abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52624075
De vleoren zijn heel mooi gelukt Ô^ vind het totaal wel erg netjes gedaan zo
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:57:40 #77
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52624444
Dank je

En een trap schilderen is gewoon echt heel, heel veel werk...maar zie wel steeds meer klussers in K&W het aanpakken. Ieder z'n eigen smaak, maar een ik vind een geschilderde trap erg mooi.

En ik vertrek over een paar minuten om te luisteren naar m'n droom hifi-set.

Misschien een beetje off-topic, maar mag vast wel

En dan samen hiermee

Ik ben echt heel, heel benieuwd hoe dit klinkt!
Het staat klaar en ik ga er zometeen naar luisteren
pi_52625927
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat klinkt, maar met een 5.1 set? Kun je niet beter een knap 5.1 set kopen en dit geld investeren in een goede stereo set.
pi_52626906
Hoeveel speakers heb je dan niet staan in je huiskamer?? (als je marsepeins voorstel naleeft)
PS: Welk merk hebben die speakers??

Vind de vloer er heel erg mooi uitzien.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:02:35 #80
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52641811
nieuwe foto's van de vloer??? ben nl wel benieuwd! maar je gaat goehoed (Ps ik heb gister een iPod video gekocht, dat ding heeft twee keer zo veel geheugen als mijn laptop )
pi_52641921
Ik wil niet vervelend zijn wat je doet alles heel mooi opknappen. Maar waarom een donkere tegel in zo'n kleine wc?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:14:02 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52641983
Die HiFi set is wel erg mooi indd.

Ben ook wel benieuwd naar foto's van de vloer. Met name of de kleur nog wat lichter is geworden, of dat de wax zo een groot kleurverschil blijft geven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:17:19 #83
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52642039
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:52 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat klinkt, maar met een 5.1 set? Kun je niet beter een knap 5.1 set kopen en dit geld investeren in een goede stereo set.
Ik twijfel ook nog een beetje tussen een 5 speakers en een subwoofer of 2 heule goede speakers.
Maar ik ga echt niet nog een keer 6 speakers erbij zetten als ik die goede stereo speakers heb
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:19:25 #84
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52642067
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:28 schreef Archont het volgende:
Hoeveel speakers heb je dan niet staan in je huiskamer?? (als je marsepeins voorstel naleeft)
PS: Welk merk hebben die speakers??

Vind de vloer er heel erg mooi uitzien.
JM Lab (Focal)

Een wat onbekender merk in Nederland (en Belgie?) maar vrij populair in de VS bijvoorbeeld...altijd erg mooi en heel muzikale speakers gevonden.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:25:55 #85
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52642178
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:10 schreef _The_General_ het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn wat je doet alles heel mooi opknappen. Maar waarom een donkere tegel in zo'n kleine wc?
Tja, ik snap je commentaar. Heb er over lang over nagedacht en heb nog de lichtste, grijze, effen tegels gekozen die ik kon vinden.
Met een donkere tegel lijkt een kleine ruimte nog wat kleiner...maar ik vind het gewoon mooi, klaar

Ik denk dat met goede verlichting en lichtere accesoires, samen met het witte sanitair, het kleiner makende effect van de donkere tegels nog wel wat te compenseren valt
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:45:53 #86
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52642514
En helaas moeten de mensen die nieuwsgierig zijn naar foto's van de vloer nog even wachten
De 2de laag is aangebracht en gisteren heb ik met hulp van pa de vloer boven en beneden nagelopen op plekken die met de 2de laag nog niet goed gedekt waren met behulp van strijklicht.
Voor die tijd had ik alle druppels hardwax die ik kon vinden weggekrabt en geschuurd...dus die plekken moesten ook bijgewerkt worden. Ondertussen bracht pa de 2de laag op de plinten aan op zolder

We hebben gesloten de laatste laag overdag te doen, met fatsoenlijk licht. Deze laag is toch het belangrijkste...daar mogen geen druppels meer in voorkomen of plekken die je niet goed dekkend hebt en daar heb je gewoon daglicht voor nodig

Dus helaas kan ik foto's van het eindresultaat van de vloer na het weekend plaatsen, ik ga namelijk dit weekend lekker relaxen in wageningen
pi_52644306
Ik weet niet of je hier iets mee bent. Maar bij ons op school heeft een collega-student van me zijn instrument ook in de was gezet. Was ook eiken, op zich gewoon inwrijven was hij niet zo tevreden van, maar daarna ging hij er nog eens met een haardroger over.
Dat was dan wel met echte was (inwrijven met een doek, niet met borstel). Heeft natuurlijk wel een verdonkerend effect, maar je krijgt wel een betere verdeling en je was dringt dieper binnen in je hout.
pi_52644561
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:11 schreef Archont het volgende:
Ik weet niet of je hier iets mee bent. Maar bij ons op school heeft een collega-student van me zijn instrument ook in de was gezet. Was ook eiken, op zich gewoon inwrijven was hij niet zo tevreden van, maar daarna ging hij er nog eens met een haardroger over.
Dat was dan wel met echte was (inwrijven met een doek, niet met borstel). Heeft natuurlijk wel een verdonkerend effect, maar je krijgt wel een betere verdeling en je was dringt dieper binnen in je hout.
Ik heb het bij een vriend van mij anders gedaan:

Eerst inwrijven met de hand, en vervolgens zo'n roterende parketschuurder gepakt. Hier hebben we ipv een schuurzool allemaal poetsdoeken onder gedaan, en deze over de vloer heen gehaald. Hierdoor werd de wax goed ingewreven en ook erg glad (je kon vlak erna op je sokken gewoon over de vloer glijden, dit was na een dag wel weer weg)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:29:29 #89
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52644749
Ik denk dat je 2 soorten behandeling van hout door elkaar haalt

Ik heb een hardwax op de vloer zitten en dat is wat anders dan was
Tenminste...volgens mij wel
pi_52646716
ah sorry, zou kunnen. Zit dan ook nog maar in m'n tweede jaar hé
  donderdag 6 september 2007 @ 00:00:30 #91
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52972507
Iemand benieuwd naar foto's van de vloer?

Even uploaden en tekst verzinnen....
  donderdag 6 september 2007 @ 00:13:46 #92
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52972795
Van beneden naar boven vanmaar?

Alle vloerdelen liggen er eindelijk in, alles 3 lagen hardwax gehad en de meeste plinten zitten al wel op z'n plek. Heel wat werk en credit voor de laatste waxlaag gaan naar pa .
Die is zo gek geweest om dat te doen terwijl Richie lekker lui een weekendje weg was in Wageningen Wel eens waar m'n enige vakantie tot nu toe, maar toch voelt het een beetje lullig

De woonkamer van achter naar voor:

En andersom

De keuken, de afdekplaten onder de kastjes moeten uiteraard nog

De entree, inclusief matje. Ik twijfel nog om een rechthoekig gat in de vloer te maken zodat je daar een kokosmat in kan leggen ofzo, maar voor nu is dit wel oke.

Het achterhalletje. Kleuren een beetje mislukt omdat de flitser ineens mee deed.

En de laatste voor vanavond...morgen de bovenverdieping
Het zitgedeelte van de woonkamer

Ik vind 'm heul mooi geworden en ben blij dat ik en alle hulp dit zelf gedaan hebben. Ben al met al best trots op het resultaat en spaart een hoop geld uit...en denk dat echte vloerenleggers dit niet eens zoveel beter was gelukt.
Tenminste..dat wil ik mezelf graag wijs maken, oke?

Ik heb trouwens ook een filmpje gemaakt van de bovenverdieping voor het waxen van de vloer en erna...maar nou kan ik alleen die van erna vinden . Wordt nog even zoeken.

Morgen meer!
  donderdag 6 september 2007 @ 00:20:55 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52972958
Richie is back!!! genoten van je 'vakantie'?
Mooi is je vloer, een beetje in mijn kleur, dacht dat je hem lichter wilde, maar dit is heul mooi!!! Hulde aan jou en je pa!
pi_52979414
hele mooi vloer Richie ...
pi_52979950
fantastische vloer
pi_52992220
* Marsepein kwijlt

Erg mooi, en erg netjes gedaan!
  zaterdag 8 september 2007 @ 09:05:09 #97
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_53024026
Dank u, dank u

Nog even de bovenverdieping dan:

We gaan naar boven

En bovenaan de trap kijk je dan nu, zonder deuren, zo de kamers in.

De overloop

De studeerkamer

De slaapkamer

En als laatste, de babykamer/kleine slaapkamer

En nog even de aansluiting met de zoldertrap, leuk om te laten zien vind ik. Pa heeft zich hier (op verzoek van mij wel eens waar) flink op uitgeleefd om alle hoekjes zo goed mogelijk met hout te vullen.
Op deze foto kun je het nog niet zien...

Maar zo wel! De plank kon er ook maar echt op 1 manier in, let maar eens op de kleine uitsteekseltjes rechts en links
En het leuke is dat het rondom de deurposten en trap ook precies de juiste ruimte voor uitzetten en krimpen over is.

Toen we de vloer net behandeld hadden was hij echt een heel stuk donkerder, maar naar een paar dagen kleurde hij toch bij tot dit. En daar ben ik eerlijk gezegd toch blij om. De vloer heeft nu echt een levendige kleur gekregen en ik heb er toch een klein beetje aan moeten wennen, maar nu vind ik het eigenlijk ook mooier dan een lichtere vloer

Moderator zaterdag 8 september 2007 @ 09:56:05 #98
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:22:51 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53025464
De vloer is mooi bijgekleurd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 17 november 2007 @ 16:55:21 #100
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_54675543
Richie, woon je er al??
  Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:10:43 #101
92034 crew  Vonkenboer
  Moderator zondag 24 februari 2008 @ 18:15:42 #102
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:42:31 #103
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60596690
Wat erg eigenlijk, durf me hier bijna niet meer te vertonen.
Rond het tijdstip dat mijn posten eindigde, eindigde daarmee ook m'n relatie. Enig verband tussen intensief (deels té intensief) met de verbouwing bezig zijn, posten op fok! en datte mag gelegd worden Heb maanden geen fok! meer bezocht zelfs...erg he?

Vanaf dat moment ben ik rustiger aan gaan doen met klussen en kreeg ik het een aantal weken later echt op m'n heupen om te verhuizen. Geloof dat de meubels redelijk kort na het afwerken van de vloer in huis geplaatst werden en nog 2 weken later vond ik dat d'r echt maar eens in moest wonen.
Zonder binnendeuren, kledingkast nog niet afgemonteerd door de verhuizers, geen gordijnen...maar ik moest nou toch echt op mezelf wonen
Tegen m'n ideeen van eerst alles afmaken en er dan pas in gaan wonen in...maar het is allemaal goed gekomen

Ik zal de komende dagen eens wat oude foto's bij elkaar schrapen en proberen de draad qua posten op te pakken vanaf het punt waar ik gebleven ben. Vanaf toen is het minder hard gegaan qua klussen en heb ik ook wat minder foto's. Desondanks moet ik met een beetje graven toch nog een aardig beeld kunnen geven.

Niet boos?
Mijn dank richting Vonk en Becky die informeerden naar de vorderingen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:34:46 #104
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60598002
Om dan maar alvast een beginnetje te maken, dit wandcontactdoosje moest toch nog hoger geplaatst worden, de kast paste er NET niet onder
Impact hiervan was niet al te groot, muurtje van gipsblokken, had dezelfde muurverf nog en wist nog precies waar de voeding vandaan. Uurtje werk denk ik, alleen duurde het natuurlijk even voordat het gips waarmee ik het gat dicht moest maken droog was.
Vrij tevreden over, je zag er echt helemaal niks van...erg nuttig als het boven de kast komt te zitten. Beetje mijn kenmerk, dat soort onzinnige dingen

Geen idee of ik dit al eens heb laten zien, maar zo redde ik mezelf voordat de reeds bestelde gordijnen kwamen. In dit geval een rolgordijn. Ander gordijn gespannen over de 2 niet gemonteerde kastdeuren voor de ramen gezet, werkte prima!

En de kast zelf dus, waar de deuren nog niet in gemonteerd waren.

En uiteraard is hiervoor het bewuste wandcontactdoosje, wat niet te zien is.

En de zolder is gebombardeerd tot verfkamer voor alle deuren. Wat een klotewerk is dat trouwens.

En een aantal deuren hangen er reeds in, voelt toch een stukje beter alweer...en slaapt een stuk prettiger trouwens

Zeker in een nieuw huis hoor je dan toch wel erg veel rare geluiden.
Eerste 2-3 nachten werd ik daar echt veel van wakker!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:42:43 #105
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60601059
De status van het toilet begin februari dit jaar, alle tegels gemonteerd en het plafond zit er net in.
Bijzonder lastig karwei trouwens om te plaatsen! Het gehele plafond rust alleen op de tegels, waarvan de bovenkant gelukkig waterpas geplaatst is.
Maar krijg 'm er maar eens in! (Niet grappig doen, ik bedoel het plafond)

De aansluitingen voor de halogeenlampen kun je voor die tijd doen, maar de afzuiging kun je niet vooraf monteren. Nou dat heb ik geweten!
Het plafond kan maar 10-15 cm opgetild worden, nou friemel daar je hand en armpje maar eens tussendoor om die slang met een klemband aan te schroeven. Dat heeft een half uurtje geduurd hoor!

Ach ja...het zit erin Ben blij dat het gelukt is en dat het er aardig uit ziet zo.
Nog niet goed genoeg natuurlijk, want kon niet helemaal voorkomen dat bij het er in proppen van die plaat een beetje verfwerk beschadigd werd...en ik wilde toch maar een sierlijstje langs de randen, gewoon omdat ik anders niks beters te doen heb
pi_60620148
ooh - nou snap ik hem (uit de sc) !

ik herkende het toilet dat te hoog hing en de rest.
Dat is inderdaad even geleden.
Goed dat je jezelf weer hebt opgepakt plus de klussen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 11:08:41 #107
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60621905
De sierlijsten waar ik het over had, in dit geval van hout.
Ik vond ze ergens op zolder, nog van de vorige bewoners en het was genoeg om het hele plafond ermee te doen. Handig trouwens van me, da's van dat beklede/gelamineerde MDF en daar kun niet overheen schilderen. Nadat ik alles vastgelijmd had aan het plafond moest ik dus nog gaan schuren...en dat was een stuk makkelijker geweest vóórdat ze gemonteerd waren...naja.
Volgende stap is schuren, kitten en schilderen

maandag 11 augustus 2008 @ 10:49:11 #108
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60727213
Na wat rondzoeken ben ik toch nog een aantal foto's tegen gekomen van hoe het plafond zo tot stand gekomen is.
Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's trouwens, nog gemaakt met m'n oude GSM.

Het uitgezaagde exemplaar, volgens mij van 15 of 18mm MDF. Zoals ik al eerder gepost had dus 1 stuk, waarvan het me wat tegen viel om te plaatsen.

Ik had zo gedacht dat ik met een verloopstuk van 125mm naar 110mm prima uit de voeten kon. De luchtafzuiging bestaat uit een buizensysteem van 125mm, maar toen ik in de bouwmarkt stond kon ik geen fraaie 125mm unit vinden. Bovendien had ik iets nodig om die buis op vast te zetten, dus al met al werd het dit.

Beetje afkitten om mogelijke luchtlekken te voorkomen.

Alleen...hoe ik dit nou toch netter moest krijgen? Die flexibele slang moest namelijk IN de bestaande buis.
En met een beetje inknippen en zo goed mogelijk de boel aan de kanten drukken blijft het aardig zitten...en in combinatie met de kit aan de buitenkant gaat het vast niet meer los, maar fraai is dit niet.

Iemand tips?

maandag 11 augustus 2008 @ 14:03:03 #109
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60732141
Kan nog wel weer het bijna eindresultaat laten zien, maar ik hop maar gelijk naar zoals het wc-tje uiteindelijk geworden is.

Sierlijsten geschuurd, gekit en 2 keer geschilderd...en omdat het onmogelijk bleek om netjes om de gekitte verchroomde afzuiging te schilderen is die ook maar meegenomen. Was toch van verchroomd plastic en nu valt tie minder op

Dit afwerkplaatje ook nog maar een keertje opnieuw gekit en geschilderd, was geen schoonheid geworden de eerste keer.

En zo ziet het kleinste kamertje er nu uit:

Binnenkort de 3 x 50 Watt maar veranderen naar 3 x 25 Watt ofzo
Als je nu op de pot zit voel je de warmte van die lampen gewoon in je nek branden.

En verder is het best mooi geworden....alleen veel te klein . Ik baal er goed van en laat het voorlopig wel zo, maar staand plassen is met een te dikke kont niet mogelijk...en met kakken kun je rustig je kin op de wasbak leggen
Tja...het heeft in sommige toestanden ook zo zo'n voordelen, alleen is het niet zo ontworpen. Al met al niet goed ingeschat dus...of niet goed genoeg berekend, al heb ik er echt wel naar gekeken
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:43:04 #110
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60763054
Tja...zal ik anders maar gewoon eens de inrichting laten zien?
Verder is er in de woonkamer nog wel het een en ander gedaan, maar de laatste foto's van de woonkamer zijn volgens mij die geweest toen de vloer gelegd was en alles geschilderd was. Dan is het eigenlijk alleen nog meubels plaatsen...dus hier zijn de dan:

De badkamer, weinig gebeurd hier aan verbouwingen..klussen wel.
Alle muren en al het houtwerk opnieuw geschilderd en geverfd, radiotor geschuurd en opnieuw gespoten...en een matje neer gelegd. De ruimte is alleen wat te klein om er mooie foto's van te maken, maar t gaat om de indruk

De achter'tuin' (Die kerstboom is inmiddels wel weg hoor )

De woonkamer

Inmiddels is de TV ook aan de beugel gehangen die je onder het dressoir ziet liggen, zal zo dadelijk proberen daar ook de foto's van de vinden en te posten.
Tevens zijn alle kabels onder het dressoir weggewerkt en de kabels in de plinten verwerkt zodat je ze niet meer op de vloer ziet liggen én het veel beter schoon te houden is...volgens mij heb ik daar ook nog wel foto's van.
pi_60763283
Ziet er nice uit allemaal, wel jammer van die wc met wasbak maarja, doe je niks aan

Overigens ziet de woonkamer er ook erg relaxed uit. Volgens mij heb ik ook 1 zo'n stoel gekocht waarvan jij er 2 in je woonkamer hebt staan. Lijkt er iig veel op
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:10:52 #112
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60763893
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:50 schreef Deviant1nl het volgende:
Ziet er nice uit allemaal, wel jammer van die wc met wasbak maarja, doe je niks aan

Overigens ziet de woonkamer er ook erg relaxed uit. Volgens mij heb ik ook 1 zo'n stoel gekocht waarvan jij er 2 in je woonkamer hebt staan. Lijkt er iig veel op
Als jij die bij Löwik in Vriezenveen weg hebt, dan zou dat heel goed kunnen ja
pi_60764547
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:42 schreef richie29 het volgende:
Wat erg eigenlijk, durf me hier bijna niet meer te vertonen.
Rond het tijdstip dat mijn posten eindigde, eindigde daarmee ook m'n relatie. Enig verband tussen intensief (deels té intensief) met de verbouwing bezig zijn, posten op fok! en datte mag gelegd worden Heb maanden geen fok! meer bezocht zelfs...erg he?
Maar, maar, je was toch ook een babykamer aan het klussen?
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:52:51 #114
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60765190
Ik noemde het 'baby'kamer omdat het door de vorige bewoner(s) daarvoor gebruikt werd.

Inmiddels is het een echte logeerkamer geworden. Ongeveer een maandje geleden heb ik een logeerbed via arktplaats gekocht en er staan 2 nachtkastjes met nachtlampjes....erg lief allemaal.
Een baby klussen gaat (hopelijk) voorlopig nog even niet gebeuren.
pi_60765290
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:52 schreef richie29 het volgende:
Ik noemde het 'baby'kamer omdat het door de vorige bewoner(s) daarvoor gebruikt werd.

Inmiddels is het een echte logeerkamer geworden. Ongeveer een maandje geleden heb ik een logeerbed via arktplaats gekocht en er staan 2 nachtkastjes met nachtlampjes....erg lief allemaal.
Een baby klussen gaat (hopelijk) voorlopig nog even niet gebeuren.
Ah! ok

Ik wil trouwens ook nog even zeggen dat ik het erg mooi vind worden allemaal!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:22:28 #116
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60766121
Thx

Zelf ook best tevreden mee!

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik een redelijk fatsoenlijke sleuf in de muur achter het dressoir gemaakt had? *Even oude foto zoekt*..

TV van het dressoir, beugel opgehangen, de sleuf opgezocht en een opening bovenin gemaakt...

De sleufjes / openingen maken met een dremeltje geeft nogal wat rommel!

En dan...als de TV hangt, alle kabels weer aangesloten zijn en er kabelhaakjes op de achterkant geplakt zijn ziet het er zo uit. Stuk beter al! Nu alleen de plinten nog...

Plint nummer 1 waar alle sleufjes in gemaakt zijn voor de kabels. Best nog erg veel werk vond ik dat trouwens..

En plint nummer 2 ook gefixed!

En dan zijn eindelijk alle kabels verdwenen onder het dressoir!

En natuurlijk nog het eindresultaat van de hangende TV zonder dat er kabels zichtbaar zijn.
Heerlijk als de dingen die je bijna een jaar van tevoren hebt uitgedacht ook allemaal werken en passen

[ Bericht 0% gewijzigd door richie29 op 12-08-2008 16:42:49 (Typo's) ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:41:17 #117
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60766648
Stommeling....mezelf geqoute ipv een wijzinging op m'n typo's gemaakt...

[ Bericht 96% gewijzigd door richie29 op 12-08-2008 16:42:17 (Dom dom dom) ]
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:02:53 #118
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60767222
Mogen foto's van de tuin hier trouwens ook?
Het is niet echt een verbouwing, maar wel veel werk geweest!

Mijn tuinset, gekrijgt van pa en ma!

Let vooral op hoe erg het terras / de stenen er aan toe zijn...Daar is inmiddels (ergens half juni) 5 avonden werk in gestoken om die schoon te krijgen.
En TERING..wat zag ik eruit! Ik heb echt nog nooit zo onder de drek gezeten..
Deze foto's upload ik morgen, nog nu snel de laatste spullen halen om de boel kitten-proof te maken...morgen komt de eerste!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:58:42 #119
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60779967
Nou...zoals de achter"tuin" er nu uit ziet...

En de voortuin in progress

Stuk beter weer!

Op naar de binnen foto's!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 00:12:21 #120
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60780359
De levering van de krabpaal
Nou ja..zelf opgehaald omdat ik daar in de buurt was

En na een uurtje friemelen, het is nog series makkelijker dan een een ikea-kast in elkaar zetten, was dit het resultaat..Cat-Dream genaamd

pi_60780410
mooi om te zien, en moi om te zien dat we er weer zin an hebben
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 13 augustus 2008 @ 00:27:54 #122
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60780788
Goed....en dan met een hele bult foto's verder komen we dan op de status van vandaag.
Ben vast wel allerlei tussenliggende stappen vergeten, jammer genoeg want dan lijkt het alsof ik niks gedaan heb in die tussentijd , maar misschien vind ik ze nog wel ergens verstopt...ooit.

Zojuist vanavond nog foto's gemaakt dus zo ziet het er NU uit.

Woonkamer vanuit een aantal posities (GSM-camera maakt toch duidelijk mooiere foto's overdag)

Speciaal voor 'Deviant1nl'

De eerste radiator die in aanmerking komt voor een radiatorombouw, te realiseren in de komende 2 weken
Ik ga proberen de voor -en bovenkant van de ombouw naar het hoekje van de 'toog' te laten lopen, moet even kijken of ik met de knop van de radiator wegkom.

En voor de kattenbak leek me dit maar de meest ideale plek

De keuken en de louvre-deur-achtige constructie die de vorige bewoners hadden geplaatst en ik uiteindelijk ook maar weer zo teruggezet heb omdat het toch een van de meest praktische oplossingen is. Niet de meest fraaie

En de boven-plinten van de keuken moeten nog...waarvan ik de originele echt, echt echt niet weer kan vinden Kan me haast niet voorstellen dat ik ze richting de stort gedaan heb, maar ik zou ook werkelijk niet weten waar ze dan WEL zijn. Inmiddels is alles daarvoor afgezocht en denk dat ik zelf maar wat ga maken.

woensdag 13 augustus 2008 @ 00:42:10 #123
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60781141
Alleen nog wat foto's van de bovenverdieping en dan vind ik het wel leuk geweest voor vandaag.

Op de weg naar boven komen we via ditte, dat nu voor de 4de keer geschilderd is en voorlopig zo blijft. Iedereen verplicht met sokken erover omdat er nog geen harde laklaag overheen zit en ik er eigenlijk
een loper op wil hebben. Maar daarvoor spaar ik nog even verder...

De babykamer Sorry Raissa
Eigenlijk is dit nu meer een kamer voor grote baby's geworden.

De grote slaapkamer

Schakelaartjes komen ook wel fraai op de juiste plekken uit.

En last but not least...de studeerkamer met m'n fantastisch grote bureau waar ik erg blij mee ben.

Oh en de spots waar ik lang over getwijfeld heb (gewoon omdat ze eigenlijk veul te duur zijn) maar er toch beneden voor de trap en op de overloop boven eentje van heb.

Excuses voor de wat lage kwaliteit foto's maar nu ben ik er ook eindelijk vanaf voor voorlopig

Morgen m'n laatste werkdag voor m'n 2 weekjes klus -en katten vakantie!
pi_60783940
Ik vind die krabpaal echt helemaal geweldig! Maar ik denk dat als ik zoiets zou kopen voor mijn kat ik het zelf leuker vind dan de kat...... (en ik zou niet weten waar ik het neer zou moeten zetten).
pi_60784936
Bedankt voor die foto voor mij

Maar ziet er trouwens erg mooi uit allemaal.
Heeft waarschijnlijk veel tijd in gezeten maar resultaat mag er zeker zijn.
Vooral de sleuf in de muur om de kabels voor de tv weg te werken is ideaal. Ziet er gelijk een stuk strakker uit!
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:09:30 #126
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60786494
Ik ben helemaal weg van je toilet!

TVP
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_60836095
Richie mooi huis trouwe:)? IK neem een poesje mee .... lol.. Een ding moet ik zeggen smaak heb je wel ..wens je toch heel veel plezier in je mooie huisje .. .
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_60917126
Wow, mooi "eindresultaat"!
pi_60919604
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:58 schreef richie29 het volgende:
Nou...zoals de achter"tuin" er nu uit ziet...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de voortuin in progress

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Stuk beter weer!

Op naar de binnen foto's!
Wat een verschil!
Volgens mij hebben wij trouwens hetzelfde bed.
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:04:34 #130
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60921513
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:26 schreef AndreaW het volgende:
Richie mooi huis trouwe:)? IK neem een poesje mee .... lol.. Een ding moet ik zeggen smaak heb je wel ..wens je toch heel veel plezier in je mooie huisje .. .
Jij komt gewoon even vanuit de hoofdstad in het 'boerenland' wonen?
Oh trouwens...poesjes heb ik ook...2 zelfs

Maar bedankt voor je complimenten hoor
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:06:45 #131
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60921570
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:10 schreef Gurb het volgende:
Wow, mooi "eindresultaat"!
T'is nooit af he
  maandag 18 augustus 2008 @ 15:36:24 #132
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_60925846
goed om te zien dat dit topic weer helemaal opleeft!!
geloof trouwens dat de meet van vorig jaar rond deze tijd was, van de meeste hoor je niet veel meer (solingjan heb ik ook al een eeuwigheid niet meer gezien)
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 17:10:12 #133
92034 crew  Vonkenboer
pi_60928329
Een eigen huis is volgens mij nooit echt "af".
Ach het houd je van de straat he , maar het ziet er keurig uit richard; leuke stijl qua meubels.

En hoewel die spots ongetwijfeld erg duur zijn geweest, vind ik ze er prachtig uit zien
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:15:09 #134
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60946936
Merci, merci allen

Kleine update:

Huidige projecten zijn het afwerkingsprofiel boven de trap naar de 1ste verdieping en de schuurdeur.

Aangezien het eerste projectje gisteren afgerond is aller eerst daar maar de foto's van.

De staat tot gisteren...

Eerste profiel gehaald bij de bouwmarkt..

Maar helaas (*&^%$ niet goed gekeken naar de afmetingen, zo werkt het afwerkprofieltje nog niet mooi af
Daar kom je natuurlijk ook pas achter als je 'm al op maat gemaakt hebt (sjonge jonge wat ben ik toch een ervaren klusser)
Vandaag maar aan een vriend van me meegegeven die laminaat gelegd heeft en d'r misschien wel wat aan heeft als de trap net zo breed is of minder breed.

Na goed, weer naar de bouwmarkt en een andere gehaald.
Helaas schijnen er alleen geen mooie profielen voor trappen te zijn waar een houten vloer boven ligt, want degene met mooie streepjes erin hadden allemaal hetzelfde euvel.
Dus dan wordt het 2 mm dik aluminium, zonder streepjes...iets minder mooi vind ik en je moet zelf de schroefgaten en verzinkingen van de schroefkoppen maken, dus meer werk.

En zo ziet het er nu uit, best aardig geworden alleen moet ik wel wat verfwerk herstellen.
Al met al best tevreden over

En ik ga binnenkort eens een digicam halen, want echt mooie foto's zijn het ook weer niet
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:28:50 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_60947354
mooi gedaan, dat moet ik ook nog doen........pfff is het dan nooit klaar
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:29:54 #136
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60970453
Vandaag is alle 'klus'tijd gaan zitten in de aanpassingen van de schuurdeur en de kittens.

Oh ja..en ik heb uitgezocht wat me het zou kosten om 2 trapleuningen in behandeld aluminium te plaatsen. Ben bij 2 bouwmarkten geweest en moet zeggen dat het me eigenlijk nog mee viel.
Ik had gerekend op 500 + euro maar kwam op 400 - euro uit voor;

3 stukken van 2 meter (ik dacht dat ze 2 meter waren, maar ze zijn dus 2,7 meter)
1 stuk van 1 meter
4 hoek / koppelstukken
14 muurbeugels
4 eindkapjes

En als ik goed gerekend heb moet dat op ¤ 380,15 komen, wat me meer meevalt dan ik had verwacht.

Er zijn trouwens ook wel hele mooie oplossingen voor, dan moet je ze laten maken door een bedrijf dat ook gelijk de muurbeugels aan de leuning last en de bochten voor je buigt ...waaw
Zoiets als dit dus, alleen kost me dan hetzelfde geintje iets van ¤ 856,67 voor de goedkoopste buis.

Meestal ga ik wat hogere kosten voor een mooi resultaat niet uit de weg, maar in dit geval wel

Foto's van de aanpassingen aan de schuurdeur en het kozijn volgen morgen, hoop het dan ook af te hebben eigenlijk
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:35:12 #137
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60970505
Ziet er leuk uit
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 01:42:08 #138
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_60970575
Mooi afwerkprofieltje trouwens ...vanavond een 'close encounter' mee gehad en m'n gedeukte en gezwollen scheenbeen is nog niet opgehouden met bloeden
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:04:25 #139
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61027831
Goed, waar waren we gebleven?

- Afwerklijstje bovenaan de trap gehad.

Afgelopen 3 dagen ben ik bezig geweest met de schuurdeur. Deze moet langer, wil een drempel op de vloer hebben en aan het huidige kozijn moet het een en ander aangepast worden.

De aan te passen situatie is al volgt:

De schuurdeur
Deze moet +/- 8 centimeter langer worden, het uitstekende deel (hoe heet dat eigenlijk ) aan de deur moet eraf en moet lager komen te zitten. Nu waaien namelijk blaadjes, regen en buurtkatten naar binnen en ik zou 'm toch iets droger willen houden.

Oh..for the record, hij is al helemaal blank geschuurd aan de buitenkant omdat het verfwerk in een nogal afbladderende conditie was.

Het kozijn
Hier moet het deel waar waarschijnlijk vroeger de drempel aan vast gezeten heeft verwijderd worden (zie alles rechts van de rode lijn) en aan de onderkant moet er wat bij gefriemeld worden.
Uiteraard heeft de rechterkant hetzelfde.

De drempel die er nu niet meer is maar er wel moet komen.
Het idee is om de vloer wat uit te hakken en zagen zodat de bovenkant van de drempel gelijk komt te liggen met de vloer van de schuur. Ooit wil ik daar nog een keer een dekvloer overheen gieten, maar dat wordt een ander project.

vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:14:28 #140
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61027994
Na en zoals in de laatste foto van de post hierboven te zien is had ik al het een en ander wat afgeschermd voor het schuiven van de slijptol in het beton.
Uiteindelijk kreeg ik dit resultaat...

Heel erg duidelijk is het niet, maar nu is het een soort trapje geworden en ligt een van de delen te diep voor de drempel.
Met andere woorden...opvullen / beton storten maar

Eerst nog even een stukje kozijn repareren wat gesneuveld was met al het hak -en breekwerk.

En zo ziet het er uit na het opvullen

vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:36:54 #141
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61028316
Dat nomix betonspul is inderdaad erg snel hard, maar drogen duurt dus echt wel even
Ondertussen maar weer verder met de deur en toch stiekem nog wat aanpassingen aan de drempel en het kozijn.

Wist ik veel dat er spijkers in die waterkering zaten! Lekker met de cirkelzaag erlangs...niks gemerkt.
Verder heb ik een stuk raamhout gehaald bij de bouwmarkt wat mij wel aanstond, op lengte gemaakt en deuvels in dat stuk hout en de deur gemaakt

Gemonteerd ziet het er dan zo uit. Die stukken raamhout zitten aan beide kanten, maar da's op de foto helaas niet te zien.

Ondertussen is het gestorte stukje beton ook al aardig droog en is de nieuwe drempel op de plek gezet om te kijken of het past

Jaja, recht zagen uit het handje met de slijptol kan ik niet

De deur op z'n plek, past veel beter dan ik verwacht had!

De deur staat nu op de drempel en moet zoals je kan zien aan de schanierpunten nog heel iets omhoog, naar mijn idee perfect voor toch een beetje ventilatie.

En als laatste nog een beetje aanpassingswerk aan het kozijn aan de rechter kant, de linker kant begin ik morgen aan en dan zal de rest wat ik niet met hout heb kunnen vullen met plamuur gevuld worden.

Dat waren de foto's voor vandaag.
Verder heb ik eindelijk m'n mooie trapleuningen opgehaald en ga ik morgen nog een 'spiegeltje' en een aantal MDF platen voor radiator ombouwen ophalen
De bouwmarkt waar m'n broertje werkt had 'm verkeerd besteld en ik kan 'm voor 25 euro ophalen...ik heb alleen nog géén idee waar ik 'm precies ga laten.

Moet niet teveel dingen tegelijk gaan doen trouwens, heb straks nog maar 1 weekje vakantie.
pi_61032022
Mooie klus zo met de deur, ik weet niet of je de dorpel als vast hebt gezet, maar zet hem anders eerst ff in de ijzermenie of de grondverf, zodat de dorpel niet makkelijk kromtrekt.

En die waterkering op de deur noemen ze een weldorpel
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:08:51 #143
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61032103
Oooh ja...eerst in de grondverf zetten was wel handig geweest

Ga het rondom nog wel afkitten, dichtsmeren, etc, maar slim is dit niet nee
Met de drempel maar wel ff doen dan.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:50:03 #144
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61044161
Omdat het net is gaan regenen is het schuur -en plamuurwerk op tijd opgeruimd.

Tot nu toe gedaan:

- Laatste stukje gemonteerde weldorpel ingekort (hij was nog 2 mm te breed)
- V-groefjes verlengd tot aan de weldorpel

- Laatste schaaf -en schuurwerk aan de schuurdeur voordat er geplamuurd gaat worden.
- Linkerkant van de deurpost verlengt zodat de drempel nu mooi klemvast onder de deurposten komt te zitten
- Drempel geschuurd en voorbereid voor montage
- Klein beetje schuurwerk achter het huis gedaan totdat het ging regenen.

Ben nu onder het genot van een bakkie troost dit aan het posten en ga zo met de trapleuningen beginnen .
Erg spannend...en vooral...niet verkeerd zagen!

Paar dingetjes van twijfel:

• Hoe begin ik? (dacht maar onderaan en met de muurbeugels)
  • Hoe zorg ik er nou voor dat ik de juiste lengtes krijg? Iets hoger monteren betekend al dat de trapleuning iets langer moet worden
  • En pas ik 3 of 4 muurbeugels toe op het lange stuk van 210cm?

Iemand tips
  • pi_61045554
    De hoogte van de leuning is vanaf de trede een vaste maat, die kun je ws wel opzoeken. Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar ik dacht rond de 94 cm. Meet op de eerste trede deze hoogte af, en doe dit ook op de laatste trede. Als het goed is volgt je leuning nu mooi de trap.

Ik zou 4 beugels op 210 doen. 15 cm uit de hoek, en dan om de 60 cm. Dus 15, 75, 135, 195.

Het knapt lekker op zo hoor! Straatwerk is lekker opgeknapt, je inrichting is mooi en je profieltje is redelijk hard en scherp

Uit http://www.apeldoorn.nl/d(...)RO_trapleuningen.pdf
    quote:
    Hoogte
    De geschikte hoogte voor een trapleuning bevindt zich tussen de 85 en 95 cm. Deze maat dient loodrecht boven de voorkant van de treden te worden gemeten en is afhankelijk van de lichaamslengte. Voor kinderen en kleine mensen is het goed als er tevens een houvast is op 60 cm. Hiervoor kunnen dubbele leuningen gebruikt worden.
      vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:39:57 #146
    165333 misslady83
    Can't you see im waving..
    pi_61047789
    Ziet er echt toppie uit! Mennn wat wil ik graag mn eigen woningkje!
    Waving.....can be positive or negative!..:)
      zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:43:58 #147
    56958 richie29
    Help, ik ben klusser!
    pi_61056011
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 17:50 schreef Marsepein het volgende:
    De hoogte van de leuning is vanaf de trede een vaste maat, die kun je ws wel opzoeken. Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar ik dacht rond de 94 cm. Meet op de eerste trede deze hoogte af, en doe dit ook op de laatste trede. Als het goed is volgt je leuning nu mooi de trap.

Ik zou 4 beugels op 210 doen. 15 cm uit de hoek, en dan om de 60 cm. Dus 15, 75, 135, 195.

Het knapt lekker op zo hoor! Straatwerk is lekker opgeknapt, je inrichting is mooi en je profieltje is redelijk hard en scherp

Uit http://www.apeldoorn.nl/d(...)RO_trapleuningen.pdf
    [..]

Zenks
    Ik was al even wat googelen geweest en heb de bovenste 2 schroeven van de muurbeugels op 90 cm gezet.
    Grootste probleem is dat de trap 2 hoeken heeft (2 draaien maakt) en ook nog eens niet in een rechte lijn omhoog loopt..ik kan het denk ik het beste demonstreren door de gevolgen van de afteken-lijnen te laten zien

Ben ik even blij dat ik me voorgenomen had om de muur nog een keer te schilderen nadat ik de leuningen passend gemaakt heb

Ik moet zeggen dat het echt, écht lastig is om de boel met 2 draaien, 3 hoekstukken optisch fatsoenlijk in 1 lijn te krijgen.
    Zet je de eerste buis niet op de juiste afstand van de muur voor de 2de buis lijkt het echt al nergens meer op of past het zelfs niet eens! Door de lange afstanden is 1 mm verschil aan het eind al 5 cm te hoog, te laag of ver van de muur.

Hoe dan ook, samen met pa stevig aan het passen en meten geslagen en uiteindelijk zit het eerste deel van de leuning aan de muur en zijn de aftekeningen gemaakt voor de muurbeugels aan de lange kant van de leuning. Helaas was het alleen al iets van 10 uur voor we zover waren en een beetje te laat om de boormachine nog weer in de muur te zetten

Morgen moet het verder wel in m'n eentje lukken denk ik, maar dit klusje viel me toch qua moeilijkheidsgraad toch wel een beetje tegen!
      woensdag 27 augustus 2008 @ 09:27:23 #148
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_61159459
    best lastig he! wij hebben maar 1 rechte lijn, en die loopt alsnog scheef omdat het niet anders kon dacht ik......

maar hoe zit het er nu uit?
      woensdag 27 augustus 2008 @ 14:59:44 #149
    3498 Barb
    Graduated Fool
    pi_61166646
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 10:09 schreef Sanne het volgende:
    Ik ben helemaal weg van je toilet!
    Ja, ik ook! Wat een mooi fonteintje heb je er ook inhangen!
    When it goes I feel the crush
    When I rush it hits me
    pi_61171555
    hier ook maar even gespiekt...ziet er wel leuk uit zo, nu t ingericht is.
    alleen dat ding ehm schilderijding boven de bank vind ik wel behoorlijk fout.
    (is dat toevallig ook zo`n ding dat licht geeft?)
    verder goed gewerkt!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')