Hear hear.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:19 schreef Ian_Nick het volgende:
Je zou je natuurlijk ook gewoon niet zo teringdruk kunnen maken over een topic dat toch binnen een kwartier vol is.
En wie is er begonnen om van die OP's een halszaak te maken...quote:
Jij?quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:19 schreef PC eend het volgende:
[..]
En wie is er begonnen om van die OP's een halszaak te maken...
Het vlot niet zo met de antwoorden, maar ik kan er vast een zelf geven. Bokito mag gewoon; wordt ook vandaag nog gewoon gepost in topics waarin Day actief is, dus dat is nu duidelijk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Hoi Gert, Avonne en Day,
Mijn post beoogde ook niet meer dan die discussie aan te snijden. Ik weet dat ban's niet publiek besproken worden, maar het ging me dan ook om de aanleiding. Deze ban was het gevolg van de moderatie, dus dan moet je die bespreken.
Ik vraag me af of de huidge bezetting m.n. overdag genoeg is om zichtbaar aanwezig te zijn en dat is toch wel nodig daar de posters graag een beetje over de rand willen lopen, maar we zullen het zien.
Is dit gelijk het antwoord op Avonne's belofte nog eens terug te komen op het racisme beleid. Mogen we niet aap zeggen, maar wel Bokito? Mag iedere getinte medeburger gelijk crimineel genoemd of moeten we voortaan even wachten tot ie het bestek in zijn zak schuift? En komt daar dan een sanctie op zoals Day aankondigde of blijft het bij een vermaninkje.
Vragen, vragen, ze zijn zoveel makkelijker te stellen dan te beantwoorden
Ik ben heel benieuwd
p.s. Kan dan gelijk vast bedacht wat te doen met de 'Je mag het hier niet zegggen, maar je zou haast' valse postjes. Zijn ook heel populair onder de vaste vrienden van het blanke ras.
De naam "Bokito" wordt door de bewoners ook gebruikt... voor Brianquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:08 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het vlot niet zo met de antwoorden, maar ik kan er vast een zelf geven. Bokito mag gewoon; wordt ook vandaag nog gewoon gepost in topics waarin Day actief is, dus dat is nu duidelijk.
Dat hele zogenaamde racisme gezeik hier slaat nergens op, Aap tegen Natasia mag niet, omdat ze "zwart" is, maar ik zou dus wel Aap tegen Jaap mogen zeggen, omdat hij Blank is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
De naam "Bokito" wordt door de bewoners ook gebruikt... voor Brian
Het kan dus on-topic zijn in de COS....
Je mag je fiets ook aap noemen. Of je kanarie. Kleurlingen aap noemen echter , heeft historisch een naar bijsmaakje. De vergelijking wordt ook gemaakt door "echte" racisten, inclusief ranzige evolutie-theoriëen, waarin gesteld wordt dat het negroïde ras dichter bij apen staat dan het blanke ras, en dat negers dus dierlijker en dommer zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:25 schreef Liess het volgende:
[..]
Dat hele zogenaamde racisme gezeik hier slaat nergens op, Aap tegen Natasia mag niet, omdat ze "zwart" is, maar ik zou dus wel Aap tegen Jaap mogen zeggen, omdat hij Blank is.
Dan nog, wat jullie reden ook is, vind ik het gewoon overdreven...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Je mag je fiets ook aap noemen. Of je kanarie. Kleurlingen aap noemen echter , heeft historisch een naar bijsmaakje. De vergelijking wordt ook gemaakt door "echte" racisten, inclusief ranzige evolutie-theoriëen, waarin gesteld wordt dat het negroïde ras dichter bij apen staat dan het blanke ras, en dat negers dus dierlijker en dommer zijn.
Over grof taalgebruik wordt niet zo moeilijk gedaan inderdaad, maar discriminatie en racisme proberen we zoveel mogelijk buiten het forum te houden. Als je aap toestaat, ook al is het "niet racistisch bedoeld", verschuift die grens weer een beetje. En zo blijf je bezig. Maar het is natuurlijk je goed recht om het overdreven te vinden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:21 schreef Liess het volgende:
[..]
Dan nog, wat jullie reden ook is, vind ik het gewoon overdreven...
Je mag alles zeggen maar owee als je Natasia aap noemt.
Nee idd, grof taalgebruik, allemaal ok... en geen racisme, ook hartstikke goed, maar dan moet je geen onderscheid gaan maken tussen het VETZAK noemen van Jaap, of het AAP noemen van Natasia.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Over grof taalgebruik wordt niet zo moeilijk gedaan inderdaad, maar discriminatie en racisme proberen we zoveel mogelijk buiten het forum te houden. Als je aap toestaat, ook al is het "niet racistisch bedoeld", verschuift die grens weer een beetje. En zo blijf je bezig. Maar het is natuurlijk je goed recht om het overdreven te vinden.
Maar wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:04 schreef Liess het volgende:
Tja, en dat is krom.
Gewoon geen racistische posts zetten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:48 schreef Liess het volgende:
[..]
Duidelijk dat er met 2 maten gemeten wordt idd
Als ik iemand een aap noem doe ik dat..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:40 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Gewoon geen racistische posts zetten.
Klaar.
En als je daar dan een ban voor krijgt was je gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:06 schreef Liess het volgende:
[..]
Als ik iemand een aap noem doe ik dat..
Klaar.![]()
Donequote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:19 schreef Leandra het volgende:
Ehm.... Juf... ik heb het nummer van de COS fout
Dit moet # 1713 zijn [COS # 1713] Hedda is er klaar mee...
En automatisch 'crimineel' gebruiken als betiteling van gekleurd bezoek? Ik stelde de vragen al vele malen, maar ben nog in afwachting van Avonne's toegezegde antwoord.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Over grof taalgebruik wordt niet zo moeilijk gedaan inderdaad, maar discriminatie en racisme proberen we zoveel mogelijk buiten het forum te houden. Als je aap toestaat, ook al is het "niet racistisch bedoeld", verschuift die grens weer een beetje. En zo blijf je bezig. Maar het is natuurlijk je goed recht om het overdreven te vinden.
Denk je inmiddels over aangifte?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef voyeur het volgende:
En automatisch 'crimineel' gebruiken als betiteling van gekleurd bezoek? Ik stelde de vragen al vele malen, maar ben nog in afwachting van Avonne's toegezegde antwoord.
Gert heeft ook namens mij geantwoord.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:23 schreef voyeur het volgende:
[..]
En automatisch 'crimineel' gebruiken als betiteling van gekleurd bezoek? Ik stelde de vragen al vele malen, maar ben nog in afwachting van Avonne's toegezegde antwoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |