang voor de nieuwe sweety's? of hou jezeallemaal zelf![]()
Dat zou nog wel kunnen ja, toen ik gister om half 12 weg ging waren er 6, en er zat er nog minstens 1 in, die was te voelenquote:Op maandag 11 juni 2007 10:09 schreef B.ertha het volgende:
Ik zou het wel grappig vinden als er nu een uit zou komen die helemaal níet rood isWit, of lapjes ofzo, om het geheel een beetje te breken. Dat staat extra schattig
Alleen verkopen aan betrouwbare mensen (dus ook regelmatig langs laten komen en band opbouwen) en als het per se als cadeau moet, weet je dan zeker dat je broertje voor katten kan en wil zorgen?quote:Op maandag 11 juni 2007 10:13 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ze zijn niet van mij hé, ik ben neefje van..
Maar waarschijnlijk gaan ze ze verkopen en misschien krijgt mijn broertje er één als cadeau, (soort van suggestie werd er gemaakt gister) omdat hij vandaag jarig is![]()
Ik hoop het
hier pieter, de situatie ongewijzigd, ene er nog niet uit, maar zit duidelijk nog wat in:Pquote:Op maandag 11 juni 2007 10:16 schreef Nonneke het volgende:
kittens 'verkopen' en cadeau doen voor een verjaardag![]()
![]()
Zijn ze inmiddels allemaal geboren ? Als je nu nog het idee hebt dat er nog wat in zit echt even langs de DA !!
Wel super een nest rooie, ben benieuwd of er dames tussen zitten
![]()
nou, dat band opbouwen maakt niet zo heel erg uit, in de 8 weken hebben die poesjes alleen een band met de moeder, niet met de mens, het gaat niet via cadeau, zo'n beest geef je niet even zomaar weg. en zijn broertje is niet zo'n kattenverzorgen, ziet er leuk uit, maarja poep, plas, zindelijk maken, zie je dat een jochie van 13 doen ?quote:Op maandag 11 juni 2007 10:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Alleen verkopen aan betrouwbare mensen (dus ook regelmatig langs laten komen en band opbouwen) en als het per se als cadeau moet, weet je dan zeker dat je broertje voor katten kan en wil zorgen?
Wacht alsjeblieft niet te lang met naar de dierenarts gaan. Is niet goed voor mamapoes als het zo lang duurt.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:27 schreef Unknowd het volgende:
hier pieter, de situatie ongewijzigd, ene er nog niet uit, maar zit duidelijk nog wat in:P
en voor info, tussen de 1ste en laatste kan 24 uur zitten, is ze daarna nog dik, dan kan het misschien fout gaan met de baby, maar de moederpoes heeft daar geen last van.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wacht alsjeblieft niet te lang met naar de dierenarts gaan. Is niet goed voor mamapoes als het zo lang duurt.
misschien moeder door elkaar gehaalt in ieder geval geen discussie meer hierover..quote:Op maandag 11 juni 2007 15:25 schreef SHE het volgende:
Klopt, LLL
Schildpadkatjes zijn zo goed als zeldzaam en de katertjes zijn dus soms onvruchtbaar; ivm de foutieve XXY code.
Rode poezen zijn wel zeldzaam, maar gewoon hartstikke vruchtbaar.
Ik vind dat je er wel erg makkelijk over doet.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:59 schreef Unknowd het volgende:
[..]
en voor info, tussen de 1ste en laatste kan 24 uur zitten, is ze daarna nog dik, dan kan het misschien fout gaan met de baby, maar de moederpoes heeft daar geen last van.
Geen dierenarts nodig, als hij voor 7 uur vnaaf niet eruit is, dan wekken we de weën zelf op. wat mijn moeder dus kan![]()
![]()
Die is dierenarts?quote:Op maandag 11 juni 2007 16:59 schreef Unknowd het volgende:
[..]
en voor info, tussen de 1ste en laatste kan 24 uur zitten, is ze daarna nog dik, dan kan het misschien fout gaan met de baby, maar de moederpoes heeft daar geen last van.
Geen dierenarts nodig, als hij voor 7 uur vnaaf niet eruit is, dan wekken we de weën zelf op. wat mijn moeder dus kan![]()
![]()
Ja leuk piet, maar ik ben er ook nog en mijn ouders ook.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:28 schreef Unknowd het volgende:
[..]
nou, dat band opbouwen maakt niet zo heel erg uit, in de 8 weken hebben die poesjes alleen een band met de moeder, niet met de mens, het gaat niet via cadeau, zo'n beest geef je niet even zomaar weg. en zijn broertje is niet zo'n kattenverzorgen, ziet er leuk uit, maarja poep, plas, zindelijk maken, zie je dat een jochie van 13 doen ?
D'r was toch juist wel een rode kater in jullie buurtquote:Op maandag 11 juni 2007 16:57 schreef Unknowd het volgende:
de kat heeft het niet met een rode kater gedaan, want die zijn hier niet, enige die hier in de buurt zijn, is een witte en zwarte kater..
Wat dacht ze van laten steriliseren..?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:40 schreef no1uknow het volgende:
Ja ik vind het ook een beetje apart als ik eerlijk moet zijn.
M'n tante heeft wel al 6/7 nesten gehad, dus die weet wel wat ze wel en niet moet doen, maar toch, ben benieuwd
jonge ik heb jullie konijnen en shit gezien, met nagels van 20 cmquote:Op maandag 11 juni 2007 17:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja leuk piet, maar ik ben er ook nog en mijn ouders ook.
Al zou m'n broertje hem voor zn verjaardag krijgen, zou hij bij wijze van spreke gewoon van iedereen zijn.
Dus niet nog een kitten?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:34 schreef Unknowd het volgende:
mama en kittens zijn in orde, was gewoon nog een buld met vruchtwater etc in, dus geen extra poedie als we gehoopt hadden, dat ik er zo rustig over doe is omdat ik het gewend ben en me moeder er gewoon mee vertrouw, denk je dat ik m'n twijfels niet heb ofsow.. naja in ieder geval is alles ok, poesies eten allemaal goed en liggen nu lekker met zijn allen te slapen
Ongecastreerde katers kunnen een gebied van kilometers groot "bedienen", en ik neem aan dat jullie de poes niet fulltime in de gaten gehouden hebben ?quote:Op maandag 11 juni 2007 16:57 schreef Unknowd het volgende:
de kat heeft het niet met een rode kater gedaan, want die zijn hier niet, enige die hier in de buurt zijn, is een witte en zwarte kater..
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:23 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Ongecastreerde katers kunnen een gebied van kilometers groot "bedienen", en ik neem aan dat jullie de poes niet fulltime in de gaten gehouden hebben ?
Als het alleen rode katertjes zijn en geen enkel poesje dan kun je niet achterhalen wat voor kater de vader geweest is. Als er een poesje bij zit dan kan de vader absoluut niet zwart geweest zijn en is hij naar alle waarschijnlijkkheid toch rood.
Theoretisch gezien kan een witte kater die onder zijn witte jas rood is ook rode poesjes verwekken bij een rode poes, maar theoretisch gezien zou de helft van het nest dan ook uit witte kittens moeten bestaan. Met 6 kittens en geen één witte daarbij lijkt die kans mij niet erg groot.
De kleur rood of zwart zit op het X-chromosoom. Een kater heeft maar één X-chromosoom, dat krijgt hij van zijn moeder, van zijn vader krijgt hij een Y-chromosoom. Dat X-je van zijn moeder bepaalt gelijk zijn kleur.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:40 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Hoezo wel bij poesjes en niet ibj katertjes?
Ah zo, ik snap hetquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:16 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
De kleur rood of zwart zit op het X-chromosoom. Een kater heeft maar één X-chromosoom, dat krijgt hij van zijn moeder, van zijn vader krijgt hij een Y-chromosoom. Dat X-je van zijn moeder bepaalt gelijk zijn kleur.
Poezen hebben twee X-chromosomen, en die krijgen dus kleur van de vader én de moeder. Twee keer zwart, twee keer rood, of 1x zwart en 1x rood (lapjeskat/schildpadje). Daarom kunnen katers ook eigenlijk geen lapjes zijn, omdat ze maar één X-chromosoom horen te hebben kunnen ze ook maar één kleur zijn. (witte vlekken of tijgerstrepen buiten beschouwing gelaten, die gaan weer via andere genen)
In dit geval is de moeder rood, en moeten alle katers dus rood zijn. Poesjes hebben dus één rode X van hun moeder, en als er rode poesjes zijn ook een rode X van hun vader. Als ze een zwarte vader hadden zouden ze van hem een zwarte X krijgen en dus zwart/rood = schilpadpoesje zijn.
aaah:)quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:38 schreef B.ertha het volgende:
Bij mijn kittens waren ze ook met 6 en die stinkerds hebben gewoon moeders tepels eraf gezogen! Echt helemaal erafArm ding
uhm de moeder die nu op de foto te zien is, konden wij na 10 weken nog niet zien, arts ook niet, en zo zijn we er dus achter gekomen,, ze werd krools en fuckte een katerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Greys het volgende:
Ze zien er goed uit zeg! Moeders kijkt ook zeer tevreden met haar rooie gespuis![]()
Wanneer kan je zien of het poesjes of katertjes zijn eigenlijk?
Ik ookquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:11 schreef Aventura het volgende:
Wat een poezenpracht zeg. Ik heb een zwak voor rooitjes
zolang er maar geen handwerk aan te pas komtquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Volgens mij moet je wel heel harteloos zijn als je na het zien van dit topic niet zo "Aaah !!
!" achter de computer zit.
Jeetje, da's wel een beetje jong dan, of niet ? Ga je haar laten steriliseren hierna eigenlijk ?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:17 schreef Unknowd het volgende:
het 1ste nest, de kat was pas 10/11 weken oud, en smeerden hem, waar wij dachten dat we hem kwijt waren, kwam hij een week later weer vrolijk aanhuppelen, zwanger dus,
Moet dat niet 10/11 maanden zijn dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:39 schreef kissy het volgende:
Een poesje van 10-11 weken kan volgens mij ook niet zwanger raken, denk dat er een rekenfout is gemaakt.
Anyway, de kittens zijn prachtig, en ik wens jullie natuurlijk heel veel plezier met dit nestje.
Lijkt mij ook waarschijnlijker (vroegste zwangere poes waar ik heb van gehoord was iemand met een Siameesje van 4 maandenquote:Op woensdag 13 juni 2007 08:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moet dat niet 10/11 maanden zijn dan?
Yep. 10 weken is onmogelijk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moet dat niet 10/11 maanden zijn dan?
Laten bieden?quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:46 schreef Unknowd het volgende:
ik zou nog niet weten hoeveel, we gaan laten bieden
Precies.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:16 schreef MissBliss het volgende:
Bieden?
Gaat het er niet om dat de beestjes een goed baasje krijgen ipv zo veel mogelijk geld ervoor vangen?
Newsflash!quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:46 schreef Unknowd het volgende:
Even punt voor punt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:40 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk is het emotie.
Eerst wordt er je reinste onzin verkondigd, dat rode poesjes steriel zijn. Wat mij doet afvragen of jullie wel bekwaam zijn om een nest te krijgen.
Ten tweede denkt men dat er nog een kitten zit en niemand die het noodzakelijk vind om een DA te alarmeren.
En dan als klap op de vuurpijl gaan jullie melden dat jullie op katten laten bieden.
Ik weet niet wat jullie gewend zijn, maar hier in F&F zijn wij daar niet zo blij mee.
Daarbij wil ik nog toevoegen, dat als hier ook nog maar 1 poging wordt gedaan om de kittens te verkopen, dit topic meteen sluit.
Overigens vind ik, persoonlijk, 7 nesten in een mensenleven voortbrengen nogal wat. Ik zal maar niet meer naar de asiels verwijzen, want het is voor dovemansoren.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:42 schreef STING het volgende:
Niet de moeite doen om ervoor te zorgen dat je katten uberhaupt een nest krijgen, vind ik al onverantwoordelijk. Van plan zijn het te doen, maar het niet doen is dat ook ja.
Dat je vanwege het overschot, als je een kat(er) hebt, er zsm voor moet zorgen dat hij/zij gestereliseerd/gecastreerd wordt. Dat niet doen, draagt alleen maar bij aan het overschot en zorgt er dus voor dat er veel katten geen baasje hebben. Onverantwoordelijk dus.quote:
Zoals ik al eerder heb gezegd hadden ze het beestje nog niet zo lang, en waren ze van plan het te stereliseren. Ze hebben met man en macht geprobeerd het beestje binnen te houden. Ken de feiten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:24 schreef STING het volgende:
[..]
Dat je vanwege het overschot, als je een kat(er) hebt, er zsm voor moet zorgen dat hij/zij gestereliseerd/gecastreerd wordt. Dat niet doen, draagt alleen maar bij aan het overschot en zorgt er dus voor dat er veel katten geen baasje hebben. Onverantwoordelijk dus.
Met als reactie:quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:26 schreef PLAE@ het volgende:
wel snel steriliseren die hap. Je wil niet weten hoeveel poezen er 's nachts over straat zwalken
En...:quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:08 schreef Unknowd het volgende:
whaha nee idd, maar me moeder vind die nesten wel leuk, dus tja zou het niet weten, kittens zijn overgens te koop..
Hier heb ik een reactie op gepost, namelijk dat dat in F&F niet de bedoeling is.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:46 schreef Unknowd het volgende:
En de volgende dag:quote:Op zondag 10 juni 2007 19:41 schreef Unknowd het volgende:
Ze is trouwens een uur bezig nu, iets langer misschien.
Van de dierenartsen online site:quote:Op maandag 11 juni 2007 16:59 schreef Unknowd het volgende:
[..]
![]()
quote:De gemiddelde tijd tussen de geboorte van 2 kittens mag niet langer dan 30 minuten zijn. Anders moet gecontroleerd worden waarom de bevalling niet vordert. Zonodig wordt dan een weeënversterkend middel ingespoten
Ja oké. Maar dat heb ik toch al opgehelderd?! Ik kan me goed voorstellen dat het zo overkwam als jij dacht. Dan is het natuurlijk geen gekke reactie, maar nu is het toch wel duidelijk?quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Met als reactie:
[..]
En...:
[..]
Hier heb ik een reactie op gepost, namelijk dat dat in F&F niet de bedoeling is.
Gekke reactie...? Nee, denk ik niet.
Het komt/kwam een beetje over als poezenhandel in mijn boek, en dat is iets wat we in F&F absoluut niet willen
Ja hoor, primaquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja oké. Maar dat heb ik toch al opgehelderd?! Ik kan me goed voorstellen dat het zo overkwam als jij dacht. Dan is het natuurlijk geen gekke reactie, maar nu is het toch wel duidelijk?
geld is bij ons nog niet eens aan de orde geweest, we gaan gewoon kijken, eerst binnen kennissen kring, zoals de dieren winkel...quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:36 schreef Ticootje het volgende:
Wij hadden ons nestje op marktplaats gezet.... maar dat doen we nooit meer. Het andere nestje is bij allemaal bekenden ondergebracht, behalve 1. Maar dat stel zag er zo lief uit en waren meteen zo vreselijk dol op gijs, dat we het wel vertrouwden.
Ik vind het belangrijker dat je weet dat de beesten een goed huis hebben dan dat je er geld voor vraagt.
Je kan ze altijd nog naar de Chinees brengen iddquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:12 schreef Sirtalis het volgende:
Lekkerrrrrrrrrrrrr!
ey, latenw e het even gezellig houden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:16 schreef Paaul het volgende:
[..]
Je kan ze altijd nog naar de Chinees brengen idd
Begrijp ik nou goed dat je ze naar een dierenwinkel gaat brengen ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:03 schreef Unknowd het volgende:
[..]
geld is bij ons nog niet eens aan de orde geweest, we gaan gewoon kijken, eerst binnen kennissen kring, zoals de dieren winkel...
nee, een kennis van me werkt hier in nootdorpse dierenwinkel. en heeft een aantal advertenties en adresjes voor me. maar natuurljk eerst een ontmoeting met de baasjesquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:35 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat je ze naar een dierenwinkel gaat brengen ?
nee, dat was gewoon nog een buldje vocht enzow, is er allang al uit.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:12 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe zit het nou met die kitten die misschien nog in moeder zat
quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:57 schreef Ticootje het volgende:
Je verwent ons wel met zoveel foto's zeg!
whahaha:Dquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil ze allemaal....
Ik denk alleen dat ik het niet eens ga worden thuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |