Dat is flink balenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:32 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Geen idee, in het AD stonden overzichten van branden zag je er 2 op kreta
Volgens mij valt het wel meequote:
Je wc papier moet je in een emmer naast de wc gooien. Erg smerig. Simpele oplossing is dus idd kakken bij de Mac of elders, zodat je je wc papier wel lekker hollands kan doorspoelen zonder dat je eigen appartement overstroomtquote:Op zondag 1 juli 2007 00:07 schreef Jeroen_M het volgende:
Wellicht een rare vraag, maar hij is het in Chersonissos gesteld met de sanitaire voorzieningen?
Ik hoorde van een gast dat hij moest kakken bij de McDonalds....
Dat meen je nietquote:Op zondag 1 juli 2007 13:39 schreef s0k het volgende:
[..]
Je wc papier moet je in een emmer naast de wc gooien. Erg smerig. Simpele oplossing is dus idd kakken bij de Mac of elders, zodat je je wc papier wel lekker hollands kan doorspoelen zonder dat je eigen appartement overstroomt
Haha dat is bullshit hoorquote:Op zondag 1 juli 2007 13:39 schreef s0k het volgende:
[..]
Je wc papier moet je in een emmer naast de wc gooien. Erg smerig. Simpele oplossing is dus idd kakken bij de Mac of elders, zodat je je wc papier wel lekker hollands kan doorspoelen zonder dat je eigen appartement overstroomt
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:07 schreef s0k het volgende:
Op heel Kreta ja. Komt doordat de riolering door de oude grieken gemaakt is. Die pijpen zijn te smal voor de hoeveelheid wc papier dat wij er door heen jagen, waardoor ze verstopt kunnen raken. Condooms zijn ook niet handig om door te spoelen
Ligt er idd aan hoeveel je gebruikt, maar dat het risico velen malen hoger ligt dan in Nederland staat buiten kijf.quote:Op zondag 1 juli 2007 14:13 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Haha dat is bullshit hoor. Heb dit nog nooit gedaan, zolang je niet buitensporig veel papier doortrekt spoelt de wc gewoon netjes door
.
.
Ok, dat was een stukje GoGo tours propagandaquote:
Het is wel zo dat er bij de ruines van oude Minoische paleizen (en huizen) idd resten zijn gevonden van oa rioleringenquote:Op zondag 1 juli 2007 14:24 schreef s0k het volgende:
[..]
Ok, dat was een stukje GoGo tours propaganda
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:34 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Het is wel zo dat er bij de ruines van oude Minoische paleizen (en huizen) idd resten zijn gevonden van oa rioleringen
Op zich best grappig dat zo'n reisleidster dat gebruikt in haar voorlichtingsverhaaltje over het huidige griekse rioleringsstelsen![]()
Marietje werkte vroeger als gids op Kreta en heeft soms nog steeds heimwee![]()
is niet zo stoer hoor, gewoon gaan en werk zoeken, meer is het nietquote:Op zondag 1 juli 2007 14:44 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]stoer
ok marietje
- normale hoeveelheid papier kan je wel doorspoelen he ?
- waar kan je het beste scooters oid huren ?
- wat doen de mensen die er werken buiten het hoogseizoen ?
quote:Op zondag 1 juli 2007 14:58 schreef Marietje_34 het volgende:
- waar kan je het beste scooters oid huren ?
Niet via je touroperator, want dan betaal je veel meer, da's hun commissie nml.Vaak worden de touristen dan banggemaakt met een verhaal dat je niet goed verzekerd zou zijn als je een scooter bij een lokale scooterboer huurt, wat dus absolute onzin is. Dus gewoon even zelf rondkijken, meestal zijn de prijzen overal wel zo'n beetje hetzelfde.
Of quads illegaal zijn weet ik niet, toen ik er zat werden die dingen nog niet verhuurd. Maar het lijkt me op zich niet zo'n heel onwaarschijnlijk verhaal, helmen waren destijds ook verplicht, maar niemand die zo'n ding droeg, en dat werd ook 'gedoogd'.Tegenwoordig is men daar veel scherper op, na te veel (dodelijke) ongelukken, de laatste keer dat ik er was (3 jaar terug), was het ook verplicht bij de scooterverhuurder om ook een helm te huren, en terecht natuurlijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:05 schreef s0k het volgende:
[..]
![]()
Klopt precies, dat verzekeringsverhaal. En nu je toch bezig bent, kan je ook nog wat licht schijnen op het huren van quads? Want in hetzelfde GoGo praat dat ik kreeg over scooterverhuur, werd me verteld dat quads eigenlijk illegaal (en daarmee verzekering technisch kut zijn) zijn in Griekenland, maar dat dankzij de omzet die ze met zich meebrengen op Kreta gedoogd worden?
Want ik had wel een verhaal gehoord van zo'n idioot daar die een ongeluk had met zn quad, en iets van 380euro cash moest neertikken voor de reparatie van zijn kappen.
In de discotheken/clubs gaat bier over vrijwel altijd per fles. Je komt veelal Heineken tegen dat je zo'n 2,50 a 4euro kost, afhankelijk van waar je bent. Zijn overigens wel 33cl flesjes hoor, niet die waterige draaidoppenquote:Op maandag 2 juli 2007 01:30 schreef Jeroen_M het volgende:
Wat zijn zo'n beetje de prijzen voor pils enzo? En het eten?
om de hoek bij de Amnesia zat een goeie. Kleine pizza Funghi voor 3e, vers uit de oven!quote:Op maandag 2 juli 2007 13:59 schreef s0k het volgende:
[..]
In de discotheken/clubs gaat bier over vrijwel altijd per fles. Je komt veelal Heineken tegen dat je zo'n 2,50 a 4euro kost, afhankelijk van waar je bent. Zijn overigens wel 33cl flesjes hoor, niet die waterige draaidoppenAls het kan, moet je naar Mythos vragen, zeg maar het griekse equivalent van heineken/amstel. Stukken goedkoper.
Eten, tsja, vlees is duurder dan pasta. Zelf had ik een zeer machtig bord pasta carbonara voor 6euro, met een halve liter bier voor 2.50. Ga je aan de biefstuk zit je wel boven de 15e. Lokale gerechten zijn ook wel onder de 10euro te krijgen, maar een paar vrienden van mij waren over dat voer niet echt te spreken
Qua fastfood vond ik de (enige MacD) heel erg tegenvallen. Slechte service, lange wachttijden en ze verneuken gewoon je burger. Ik weet niet wat ze er mee deden, maar een McChicken hoort niet naar stoeptegel te smaken. Pizzatenten hadden dan ook onze voorkeur. Een medium pizza hawai kostte iets van 5euro meen ik. Was wel een goede vers gebakken pizza. Ze hadden ook familysize pizza's voor de echte hongerigenWas geloof ik 9euro?
Same here, ook erg lekkerquote:Op maandag 2 juli 2007 15:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Jaa die pizzapunten, daar hebben we ons echt helemaal ziek in gegeten tijdens/na het uitgaan.
Dat eerste is helemaal waar, 2 jaar geleden ook 1 keer geprobeerd ergens lokaal te gaan eten. We konden de haren zien liggen en 5 van de 7 man hadden er buikkrampen op nagehouden (ik gelukkig nietquote:Op maandag 2 juli 2007 13:59 schreef s0k het volgende:
[..]
Lokale gerechten zijn ook wel onder de 10euro te krijgen, maar een paar vrienden van mij waren over dat voer niet echt te spreken
Qua fastfood vond ik de (enige MacD) heel erg tegenvallen. Slechte service, lange wachttijden en ze verneuken gewoon je burger. Ik weet niet wat ze er mee deden, maar een McChicken hoort niet naar stoeptegel te smaken.
Die aan main street? Posto Pizza ofzo, daar kan je op het dak klimmen, heb ik nog een heel avontuur meegemaaktquote:Op maandag 2 juli 2007 15:29 schreef Plasterk het volgende:
[..]
om de hoek bij de Amnesia zat een goeie. Kleine pizza Funghi voor 3e, vers uit de oven!
friet van piet oidquote:Op maandag 2 juli 2007 17:36 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
je kan juist heel goedkoop en lekker eten op kreta. Vooral als je een auto huurt. Dan kan je de plaatsen zoeken waar de bewoners allemaal komen.
Die bezorgd ook als het eten in je hotel niet te vreten isquote:Op maandag 2 juli 2007 18:30 schreef EDMAN- het volgende:
Friet van Piet zuigt zo hard. Ik ben dan ook wel van de zon zee zuipen strand enz, maar Piet van Friet is iets wat ik echt hatelijk vind, blije zooi daar.
gelukkig heeft ons appartement een heerlijk en redelijk goedkoop restaurantje
Maar StarBeach ligt dat er niet buiten? buiten het echte centrum? als ik dat allemaal lees op die vakantie sites is het of dichtbij centrum, of bij SBquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:32 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Ik ga ook met 3 vrienden.... Zitten in wat redelijk nette appartementen, dicht bij starbeach, centrum en zee.... We gaan ook begin aug...!
Appartementen Elmi!
In dat lime-kleurige. Ik zat schuin tegenover Amnesia in een hotel. Kon gewoon letterlijk vanuit Amnesia mn bed inrollen. Ideaal zeg ik je.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:19 schreef Breemz het volgende:
dus als ik het goed begrijp moet ik dus wat zoeken bij Starbeach? waar zitten de meeste kroegen disco's etc dan?
Tof, ik ookquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:03 schreef Breemz het volgende:
okee,
Ik en 3 vrienden willen naar Chersonissos, zitten alleen nog te dubben over de appartementen.
Wat zijn volgens jullie (Vooral volgens jouw Marietje_34) nou beetje relaxte appartementen?
Wij willen graag dicht bij het uitgaanscentrum, locatie tov starbeach boeit niet zo. verder graag schoon en redelijk verzorgd. hoeft echt geen ******* appartement te zijn.
Verder gaan we Begin Augustus weg, komen zeker nog wel fokkers! tegen dan
Dank voor info alvast.
Starbeach zit heel ver van alle kroegen enzo af. Als je dus een app. in de buurt van starbeach heb dan moet je zeker met een taxi (a 5 euro) naar de uitgaansgebieden toe!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:19 schreef Breemz het volgende:
dus als ik het goed begrijp moet ik dus wat zoeken bij Starbeach? waar zitten de meeste kroegen disco's etc dan?
Toch wel? We lazen ergens dat SB in de buurt van t centrum (lees: alle uitgaansgelegenheden) waren, is dus niet te gevalquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:44 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Starbeach zit heel ver van alle kroegen enzo af. Als je dus een app. in de buurt van starbeach heb dan moet je zeker met een taxi (a 5 euro) naar de uitgaansgebieden toe!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |