Mwoah, daar doen ze niks geen kwaad mee. Ik zie het maar als een hele grote hippe kerkdienst.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:10 schreef Emimich het volgende:
De EO Jongerendag is gewoon een heel sneue dag met de gehele dag liederen met teksten zoals ''god is groot, god is machtig..".
Dat inderdaad.quote:Mijn grootste bezwaren tegen het christendom liggen vooral bij de conservatieve gedachten: anti-abortus, anti-euthanasie, anti-homo huwelijk en anti-gedoogbeleid.
is een goeie,quote:Op zondag 10 juni 2007 21:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mwoah, daar doen ze niks geen kwaad mee. Ik zie het maar als een hele grote hippe kerkdienst.
[..]
Dat inderdaad.
En het feit dat veel gelovigen oordelen over het doen en laten van niet gelovigen. Dat is iets waarvan ik denk:"Hoe kun je zo glashard beweren dat je een Christen bent terwijl je anderen beoordeelt op hun levenswijze."
En ja, ik heb talloze voorbeelden.
Mijn gelovige stiefzusje die mij heel vreemd stond aan te kijken toen ik eens op zondag ging stappen, want"dat doe je toch niet." Gelul, zij keek TV en daar is meer geweld te zien dan in de discotheek waar ik ging stappen.
Verder ben ik gelovig opgevoed en wij vonden die "openbaren" ( niet-gelovigen) maar asociaal tuig. Dat asociaal tuig was wel het tuig dat me vroeg hoe het met me ging toen mijn ouders in 1989 gingen scheiden, terwijl onze vrome kerkgemeente achter onze ruggen stond te smoezelen hoe goddeloos ons gezin nu wel niet was.
En ik heb veel meer van dat soort huichelarij gezien, echt , liegen en bedriegen en moddergooien is het kerkvolk niet vreemd . En vooral neerkijken op anderen zijn veel gelovigen goed in.
Vrijdag heb ik het meest recente mogen aanschouwen: mijn broer ging trouwen en zijn vrouw wilde dat graag in de kerk. Mijn broer is fel tegenstander van religie en heeft daar vele ruzies om gehad, maar houdt te veel van haar om het huwelijk op dat uurtje kerk af te laten ketsen.
De dominee haalde het nog even aan en ik zag mijn gereformeerde vader en zijn gereformeerde vrouw schrikken.Helemaal toen door de diaken de trouwbijbel aan het bruidspaar werd overhandigd met de woorden:"Ik weet dat hij bij jullie in de kast verdwijnt, maar misschien pak je hem ooit nog een keer,"
En ja hoor, mijn gereformeerde stiefmoeder kon het niet laten om daar tegen mijn schoonzus wat van te zeggen. Wat had de diaken dan moeten doen? Liegen? Dat mag toch niet?
En die Jehova's Getuigen zijn helemaal erg. De meest idiote discussie's heb ik met die mensen gehad en ik heb ze allemaal gewonnen.
Als gelovigen en niet-gelovigen elkaar nou eens zouden respecteren en elkaar hun levensvisie niet door de strot proberen te duwen dan zal het stuk vrediger worden op deze aarde.
Uiteraard zijn er overal uitzonderingen op, maar het valt me toch op dat het merendeel van de gelovigen die ik ken neerkijkt op mensen die anders denken en leven dan zij.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:41 schreef Maxzter het volgende:
[..]
is een goeie,
wat niet wegneemt dat er altijd mensen zijn die niet als de meeste christenen zijn maar hier komt het voor het grootste deel wel op neer
Dat is ook de voorwaarde die ik mezelf stel.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:53 schreef RealZeus het volgende:
Mijn stiefbroer die als voorwaarde had dat zijn vriendin wel Christelijk moest zijn.
Ik bedoel: waarpraat je over?
Gevaarlijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ieder zn persoonlijke standpunten hoor, ik vind alleen niet dat je er zo erg te koop mee hoeft te lopen en alhoewel er geen geweldadige dingen gebeuren vind ik de EO jongeren dag wel een vorm van christelijk extremisme.
Ach, ik ben ook voor mijn standpunten een fundamentalist en extremist genoemd. Een hippe term blijkbaar. Ik kan er niet wakker van liggen...quote:Op maandag 11 juni 2007 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
neuh hoor, mssn een verkeerde woordkeuze ofzo
Ik ook niet. Maar dat gebeurt ook nooit in Nederland volgens mij?quote:Op maandag 11 juni 2007 00:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar ik hou gewoon niet van die tv-dominees die met publiek geld een beetje hun beperkte visie proberen op te dringen.
Wat zegt dat dan precies?quote:Op maandag 11 juni 2007 00:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach dat er in het publieke bestel minimaal 6 omroepen met een christelijk profiel zitten zegt toch al genoeg lijkt mij.
En ook mooie chicksquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:22 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga er volgend jaar maar eens heen. Lopen vast wel wanhopige chicks rond.
ik ookal niet meerquote:Op maandag 11 juni 2007 00:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan precies?
Ik snap je punt niet.![]()
Ja, het zou bovendien ook echt een fantastische grap geweest zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:49 schreef Pietklaaso het volgende:
Je had daar met een brandend kruis naar binnen moeten lopen
Wedden dat je aandacht gehad had!
Ik vind het eerlijk gezegd nogal debiel om de belangrijkste vrouw in je leven niet het belangrijkste in het leven te laten zijn, maar wel een chanterende jaloerse massamoordenaar.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is ook de voorwaarde die ik mezelf stel.
Het belangrijkste in mijn leven wil ik ook kunnen delen met de belangrijkste vrouw in mijn leven. Ik vind het vrij logisch eerlijk gezegd.
Als mijn vrouw JHWH (zo heet Hij trouwens) ook het belangrijkste in haar leven vind en diezelfde God in de bijbel duidelijk vertelt hoe je je vrouw eervol moet behandelen, lijkt er me weinig aan het handje, niet?quote:Op maandag 11 juni 2007 01:15 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd nogal debiel om de belangrijkste vrouw in je leven niet het belangrijkste in het leven te laten zijn, maar wel een chanterende jaloerse massamoordenaar.
Alsof je letterlijk kunt stellen dat de bijbel naar "god's" exacte woord is geschreven.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:32 schreef koningdavid het volgende:
Als mijn vrouw JHWH (zo heet Hij trouwens) ook het belangrijkste in haar leven vind en diezelfde God in de bijbel duidelijk vertelt hoe je je vrouw eervol moet behandelen, lijkt er me weinig aan het handje, niet?
Wat ben jij voor ongeinformeerde lul?quote:Op maandag 11 juni 2007 05:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Alsof je letterlijk kunt stellen dat de bijbel naar "god's" exacte woord is geschreven.
De bijbel is gewoon een compilatie verhalen met een serie regels die de kerkvaders hebben opgesteld om hun instantie meer macht te laten verschaffen en daarmee dus zichzelf probeerde te rechtvaardige om miljoenen mensen te vermoorden en te martelen, jouw god van liefde.. laat me niet lachen, je spreek het woord van het kwaad het kwaad dat 1867~1962 jaar lang rond woedt op deze planeet.
De enige redder tijdens de inquisitie was toe geven aan een leugen, mooie religie heb jij.
Hoe slaap jij nachts met al dat bloed aan je handen?![]()
Sinds wanneer zijn christenen tegen homo's? Tegen het homo-huwelijk zijn is wat anders als tegen homo's zijn he?quote:Op maandag 11 juni 2007 13:52 schreef MaxC het volgende:
Daar heb je wel gelijk in Koningdavid, de meeste normen en waarden uit onze samenleving komen voort uit het Christendom. Helaas zijn ze ook nog tegen homo's & arbortus. Ook 'naastenliefde' is belangrijk, maar ik spreek veel Christenen, die zeggen dat atheïsten(ook al leven ze goed) naar de hel gaan![]()
Ik merk het omgekeerd meer. Ik ben nog nooit een christelijk forum tegengekomen waar atheisten afgezeken worden of gezegd wordt dat ze allemaal naar de hel moeten.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:52 schreef MaxC het volgende:
Ik heb Biologie op het VWO en heb me flink verdiept in de Evolutietheorie. Ik geloof niet, maar laat de rest met rust. Helaas is dit niet wederzijds altijd.
Dus als jij verliefd wordt op een vrouw en het blijkt dat ze niet Christelijk is dan gaat het over? Heb je dan wel enig idee wat verliefd zijn is? Verder krijg ik er een soort arrogant gevoel bij: als ze niet Christelijk is is ze niet goed genoeg voor je.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is ook de voorwaarde die ik mezelf stel.
Het belangrijkste in mijn leven wil ik ook kunnen delen met de belangrijkste vrouw in mijn leven. Ik vind het vrij logisch eerlijk gezegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |