Wat is er dan zo lekker aan?quote:Op zondag 10 juni 2007 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Is geen nodig hebben, het is gewoon lekker.
Je hebt ook geen tv nodig.
Jawel, waar moet je anders live cl wedstrijden kijken op een fatsoenlijk beeldscherm?quote:Op zondag 10 juni 2007 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Is geen nodig hebben, het is gewoon lekker.
Je hebt ook geen tv nodig.
Wij kunnen prima lezen, maar er op regeren is toch niet verboden?quote:Op zondag 10 juni 2007 00:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch lachen dat fokkers niet meer dan de Topic titel lezen
Owja sorry, ik had de rest wel gelezen maar vond dat zo'n kul, dat ik het de moete niet waard vond om erop te reageren. In NL is het volgens mijn ouders niet uit te houden. Dus al die sukkels die een airco niet relaxed vinden: Veel plezier in je zweetluchtquote:Op zondag 10 juni 2007 00:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee da's een bug, dan staat het forum weer op "alleen-schrijven"quote:Op zondag 10 juni 2007 00:26 schreef Pietverdriet het volgende:
25? Dan trek ik hier een vestje aan.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:23 schreef SuperWeber het volgende:
Hier in Finland hebben we geen airco nodig, ondanks dat het hier nu ook een graadje of 25 is
Met die temperatuur vind ik het loeiheetquote:Op zondag 10 juni 2007 00:55 schreef phileine het volgende:
[..]
25? Dan trek ik hier een vestje aan.
Serieus, je gaat echt wennen aan die warmte. Tegenwoordig gaan 's avonds we al bij 21 graden naar binnen omdat we het te koud vinden worden. Daar zijn we dus eigenlijk niks mee opgeschoten
In Australië idd een Canadese gesproken die thuis altijd wel gewend was aan -20 enzo, maar na een paar maanden aussie en je hebt het al koud onder de 15 graden enzoquote:Op zondag 10 juni 2007 00:55 schreef phileine het volgende:
Serieus, je gaat echt wennen aan die warmte.
Ja lekker, met blote voeten.quote:Op zondag 10 juni 2007 02:25 schreef rasor1 het volgende:
vroeger liep ik het hele jaar in korte broer moet daar nu niet meer aan denken
Je kan dus tot half december genieten van de in de zomer opgeslagen warmte in je huis?quote:Op zondag 10 juni 2007 02:27 schreef Zyggie het volgende:
Airco is niet nodig in dit goed geïsoleerde huis. Zwaai hier naar mensen zonder goede isolatie.![]()
eens.quote:Op zondag 10 juni 2007 02:27 schreef Zyggie het volgende:
Airco is niet nodig in dit goed geïsoleerde huis. Zwaai hier naar mensen zonder goede isolatie.![]()
Ja, er zijn huizen die gebruikmaken van de temperatuur in de grond, eigenlijk zit die opgeslagen warmte/koelte onder het huis.quote:Op zondag 10 juni 2007 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kan dus tot half december genieten van de in de zomer opgeslagen warmte in je huis?
niet eens verkapt. Maar het is inderdaad wel leuk om te zien wat nu in andere landen "gewoon" is aan/om je huis wat in Nederland juist heel bijzonder zou zijn. Hier heeft bijvoorbeeld bijna iedereen een zwembad.quote:Op zondag 10 juni 2007 09:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
eens.
en dit is een verkapt pimp topichoe sneu
![]()
we hebben 3 zeer welopgevoedde kinderen in ons huis.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
![]()
.
Wat heb jij in of rond je hut wat in NL niet voorkomt?
en kijk eens naar het stroomverbruik.... : sla je volgens mij echt van achterover hoor.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wat is er dan zo lekker aan?
Je kunt er teringverkouden van worden en veel koeler dan nu krijg ik het toch niet....
Ja ijskoud en dat vind ik dan weer niet lekker...
Oh jaterug
We hebben een winnaar!!!quote:Op zondag 10 juni 2007 10:52 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
we hebben 3 zeer welopgevoedde kinderen in ons huis.
"Pap, we wonen inclusief"quote:Op zondag 10 juni 2007 10:53 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
en kijk eens naar het stroomverbruik.... : sla je volgens mij echt van achterover hoor.
geen airco - hoe vreemd het ook mag klinken, dat is in Braziliaanse huizen zeer zeldzaamquote:Op zondag 10 juni 2007 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
![]()
Nee, zonder gein, ik heb airco in de huis, iets wat je in NL niet snel zal hebben.
Een veranda met vliegengaas?
Een hek met camera's?
Een portier in je appartementen complex?
Jij bent zeker in de jaren 70 uit NL vertrokken ? Had al airco jaartje of 10 geleden maar goedquote:Op zondag 10 juni 2007 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
![]()
Nee, zonder gein, ik heb airco in de huis, iets wat je in NL niet snel zal hebben.
Een hek met camera's?
In de gemiddelde Spaanse stad heeft bijna niemand een zwembad hoorquote:Op zondag 10 juni 2007 10:26 schreef phileine het volgende:
[..]
niet eens verkapt. Maar het is inderdaad wel leuk om te zien wat nu in andere landen "gewoon" is aan/om je huis wat in Nederland juist heel bijzonder zou zijn. Hier heeft bijvoorbeeld bijna iedereen een zwembad.
Die hadden ze bij mijn grootouders ook, die werken best goed. Alleen heb je overdag dan wat weinig zon in huis, in mijn geval zou dat zijn dan.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:51 schreef Tinkepink het volgende:
Wij hebben rolluiken.
Plat dak nat houden, dat scheelt enorm in de warmtequote:Op maandag 11 juni 2007 21:59 schreef Vicky het volgende:
is ook lekker! Hebben we ook naar gekeken alleen het helpt zo weinig bij een plat dak.
Als bij mij de airco loopt staat de luchtvochtigheid op 70%, zeer aangenaamquote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik woon in een benedewoning, die erg diep is. dus altijd lekker cool zonder dat je lenzen kleine harde schijfjes in je oog worden.
ik heb wel aan de voorkant een zonneluifel.
apart, ik krijg altijd droge ogen van airco. woon je in een champignonkelder?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als bij mij de airco loopt staat de luchtvochtigheid op 70%, zeer aangenaam
Nee, ik heb een goeie airco.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
apart, ik krijg altijd droge ogen van airco. woon je in een champignonkelder?
ok. nou ik hem, ondanks dat het gaaf is om er online mee te patsenquote:
Bij een beetje centrale airco kun je dat wel een beetje regelen ja. Die van ons haalt vaak vocht uit de lucht omdat soms de lucht wel erg vochtig is (sommige zomerdagen 99% en dan zo'n 35 graden).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als bij mij de airco loopt staat de luchtvochtigheid op 70%, zeer aangenaam
Dat zegt iedereen, tot ze er een hebben. Net als Airco in de auto.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. nou ik hem, ondanks dat het gaaf is om er online mee te patsen, geen nodig.
Op sommige plekken in de wereld is het echt een uitkomst hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok. nou ik hem, ondanks dat het gaaf is om er online mee te patsen, geen nodig.
stoer apparaat.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Op sommige plekken in de wereld is het echt een uitkomst hoor.
Wij hebben dus een beetje dit idee:
[afbeelding]
quote:http://www.nu.nl/news/1108798/122/rss/Peking_krijgt_%27aircopolitie%27.html
Peking krijgt 'aircopolitie'
Uitgegeven: 11 juni 2007 07:12
Laatst gewijzigd: 11 juni 2007 07:15
PEKING - Peking krijgt 'energieagenten'. Die moeten erop toezien dat niemand in de Chinese hoofdstad zijn airconditioning koeler zet dan 26 graden. De regering wil daarmee haar bijdrage leveren aan het milieu.
Dit meldden Chinese staatsmedia maandag. De 'aircopolitie' gaat zich vooral toeleggen op hotels, kantoren, winkelcentra en andere grote gebouwen. Ook komt er een speciale kliklijn waar burgers overtredingen kunnen melden.
Vorige week presenteerde China al een plan om het broeikaseffect terug te dringen. Volgens een maandag gepubliceerde opiniepeiling vindt bijna 85 procent van de Chinezen de opwarming van het klimaat op aarde een dringend wereldprobleem.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
stoer apparaat.
ben blij dat je niet in china woont
[..]
Zal hier ook wel komen, hier mag je ook niets voor jezelf beslissen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
stoer apparaat.
ben blij dat je niet in china woont
[..]
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Rolluiken zijn wel te gek trouwens, houden in de zomer de ergste hitte buiten, en in de winter de warmte binnen. Het isoleerd niet alleen op warmte, maar ook op geluid en het is echt donker in je slaapkamer.
Zouden ze in NL ook maar eens moeten invoeren.
dat klopt, ik ben wel eens in een ander land dan nederland geweest. dan maar een bril dragen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Op sommige plekken in de wereld is het echt een uitkomst hoor.
Wij hebben dus een beetje dit idee:
[afbeelding]
* Arcee zwaait hier even naar z'n FOK!buurvrouw.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:00 schreef Vicky het volgende:
* Vicky heeft wel airco nodig in huis
heb ook airco
Dak is geisoleerd, heb overal dubbel glas, maar woon op de bovenste verdieping, zon komt op aan de achterkant, gaat onder aan de voorkant en heb plat dak.. Tis bij mij niet te harden als het zo warm is buiten..
We proberen hem ook uit te houden, maar het loopt tegen de veertig graden, met van die hete winden. Het is gewoon te erg om het zonder te doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:57 schreef maartena het volgende:
In een vochtig, klam klimaat is de airco ook een stuk eerder nodig dan in een droog klimaat zoals in zuidelijk california. Wij proberen em om kosten (en milieu) te besparen zo lang mogelijk uit te houden, maar als het echt te warm wordt gaat ie echt wel aan.
De zomer begint gelukkig niet gigantisch heet. En in September, als we naar Nederland gaan zal het hier wel 40 graden zijn, dat is namelijk meestal de heetste maand
quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:03 schreef phileine het volgende:
Het jammere van airco vind ik dat al je deuren en ramen dicht moeten. En het fijne van warm weer vind ik nou juist dat je dat allemaal open kunt zetten.
Daar hebben ze horren voor uitgevonden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
God's meest waardeloze creatie: insecten.
Airco in de slaapkamer, onontbeerlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:03 schreef phileine het volgende:
Het jammere van airco vind ik dat al je deuren en ramen dicht moeten. En het fijne van warm weer vind ik nou juist dat je dat allemaal open kunt zetten. En dan ook nog een kleuter die steeds naar binnen en naar buiten wandelt...
Wij hebben het vorig jaar opgelost door één kamer (de werkkamer) gekoeld te houden tijdens de warmste uren, zodat er toch nog gewerkt kon worden of het mogelijk was om even te ontsnappen. Maar als het even kan prefereer ik een duik in het zwembad om af te koelen.
Heb trouwens wel gemerkt dat een auto (met airco) in de zomermaanden onmisbaar is. Anders kun je nergens meer heen zonder helemaal bezweet en uitgedroogd aan te komen, zakelijk is dat niet zo'n handig. We hadden eerder gedacht wel zonder auto te kunnen, maar juist vanwege die hete zomers is dat dus eigenlijk lastig. Daar was ik in Nederland dus nooit opgekomen.
True.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:31 schreef wonderer het volgende:
Daar hebben ze horren voor uitgevonden.
Dit hebben mijn ouders ook wel in de tuin. En noten en morellen zitten ook wel in sommige Nederlandse tuinen.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:31 schreef Rewimo het volgende:
Niet in huis, maar in de tuin:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan nog appels, peren, pruimen, perziken, noten, bessen, morellen...
Die dingen zitten hier standaard op alle ramen. We hebben er eentje uit moeten slopen om de airco in de slaapkamer te installeren (clandestien), en toen kregen we die er niet meer terug inquote:
In Nederland is het op een of andere manier ongewoon om voor elk raam dat open kan ook een hor te hebben, terwijl we door al dat water toch een flinke hoeveelheid muggen kweken elke lente. Waarom dat is, weet ik niet.......quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:11 schreef Arcee het volgende:God's meest waardeloze creatie: insecten.
Dat heb ik nou juist bij koud weer, bij -10 heb ik het raam nog open.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:03 schreef phileine het volgende:
Het jammere van airco vind ik dat al je deuren en ramen dicht moeten. En het fijne van warm weer vind ik nou juist dat je dat allemaal open kunt zetten.
Geen appelbomen, geen horren voor de ramen ...quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:15 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland is het op een of andere manier ongewoon om voor elk raam dat open kan ook een hor te hebben, terwijl we door al dat water toch een flinke hoeveelheid muggen kweken elke lente. Waarom dat is, weet ik niet.......
quote:Op zondag 10 juni 2007 00:05 schreef Pietverdriet het volgende:
![]()
Een hek met camera's?
Of de verkeerde woningbouwvereniging. In IJsselstein zijn een flinke hoeveelheid flats, en daar hebben ze van die moderne kantelramen in gezet, waar dus niet meer een zelfgemaakte hor in past. Je kunt wel een hor bestellen via de woningbouwvereniging, speciaal voor deze kantelramen, voor een prijs van 150 euro per stuk. Ik had een stuk of 8 ramen die open konden, en er even vanuitgaande dat ik er toch wel 5 open wilde hebben (twee in slaapkamer, twee in woonkamer, een in keuken) zou ik voor dat geintje 750 euro kwijt zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:19 schreef Dodecahedron het volgende:
Geen wonder dat jullie KAA'ers geemigreerd zijn, jullie zijn gewoon steeds de verkeerde Nederlanders tegengekomen.![]()
Tja.... maar mijn schoonmoeder heeft bananen, citroenen, limoenen, en sinaasappel struiken/bomen in de tuin. Een kennis van me heeft twee enorme avocadobomen in de tuin, en we hebben hier dadelkwekerijen. De stad waar ik woon, Orange, CA dankt zijn naam aan de boomgaarden van sinaasappels.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:34 schreef Dodecahedron het volgende:
Dit hebben mijn ouders ook wel in de tuin. En noten en morellen zitten ook wel in sommige Nederlandse tuinen.
Dan hebben we het wel over hele grote tuinen op het platteland he.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:25 schreef Zyggie het volgende:
Ik weet niet of het ooit nog goed met je gaat komen MaartenA. Misschien is het beter als je alvast voorbereid op het verhuizen naar een Amerikaans forum.
Zie je postgeschiedenis, kijk naar je instelling. Alles is gericht op het benadrukken van je Amerikaan-zijn, het is tijd om de ontkoppeling compleet te maken.quote:
Tja, ik heb leef ervaring in beide landen, 28 jaar Nederland, nu alweer bijna 6 jaar in de VS..... dus ik weer enigszins waarover ik het heb als ik een vergelijking trek tussen de twee landenquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:29 schreef Zyggie het volgende:
Zie je postgeschiedenis, kijk naar je instelling. Alles is gericht op het benadrukken van je Amerikaan-zijn, het is tijd om de ontkoppeling compleet te maken.
Hey, het enige waar ik op doelde is dat iedere post die niet over Amerika gaat wel een vergelijking bevat met Amerika. Dat vond ik opmerkelijk. Je sig, je ondertitel, je usericon, alles heeft met Amerika te maken. Ontstijg dat of anders kan je wachten totdat al dat Amerika-Nederland gezeik je verveelt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, ik heb leef ervaring in beide landen, 28 jaar Nederland, nu alweer bijna 6 jaar in de VS..... dus ik weer enigszins waarover ik het heb als ik een vergelijking trek tussen de twee landenHet lijkt wel alsof je het een ramp vindt als iemand wat negatiefs zegt over Nederland!
Overigens heb jij mijn postgeschiedenis echt niet fatsoenlijk bestudeerd als je denkt dat ik de VS alleen maar in positief daglicht zet, want ik heb genoeg commentaar op de VS en haar politiek bijvoorbeeld, en ik heb zelfs in dit forum al diverse malen aangegeven wat ik irritant vindt aan de VS en waar ik een hekel aan heb.
Doe eens wat minder gefrustreerd. De informatie die men in Nederland krijgt over de VS via de media is vaak erg stereotypisch, en als het allemaal klopt, dan klopt het meestal alleen voor een beperkt gebied van de VS. Het is erg moeilijk om "de Amerikaan" te typeren, want als je een New-Englander, een Texaan, een Californiaan, en een Virginiaan naast elkaar zet, dan krijg je 4 compleet verschillende culturen voor je neus, die eigenlijk alleen maar dezelfde taal en dezelfde dollar delen.
Dus? Ik woon in dit land, dan is het toch normaal dat ik enigszins integreer? Of voel je je opeens beledigd ofzo dat ik Amerikaanse dingen in mijn icoon en sig heb staan ofzo?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:55 schreef Zyggie het volgende:
Je sig, je ondertitel, je usericon, alles heeft met Amerika te maken.
Ambassadeur wat jij wil, je hebt mijn punt gemist. Gegroet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus? Ik woon in dit land, dan is het toch normaal dat ik enigszins integreer? Of voel je je opeens beledigd ofzo dat ik Amerikaanse dingen in mijn icoon en sig heb staan ofzo?
Doe even normaal!Mij irriteert het me in ieder geval niet, en als het jou wel irriteert.....
Haha! Hier moest ik echt heel erg om lachenquote:Op zondag 10 juni 2007 02:25 schreef rasor1 het volgende:
vroeger liep ik het hele jaar in korte broer moet daar nu niet meer aan denken
De doorman hierzo verdient volgens mij zo'n $30.000 per jaar..quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het zou je werk maar zijn, deuren open doen voor luie mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |