De cossen moeten gewoon geopend worden zoals ze nu geopend worden en als er een modje een sluit kijken naar het eerste nrtje die blijft open en de laatste dicht. DAn kan er geen discussie zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht lijkt dat een goed idee. Maar ik ben bang dat slaaphoofden en plaaggeesten dan in verschillende COSsen gaan zitten posten, waardoor het dan voor nog meer mensen niet duidelijk meer is welke 'loopt'![]()
Ik denk dat ik deze twee woorden maar als kernpunt neem.....al dat gezeik over een OP of wie er mag openen is zo'n compleet circus dat het bijna lachwekkend is ware het niet dat zielig veel dichter tegen de waarheid zit.quote:
En dus ook geen uitzonderingen voor op voorhand aangekondigde COSsen. De kans is veel te groot dat iemand dat niet leest en daardoor ten onrechte een slotje krijgt, terwijl z/hij er misschien hard aan heeft gewerkt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:45 schreef petraa het volgende:
[..]
De cossen moeten gewoon geopend worden zoals ze nu geopend worden en als er een modje een sluit kijken naar het eerste nrtje die blijft open en de laatste dicht. DAn kan er geen discussie zijn.![]()
Die vlieger gaat niet meer op zoals kan worden opgemaakt uit de beslissing die aan mijn ban vooraf ging. Goede nummer, goede TT, goede OP - tegenover verkeerde nummer, slechte TT en geen OP, wel eerder. Er werd gekozen voor de laatste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:46 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze twee woorden maar als kernpunt neem.....al dat gezeik over een OP of wie er mag openen is zo'n compleet circus dat het bijna lachwekkend is ware het niet dat zielig veel dichter tegen de waarheid zit.
En verder...kijk naar de vorige cos en zet daar de wiskundige regels tegenover.....de door kleinzusje geopende COS voldoet aan de voorwaarden...aangekondigd in het vorige topic.....geruggesteund door een aantal actief postende users + mod aldaar.
Niet zeiken/zoeken lijkt mij in deze een uitmuntende modreactie.![]()
Joh...dom toeval...niets meer en niets minder...ook dat gebeurd....ten tijde van de misdaad tegen jou waren er al tig posts in het andere topic geplaatst...terug naar de twee woorden dus...BIG DEAL ......get over it.......quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet meer op zoals kan worden opgemaakt uit de beslissing die aan mijn ban vooraf ging. Goede nummer, goede TT, goede OP - tegenover verkeerde nummer, slechte TT en geen OP, wel eerder. Er werd gekozen voor de laatste.
Misschien is dat wel de kern van het hele probleem...iedereen is zo druk bezig toch vooral zelf maar zo'n enorm grappige opmerking of gis commentaar te geven dat men compleet voorbij gaat aan alle anderen......datzelfde gaat ook op voor het openen van een COS ......hoe belangrijk is het nu werkelijk ? Niet toch ?? ...maar iedereen is er maar druk mee/maakt zich er maar druk over.......tis niet voor niets dat het aantal cossen explosief is gestegen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:48 schreef Disana het volgende:
[..]
En dus ook geen uitzonderingen voor op voorhand aangekondigde COSsen. De kans is veel te groot dat iemand dat niet leest en daardoor ten onrechte een slotje krijgt, terwijl z/hij er misschien hard aan heeft gewerkt.
Simpel toch![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:55 schreef soylent het volgende:
Topics met een verkeerd nummer mogen van mij ook opsouten. In plaats van dat de mods het weer moeten fixen zijn er ook genoeg mensen die wel een mooi topic kunnen maken.
We zijn het geheel eens dat het gezeik is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:46 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze twee woorden maar als kernpunt neem.....al dat gezeik over een OP of wie er mag openen is zo'n compleet circus dat het bijna lachwekkend is ware het niet dat zielig veel dichter tegen de waarheid zit.
En verder...kijk naar de vorige cos en zet daar de wiskundige regels tegenover.....de door kleinzusje geopende COS voldoet aan de voorwaarden...aangekondigd in het vorige topic.....geruggesteund door een aantal actief postende users + mod aldaar.
Niet zeiken/zoeken lijkt mij in deze een uitmuntende modreactie.![]()
Die regel werd niet toegepast in mijn geval van de dubbele COS waarvan de 'lelijke met het verkeerde nummer' iets eerder was.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:59 schreef voyeur het volgende:
[..]
We zijn het geheel eens dat het gezeik is.
Verder, mea culpa, heb je geliijk. Kleinzusjes topic voldeed aan Avonne's regels dankzij die 'vijf minuten respijt' regel voor mooie, aangekondigde Cossen. Die was ik even vergeten. Dus mijn excuus naar Gert.
Verder vind ik het een regel die vraagt om ellende en dat blijkt ook wel, dus dat bezwaar blijft wel staan. Maak een simpeler beleid en schaf alle 'mooi', 'aangekondigd' etc. regeltjes toch gewoon af. Dat werkt in alle andere subfora toch ook prima.
Jij bedenkt best aardige dingen, zoals ook dat automatisch openenquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:03 schreef soylent het volgende:
Misschien is zelfregulatie een idee? Alleen mensen die "mooie OPs" maken zullen zich druk maken als hun COS het niet overleeft. Als er een COS-openers topic komt kan iemand die zin heeft bijvoorbeeld op tijd aankondigen "ik pak deze wel". De rest weet dan dat zij geen moeite hoeven te doen.
Lijkt me een heel redelijk plan en ben je meteen van alle gezeik af dat iemand er overheen heeft gelezenquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:03 schreef soylent het volgende:
Misschien is zelfregulatie een idee? Alleen mensen die "mooie OPs" maken zullen zich druk maken als hun COS het niet overleeft. Als er een COS-openers topic komt kan iemand die zin heeft bijvoorbeeld op tijd aankondigen "ik pak deze wel". De rest weet dan dat zij geen moeite hoeven te doen.
Lol...ik zelf wilde eik om 23.00 uur naar bed..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:59 schreef voyeur het volgende:
[..]
We zijn het geheel eens dat het gezeik is.
[mijn god, dat ik me hier uberhaupt mee bezig hou; dat geneuzel in die Cossen is echt besmettelijk]
Dat maakt ook niet uit. Wat er wel toe doet, zeker als er geen moderatoren aanwezig zijn om te beslissen, is dat mensen in meerdere COSsen gaan posten zonder zich bewust te zijn van de andere of eerdere.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:19 schreef Veulen het volgende:
Persoonlijk denk ik dat iedereen zichzelf hier net even iets te belangrijk vind.
Wat maakt het nou uit dat je topic niet gekozen word... Boehoe wheee![]()
Je kunt je er beter druk over maken of het topic de info bevat die de mensen nodig hebben. Ongeacht wie hem opent en wanneer. Het is nogal zwak om meteen hier verhaal te gaan halen alleen omdat het je niet bevalt dat een bepaald topic niet is gekozen.
Modjes hebben wel meer te doen dan alleen naar zulke flauwe kul te luisteren.
Ze kunnen bv veel beter een paar mensen gek zeuren over die bug
En verder![]()
Nah dat lost zich vanzelf op... Altijd gedaan en het zal altijd zo wezen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:30 schreef Disana het volgende:
Dat maakt ook niet uit. Wat er wel toe doet, zeker als er geen moderatoren aanwezig zijn om te beslissen, is dat mensen in meerdere COSsen gaan posten zonder zich bewust te zijn van de andere of eerdere.
Ik denk dat dat het enige juiste antwoord in deze 'discussie' is.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:19 schreef Ian_Nick het volgende:
Je zou je natuurlijk ook gewoon niet zo teringdruk kunnen maken over een topic dat toch binnen een kwartier vol is.
Nee hoor, het juiste antwoord is deze:quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:25 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het enige juiste antwoord in deze 'discussie' is.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben mod ja. En jij een ongelooflijk zeikwijf.
Dag.
Hear hear.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:19 schreef Ian_Nick het volgende:
Je zou je natuurlijk ook gewoon niet zo teringdruk kunnen maken over een topic dat toch binnen een kwartier vol is.
En wie is er begonnen om van die OP's een halszaak te maken...quote:
Jij?quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:19 schreef PC eend het volgende:
[..]
En wie is er begonnen om van die OP's een halszaak te maken...
Het vlot niet zo met de antwoorden, maar ik kan er vast een zelf geven. Bokito mag gewoon; wordt ook vandaag nog gewoon gepost in topics waarin Day actief is, dus dat is nu duidelijk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hoi Gert, Avonne en Day,
Mijn post beoogde ook niet meer dan die discussie aan te snijden. Ik weet dat ban's niet publiek besproken worden, maar het ging me dan ook om de aanleiding. Deze ban was het gevolg van de moderatie, dus dan moet je die bespreken.
Ik vraag me af of de huidge bezetting m.n. overdag genoeg is om zichtbaar aanwezig te zijn en dat is toch wel nodig daar de posters graag een beetje over de rand willen lopen, maar we zullen het zien.
Is dit gelijk het antwoord op Avonne's belofte nog eens terug te komen op het racisme beleid. Mogen we niet aap zeggen, maar wel Bokito? Mag iedere getinte medeburger gelijk crimineel genoemd of moeten we voortaan even wachten tot ie het bestek in zijn zak schuift? En komt daar dan een sanctie op zoals Day aankondigde of blijft het bij een vermaninkje.
Vragen, vragen, ze zijn zoveel makkelijker te stellen dan te beantwoorden
Ik ben heel benieuwd
p.s. Kan dan gelijk vast bedacht wat te doen met de 'Je mag het hier niet zegggen, maar je zou haast' valse postjes. Zijn ook heel populair onder de vaste vrienden van het blanke ras.
De naam "Bokito" wordt door de bewoners ook gebruikt... voor Brianquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het vlot niet zo met de antwoorden, maar ik kan er vast een zelf geven. Bokito mag gewoon; wordt ook vandaag nog gewoon gepost in topics waarin Day actief is, dus dat is nu duidelijk.
Dat hele zogenaamde racisme gezeik hier slaat nergens op, Aap tegen Natasia mag niet, omdat ze "zwart" is, maar ik zou dus wel Aap tegen Jaap mogen zeggen, omdat hij Blank is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
De naam "Bokito" wordt door de bewoners ook gebruikt... voor Brian
Het kan dus on-topic zijn in de COS....
Je mag je fiets ook aap noemen. Of je kanarie. Kleurlingen aap noemen echter , heeft historisch een naar bijsmaakje. De vergelijking wordt ook gemaakt door "echte" racisten, inclusief ranzige evolutie-theoriëen, waarin gesteld wordt dat het negroïde ras dichter bij apen staat dan het blanke ras, en dat negers dus dierlijker en dommer zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:25 schreef Liess het volgende:
[..]
Dat hele zogenaamde racisme gezeik hier slaat nergens op, Aap tegen Natasia mag niet, omdat ze "zwart" is, maar ik zou dus wel Aap tegen Jaap mogen zeggen, omdat hij Blank is.
Dan nog, wat jullie reden ook is, vind ik het gewoon overdreven...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Je mag je fiets ook aap noemen. Of je kanarie. Kleurlingen aap noemen echter , heeft historisch een naar bijsmaakje. De vergelijking wordt ook gemaakt door "echte" racisten, inclusief ranzige evolutie-theoriëen, waarin gesteld wordt dat het negroïde ras dichter bij apen staat dan het blanke ras, en dat negers dus dierlijker en dommer zijn.
Over grof taalgebruik wordt niet zo moeilijk gedaan inderdaad, maar discriminatie en racisme proberen we zoveel mogelijk buiten het forum te houden. Als je aap toestaat, ook al is het "niet racistisch bedoeld", verschuift die grens weer een beetje. En zo blijf je bezig. Maar het is natuurlijk je goed recht om het overdreven te vinden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:21 schreef Liess het volgende:
[..]
Dan nog, wat jullie reden ook is, vind ik het gewoon overdreven...
Je mag alles zeggen maar owee als je Natasia aap noemt.
Nee idd, grof taalgebruik, allemaal ok... en geen racisme, ook hartstikke goed, maar dan moet je geen onderscheid gaan maken tussen het VETZAK noemen van Jaap, of het AAP noemen van Natasia.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Over grof taalgebruik wordt niet zo moeilijk gedaan inderdaad, maar discriminatie en racisme proberen we zoveel mogelijk buiten het forum te houden. Als je aap toestaat, ook al is het "niet racistisch bedoeld", verschuift die grens weer een beetje. En zo blijf je bezig. Maar het is natuurlijk je goed recht om het overdreven te vinden.
Maar wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:04 schreef Liess het volgende:
Tja, en dat is krom.
Gewoon geen racistische posts zetten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:48 schreef Liess het volgende:
[..]
Duidelijk dat er met 2 maten gemeten wordt idd
Als ik iemand een aap noem doe ik dat..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Gewoon geen racistische posts zetten.
Klaar.
En als je daar dan een ban voor krijgt was je gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:06 schreef Liess het volgende:
[..]
Als ik iemand een aap noem doe ik dat..
Klaar.![]()
Donequote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:19 schreef Leandra het volgende:
Ehm.... Juf... ik heb het nummer van de COS fout
Dit moet # 1713 zijn [COS # 1713] Hedda is er klaar mee...
En automatisch 'crimineel' gebruiken als betiteling van gekleurd bezoek? Ik stelde de vragen al vele malen, maar ben nog in afwachting van Avonne's toegezegde antwoord.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Over grof taalgebruik wordt niet zo moeilijk gedaan inderdaad, maar discriminatie en racisme proberen we zoveel mogelijk buiten het forum te houden. Als je aap toestaat, ook al is het "niet racistisch bedoeld", verschuift die grens weer een beetje. En zo blijf je bezig. Maar het is natuurlijk je goed recht om het overdreven te vinden.
Denk je inmiddels over aangifte?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef voyeur het volgende:
En automatisch 'crimineel' gebruiken als betiteling van gekleurd bezoek? Ik stelde de vragen al vele malen, maar ben nog in afwachting van Avonne's toegezegde antwoord.
Gert heeft ook namens mij geantwoord.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef voyeur het volgende:
[..]
En automatisch 'crimineel' gebruiken als betiteling van gekleurd bezoek? Ik stelde de vragen al vele malen, maar ben nog in afwachting van Avonne's toegezegde antwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |