abonnement Unibet Coolblue
pi_50258698
Vorige deel: Bjork

Dadelijk is ze te zien in Later... with Jools Holland
BBC 2, 00.35 - 01.40 uur.

pi_50258871
Ik dacht dat je alweer off was! Ik had een dubbele gemaakt
Maargoed, ik keek idd niet naar Later, ik keek ook niet zo goed maar hoorde de Paul McCartney vallen dus tsjah..
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:38:50 #3
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_50259035
Ik vind het niks, zeker het nieuwe album niet. Toch wat te sloom, te herhalend, maar misschien ben ik er ook het type niet voor...
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_50259185
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:32 schreef warrel het volgende:
Ik dacht dat je alweer off was! Ik had een dubbele gemaakt
Maargoed, ik keek idd niet naar Later, ik keek ook niet zo goed maar hoorde de Paul McCartney vallen dus tsjah..
Misschien had je beter 'warrig' als username kunnen nemen.
pi_50259356
Björk was net op de Reactable bij Jools
pi_50259385
Eigenlijk heet ik normaal altijd Warre maar die was al bezet. En dat alter ego is nog altijd zeer toepasselijk door de gemakkelijke verandering in warrig.

En Björk Dat belooft écht heel veel moois voor 8 juli.
I will take the sun in my mouth
pi_50259513
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:54 schreef Erotica_ het volgende:
Björk was net op de Reactable bij Jools
De wát?
pi_50260364
Zo.. drie liedjes en een interview. Zoveel aandacht krijgt niet iedereen bij Jools.

Kippenvel bij Declare Independance.

Maar wat een enorm raar instrument hadden ze erbij... een ronde, blauwe, lichtgevende tafel waar glazen blokjes op gelegd werden..? Wa's dat voor iets?
pi_50260373
Ze kickte ass! Waren meer artisten die ik leuk vond trouwens, Adele en Ben Westbeech.

[ Bericht 3% gewijzigd door warrel op 09-06-2007 02:04:25 ]
I will take the sun in my mouth
pi_50260408
Shitttttttttt, zie dit topic te laat
pi_50260595
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:47 schreef k_man het volgende:
Zo.. drie liedjes en een interview. Zoveel aandacht krijgt niet iedereen bij Jools.

Kippenvel bij Declare Independance.

Maar wat een enorm raar instrument hadden ze erbij... een ronde, blauwe, lichtgevende tafel waar glazen blokjes op gelegd werden..? Wa's dat voor iets?
Reac-table
pi_50260598
Ben ik gek als ik zeg dat Declare Independance een van de beste (misschien wel beste) Björk nummers is?
pi_50260626
http://community.livejournal.com/bjorkish/1579811.html#cutid1 Hier staan wat foto's. En het komt vast snel op Youtube.
I will take the sun in my mouth
pi_50260666
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 02:05 schreef Erotica_ het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat Declare Independance een van de beste (misschien wel beste) Björk nummers is?
Ik denk dat ik dat niet vind, maar ze deed 'm echt geweldig! Het was weer ouderwets met open mond kijken naar Björk
I will take the sun in my mouth
pi_50260688
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 02:09 schreef warrel het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat niet vind, maar ze deed 'm echt geweldig! Het was weer ouderwets met open mond kijken naar Björk
Ik houd van de techno-slash Björk

Pluto was ook favoriet
pi_50262473
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 02:05 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Reac-table
IK heb echt geen idee waar je het over hebt hoor.
pi_50262487
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 02:11 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Ik houd van de techno-slash Björk

Pluto was ook favoriet
Dat ruige van Declare Independance doet me denken aan de Skunk Anansie remix van Army of Me. Die is ook héérlijk.
pi_50264508
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 09:43 schreef k_man het volgende:

[..]

IK heb echt geen idee waar je het over hebt hoor.
Zo heet die tafel-instrument waar je het over had
pi_50267275
Bij Jools Holland:

Earth Intruders
the Anchor Song (Erg nutteloos om deze te doen)
Interviewtje
Declare Independance (Alleen jammer dat de 2e climax verneukt was )
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:58:24 #20
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50273056
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 09:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat ruige van Declare Independance doet me denken aan de Skunk Anansie remix van Army of Me. Die is ook héérlijk.
Interessant. Die ga ik eens opsnorren.

Eigenlijk vind ik voornamelijk de nummers van Homogenic geweldig, maar dat komt grotendeels ook door de inbreng van producer Guy Sigsworth (samen met Imogen Heap als Frou Frou ook briljant). Meesterlijke muziek maakt die man af en toe.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_50277053
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:47 schreef Erotica_ het volgende:

[..]

Zo heet die tafel-instrument waar je het over had
Ah, ok. Volgens mij waren we dan lekker langs elkaar heen aan het lullen.

Maar, hoe werkt zo'n ding dan?
pi_50277088
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:37 schreef Erotica_ het volgende:
Bij Jools Holland:

Earth Intruders
the Anchor Song (Erg nutteloos om deze te doen)
Interviewtje
Declare Independance (Alleen jammer dat de 2e climax verneukt was )
Tnxx
pi_50281428
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, ok. Volgens mij waren we dan lekker langs elkaar heen aan het lullen.

Maar, hoe werkt zo'n ding dan?
Klik
  zondag 10 juni 2007 @ 11:07:08 #24
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_50292051
Leuk optreden, ik heb best wel veel zin in 8 juli. Alleen vraag ik me af waarom ze sommige teksten uit Earth Intruders weglaat...
pi_50293104
Het is haar liedje..
I will take the sun in my mouth
  zondag 10 juni 2007 @ 12:24:01 #26
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_50293711
Ja, duh. Maar zo wordt het liedje wel vlakker. Ik vond die uithalen juist zo tof. STEAMROLLER!
pi_50858788
Westergasfabriek + weeralarm =
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:37:12 #28
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_50862931
We hebben nog tot 8 juli.
pi_51090680
  • Veel spötjes op de radiö voor het cöncert van zöndag... Waarschijnlijk is het dus bij lange na niet uitverköcht.
  • pi_51135149
    M'n zus was 't concert vergeten Ik helemaal m'n best doen om d'r mee te krijgen.
    Maar gelukkig komt alles goed Gister vanuit de trein het podium gezien
    I will take the sun in my mouth
      woensdag 4 juli 2007 @ 16:45:03 #31
    61209 marcek
    Nufonia Must Fall
    pi_51135974
    voor de mensen die niet de mail van mojo gehad hebben , de tijden :

    Aanvangstijden
    Deuren open: 18.00 uur
    Aanvang DJ Johan: 18.00 uur
    Aanvang Jamie Lidell: 20.00 uur
    Aanvang Björk: 21.15 uur


    als ik op google zoek vind ik 3x een dj johan , alle 3 volgens mij apres ski / feestmuziek , gezellig
    pi_51164050
    Sluit dus perfect aan bij Björk.
      † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2007 @ 21:59:12 #33
    128220 Peter6000
    pi_51215805
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 16:45 schreef marcek het volgende:
    als ik op google zoek vind ik 3x een dj johan , alle 3 volgens mij apres ski / feestmuziek , gezellig
    Hij heet DJ Wiekes, en draait geloof ik alternatieve jaren 90 muziek (zoals The Cure).
    De meerwaarde in vergelijking met een geluidsband is mij onduidelijk.
      † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2007 @ 22:09:36 #34
    128220 Peter6000
    pi_51216148
    Zojuist achter elkaar The Greatist Hits (2002) met nummers van de eerste 4 studioalbums, en daarna Volta geluisterd.

    The Greatist Hits klinkt werkelijk heerlijk, wegzinken in het typische Björk geluid.

    Volta is net als Médulla (dat ik overigens nog niet gehoord heb) volgens mij wel ff wennen. Ik heb er na 2 luisterbeurten nog niet echt een mening over, Greatist Hits klinkt beter, maar bij Volta moet je misschien meer moeite doen het te leren waarderen.
    Kid A van Radiohead was na de toegankelijkheid van albums van de jaren 90 ook wennen, maar klinkt inmiddels beter en volwassener. En ontwikkeling is belangrijk.

    Die verpakking van Volta, en het ontbreken van een leuk artistiek songtekstenboekje vind ik jammer. Ik hou van aparte dingen, maar een sticker als sluitingsmechanisme.
      † In Memoriam † zondag 8 juli 2007 @ 14:13:38 #35
    128220 Peter6000
    pi_51259032
    Na 6 luisterbeurten vind ik Volta inmiddels spannender dan het Greatist Hits album (2002).
    Heb niet echt 1 favoriet nummer, maar het geheel zit goed in elkaar.
    Erg muzikaal, en rustige en hardere momenten wisselen elkaar goed af.
    pi_51277718
    Net terug van het concert en wow! Ik kon haar eerst niet zo goed verdragen maar nu ben ik erg onder de indruk, ondanks dat ik maar een paar nummers kende. Geweldige show! Maar waarom hadden zoveel mensen (zulke kleine) kinderen meegenomen?
    pi_51277797
    Het was gááf!

    Bij het tweede nummer hield ik m'n hart vast, dat leek niet echt lekker te lopen. Daarna werd het allemaal een stuk beter.

    Arme of Me
    Hyperballad
    Declare Independance

    Trouwens een mooie gelegenheid om (voor het eerst) m'n Sugarcubes 17.11 shirt aan te doen.
    pi_51277863
    Trouwens m'n eerste Björk concert waar ik niet (vrijwel) helemaal vooraan stond. Ik had geen zin om al vanaf zes uur tot kwart over negen voor het podium te gaan zitten.

    Oh, en dertig euro voor een (niet eens mooi) t-shirt? No way. En drie euro voor een busritje van vijf minuten...

    Maar verder was het ok.
    pi_51278243
    Inderdaad, dat tweede nummer was nogal een terugval na earth intruders... setlist staat nu ook online op bjork.com:

    01. Earth Intruders
    02. Cover Me
    03. Pagan Poetry
    04. Hunter
    05. All Is Full Of Love
    06. The Pleasure Is All Mine
    07. Jķga
    08. Hope
    09. Army Of Me
    10. Innocence
    11. I Miss You
    12. Five Years
    13. Immature
    14. Wanderlust
    15. Hyperballad
    16. Pluto

    encore

    17. Oceania
    18. Declare Independence
    pi_51278250
    Ze was mooi, en energiek en helemaal geweldig
    I will take the sun in my mouth
    pi_51278509
    En die DJ vooraf draaide Múm!
      maandag 9 juli 2007 @ 01:02:29 #42
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_51278532
    Bjork is mooi !
    mooier dan haar creaties zelfs.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_51279152
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 01:01 schreef k_man het volgende:
    En die DJ vooraf draaide Múm!
    Hij draaide nog meer dingen die ik erg fijn vond klinken! Weet jij nog wat namen?
    En die muziek die ze draaien tussen Jamie Lidell en Björk was vooral heel euhm.. Chinees
    I will take the sun in my mouth
      maandag 9 juli 2007 @ 09:17:00 #44
    5898 Taigurrr
    *Diva by looks, geek by heart*
    pi_51281766






    En hier nog veel meer pica's!
    Ooooh wat was ze mooi...Totaal andere sfeer dan destijds in de Stopera, maar zo fijn! Bjork is lief en getalenteerd en prachtig! Hoogtepunt was Hyperballad: snoeiharde versie, springen en meegillen als een dolle. Op de terugweg zonden verschillende mensen Emoooootional laaaaaanscapehaheeeps, die blijft toch blijkbaar hangen.

    (hey zeg en die Jamie Lidell is dus ook gewoon goed he! Wat een alleskunner.)
    pi_51283528
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 01:33 schreef warrel het volgende:
    Hij draaide nog meer dingen die ik erg fijn vond klinken! Weet jij nog wat namen?
    En die muziek die ze draaien tussen Jamie Lidell en Björk was vooral heel euhm.. Chinees
    Nee, alleen Múm herkende ik. Een liedje van Yesterday Was Dramatic - Today Is OK.

    Múm is ook IJslands en stonden als voorprogramma bij the Sugarcubes, vandaar.
    pi_51287965
    Het was echt super! stond in het voorvak, geluid was erg goed, pluto en declare independence waren echt het toppunt, maar de andere nummers waren ook geweldig! voor mij een van de beste optredens ooit gezien

    Jamie lidell kon er ook wat van trouwens, met als enige instrument zijn stem en wat electronica, lekker experimenteel, en hij stond echt heel relaxed zijn optreden te doen als die nog eens in Nederland komt met een eigen concert ga ik daar zeker ook heen
    one dollar!
    pi_51288665
    Jamie roeleerde hard, Bjork ook! Ik had alleen op Glastonbury ook Venus As A Boy gehoord, die mistte ik nu... Maar verder, te vet!

    Ik heb trouwens geen dj gezien...
    pi_51289323
    Geweldig, jammer dat ik er niet was. Ik wordt elke keer weer verliefd als ik de videoclip van Pagan Poetry zie!
    Tri State. Tri State. !
      † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 13:53:57 #49
    128220 Peter6000
    pi_51289717
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 09:17 schreef Taigurrr het volgende:
    (hey zeg en die Jamie Lidell is dus ook gewoon goed he! Wat een alleskunner.)
    Meen je dat nou echt.
    Ik zag iemand die wat zong, en verder wat op knopjes drukje, vond het werkelijk lachwekkend slecht.

    Björk zelf daarentegen was echt goed, ze heeft ook live nog steeds een hele mooie krachtige stem.
    Jammer alleen dat het maar 1 uur en 22 minuten duurde, dat is echt kort. Ik had graag nog wat extra nummers gehoord, haar reportoire is er breed genoeg voor.
    pi_51290710
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 13:20 schreef RudyCarell het volgende:
    Ik heb trouwens geen dj gezien...
    Ik heb 'm ook niet gezien, alleen de muziek gehoord.
    pi_51290961
    Jamie Lidell was wel geinig. Knap gedaan, die nummers met alleen z'n stem. Goede soulstem ook. En net op het moment dat ik het een beetje langdradig begon te vinden hield ie ermee op.

    Ik vond het wel jammer dat ie bij de andere nummers de instrumentale begeleiding op band had staan. Met levende muzikanten erbij was toffer geweest.
    pi_51291257
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 13:53 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    Meen je dat nou echt.
    Ik zag iemand die wat zong, en verder wat op knopjes drukje, vond het werkelijk lachwekkend slecht.
    Dat kan, maar slecht is neit het goede woord, niet jouw muziek misschien. Maar het is echt een meester, hij maakte de muziek door zijn eigen stem realtime te samplen en er een beat van te maken. En wat eens stem! Maar het is idd iets anders dan op zijn cd, ik vond het geweldig, er had geen beter voorprogramma kunnen voorstellen.
      † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 14:42:05 #53
    128220 Peter6000
    pi_51291396
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 14:38 schreef RudyCarell het volgende:

    [..]

    Dat kan, maar slecht is neit het goede woord, niet jouw muziek misschien. Maar het is echt een meester, hij maakte de muziek door zijn eigen stem realtime te samplen en er een beat van te maken. En wat eens stem! Maar het is idd iets anders dan op zijn cd, ik vond het geweldig, er had geen beter voorprogramma kunnen voorstellen.
    Heeft denk ik ook met mijn wantrouwen tov namaak-live te maken.
    Ik kon niet goed onderscheiden wat er nu live was, en wat hij 'maakte' door op een knopje te drukken.
    Mijn indruk was, dat dat laatste sterk overheerste, maar misschien vergis ik me.
    pi_51291695
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 14:42 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    Heeft denk ik ook met mijn wantrouwen tov namaak-live te maken.
    Ik kon niet goed onderscheiden wat er nu live was, en wat hij 'maakte' door op een knopje te drukken.
    Mijn indruk was, dat dat laatste sterk overheerste, maar misschien vergis ik me.
    Hij was meer live dan Bjork zeg maar... Alleen de laatste song, was van band...
    pi_51293253
    wow, wat geweldig gister!


    vooral dat laatste nummer was een mooi toetje en die lasers waren verdomd vet

    en weer debielen die haastig weg rennen toen ze pauze ging houden en net doet of ze weg gaat
    pi_51293765
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 01:33 schreef warrel het volgende:

    [..]

    Hij draaide nog meer dingen die ik erg fijn vond klinken! Weet jij nog wat namen?
    En die muziek die ze draaien tussen Jamie Lidell en Björk was vooral heel euhm.. Chinees
    Uit m'n hoofd:
    Postal Service
    Vashti Bunyan
    Architecture in Helsinki - Do The Whirlwind
    Sia - Breathe Me (Four Tet Remix)


    Tussen Jamie en Björk werd een heel vaag Japans cd'tje gedraaid, ben wel benieuwd wat dat was.
    Aldus.
    pi_51293918
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef Z het volgende:

    [..]

    Uit m'n hoofd:
    Postal Service
    Vashti Bunyan
    Architecture in Helsinki - Do The Whirlwind
    Sia - Breathe Me (Four Tet Remix)


    Tussen Jamie en Björk werd een heel vaag Japans cd'tje gedraaid, ben wel benieuwd wat dat was.
    Volgens mij was dat van dat vrouwtje die meespeelde op I See Who You Are
      maandag 9 juli 2007 @ 16:19:59 #58
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51294706
    Geweldig concert zeg, al vond ik Earth Intruders en Cover Me niet zo goed uit de verf komen. Maar daarna ging ze wel lekker los zeg. Wat een snoezig vrouwtje en wat een snoezig gedans zeg.

    Jamie Lidell was leuk, maar ging ook gauw vervelen.
    pi_51299935
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 10:42 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nee, alleen Múm herkende ik. Een liedje van Yesterday Was Dramatic - Today Is OK.

    Múm is ook IJslands en stonden als voorprogramma bij the Sugarcubes, vandaar.
    Nou, daar klopt bij nader inzien niet veel van.

    Het komt van Finally We Are No One en heet Don’t Be Afraid, You Have Just Got Your Eyes Closed. Al heb ik zelf de IJslandse versie van de CD, maar die titels zijn helemaal niet te doen, met al die vreemde letters erin.
    pi_51300106
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 16:19 schreef MadGuy het volgende:
    Geweldig concert zeg, al vond ik Earth Intruders en Cover Me niet zo goed uit de verf komen. Maar daarna ging ze wel lekker los zeg. Wat een snoezig vrouwtje en wat een snoezig gedans zeg.

    Jamie Lidell was leuk, maar ging ook gauw vervelen.
    Wat een geweldige avond!!
    Hyperballad die zo heftig eindigde en overging in Pluto en natuurlijk Declare Independance, wat een feest!! Onderweg naar huis bleven we maar zingen "Don't let them do that to you!" en "Raise your flag, higher higher!". Ik vond dat ze Five Years ook echt heel mooi vanuit haar tenen zong. Wat is ze toch betoverend, hoe ze dan naar de hoek van het podium loopt en even een gekke blik het publiek inwerpt.... Het was alleen te kort, ik had nog energie voor ruim een extra uur...

    Ik ben het eens met MadGuy wat betreft Jamie Lidell, het was leuk maar bij sommige nummers ging hij wel erg los met zijn eigen experimenten en verloor (volgens mij) het publiek onderweg een beetje.
    brokenbranches | last.fm
    No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
    pi_51300187
    Oh En Radiohead werd vooraf ook gedraaid, Idioteque.
    brokenbranches | last.fm
    No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
    pi_51301403
    Ze was zoooooooo gaaf wat een geweldige vrouw, wat een geweldig optreden! ik wil meer!!
    Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
    Fantas.nl | Website, SEO & Usability
    pi_51303013
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 18:58 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Nou, daar klopt bij nader inzien niet veel van.

    Het komt van Finally We Are No One en heet Don’t Be Afraid, You Have Just Got Your Eyes Closed. Al heb ik zelf de IJslandse versie van de CD, maar die titels zijn helemaal niet te doen, met al die vreemde letters erin.
    Ik heb de engelse CD's, dus Múm had ik al herkend. Múm is ook leuk, maar Björk is véél leuker! Ook die versie van Oceania!
    I will take the sun in my mouth
    pi_51304117
    De CD's van Múm zijn best leuk, maar Múm live was nog veel beter.

    Niet zo goed als Björk natuurlijk, maar toch.
      maandag 9 juli 2007 @ 21:27:45 #65
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51304746
    Van de Bjork.com tourblog:-
    quote:
    We have just arrived in Bordeaux in France. Our coach left at 2.30 last night and we have been driving for fifteen hours! We didn’t leave straight away after our gig in Amsterdam for we were invited to sail on the city’s waterfront, which was an amazing experience. So now it is almost evening again.

    The concert went well. I believe there were some ten thousand people in the audience. And they screamed a lot!

    It was nice to have our own concert for a change, i.e. not playing in a festival, even though doing the latter is usually fun and always an interesting experience.

    We did buy the Yamaha CP300 and I like it so much that I want to buy an identical one for myself to use at home. I don’t know exactly how many voices it has, but they seem countless.

    Some of Björk’s songs sounded different last night, i.e. different to how we have been doing them. For instance, the Yamaha has a tango accordion, which is just the sound I wanted for I Miss You. And a harp does sound more mysterious and “pagan” in Pagan Poetry than a harpsichord.

    We will stay in France until Wednesday. We have a break now for a few days; boy, do I need to rest a bit. The next concert is in Bilbao on Friday (FRIDAY THE THIRTEENTH!).

    It is happening more and more frequently that I have to remind myself where I am. I believe this is the seventeenth or eighteenth hotel since April and I am starting to feel a bit disoriented. Sometimes when I wake up in the morning I have no idea where I am.

    Björk told me yesterday that she has felt like this ever since she first started touring, when she was a teenager.
    pi_51305368
    Ah, dus ze hadden het naar hun zin. Wie schrijft die blog?
    pi_51305762
    de toetsenist lijkt me
      maandag 9 juli 2007 @ 22:23:15 #68
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51306884
    Dit is het adres van de blog: http://blog.bjork.com/

    De auteur is Jķnas Sen.
    pi_51307032
    Ah, de pianist.
    pi_51307580
    RAISE YOUR FLAG!!!

    Gek.. Wat heb ik zitten springen zeg
    pi_51308372
    Ik heb vandaag ge-afterpartied/ge-afterklust
    Omdat ik na het concert in de Stopera geen poster van m'n grote zus mocht kopen (ik was nog lief en klein en 15), dus moest ik er gister eentje kopen



    De platen in de zwarte lijsten en de wissellijst komen uit het blad 'Glam Cult'. Die is gratis en ik heb er een paar meegenomen uit de Universiteit Leiden.
    Let niet op de rotzooi Kwam bij de Ikea vandaan dus er moesten nog een paar dingen omver. En ik kijk sbs6 Harry Potter stond op
    I will take the sun in my mouth
    pi_51314843
    Je mag wel eens een beetje opruimen Warrel.

    O nee, daar mochten we niet op letten.

    [ Bericht 36% gewijzigd door Z op 10-07-2007 08:51:15 ]
    Aldus.
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 08:43:11 #73
    128220 Peter6000
    pi_51315152

    Volkskrant 100707
    pi_51318272
    'smiddags dreunde de beat van Hunter al door het Westerpark. Het leek wel of het geluid 's avonds een stuk zachter stond. Heb het concert overigens gedeeltelijk meegekregen van buiten de hekken want geen geld.
    'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
    http://www.last.fm/user/spacemangraig
      dinsdag 10 juli 2007 @ 11:20:04 #75
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51318590
    Innocence knalde 's middags ook al over het terrein, net als andere nummers. Het was heel grappig die instrumentale nummers te horen.

    Van NU.nl:-
    quote:
    Björk blijft vernieuwend en uniek
    Uitgegeven: 9 juli 2007 23:41
    Laatst gewijzigd: 9 juli 2007 23:43

    In de rij openluchtconcerten in het Amsterdamse Westerpark mocht de IJslandse zangeres de reeks afsluiten. Net als bij de eerdere shows in ons land, bewees Björk nogmaals een klasse apart te zijn.

    Arrangementen zijn erg belangrijk bij een liveshow van de IJslandse. Door steeds voor een bijzondere begeleidingsband te zorgen, zijn haar concerten altijd weer anders. Dit keer was de hoofdrol voor een dameskoor dat ook nog blaasinstrumenten bespeelde. Daarnaast was er een pianist, een drummer en stonden twee mannen achter een batterij elektronica.

    Videoschermen

    Op de videoschermen die op het podium stonden, was te zien wat ze precies deden. Wie daar oog voor had zag regelmatig de zeer bijzondere Reactable voorbij komen. Dit bijzondere instrument lijkt nog het meest op een tafel vol dobbelstenen, maar weet de meest intrigerende geluiden te maken. Mensen die interesse hebben in vernieuwende muziekinstrumenten moeten maar op Internet als zoekterm 'Reactable' intikken.

    Earth Intruders

    De show opende lekker met de laatste single Earth Intruders waarvoor Björk samenwerkte met de hitproducer Timbaland. Tijdens de eerste klanken spoten meteen metershoge vlammen omhoog. Daarna ging het tempo terug voor de wat rustigere nummers als Cover Me en All Is Full Of Love. Bij deze nummers gebeurde er, naast de prachtige muziek, niet veel op het podium. Op deze momenten was het misschien toch beter geweest om deze show in een intiemere setting te zien in plaats van op een groot open terrein. Maar ach, het was in tegenstelling tot de voorgaande shows die week in het Westerpark wel droog. Collegamuzikanten als de Scissor Sisters en Keane speelden in de stromende regen.

    Schemering

    Tijdens Army Of Me kwam de show echt goed op gang. De lichtshow was door de schemering beter te zien, waardoor de bezoekers zich meer gingen focussen op het podium. De hoogtepunten zaten natuurlijk, als bij zoveel concerten, in het laatste deel van de show. Hyperballad was in een briljant modern jasje gestoken. Het bijzonder opgebouwde nummer begint als een ballad en eindigt als een housenummer. Op plaat klinkt het origineel charmant, maar iets gedateerd. In het Westerpark was Hyperballad weer helemaal van deze tijd. Aan de vette beats was goed te horen dat Björk de moderne dansmuziek nog op de voet volgt.

    Afsluiter

    Als afsluiter kon natuurlijk maar één nummer fungeren: Declare Independence is het buitenbeentje van het laatste album Volta en de perfecte finale voor een liveshow. De beukende naar gabber neigende beats en de overweldigende groene lasers wisten het publiek in extase te brengen, zodat men na afloop tevreden huiswaarts kon keren. Het was niet de allerbeste show die Björk in ons land gaf, maar in vergelijking tot andere artiesten stak de zangeres toch wel met kop en schouders boven het grijze gemiddelde uit.

    (c) NU.nl/Marco Démoet
    Bij de Scissor Sisters was het juist kurkdroog. Daarna viel er pas regen. En bij Björk vielen er juist tijdens het concert enkele spetters. Maar ach...

    [ Bericht 89% gewijzigd door MadGuy op 10-07-2007 11:40:59 ]
    pi_51318722
    Er waren véél mensen buiten de hekken ja, zittend op de spoordijk.

    Geluid moet daar goed te volgen zijn geweest, maar de mooie show niet.
    pi_51320085
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 11:23 schreef k_man het volgende:
    Er waren véél mensen buiten de hekken ja, zittend op de spoordijk.

    Geluid moet daar goed te volgen zijn geweest, maar de mooie show niet.
    Dat viel dus vies tegen. Kon m'n aandacht er amper bijhouden, maar dat kan ook aan de wijn hebben gelegen.
    'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
    http://www.last.fm/user/spacemangraig
    pi_51337538
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 08:43 schreef Peter6000 het volgende:
    [afbeelding]
    Volkskrant 100707
    Tnx.

    Ik heb ook de recensies gelezen in Trouw, NRC, Telegraaf en Parool. Het viel me al mee dat alle belangrijke kranten een recensie hadden, maar ze waren ook nog eens allemaal lovend.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 21:05:39 #80
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51338420
    Oor was ook lovend, zie hier!
    pi_51351581
    Veel filmpjes van Bjork in Westerpark op youtube
      woensdag 11 juli 2007 @ 11:18:29 #82
    156717 RudolfRockem
    alshetmaarROCKT
    pi_51354359
    Ik hoor echt van bijna iedereen dat t vet tof was. Beetje jammer dat ik niet heen kon.....
    pi_51355114
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 09:30 schreef RudyCarell het volgende:
    Veel filmpjes van Bjork in Westerpark op youtube


    Ik wil een reactable!
    pi_51355264
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 11:41 schreef MadGuy het volgende:

    [..]



    Ik wil een reactable!
    Me too!
    pi_51359058
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 09:30 schreef RudyCarell het volgende:
    Veel filmpjes van Bjork in Westerpark op youtube
    Vrijwel zonder uitzondering met beroerd geluid. Die bassen kan een simpele cam niet aan.
    pi_51435399
    Vanavond:

    Cinema 2: Dancer in the dark
    Musicaldrama
    De Tsjechische immigrante Selma is een alleenstaande moeder, die werkt in een staalfabriek in een Amerikaans plattelandstadje. Samen met haar vriendin Kathy droomt ze van glamour en geluk en weet ze haar eentonige bestaan te doorbreken dankzij een rijke fantasie en haar passie voor musicals. Selma lijdt aan een ongeneeslijke oogziekte en verliest langzaam haar gezichtsvermogen. Haar zoontje Gene is hetzelfde lot beschoren. Daarom werkt ze dag en nacht om voldoende geld te sparen om hem tijdig te kunnen laten opereren.
    Nederland 2, 23:10 uur
    pi_51438390
    Ow, die is zo zielig.

    Ik was bij de Nederlandse premiere destijds en bij het verlaten van de zaal waren er heel wat vochtige oogjes.
      vrijdag 13 juli 2007 @ 21:22:11 #88
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51443202
    Ik denk dat ik zo'n film niet trek.
      zaterdag 14 juli 2007 @ 02:31:04 #89
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_51453047
    Ah zat al te zoeken naar een lopend bjork topic.

    Wilde even melde dat ik ook de hele discografie heb en het geweldige muziek vind, luister er nu ook naar trouwens, atm staat ook nog eens toevallig mn favoriet op (unison)

    Ik vroeg me wel even af of er ook pics waren van die lui die in sommige nummers ook erhm... geluiden produceren zeg maar... zowel beatboxen als andere vage zooi. Zijn dat nou vrienden van haar?
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_51454436
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 21:22 schreef MadGuy het volgende:
    Ik denk dat ik zo'n film niet trek.
    Toch is ie 't kijken heel erg waard.
    I will take the sun in my mouth
    pi_51457248
    wat een geweldige film
    pi_51918619
    Als iemand naar Antwerpen gaat, ga dan ook even langs het Modemuseum in de ModeNatie. Het beeld dat Björk draagt op de cover van Volta staat er. Ik zag het opeens staan en ik dacht' He! Björk!!! .... Ohnee, ze zit er niet in'
    I will take the sun in my mouth
    pi_51918907
    Mocht je er zelf niet even in?
    pi_51919205
    Haha, ik was er veels te lang voor geweest
    Ik heb er wel heel veel foto's van gemaakt, stiekem ook eentje met flits
    I will take the sun in my mouth
      zondag 29 juli 2007 @ 13:58:46 #96
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51932830
    Oeh, ik wil er eigenlijk wel in.
    pi_51933019
    Dit zijn mijn foto's trouwens:
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture01.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture02.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture03.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture04.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture05.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture06.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture07.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture08.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture09.JPG
    http://isthisadejavu.spymac.com/BJORK/VoltaSculpture10.JPG
    Heb ze maar gewoon allemaal gepost, had geen sorteerzin. Het stukje museumtekst:
    Voor de huidige wereldtournee van de IJslandse zangeres Björk ontwierp Bernhard Willhelm zowel de garderobe voor Björk als de kostuums voor haar brassband. Ook dit sculpturale kostuum waarin Björk poseerde voor de cover van haar album 'Volta' werd door Willhelm getekend. Het idee voor de sculptuur is gebaseerd op afbeeldingen van kleine sculpturen in klei van de Italiaanse kunstenaar Luigi Ontani (1945). Ontani's sculpturen zijn afbeeldingen van de tegenvoeters: kleine mythische figuurtjes uit de antieke oudheid. Van de tegenvoeters geloofde men dat ze aan de andere kant van de aarde -volgens de Grieken en Romeinen een platte schijf- leefden om deze in evenwicht te houden. De tegenvoeters hadden een onbepaalde vorm en konden hun bolvormige lijfje transformeren in verschillende vormen. Men geloofde dat ze zich al rollend voortbewogen.
    Bruikleen: Quest Management, Londen

    Die tegenvoetertjes klinken lief!
    I will take the sun in my mouth
      zondag 29 juli 2007 @ 16:02:41 #98
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_51935695
    Briljant zeg! En inderdaad: tegenvoetertjes!
    pi_51957375


    Björk is echt geniaal
    pi_52067371
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 23:01 schreef warrel het volgende:
    Ik heb vandaag ge-afterpartied/ge-afterklust
    Omdat ik na het concert in de Stopera geen poster van m'n grote zus mocht kopen (ik was nog lief en klein en 15), dus moest ik er gister eentje kopen
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    De platen in de zwarte lijsten en de wissellijst komen uit het blad 'Glam Cult'. Die is gratis en ik heb er een paar meegenomen uit de Universiteit Leiden.
    Let niet op de rotzooi Kwam bij de Ikea vandaan dus er moesten nog een paar dingen omver. En ik kijk sbs6 Harry Potter stond op
    Cool hoor! Woon je oo in Leiden dan?
    pi_52082301
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 10:45 schreef RudyCarell het volgende:

    [..]

    Cool hoor! Woon je oo in Leiden dan?
    Nee, in Delft, maar ik studeer in Leiden
    I will take the sun in my mouth
    pi_52180906
    Er wordt geen officieel video voor Innocence geschoten (wat eigenlijk beloofd was)
    pi_52181095
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 21:49 schreef Erotica_ het volgende:
    Er wordt geen officieel video voor Innocence geschoten (wat eigenlijk beloofd was)
    Er was toch die videocompetitie, en de gewonnen video werd toch mooier uitgewerkt?!
    I will take the sun in my mouth
    pi_52181224
    Nee dus, maar, ze hebben wel een van de mooiste gekozen. Heb ze vanmorgen, toen je niet meer kon stemmen, alle videotjes gekeken, en ben blij dat ik niet meer kon kiezen. Sommigen waren zo mooi gemaakt!
    I will take the sun in my mouth
    pi_52181363
    Wodt het wel echt een single? OP CD dus, die je kunt kopen?

    Want dat downloaden van Earth Intruders voelt toch niet 'echt'.
    pi_52181419
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:03 schreef k_man het volgende:
    Wodt het wel echt een single? OP CD dus, die je kunt kopen?

    Want dat downloaden van Earth Intruders voelt toch niet 'echt'.
    Nope.. Weer alleen online. De remixen zijn dit keer wel beter

    Maar ik wil een echte video + physieke single
    pi_52181443
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:03 schreef k_man het volgende:
    Wodt het wel echt een single? OP CD dus, die je kunt kopen?

    Want dat downloaden van Earth Intruders voelt toch niet 'echt'.
    Nee, alleen te downloaden
    I will take the sun in my mouth
    pi_52181676
    Vreemd. Vroeger had OLI er een handje van de fans zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen door zelfs van een single allerlei varianten uit te brengen. Nu is dat kennelijk helemaal omgeslagen.

    Van sommige oudere singles heb ik vijf of zes verschillende versies op CD. En dan was er ook nog het een en ander aan remixes, dat alleen op vinyl uitkwam.

    [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2007 22:14:32 ]
    pi_52181778
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:13 schreef k_man het volgende:
    Vreemd. Vroeger had OLI er een handje van de fans zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen door zelfs van een single allerlei varianten uit te brengen. Nu is dat kennelijk helemaal omgeslagen.

    Van sommige oudere singles heb ik vijf of zes verschillende versies op CD. En dan was er ook nog het een en ander aan remixes, dat alleen op vinyl uitkwam.
    Jep, ook werd er veel geld gestoken in clips. Tegenwoordig wordt het steeds afgeraffeld; Where Is The Line, Earth Intruders en nu Innocence

    Ligt ook aan Björk denk ik want zij doet nu het liefst bijna niks door haar kinderen. Ze neemt ook steeds een maand vrij in haar tour.
    pi_52181890
    Mja.

    Eerst werd er dus geld gestoken in dure clips, dat dan weer werd terugverdiend met veel releases. Nu vinden ze het kennelijk wel best.
    pi_52181921
    Al heb ik OLI vroeger wel eens vervloekt als ik net alle singletjes los had gekocht en bleek dat ze een box uitbrachten...
    pi_52181993
    Maar OLI zit ook in financiële problemen volgens mij. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Björk had toch vorig jaar OLI gered met de reünie van de Sugarcubes.
    pi_52182116
    Welnee joh. Die reünie was niet voor OLI, maar voor Bad Taste (Smekkleysa).
    pi_52182423
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:27 schreef k_man het volgende:
    Welnee joh. Die reünie was niet voor OLI, maar voor Bad Taste (Smekkleysa).
    O
    pi_52200277
    Op het hoesje van Volta hebben ze in ieder geval wel hun best gedaan. En dat Björk steeds een maand vrij neemt, dat is toch niet gek? Isadora is hartstikke jong, zo krijgt ze nog wat van d'r moeder mee. Neemt ze Isadora trouwens ook mee met touren?
    I will take the sun in my mouth
    pi_52769016
    I have been filled with steam for months through years
    same old clouds
    claustrophobic me

    pi_52775681
    Volta is enorm gestegen in mijn achting. Ik ben helemaal weg van dat gekke, gekke Innocence.

    Overigens vind ik het nog steeds kut hoe ze het hebben aangepakt met het hoesje van Volta. Leuk idee en alles, maar die sticker is behoorlijk vervelend. De limited edition is wel übermooi. Echt gaaf om te hebben.

    Wanderlust and even more Wanderlust! Interessant, het ziet er naar uit dat er weer eens veel werk in een video gestoken wordt!

    [ Bericht 17% gewijzigd door MadGuy op 29-08-2007 13:22:35 ]
    pi_52785341
    Ik hoop niet dat we nu weer zo'n dooie animatievideo krijgen

    Innocence had zelfs nog misschien in de hitlijsten kunnen verschijnen als het een fatsoenlijke clip had en misschien nog een klein beetje gepromoot was
    pi_52791293
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 11:20 schreef MadGuy het volgende:
    Volta is enorm gestegen in mijn achting. Ik ben helemaal weg van dat gekke, gekke Innocence.

    Overigens vind ik het nog steeds kut hoe ze het hebben aangepakt met het hoesje van Volta. Leuk idee en alles, maar die sticker is behoorlijk vervelend. De limited edition is wel übermooi. Echt gaaf om te hebben.

    Wanderlust and even more Wanderlust! Interessant, het ziet er naar uit dat er weer eens veel werk in een video gestoken wordt!
    Same here
    Oh, en die eerste site ziet er mooi uit!! Ik ben benieuwd naar de video..
    I will take the sun in my mouth
    pi_52791767
    Björk valt journalist weer aan

    http://www.ninjadude.com/(...)e-nut-attacks-photog

    pi_52794903
    Kiest Björk haar personal assistants trouwens uit op equal weirdness? Ook zo'n fladderjurkje enzo...

    [ Bericht 28% gewijzigd door MadGuy op 29-08-2007 22:47:43 ]
    pi_52795487
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 22:25 schreef MadGuy het volgende:
    Kiest Björk haar personal assistants trouwens uit op equal weirdness? Ook zo'n fladderjurkje enzo... :.)
    Hehe, zit vast in dezelfde scene

    Hier nog een foto van Björk met Kelis



    Ze zijn blijkbaar goede vrienden (dankzij Peaches). Ze hadden trouwens nog een duet gedaan voor Oceania. Had Kelis in Paradiso en 013 gezien, echt een topwijf
    pi_52795645
    Filmpje werkt niet hier.
    pi_52796423
    Gezien. Schokkend hoor.
    pi_52799134
    Haha, daar ook met zo'n brilletje! Zoiets had ik ook toen ik 7 was en een zonnebril kreeg toen we op wintersport gingen. Misschien moet ik 'm maar weer eens op doen
    I will take the sun in my mouth
    pi_52827569
    Aaaaltzimandeeeyteeeen

    Aaaandkyeeeaaahh

    Houd wel van Björk's Gibberish
    pi_53136405
    Hmm.. Ben nu allemaal youtube videos aan het bekijken van haar tour en ik heb zo'n zin om haar nog een keer te zien Ik hoop dat ze binnenkort snel data aankondigt voor Europa. Ik ben bereid om te reizen
    pi_53141421
    Gaat ze nog een keer touren in Europa dan?
    pi_53148854
    Is (nog) niet bekend
    pi_53152751
    Wel leuk nieuws is:
    quote:
    Björk neemt live-album op
    Uitgegeven: 5 september 2007 22:54

    De begeleidingsband van haar huidige tour, beviel Björk zo goed dat ze besloot een album met ze op te nemen. In de legendarische Olympic Studios in Londenheeft de IJslandse zangeres enkele weken geleden een aantal live-sessies opgenomen.

    Welke nummers er precies zijn vastgelegd is niet bekend, maar wie getuige was van haar meest optreden in het Amsterdamse Westerpark, weet dat daar een aantal nummers een zeer bijzonder nieuw arrangement kreeg.

    Dit komt ondermeer door de samenstelling van de band, die vooral bestaat uit een grote partij blazers en het experimentele instrument de reacTable. Dit is zoals de naam al zegt een ronde tafel, waarbij door aanraking geluid of muziek ontstaat.

    Björk is de eerste artiest die dit apparaat gebruikt in haar muziek. In een livevideo van Björk is te zien hoe zo'n reacTable werkt.
    NU.nl
    pi_53153231
    Hoop dat het echt wat wordt Ik luister tegenwoordig op de fiets onderweg naar school alleen (serieus, ik luister niks anders ) de live-versie van Hyper-Ballad/Freak, Pluto en Declare Independence
    pi_53153874
    Die zijn ook briljant natuurlijk!
    pi_53201645
    Hyper-Ballad/Freak? Is dat die ontzettend toffe mix die ze ook in het Westerpark deed?
    I will take the sun in my mouth
    pi_53203025
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 18:57 schreef warrel het volgende:
    Hyper-Ballad/Freak? Is dat die ontzettend toffe mix die ze ook in het Westerpark deed?
    Ja (Die is van LFO trouwens)
    pi_53220782
    quote:
    Op zaterdag 15 september 2007 19:54 schreef Erotica_ het volgende:

    [..]

    Ja (Die is van LFO trouwens)
    Oeh, als ik internet heb op m'n kersverse, of Appleverse, MacBookje wordt dat liedje als eerste gedownload!
    I will take the sun in my mouth
    pi_53225356
    Oh, ook maar downloaden dan.
    pi_53230028
    De hele Sheath album is geniaal
    pi_53314054
    Björk blijft toch de koningin wanneer het op gekke en te gekke fotoshoots aankomt. Twee recente shoots:











    pi_53315266
    Ik vind haar fotoshoots altijd wel uhh.. apart. Ik weet eigenlijk nooit of ze raar zijn of geniaal. (meestal de laatste)
    pi_53315482
    Ik had hier laatst een lezing van een muziekrecensent en die heeft ons wat oude Björk liedjes gegeven

    Haar eerste radio-optreden is gewoon echt super schattig! Verder nog een jazz-nummer en nog twee nummers van haar eerste album. Ben nu aan het kijken of ik dat eerste album ergens op een rommelmarkt kan vinden hier

    Je kunt btw ook een optreden van haar zien toen ze 16 was in de documentaire Rokk í Reykjavík (maar dat zullen jullie als die hard fans denk ik al allemaal weten...). Toen zat ze in de punkfase, compleet met vliegenmepper en twee roze cirkels op haar wangen
    pi_53315979
    Die foto's met die kaders vond ik wel heel leuk, maar die kaders verpesten het weer een beetje.. Daarom had ik heb blad maar laten liggen, het was ook nog eens franstalig.
    Weet iemand wanneer de Dazed in NL in de winkels ligt?
    I will take the sun in my mouth
    pi_53329551
    De Dazed ligt al in de winkels, ik heb hem gisteren gehaald.

    @ Inu: zat daar ook 'I Love To Dance' bij? Die is zo schattig!
    pi_53330396
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 15:49 schreef MadGuy het volgende:
    De Dazed ligt al in de winkels, ik heb hem gisteren gehaald.

    @ Inu: zat daar ook 'I Love To Dance' bij? Die is zo schattig!
    Waar? Gewoon bij de AKO of moet je perse naar een grotere kiosk?
    I will take the sun in my mouth
    pi_53330455
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 23:19 schreef Inu het volgende:
    Ik had hier laatst een lezing van een muziekrecensent en die heeft ons wat oude Björk liedjes gegeven

    Haar eerste radio-optreden is gewoon echt super schattig! Verder nog een jazz-nummer en nog twee nummers van haar eerste album. Ben nu aan het kijken of ik dat eerste album ergens op een rommelmarkt kan vinden hier

    Je kunt btw ook een optreden van haar zien toen ze 16 was in de documentaire Rokk í Reykjavík (maar dat zullen jullie als die hard fans denk ik al allemaal weten...). Toen zat ze in de punkfase, compleet met vliegenmepper en twee roze cirkels op haar wangen
    dat van die jazz:

    ze heeft één compleet Jazz-album gemaakt die ontzettend goed is ik kan zo snel niet op de naam komen, maar als je één nummer goed vind, moet je zeker het hele album kopen *downlooien*
    pi_53333303
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 16:17 schreef JoPiDo het volgende:

    [..]

    dat van die jazz:

    ze heeft één compleet Jazz-album gemaakt die ontzettend goed is ik kan zo snel niet op de naam komen, maar als je één nummer goed vind, moet je zeker het hele album kopen *downlooien*
    Ja, ik heb de naam ergens opgeschreven Mn vriend is meer een muziekliefhebber, dus ik zal wel cd winkels inmoeten als hij hier is, dan vind ik hem vast wel
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 15:49 schreef MadGuy het volgende:
    De Dazed ligt al in de winkels, ik heb hem gisteren gehaald.

    @ Inu: zat daar ook 'I Love To Dance' bij? Die is zo schattig!
    Ja, dat was dat radio-optreden, echt super lief!
    pi_53335611
    De jazz cd heet Gling-Glķ. Gemaakt samen met de Tríķ Guđmundar Ingķlfssonar.
    pi_53335998
    Die cd is goed, maar niet echt een meezinger
    en de cd is nog wel te koop bij een goede cd-winkel niet zijnde FRS

    ook de cd's van de Sugacubes zijn nog redelijk goed verkrijgbaar
    pi_53336052
    Ach, ze zijn hier zo trots op hun muziek dat Sugarcubes nog overal wordt aangeprijsd Ik zal eens een winkel binnenlopen om eens rond te snuffen bij de cd's
    pi_53346212
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 19:23 schreef Erotica_ het volgende:
    De jazz cd heet Gling-Glķ. Gemaakt samen met de Tríķ Guđmundar Ingķlfssonar.
    die is het inderdaad!

    ik heb hem een tijd terug via ebay besteld, omdat ik hem nergens anders kon vinden
    pi_53351321
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 16:15 schreef warrel het volgende:

    [..]

    Waar? Gewoon bij de AKO of moet je perse naar een grotere kiosk?
    Ik had hem bij Selexyz Donner in Rotterdam vandaan, maar aangezien het een internationaal magazine is zal die ook wel te krijgen zijn bij de AKO en Bruna op de grotere stations...
    pi_53383898
    Ik heb 'm, en ik vind de shoots echt leuk!!
    I will take the sun in my mouth
    pi_53392199
    Björk interview:
    quote:
    Hilferty: What are you always striving to achieve in your music?
    Bjork: Unison.

    Hilferty: What will you do for New Yorkers in Madison Square Garden?
    Bjork: Sing.

    Hilferty: Where does your voice come from?
    Bjork: My throat.
    pi_53559273
    Tegenvallende optreden bij Conan O'Brien
    http://uk.youtube.com/watch?v=yTIe3SiHZdA

    En Björk op de set van Wanderlust
    http://www.subterraneanbl(...)nza-on-subterranean/

    Eindelijk een fatsoenlijke clip
    pi_53573483
    Haar accentje!
    pi_53644971
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 23:19 schreef Inu het volgende:
    Haar eerste radio-optreden is gewoon echt super schattig! Verder nog een jazz-nummer en nog twee nummers van haar eerste album. Ben nu aan het kijken of ik dat eerste album ergens op een rommelmarkt kan vinden hier
    Yeah, right... Van die eerste LP uit 1977 zijn maar een paar duizend exemplaren gemaakt. Dat ding is inmiddels een paar honderd dollar waard. Dat weten de IJslanders ook wel hoor!

    Ik heb een jaar of vijftien terug via Bad Taste nog een nieuw (destijds onverkocht) exemplaar kunnen kopen, maar dat voorraadje is natuurlijk ook al lang op. Wel kun je het album als bootleg kopen, of downloaden natuurlijk.
    pi_53647331
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 19:20 schreef MadGuy het volgende:
    Haar accentje!
    lief hč, als ze Engels spreekt
    pi_53657526
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 17:20 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Yeah, right... Van die eerste LP uit 1977 zijn maar een paar duizend exemplaren gemaakt. Dat ding is inmiddels een paar honderd dollar waard. Dat weten de IJslanders ook wel hoor!

    Ik heb een jaar of vijftien terug via Bad Taste nog een nieuw (destijds onverkocht) exemplaar kunnen kopen, maar dat voorraadje is natuurlijk ook al lang op. Wel kun je het album als bootleg kopen, of downloaden natuurlijk.
    Ik hoef ook niet per se de echt LP, gewoon een kopietje vind ik ook goed, vind de liedjes alleen zo schattig

    (zag hier gister btw ook die gelimiteerde Hlemmur uitgave met tekeningenboek, dvd en cd van Sigur Ros, maar dat is een ander topic natuurlijk )
    pi_54495722
    Jeeeej.. Er komt een Declare Independence video!! Hij is waarschijnlijk mijn meest gedraaide nummer van dit jaar
    quote:


    As we eagerly anticipate the release of Michel's seventh Björk video — a very interesting video, I might add — commenter Adam Robinson sent me links to pictures from the shoot. They're from gaffer63, the same blogger who posted some pictures from the Be Kind Rewind shoot, and they can be seen here and here.

    The pictures show Michel, Björk, and a cadre of people standing around a big contraption whose guts hang inside a warehouse in Queens. If the pictures look bizarre, wait 'til you see what happens in the video!
    Meer foto's:









    pi_54497086
    En dat terwijl de video's voor Wanderlust en Innocence nog niet eens af zijn?

    Maar ik vind het wel leuk!
    I will take the sun in my mouth
    pi_54500729
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 01:10 schreef warrel het volgende:
    En dat terwijl de video's voor Wanderlust en Innocence nog niet eens af zijn?

    Maar ik vind het wel leuk!
    Wanderlust is inderdaad al gefilmd alleen denk ik dat ze nog bezig zijn met post-production. De Innocence video is er al Ze hebben gewoon de fan-made video gebruikt als officiële video
    pi_54501028
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 10:54 schreef Erotica_ het volgende:

    [..]

    Wanderlust is inderdaad al gefilmd alleen denk ik dat ze nog bezig zijn met post-production. De Innocence video is er al Ze hebben gewoon de fan-made video gebruikt als officiële video
    Vind ik wel gemeen voor dengenen die die video hadden gemaakt, vet veel werk in de hoop om te winnen en samen te werken met Björk..
    I will take the sun in my mouth
    pi_54512466
    Nice die foto's. Weet er iemand welke studio er aan die clip aan het werken is? Ik ga stage lopen bij UVPH in NY, en die vertelden me dat ze aan een Bjork clip aan het werken waren. Ben benieuwd of het deze is...
    Tri State. Tri State. !
    pi_54593401
    Declare Independence video komt begin december uit. Ook krijgen we een making of.
    pi_54965583
    Klik hier voor een making of van Declare Independence met Michel Gondry.

    Video komt volgende week. Single met remixen komt uit op 1 januari.
    pi_55066496
    Het schijnt dat er ook een video is opgenomen voor The Dull Flame of Desire...
    pi_55069424
    wtf http://www.youtube.com/watch?v=LGC0VVobi6E

    Ik verwachte wel meer. Je zou denken dat dit Gondry's eerste video is
      donderdag 6 december 2007 @ 00:27:31 #168
    125011 Bog
    dat wil jij niet weten
    pi_55070144
    tvp
      † In Memoriam † donderdag 6 december 2007 @ 10:46:03 #169
    128220 Peter6000
    pi_55073722
    quote:
    Mooie video, fijne claustrofobische sfeer.
    pi_55075119
    Ik ben het met Peter6000 eens. Hoewel ik iets gelikters had verwacht, valt dat houtje-touwtje-ruwe-gedoe wel een beetje bij het liedje. Het is echt een oerkreet en de video op zich ook. Hele rauw, hoewel het nķg rauwer had gekund.

    Maar wat is er met Wanderlust gebeurd?
    pi_55077951
    Die komt hierna. Ik denk dat ze bezig zijn met post-production.
    pi_55078104
    Ik vind het een fantastische clip, soort van lo-fi met een hi-fi idee. Kijkend naar de foto's zou je eerder iets bombastisch verwachten. Dat is het gelukkig niet geworden. En dat is wat mij betreft het mooie aan Bjork, ze blijft verrassen.
    Aldus.
    pi_56686271
    Ik ben hier op mijn stage in New York en we zijn aan Wanderlust van Bjork aan het werken. Vrijdag issie af!
    Tri State. Tri State. !
    pi_56686466
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 16:53 schreef _Supreme het volgende:
    Ik ben hier op mijn stage in New York en we zijn aan Wanderlust van Bjork aan het werken. Vrijdag issie af!
    PICTURES!
    pi_56686715
    Ik kan een paar dingetjes verklappen, Mooi water en Mammoet-achtige beesten!
    Tri State. Tri State. !
    pi_56686749
    quote:
    Op dinsdag 12 februari 2008 17:22 schreef _Supreme het volgende:
    Ik kan een paar dingetjes verklappen, Mooi water en Mammoet-achtige beesten!
    pi_57460000
    quote:
    Over de nieuwe clip Wanderlust
    In de video is Björk gekleed als een soort primitieve nomadische Mongoolse die op een mystieke reis gaat langs een rivier. Ze word bij haar reis geholpen door speciale bondgenoten, een groep Jaks (zoals hierbij op de foto).
    Deze Jak is in zijn eentje opgenomen en daarna met de computer geknipt en geplakt zodat het een hele groep werd. Dit dier is echter helemaal gemaakt van gevonden objecten, en bijna de hele filmcrew bestond uit vrijwilligers.

    Bron
    Ik kan niet wachten tot de video echt ge released word
    Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
    Fantas.nl | Website, SEO & Usability
      maandag 31 maart 2008 @ 16:59:04 #179
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_57813825
    Ik denk dat een WTF-reactie nu wel op z'n plaats is

    Hij is vaag maar wel erg interessant.
      vrijdag 18 april 2008 @ 09:39:41 #181
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_58129968
    Voor full screen kwaliteit: http://www.pitchfork.tv/videos/bjork-wanderlust

    Echt een prachtige clip.
      vrijdag 18 april 2008 @ 10:41:11 #182
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_58131183
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 09:39 schreef Grobbel het volgende:
    Voor full screen kwaliteit: http://www.pitchfork.tv/videos/bjork-wanderlust

    Echt een prachtige clip.
    Werd tijd! Dank je!
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:37:28 #183
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_58148895
    Laatste nieuws: Björk heeft een ernstige schimmelinfectie aan haar hoofd opgelopen!



      donderdag 24 april 2008 @ 19:00:32 #184
    211831 A_Soul1980
    Beast thinks she's the be
    pi_58284436
    Ik vind de videoclip van "Wanderlust" maar vreemd. Maar het is wel typisch iets voor Björk. Ik kan de clue wel bevatten, alleen ik snap niet wat dat wezen dat uit die rivier opduikt moet voorstellen.
    pi_58295254
    Dat moet de riviergod ofzo voostellen had ik ergens gelezen.
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:08:43 #186
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_60497447
    Bjork's Duet With Antony to be New Single, Video

    15 months after the release of Volta, and Björk's still finding singles ripe for the plucking. This one's for "The Dull Flame of Desire", the slow-burner featuring Antony Hegarty on vocals and percussion from Lightning Bolt stickman Brian Chippendale.

    The super deluxe single, due September 29 from One Little Indian, will arrive on a pair on 12"s (as well as a pair of white label 12"s), a CD, and a DVD sporting the as-yet-unreleased video for the track. Musically, you'll get a pair of remixes of "Dull Flame" by Modeselektor (one "for girls" and one "for boys"), a remix of Volta's "Innocence" from Sinden, plus a couple Mark Stent mixes.

    The "Dull Flame" video was lensed by a team of three directors chosen by Björk from the entries to her "Innocence" video contest.

    Björk will grace three European festivals with her formidable presence in the next couple weeks.

    "Dull Flame" 12":

    A1 The Dull Flame of Desire (Modeselektor's Rmx for Girls)
    B2 The Dull Flame of Desire (Modeselektor's Rmx for Boys)
    C1 Innocence (Sinden remix)
    D1 The Dull Flame of Desire (Mark Stent album mix)

    "Dull Flame" CD:

    01 The Dull Flame of Desire (Modeselektor's Rmx for Girls)
    02 The Dull Flame of Desire (Modeselektor's Rmx for Boys)
    03 The Dull Flame of Desire (Mark Stent album mix)
    04 The Dull Flame of Desire (video/radio edit)
    05 The Dull Flame of Desire (Mark Stent instrumental)
    06 Innocence (Sinden remix)

    White label 12" A:

    A: The Dull Flame of Desire (Modeselektor's Rmx for Girls)
    B: The Dull Flame of Desire (Modeselektor's Rmx for Boys)

    White label 12" B:

    C: Innocence (Sinden remix)
    D: The Dull Flame of Desire (Mark Stent album mix)

    http://www.pitchforkmedia(...)-be-new-single-video
    pi_60505161
    Oh, da's weer typisch OLI dus. Hopen dat de fans alles willen hebben, dus een single op een stuk op zestig manieren uitbrengen...
    pi_88724148
    Ik ben eens even Bjork aan het proberen! *O*

    Ik heb nu Post, Homogenic en Vespertine!
    Post bevalt me tot nu toe het meest. Het voelt wat toegankelijker en haar stem is wat minder irritant, maar de rest moet ik wss leren luisteren...Het is volgens mij niet helemaal mijn muziek maar het heeft echt heel erg mooie dingen!

    Tips?
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_88724299
    quote:
    1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:17 schreef Norrage het volgende:
    Ik ben eens even Bjork aan het proberen! *O*

    Ik heb nu Post, Homogenic en Vespertine!
    Post bevalt me tot nu toe het meest. Het voelt wat toegankelijker en haar stem is wat minder irritant, maar de rest moet ik wss leren luisteren...Het is volgens mij niet helemaal mijn muziek maar het heeft echt heel erg mooie dingen!

    Tips?
    Ik ben trots op je.
    pi_88724355
    Bjork, daar moet ik echt een keer nog de tijd voor nemen om naar te luisteren
    "Those unforgettable days, for them I live"
    pi_88724387
    quote:
    1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:22 schreef zquing het volgende:
    Bjork, daar moet ik echt een keer nog de tijd voor nemen om naar te luisteren
    Ja, dat is precies wat ik dacht toen ik Bjork ergens in een playlist voorbij hoorde komen vandaag *O* En ook precies wat ik nu aan het doen ben...alhoewel, ik ben moe en ga nu naar bed..Morgen dan maar :P
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_88724532
    quote:
    1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:23 schreef Norrage het volgende:

    [..]


    Ja, dat is precies wat ik dacht toen ik Bjork ergens in een playlist voorbij hoorde komen vandaag *O* En ook precies wat ik nu aan het doen ben...alhoewel, ik ben moe en ga nu naar bed..Morgen dan maar :P
    Oh ja, je bent terug in Nederland :D
    pi_88725110
    quote:
    1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:17 schreef Norrage het volgende:
    Ik ben eens even Bjork aan het proberen! *O*

    Ik heb nu Post, Homogenic en Vespertine!
    Post bevalt me tot nu toe het meest. Het voelt wat toegankelijker en haar stem is wat minder irritant, maar de rest moet ik wss leren luisteren...Het is volgens mij niet helemaal mijn muziek maar het heeft echt heel erg mooie dingen!

    Tips?
    Ik denk dat Debut het makkelijkst luisterbare album is. :)

    En dan door met de *O* Sugarcubes *O*
    pi_88733740
    Aah Debut is wel wat toegankelijker inderdaad, klinkt erg goed. Maar Post gisteravond ook! Ik heb nog veel te luisteren.

    En Sugarcubes, is dat in dezelfde stijl of was dat nog jong en onbevangen rocken? :)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_88734559
    Sugarcubes is een beetje Björk meets B-52's ofzo. Vrolijke rock- / popliedjes. De grote vraag om te bepalen of je de 'cubes leuk vindt, is altijd: kun je Einar de 'zanger' waarderen of vind je 'm rete-irritant?
    pi_88735006
    quote:
    6s.gif Op maandag 15 november 2010 12:46 schreef k_man het volgende:
    Sugarcubes is een beetje Björk meets B-52's ofzo. Vrolijke rock- / popliedjes. De grote vraag om te bepalen of je de 'cubes leuk vindt, is altijd: kun je Einar de 'zanger' waarderen of vind je 'm rete-irritant?
    hmm die heb ik wel gekend, maar het zegt me nu niet zo heel veel meer (net als Bjork trouwens, jaren geleden eens in scandinavische muziek verdiept)..heeft ie niet eens een Eurovisie songfestival rete irritant gepresenteerd :P
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_88739854
    Niet dat ik weet. :)
    pi_96932327
    Ze brengt binnenkort een nieuw album uit: Biophilia.

    En ik las ook ergens dat zij het is die muziek heeft gecomponeerd voor software voor de iPad.

      dinsdag 17 mei 2011 @ 11:31:52 #199
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_96932531
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:25 schreef Pulzzar het volgende:
    Ze brengt binnenkort een nieuw album uit: Biophilia.

    En ik las ook ergens dat zij het is die muziek heeft gecomponeerd voor software voor de iPad.

    Klopt, haar site is ook al aangepast!
    pi_96950220
    Als je met Bjork wil beginnen, kijk dan een live-optreden van dvd!
    pi_96950764
    Alsjeblieft niet zeg!

    Op CD klinkt ze best leuk, maar live is het niet om aan te horen. ;(
      dinsdag 17 mei 2011 @ 21:29:17 #202
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_96962081
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:29 schreef Pulzzar het volgende:
    Alsjeblieft niet zeg!

    Op CD klinkt ze best leuk, maar live is het niet om aan te horen. ;(
    Het optreden @ westerpark vond ik zeker niet slecht!
    pi_96977986
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:29 schreef Idioteque het volgende:

    [..]

    Het optreden @ westerpark vond ik zeker niet slecht!
    Inderdaad, als je er zelf niet bent geweest, opbokken! Madonna kan niet live zingen...
    pi_96991922
    Ik vind Bjork niet zo'n goede zangeres. Ik vind haar niet zo'n prettige stem hebben.

    Hoewel die stem wel heel goed naar voren komt in sommige nummers, zoals bijvoorbeeld Play Dead. Als Whitney Houston het had gezongen, had het niet de emotionele lading gehad die Björk erin neerzette.

    Maar in andere nummers steekt haar stem behoorlijk af. Op het album Medulla bijvoorbeeld.

    Maar haar muziek heb ik wel altijd goed gevonden. Soms heel vreemd en excentriek, maar dat is precies de reden waarom ik ernaar luister; ik wil gewoon iets bijzonders horen. En het 'klopt' wel altijd en als je er goed naar luistert, merk je dat het allemaal professioneel in elkaar zit.

    Daarom vind ik het juist jammer dat haar vocalen (naar mijn mening) tekort schieten.

    Misschien zou je haar een beetje kunnen vergelijken met een soort vrouwelijke Peter Gabriel. Hij is ook niet echt een geweldige zanger, ondanks dat hij een heel karakteristieke stem heeft. Maar vooral de aparte muziek die hij schrijft, doet het 'm.

    Ik ben erg benieuwd naar haar aankomende album. :)
    pi_96992130
    quote:
    0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:32 schreef Pulzzar het volgende:
    Ik vind Bjork niet zo'n goede zangeres. Ik vind haar niet zo'n prettige stem hebben.

    Hoewel die stem wel heel goed naar voren komt in sommige nummers, zoals bijvoorbeeld Play Dead. Als Whitney Houston het had gezongen, had het niet de emotionele lading gehad die Björk erin neerzette.

    Maar in andere nummers steekt haar stem behoorlijk af. Op het album Medulla bijvoorbeeld.

    Maar haar muziek heb ik wel altijd goed gevonden. Soms heel vreemd en excentriek, maar dat is precies de reden waarom ik ernaar luister; ik wil gewoon iets bijzonders horen. En het 'klopt' wel altijd en als je er goed naar luistert, merk je dat het allemaal professioneel in elkaar zit.

    Daarom vind ik het juist jammer dat haar vocalen (naar mijn mening) tekort schieten.

    Misschien zou je haar een beetje kunnen vergelijken met een soort vrouwelijke Peter Gabriel. Hij is ook niet echt een geweldige zanger, ondanks dat hij een heel karakteristieke stem heeft. Maar vooral de aparte muziek die hij schrijft, doet het 'm.

    Ik ben erg benieuwd naar haar aankomende album. :)
    In Medulla moet ik je gelijk geven... Cond ik ook niet zo een sterke plaat. Enkel stemmen gerbuiken voor muziek, leuk idee. Maar niet echt uit de verf gekomen.
    pi_97220642
    quote:
    0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:32 schreef Pulzzar het volgende:
    Ik vind Bjork niet zo'n goede zangeres. Ik vind haar niet zo'n prettige stem hebben.
    [...]
    Daarom vind ik het juist jammer dat haar vocalen (naar mijn mening) tekort schieten.
    Beetje rare redenatie. Wel of geen prettige stem is een kwestie van smaak, maar Björk is technisch wel een goede zangeres. :)
    pi_99371030



    Het nieuwe album komt bijna uit. En de nieuwe single kan je al op iTunes downloaden.
    pi_101243378
    quote:
    0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:32 schreef Pulzzar het volgende:
    Ik vind Bjork niet zo'n goede zangeres. Ik vind haar niet zo'n prettige stem hebben.

    Hoewel die stem wel heel goed naar voren komt in sommige nummers, zoals bijvoorbeeld Play Dead. Als Whitney Houston het had gezongen, had het niet de emotionele lading gehad die Björk erin neerzette.

    Maar in andere nummers steekt haar stem behoorlijk af. Op het album Medulla bijvoorbeeld.

    Maar haar muziek heb ik wel altijd goed gevonden. Soms heel vreemd en excentriek, maar dat is precies de reden waarom ik ernaar luister; ik wil gewoon iets bijzonders horen. En het 'klopt' wel altijd en als je er goed naar luistert, merk je dat het allemaal professioneel in elkaar zit.

    Daarom vind ik het juist jammer dat haar vocalen (naar mijn mening) tekort schieten.

    Misschien zou je haar een beetje kunnen vergelijken met een soort vrouwelijke Peter Gabriel. Hij is ook niet echt een geweldige zanger, ondanks dat hij een heel karakteristieke stem heeft. Maar vooral de aparte muziek die hij schrijft, doet het 'm.

    Ik ben erg benieuwd naar haar aankomende album. :)
    Grappig, ik heb het precies andersom. De muziek spreekt me totaal niet aan, maar haar stem vind ik heerlijk. Daarom luister ik ook vooral naar remixes met haar stem :@
    Ik heb het dan wel over de studio-versies, live kan ik niks over zeggen.
    Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
      Moderator maandag 3 oktober 2011 @ 11:51:35 #209
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_102644352
    Ben benieuwd naar de nieuwe plaat, volta kon me niet zo bekoren ik was meer fan van medúlla... die eerste single lijkt een beetje terug te gaan naar haar oude geluid ^O^
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_103034304
    Die instrumenten van Biophilia! wow! :-o
    Zit er nog een kans in dat ze met die tour naar Nederland komt?

    Zit het album nu te luisteren, en tot nu toe klinkt het echt magisch (maar dat doet Bjork altijd al ;))

    Die breakcore-drop halverwege Crystalline ook, goeiemorgen zeg :D
    "Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
    pi_103034333
    quote:
    11s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:06 schreef Ener-G het volgende:
    Die instrumenten van Biophilia! wow! :-o
    Zit er nog een kans in dat ze met die tour naar Nederland komt?
    Laten we het hopen, ik zal weer vooraan staan!
    pi_103034368
    "Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
    pi_103038992
    Helaas, helaas.... haar nieuwe album is weer van precies hetzelfde kaliber als de vorige drie, vier (ik ben de tel kwijt). Veel experimenteel gepingel en gejengel, een paar tracks die te pruimen zijn.

    Ik heb tot nu toe alle Björk-albums nog gekocht (al luister ik eigenlijk nooit naar de nieuwste), maar ik haak nu echt af. Ik laat "Biophilia" aan me voorbij gaan. En ik wacht op de dag dat Björk weer eens sterke songs gaat maken en ze zodanig produceert dat er ook nog naar te luisteren valt.

    * Elfletterig zet Debut en Homogenic nog eens op...
    pi_103134331
    quote:
    15s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
    Helaas, helaas.... haar nieuwe album is weer van precies hetzelfde kaliber als de vorige drie, vier (ik ben de tel kwijt). Veel experimenteel gepingel en gejengel, een paar tracks die te pruimen zijn.

    Ik heb tot nu toe alle Björk-albums nog gekocht (al luister ik eigenlijk nooit naar de nieuwste), maar ik haak nu echt af. Ik laat "Biophilia" aan me voorbij gaan. En ik wacht op de dag dat Björk weer eens sterke songs gaat maken en ze zodanig produceert dat er ook nog naar te luisteren valt.

    * Elfletterig zet Debut en Homogenic nog eens op...
    Helemaal mee eens. In veel nummers zingt ze ook maar wat raakt, totaal geen melodie of zo.
    Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
    En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
      zondag 16 oktober 2011 @ 21:25:48 #215
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_103164220
    Ook ik ben nog niet warm geworden van Biophilia alhoewel er n paar sterkte nrs op staan. Ik mis nog altijd n 2de Homogenic of Medúlla. Maar ja... artiesten kijken ook vooruit. Ik verwacht ook geen 2de Origin of Symmetry meer van Muse :(
    pi_104698086
    quote:
    14s.gif Op zaterdag 9 juni 2007 00:24 schreef k_man het volgende:
    Dadelijk is ze te zien in Later... with Jools Holland
    BBC 2, 00.35 - 01.40 uur.

    *O*
    En vanavond wéér. Zodadelijk, om elf uur. :)

    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2011 22:20:45 ]
    pi_104701907
    Sodeju. Ze heeft er wel vaker excentriek uitgezien, maar dit is echt geen gezicht.
    pi_110475822
    hahaha



    Dit is trouwens Alex Borstein, degene die de stem van Lois Griffin van Family Guy inspreekt
      Moderator woensdag 18 april 2012 @ 11:16:27 #219
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_110476640
    Ik moet zeggen dat biophillia me nog niet kan pakken, die breakcore achtige stukjes zijn leuk maar kort. Verder krijg ik kots neigingen van haar teksten die het technologische met het organische willen verbinden op een veels te knullige manier...

    quote:
    like a virus needs a body as soft tissue feeds on blood someday i'll find you — the urge is here ooo-ooo-ooo-oooh

    Tot hier had ze me
    quote:
    like a mushroom on a tree trunk as the protein transmutates

    en daar verloor ze me... :')
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      woensdag 18 april 2012 @ 12:06:45 #220
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_110478406
    Daar heeft ze wel een handje van, ik hou meer van haar muziek dan haar teksten.
    Op de albums staan ook altijd een paar tracks die instrumentaal niet zo heel interessant zijn en dan ligt de focus voor op haar lyrics en dat vind ik dan ook meestal de minste tracks :P

    quote:
    All the modern things
    Like cars and such
    Have always existed
    They've just been waiting in a mountain
    For the right moment
    Listening to the irritating noises
    Of dinosaurs and people
    Dabbling outside
    :{
    nee, jij dan!
    pi_110478445
    _O-
    Dat is iets wat me ook altijd wel ergert ja :D
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_110481757
    quote:
    0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:06 schreef Gehenna het volgende:
    Daar heeft ze wel een handje van, ik hou meer van haar muziek dan haar teksten.
    Op de albums staan ook altijd een paar tracks die instrumentaal niet zo heel interessant zijn en dan ligt de focus voor op haar lyrics en dat vind ik dan ook meestal de minste tracks :P

    [..]

    :{
    Dat vind ik nu juist wél een grappige tekst van haar. Ik stel het me helemaal voor. :P
      Moderator woensdag 18 april 2012 @ 13:36:11 #223
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_110481891
    quote:
    6s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:32 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Dat vind ik nu juist wél een grappige tekst van haar. Ik stel het me helemaal voor. :P
    Ik had er nooit zo'n last van maar bij dit album gaat ze wat te ver met haar interesant doenerij, op de vorige albums waren het veelal gevoelsdingetjes dat snap ik wel dit album begint ze er een beetje pseudo wetenschap bij te halen dat vind ik dan weer jammer.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_110701955


    Doe normaal! :X

    Ik hou wel van excentrieke zangeressen, maar Björk begint steeds meer een karikatuur te worden in plaats van een persoonlijkheid. Ik waardeer degenen hieronder een stuk meer:







      Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 10:59:41 #225
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_110712058
    Puik lijstje :Y
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 24 april 2012 @ 11:15:39 #226
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_110712590
    oh daar had ik kate bush niet zo snel van herkent :P
    nee, jij dan!
    pi_110713263
    Ik ben ook een beetje Björk-moe.

    De nieuwe CD is weer meer van hetzelfde en dat was de vorige ook al. Het is niet vernieuwend meer, maar wel ontoegankelijk. Het is weer met een koor en wat ingewikkelde beats. Voorheen maakte ze nog wel eens een leuk liedje, nu zijn het vaak 'experimentele' dingen waar geen kop en staart aan te ontdekken valt.

    Het wordt een maniertje, net als het cultiveren van een excentriek imago. Als je haar site bezoekt hoor je een gesproken boodschap, met een heel vet IJslands accent. Vroeger was dat wel charmant, maar inmiddels zou ze echt wel fatsoenlijk Engels moeten kunnen spreken. Dat kan ze volgens mij ook best, maar da's natuurlijk niet quirky. Ik zag haar pas nog bij Jools Holland en toen had ze ook weer iets volkomen ridicuuls aan. Omdat ze het echt mooi vindt misschien, maar misschien ook wel om een imago in stand te houden.
      Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 11:36:20 #228
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_110713316
    Ik vond medulla het laatste leuke album dat ze gemaakt heeft :D
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 24 april 2012 @ 12:01:11 #229
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_110714217
    Volta had een paar nummers die er voor nogal uitsprongen, de rest deed me heel erg weinig.
    Biophillia heeft niet echt uitschieters, maar is als album beter te doen :)

    Ik vind het nog steeds wel leuk en luisterbaar, maar mijn laatste 'WOW!' had ik bij Vespertine denk ik...
    nee, jij dan!
      Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 12:03:00 #230
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_110714271
    alle pre medulla haal ik gewoon van de best-of :P
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      dinsdag 24 april 2012 @ 12:30:18 #231
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_110715162
    quote:
    2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
    alle pre medulla haal ik gewoon van de best-of :P
    hehe daar begon het bij mij mee, maar was al vrij snel op zoek naar meer :P
    nee, jij dan!
    pi_110724167
    Het begon bij mij met Stick Around For Joy. :P
      dinsdag 24 april 2012 @ 16:09:54 #233
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_110725168
    Op de Greatest Hits staat ook de remix van All is Full of Love, die 10x leuker vind dat het origineel

    oh wacht nevermind:

    quote:
    The version of the song used in the video is actually the original version of the song, while the version on Homogenic is a remix by Howie B.
    ~ http://en.wikipedia.org/wiki/All_is_full_of_love
    nee, jij dan!
    pi_110758879
    quote:
    7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef k_man het volgende:
    Ik ben ook een beetje Björk-moe.

    De nieuwe CD is weer meer van hetzelfde en dat was de vorige ook al. Het is niet vernieuwend meer, maar wel ontoegankelijk. Het is weer met een koor en wat ingewikkelde beats. Voorheen maakte ze nog wel eens een leuk liedje, nu zijn het vaak 'experimentele' dingen waar geen kop en staart aan te ontdekken valt.

    Het wordt een maniertje, net als het cultiveren van een excentriek imago. Als je haar site bezoekt hoor je een gesproken boodschap, met een heel vet IJslands accent. Vroeger was dat wel charmant, maar inmiddels zou ze echt wel fatsoenlijk Engels moeten kunnen spreken. Dat kan ze volgens mij ook best, maar da's natuurlijk niet quirky. Ik zag haar pas nog bij Jools Holland en toen had ze ook weer iets volkomen ridicuuls aan. Omdat ze het echt mooi vindt misschien, maar misschien ook wel om een imago in stand te houden.
    Ik denk dat ze idd een imago in stand wil houden. Hipsters vinden dat allemaal geweldig, maar ik heb het idee dat ze zich gekker voordoet dan ze is.

    Neem Kate Bush bijvoorbeeld. Ook een excentrieke zangeres. Maar dat excentrieke komt alleen in haar muziek tot uiting; daarbuiten is ze zo nuchter als het maar zijn kan. Dat idee heb ik.

    Bij Björk heb ik meer het idee dat ze een persoonlijkheidsstoornis heeft. Jammer eigenlijk. Ik denk dat als ze wat meer down to earth gaat worden, haar muziek juist bijzonderder gaat worden.
    pi_110760365
    Die laatste plaat is wel een gevalletje concept boven muziek. Heel leuk hoor die tesla coil en organische muziek, maar ik merk toch dat ik hem niet snel meer opzet.
      woensdag 25 april 2012 @ 14:26:52 #236
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_110767345
    quote:
    2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
    alle pre medulla haal ik gewoon van de best-of :P
    Dan mis je toch een hoop moois.

    Björk is Björk. Ik ben het wel eens dat de laatste platen minder te genieten zijn dan haar eerste 4 ā 5 albums. Maar het niveau van die platen ligt ook wel erg hoog.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 25-04-2012 14:32:12 ]
    What's it going to be then, eh?
      woensdag 25 april 2012 @ 14:43:26 #237
    358226 RonB79
    No Scrobble, No Glory
    pi_110767999
    Björk is gewoon Björk. Dat zou al genoeg moeten zeggen :) Ze heeft zich gewoon ontwikkeld van wat leuke (alternatieve) pop deuntjes tot wat ze nu doet.
    pi_111047094
    Ik heb vorige week in een impulsieve bui Biophilia gekocht. Ik dacht eerst: "Gatverdamme, wat een hipster-bagger!!!"

    Nu ik er toch wat vaker naar heb geluisterd, moet ik eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk wel goed vindt. Björk is vocaal enorm vooruit gegaan. Het is geen irritant gekreun en gehijg meer; nu is het echt zingen geworden.

    De muziek is niet mooi of aangenaam. Als je visite hebt, kan je die met dit album wegjagen. Maar het is wel goed gecomponeerd.
    pi_111095945
    quote:
    0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:34 schreef Pulzzar het volgende:
    Ik heb vorige week in een impulsieve bui Biophilia gekocht. Ik dacht eerst: "Gatverdamme, wat een hipster-bagger!!!"

    Nu ik er toch wat vaker naar heb geluisterd, moet ik eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk wel goed vindt. Björk is vocaal enorm vooruit gegaan. Het is geen irritant gekreun en gehijg meer; nu is het echt zingen geworden.

    De muziek is niet mooi of aangenaam. Als je visite hebt, kan je die met dit album wegjagen. Maar het is wel goed gecomponeerd.
    Ik had hetzelfde. Ik wil niet zeggen dat ik het verafschuwde, maar na anderhalve luistersessie had ik de hoop opgegeven. Tot drie maanden geleden mijn wekelijkse "eerste-album-die-voorbij-komt-in-shuffle-volledig-luisteren" sessie mij Biophillia liet horen. Crystalline en Cosmogony vond ik al geweldig, maar de laatste paar tracks (met name Sacrifice en Mutual Core) met een goede koptelefoon... wowheid ten top. Ik ben helemaal om!
    Tevens de iPad app gekocht, damn, wat is dat goed opgezet zeg!

    That having said, Homogenic > all
    pi_111442300

    Deze clip is trouwens wel het bekijken waard. (Los van of je de muziek mooi vindt.)
    pi_114749275
    Kennen we Bloem de Ligny nog? Ooit bekend als de 'Nederlandse Björk'. Is nog wel op youtube te vinden met wat liedjes van haar album Zink.

    Afijn, hier is ze weer:

    Stem lijkt nog steeds op Björk en de trompetten doen me vaag een beetje denken aan I Miss You.
      Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 00:53:36 #242
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_114750061
    quote:
    6s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:42 schreef k_man het volgende:
    Kennen we Bloem de Ligny nog? Ooit bekend als de 'Nederlandse Björk'. Is nog wel op youtube te vinden met wat liedjes van haar album Zink.

    Afijn, hier is ze weer:

    Stem lijkt nog steeds op Björk en de trompetten doen me vaag een beetje denken aan I Miss You.
    grappig ik vind fingy crookie een leuk nummer :) Ik zal dit snel luisteren...
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:11:13 #243
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_115055260
    quote:
    6s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:42 schreef k_man het volgende:
    Kennen we Bloem de Ligny nog? Ooit bekend als de 'Nederlandse Björk'. Is nog wel op youtube te vinden met wat liedjes van haar album Zink.

    Afijn, hier is ze weer:

    Stem lijkt nog steeds op Björk en de trompetten doen me vaag een beetje denken aan I Miss You.
    Bloem ken ik wel, haar album Zink vind ik best aardig :)

    maar dit nummer :N :P
    nee, jij dan!
    pi_115055423
    quote:
    6s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:42 schreef k_man het volgende:
    Kennen we Bloem de Ligny nog? Ooit bekend als de 'Nederlandse Björk'. Is nog wel op youtube te vinden met wat liedjes van haar album Zink.

    Afijn, hier is ze weer:

    Stem lijkt nog steeds op Björk en de trompetten doen me vaag een beetje denken aan I Miss You.
    ZON BAZENNUMMER. Fearne Cotton O+
    pi_119281798




    Mevrouw Guđmundsdķttir heeft weer een nieuwe videoclip uitgebracht!

    [ Bericht 10% gewijzigd door Pulzzar op 18-11-2012 00:32:35 ]
      vrijdag 16 november 2012 @ 22:28:48 #246
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_119296091
    Het wordt tijd dat ze weer eens naar NL komt. Ze komt hier veel te weinig!
    pi_122842798
    Foto's gevonden van de ouders van Björk :)



    pi_148889550

    Björk brengt binnenkort haar nieuwe album Vulnicura uit!
    pi_148889672
    Het volledige album schijnt gelekt te zijn. De eerste track klinkt in elk geval ergens naar. Voor het eerst sinds jaren valt het weer muziek te noemen wat Björk ophoest.
    pi_148891048
    Er komt dit voorjaar een tentoonstelling (retrospectief) in het MoMA, in New York. Er is dan tevens een reeks van zes concerten, maar reken er niet op dat je daar een kaartje voor kunt krijgen. De tentoonstelling ga ik wel bezoeken. :)
      dinsdag 20 januari 2015 @ 22:22:20 #251
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_148891642
    Hip hoesje :)
    nee, jij dan!
      dinsdag 20 januari 2015 @ 22:27:51 #252
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_148891917
    Ik zag net ook deze voorbij komen:



    volgens mij fan-made, maar ik had het direct geloofd als dit de nieuwe hoes zou worden, meer nog dan de officiële eigenlijk :P
    nee, jij dan!
    pi_148892584
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:27 schreef Gehenna het volgende:
    Ik zag net ook deze voorbij komen:

    [ afbeelding ]

    volgens mij fan-made, maar ik had het direct geloofd als dit de nieuwe hoes zou worden, meer nog dan de officiële eigenlijk :P
    inderdaad fanmade, want die foto is gebruikt voor haar Biophilia promo

      dinsdag 20 januari 2015 @ 22:43:54 #254
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_148892637
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:42 schreef Pulzzar het volgende:

    [..]

    inderdaad fanmade, want die foto is gebruikt voor haar Biophilia promo
    ohja het is idd die pruik :P
    nee, jij dan!
      dinsdag 20 januari 2015 @ 22:57:43 #255
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_148893245
    Even kort door het album heen geklikt, maar deze ga ik volgens mij zeker waarderen, morgen even echt voor gaan zitten :)
    nee, jij dan!
    pi_148894318
    quote:
    0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:57 schreef Gehenna het volgende:
    Even kort door het album heen geklikt, maar deze ga ik volgens mij zeker waarderen, morgen even echt voor gaan zitten :)
    Ik niet. Ik wacht tot hij als schijfje uitkomt. Ik heb al reeds korte fragmenten gehoord, maar wil me verder laten verrassen.

    Biophilia is ook niet slecht hoor, maar het is wat moeilijker. Tracks als Dark Matter en Hollow hebben akkoorden die je niet vaak hoort in popmuziek. Mensen beoordelen haar vaak op haar verschijning en zangstem, maar ze is een goede klassiek geschoolde componiste.
      woensdag 21 januari 2015 @ 00:02:58 #257
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_148895744
    quote:
    1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:23 schreef Pulzzar het volgende:

    [..]

    Biophilia is ook niet slecht hoor, maar het is wat moeilijker. Tracks als Dark Matter en Hollow hebben akkoorden die je niet vaak hoort in popmuziek. Mensen beoordelen haar vaak op haar verschijning en zangstem, maar ze is een goede klassiek geschoolde componiste.
    Ik beweer nergens iets anders toch? :P Ik vind elk album van haar wel wat hebben, Biophilla vond ik ook een sterke :)
    nee, jij dan!
      woensdag 21 januari 2015 @ 07:34:12 #258
    393297 BatardNoix
    Main est le batard
    pi_148899055
    Geweldige hoes, plaat zelf staat net een paar minuutjes op en stemt al meteen diep gelukkig O+
    this motherfucker is obviously high
    last.fm / discogs / RYM /
      Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 09:45:30 #259
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_148900813
    Ah nieuwe björk eens even een keer checken dan.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      woensdag 21 januari 2015 @ 13:44:01 #260
    226981 Gehenna
    Volksmenner
    pi_148907367
    Antony mocht van mij wegblijven, maar verder vind ik 't een verdomd sterk plaatje :Y

    Tot zover mijn favoriet van dit jaar :P
    nee, jij dan!
    pi_148918322
    Hij heeft bij mij nog wat luisterbeurten nog. Nu ik het achtergrondverhaal weet is mijn interesse wel opnieuw gewekt.
    pi_148918875
    Klinkt wel mooi. Maar daarna ging ik de oude albums luisteren en tsja...
    Wel weer op de goede weg :)
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_148984819
    quote:
    6s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:10 schreef k_man het volgende:
    Er komt dit voorjaar een tentoonstelling (retrospectief) in het MoMA, in New York. Er is dan tevens een reeks van zes concerten, maar reken er niet op dat je daar een kaartje voor kunt krijgen. De tentoonstelling ga ik wel bezoeken. :)
    *O* Woehoe! Gelukt! *O* Kaartjes voor de concerten gingen om 17:00 in de verkoop en ik heb er eentje!! *O*
    pi_149478158
    quote:
    14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:42 schreef k_man het volgende:

    [..]

    *O* Woehoe! Gelukt! *O* Kaartjes voor de concerten gingen om 17:00 in de verkoop en ik heb er eentje!! *O*
    Goed gedaan! ^O^
    pi_149578295
    Recente promo-foto's






    pi_149582255
    Er gebeurt veel begin dit jaar;
    - De tentoonstelling in het MoMA
    - De concerten in New York
    - Het nieuwe album
    - Alle albums krijgen een re-release op gekleurd vinyl
    - Er komt een boek uit met een overzicht van haar carričre
    pi_149852628
    Nog meer promo-foto's:




    pi_155189938
    Zijn er nog Björk fans hier? Vulnicura! MOMA exhibitie! Nieuwe website! Bjork O+
    pi_155194422
    quote:
    0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:54 schreef kthxbye het volgende:
    Zijn er nog Björk fans hier? Vulnicura! MOMA exhibitie! Nieuwe website! Bjork O+
    Als je het topic had gelezen had je geweten dat ik naar de MoMA tentoonstelling ben geweest, plus een van de concerten in new York. :) Ben jij ook geweest? :)

    [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 22:48:35 ]
    pi_155203482
    quote:
    7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:48 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Als je het topic had gelezen had je geweten dat ik naar de MoMA tentoonstelling ben geweest, plus een van de concerten in new York. :) Ben jij ook geweest? :)
    Ik zag het ja. Nice hoor, hoe was het? Nee, ik had graag gewild maar ik zat toen in Japan. Ook niet verkeerd. Wel nog even gekeken of een weekendje New York te doen was maar dat kostte me > 1000 euro en dat vond ik toch iets te veel. Alhoewel het me wel heel bijzonder leek.
      Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:17:15 #272
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_155203717
    Ik heb die gele LP met opschuif hoes gekocht tof ding wel :)



    (de plaat moet ik nog wat vaker draaien :@ )
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_155204110
    quote:
    2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
    Ik heb die gele LP met opschuif hoes gekocht tof ding wel :)

    [ afbeelding ]

    (de plaat moet ik nog wat vaker draaien :@ )
    Is dat deze, de deluxe edition? Ik ben nog even aan het mailen met One Little Indian over de belachelijk lage bitrate (128 kbps) die ik kreeg toen ik de MP3s van Vulnicura kocht. "Ja maar hij zit er nu gratis bij als je de vinyl besteld!", ja, leuk, maar ik ga geen 7 pond betalen voor een setje krakerige rips.
    pi_155210398
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:06 schreef kthxbye het volgende:

    [..]

    Ik zag het ja. Nice hoor, hoe was het? Nee, ik had graag gewild maar ik zat toen in Japan. Ook niet verkeerd. Wel nog even gekeken of een weekendje New York te doen was maar dat kostte me > 1000 euro en dat vond ik toch iets te veel. Alhoewel het me wel heel bijzonder leek.
    Ja, tof! Ik had geen hooggespannen verwachtingen van de expositie, want elke recensie gaf aan dat het vreselijk slecht was. Niet vanwege Björk, maar vanwege de opzet die MoMA gekozen had. Kon dus alleen maar meevallen. En dat deed het ook. Ik heb hier wat foto's staan. :)

    Er is toevallig een Nederlandse recensie van het concert dat ik ook heb bezocht. Ik kan me grotendeels in die recensie vinden, mijn reactie staat er onder. :)
    pi_155210996
    quote:
    14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:38 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Ja, tof! Ik had geen hooggespannen verwachtingen van de expositie, want elke recensie gaf aan dat het vreselijk slecht was. Niet vanwege Björk, maar vanwege de opzet die MoMA gekozen had. Kon dus alleen maar meevallen. En dat deed het ook. Ik heb hier wat foto's staan. :)

    Er is toevallig een Nederlandse recensie van het concert dat ik ook heb bezocht. Ik kan me grotendeels in die recensie vinden, mijn reactie staat er onder. :)
    Netjes hoor. Het leek mij vooral heel bijzonder om sommige videoclips zo speciaal te kunnen ervaren (dat kon toch in een ruimte?) en natuurlijk de ontwikkeling van Björk te zien als artiest. Wat was jou algemene indruk en wat vond je het beste? Kon je zien dat Björk er zelf ook nog een hand in had gehad of was dat niet zo? Haha en Seinfeld als einde? Netjes.

    Update: One Little Indian heeft me netjes teruggemaild en Vulnicura in 320 kbps toegestuurd. Dat is toch een stuk vriendelijker dan het vorige antwoord. Als recordlabel 128 kbps MP3's uitgeven :')
    pi_155211207
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:57 schreef kthxbye het volgende:
    Netjes hoor. Het leek mij vooral heel bijzonder om sommige videoclips zo speciaal te kunnen ervaren (dat kon toch in een ruimte?) en natuurlijk de ontwikkeling van Björk te zien als artiest. Wat was jou algemene indruk en wat vond je het beste? Kon je zien dat Björk er zelf ook nog een hand in had gehad of was dat niet zo? Haha en Seinfeld als einde? Netjes.
    Er was een ruimte waarin je Black Lake kon zien op twee schermen en via tientallen speakers. Dat was wel speciaal. Je werd aangeraden niet stil te blijven staan, maar een beetje door de ruimte te wandelen om het geluid op verschillende manieren te ervaren.In een andere ruimte waren 32 andere clips te zien. Was wel aardig, maar kun je thuis ook zien. Het geluid was niet supergoed of zo.

    De tentoonstelling stelde niet zoveel voor. Diverse kostuums, wat notitieboekjes, meer was het eigenlijk niet. Wel leuk hoor, maar niet super bijzonder. Het ging ook alleen over Björk solo, sinds Debut. Niks over de 'Cubes. Ook niks over Selma Songs / Dancer in the Dark. En ook niks over Vulnicura. Je kreeg een audioguide mee met een sprookje van Sjķn, maar dat was nogal suf.

    (Seinfeld heeft er natuurlijk niks mee te maken. Het is een algemeen album met mijn NYC foto's. Op dit moment is het vrijwel alleen Björk, maar het wordt nog aangevuld met de rest).
    pi_155211566
    quote:
    7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:05 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Er was een ruimte waarin je Black Lake kon zien op twee schermen en via tientallen speakers. Dat was wel speciaal. Je werd aangeraden niet stil te blijven staan, maar een beetje door de ruimte te wandelen om het geluid op verschillende manieren te ervaren.In een andere ruimte waren 32 andere clips te zien. Was wel aardig, maar kun je thuis ook zien. Het geluid was niet supergoed of zo.

    De tentoonstelling stelde niet zoveel voor. Diverse kostuums, wat notitieboekjes, meer was het eigenlijk niet. Wel leuk hoor, maar niet super bijzonder. Het ging ook alleen over Björk solo, sinds Debut. Niks over de 'Cubes. Ook niks over Selma Songs / Dancer in the Dark. En ook niks over Vulnicura. Je kreeg een audioguide mee met een sprookje van Sjķn, maar dat was nogal suf.

    (Seinfeld heeft er natuurlijk niks mee te maken. Het is een algemeen album met mijn NYC foto's. Op dit moment is het vrijwel alleen Björk, maar het wordt nog aangevuld met de rest).
    Ah thanks! Dan heb ik ook weer niet zoveel gemist lees ik. Was je speciaal naar NY daarvoor? (en het concert natuurlijk). Ik wil graag die nieuwe clip met de Oculus Rift bekijken btw, dat lijkt me ook erg bijzonder :)
    pi_155211939
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:17 schreef kthxbye het volgende:

    [..]

    Ah thanks! Dan heb ik ook weer niet zoveel gemist lees ik. Was je speciaal naar NY daarvoor? (en het concert natuurlijk). Ik wil graag die nieuwe clip met de Oculus Rift bekijken btw, dat lijkt me ook erg bijzonder :)
    Het was wel de concrete aanleiding (concert & tentoonstelling), maar zeker niet het enige. Ik heb er een stedentripje NYC en Chicago van gemaakt. Dat zou ook de moeite geweest zijn zonder Björk. :)
      Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:36:41 #279
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_155214186
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:36 schreef kthxbye het volgende:

    [..]

    Is dat deze, de deluxe edition? Ik ben nog even aan het mailen met One Little Indian over de belachelijk lage bitrate (128 kbps) die ik kreeg toen ik de MP3s van Vulnicura kocht. "Ja maar hij zit er nu gratis bij als je de vinyl besteld!", ja, leuk, maar ik ga geen 7 pond betalen voor een setje krakerige rips.
    ja dat is die.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_155214742
    quote:
    2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    ja dat is die.
    Besteld!
    pi_184282362


    Ik heb Homogenic nu weer eens opstaan. Wat is dit toch een geniale plaat. Heel goed geproduceerd en afgemixt ook. :)
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')