Bijna 1 miljoen soorten insecten. Sóórten.quote:Insecten (Insecta) zijn een klasse van de geleedpotigen (Arthropoda). Met 925.000 beschreven soorten is het met afstand de grootste groep van dieren. Alle andere soorten dieren bij elkaar zijn nog niet zo soortenrijk als de insecten; ongeveer 70% van de ruim 1 miljoen beschreven diersoorten behoort tot de insecten. Geschat wordt dat er vele honderdduizenden tot enkele miljoenen soorten nog niet zijn ontdekt.
Insecten zijn er in alle vormen en maten, rond of langwerpig, kruipend of vliegend, en van goed gecamoufleerd tot felgekleurd. Er zijn ongeveer 5000 libellen, 20.000 sprinkhanen, 170.000 vlinders, 82.000 wantsen, 120.000 vliegen en 110.000 bijen en wespen. De kevers zijn de grootste groep met minstens 350.000 soorten. Met name van de vliegen, de vliesvleugeligen en de vlinders zouden de werkelijke soortenaantallen nog wel eens enorm veel hoger kunnen liggen.
Van mij mogen ze allemaal terug naar hun schepper.quote:Op zondag 29 april 2007 00:40 schreef Houtspeer het volgende:
Die insecten zijn belangrijker voor de wereld dan jij TS.
Precies mijn punt: insecten zijn kut en God bestaat niet. Hoe verklaar je anders 350.000 soorten kevers?quote:Op zondag 29 april 2007 00:41 schreef thomzor het volgende:
God bestaat niet eens
Relibashers en -fanaten en insectenhaters en -liefhebbers zijn allen welkom.quote:Op zondag 29 april 2007 00:42 schreef SpecialK het volgende:
Hoe kan je je topic met klacht over insecten ook meteen in een keer vergallen door reli-bashers te lokken?
Niet als je ze tijdens het fietsen in je bek krijgt.quote:Op zondag 29 april 2007 00:43 schreef Houtspeer het volgende:
Dat is toch mooi? Zoveel soorten organismen?
Dat is een fout in de vertaling. Oorspronkelijk was het: "En hij dacht: het is wel goed zo".quote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
"En Hij zag dat het goed was..."
Moet je je gore grote bek niet open houden als je fiets mogool.quote:Op zondag 29 april 2007 00:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet als je ze tijdens het fietsen in je bek krijgt.
Theo Maassen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef TC03 het volgende:
Dat is een fout in de vertaling. Oorspronkelijk was het: "En hij dacht: het is wel goed zo".
Daar hebben we toch niet alle 82.000 soorten wantsen voor nodig, gok ik?quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Xebrozius het volgende:
Einstein stelde dat de mensheid nog enkele jaren kon voortbestaan als de bij er niet meer was.En ik gok dat het enkele maanden zou zijn als alle insecten opeens uitstierven.
Waarom zou Einstein daar verstand van hebben?quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Xebrozius het volgende:
Einstein stelde dat de mensheid nog enkele jaren kon voortbestaan als de bij er niet meer was.En ik gok dat het enkele maanden zou zijn als alle insecten opeens uitstierven.
Is een mogool een insectensoort?quote:Op zondag 29 april 2007 00:47 schreef Houtspeer het volgende:
Moet je je gore grote bek niet open houden als je fiets mogool.
Vergelijk het met de paints van Maikuuul, zie dienen geen enkel nut maar zijn wel vermakelijk. Daarnaast moest hij toch iets met al die vrije tijd?quote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
"En Hij zag dat het goed was...". Dat was dan vóór Hij insecten had geschapen, neem ik aan? Dat je na het scheppen van mensen, leeuwen, giraffes, neushoorns, dolfijnen, paarden, katten en jachtluipaarden ziet dat het goed is, dat snap ik, maar wat dacht God in hemelsnaam toen Hij honderdduizenden soorten insecten schiep?"Er ontbreekt nog iets, maar wat? Hmmm... ja, laat ik er nog een gigantische zooi insecten bijflikkeren. Ja, nú is het pas écht goed".
[..]
Bijna 1 miljoen soorten insecten. Sóórten.Had God dat nou echt nodig? Wat wou Hij daar mee bewijzen?
Serieus, 350.000 sóórten kevers? WTF?
En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?Als je dan zo almachtig bent en alles kunt, dan ga je toch niet 82.000 verschillende soorten wantsen zitten schapen? Nou ja, als je tijd over hebt misschien.
Dan nog... 82.000 sóórten wantsen.
Insecten.
Vieze schijtbeesten.
Rot op.
En bedankt, God.
idd... met z'n matige wiskunde skills en z'n best aardige natuurkundige inzicht kan ik me niet voorstellen hoe hij zonder een echte bioloog te quoten tot zo'n conclusie zou kunnen komen.quote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zou Einstein daar verstand van hebben?
Einstein was de meester van verbanden leggen. En hij zag in dat de bestuiving van gewassen essentieel waren voor het voortbestaan van de mensen, zelfs het voortbestaan van het leven.quote:Op zondag 29 april 2007 00:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom zou Einstein daar verstand van hebben?
Laat de schapen erbuiten jaquote:Op zondag 29 april 2007 00:39 schreef Arcee het volgende:
En 82.000 soorten wantsen. Wat de neuk is een wants anyway?Als je dan zo almachtig bent en alles kunt, dan ga je toch niet 82.000 verschillende soorten wantsen zitten schapen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |