abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:27:21 #1
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50370176
Het leek me tijd worden om alle complottheorieen en mysterieen rond de Gouden Kooi op een rijtje te zetten. [mijn trema blieft niet te werken op Fok]

Dankzij alle vaste streamers en amateur detectives zijn er een aantal natuurlijk al wel bekend, maar soms ontbreken daar nog wat essentiele details. Andere krijg ik nog niet opgelost.

Opgelost:
Q: Waarom zit Natasja in de Gouden Kooi en heeft ze zoveel privileges?

A: Haar ex-man hielp Holleeder met het omleggen van zijn tegenstanders. Via mantelorganisatie Slamm Promotion werden huurmoordenaars op pad gestuurd. Na de scheiding heeft zij hem daarmee gechanteerd in ruil voor luxe goederen.

Toen hij niet langer wilde dokken is zij naar de officier van Justitie gestapt als ‘bedreigde getuige en deze heeft Talpa de noodzakelijke vergunningen voor het programma gegeven in ruil voor medewerking. De Gouden Kooi is een zeer goed beveiligde lokatie waar vast aan haar fysieke make-over gewerkt wordt in afwachting van het proces tegen Holleeder. Na het programma krijgt ze nog een gezichtswijziging en vertrekt naar het buitenland. De uitstel van het proces tegen Holleeder heeft haar aanwezigheid in de Kooi noodgedwongen verlengd.
p.s daartoe dienden oorspronkelijk ook die ritjes in de Touareg: om te kunnen getuigen.Vandaar dat die opgeschort zijn.

Opgelost:
Q: Waarom zal Brian de Gouden Kooi sowieso winnen?

A: John de Mol had vanaf het begin zijn zinnnen gezet op verkoop van het format aan het buitenland. Om te beginnen aan de grootste TV markt: de VS. Daartoe zijn er twee kandidaten aangezocht die lange tijd in de VS gewoond hebben en vloeiend Engels spreken.

Huub en Brian voldeden aan deze eis. Het idee is dat zij meeverkocht worden als deels van de formule en ook deel uitmaken van de Amerikaanse cast om het format te bewaken.

Als compensatie voor hun jarenlange investering in het programma is hun toegezegd dat zij beiden een serie mogen winnen. Brian wint de Nederlandse en Huub gaat met de nog grotere Amerikaanse hoofdprijs strijken.
p,s dit verklaart gelijk waarom juist zij zovaak lang ‘achter’ zijn: zij spreken daar de stemmen in van de Amerikaanse pilots.

Onopgelost:
Q: Eén van de forums heeft een taart willen sturen aan Huub. Deze is echter afgeleverd aan Brian. Palma zou onderweg de tekst veranderd hebben; hoe zit dat nou echt?

A: Het Nolife forum heeft contact gehad met de redactie en die beweert dat Palma dit zelfstandig besloten heeft. Zie Het raadsel is daarmee niet opgelost. De taart had een afbeelding van een gitaar (wat inderdaad Brian suggereerde) én een tekst. Daar zou Huub in genoemd worden. Op de afgeleverde taart ontbrak die naam echter.
Nolife heeft daarop de bakker weer benaderd die de taart in hun opdracht heeft gemaakt. Deze heeft teruggemaild [Helaas: het image van het mailtje is nu niet meer online]

Lees dit mailtje nauwkeurig en je ziet het probleem. De oorspronkelijke tekst luidde: "Laat de moed niet zakken Huub; je trouwe fans van Nolife." Dat zijn inclusief spaties ruim honderd tekens en die zijn gezet in chocoladeletters op een wit marsepeinen ondergrond. Kan niet missen zou je zeggen. Nee, zeker niet als je nagaat dat die letters "minimaal 2 cm" waren. Die bakker kwam dus ruimte tekort en en heeft flink moeten sjoemelen. Zie

Als je goed kijkt zie je dat er echt geen plek is voor nog een "wit marsepeinen ondergrond" van 2 cm hoog tussen die twee regels. Is de taart kunstig aangepast of loog bakker Spelthuis?

Nou ja, dit topic is dus voor al die typische internet zorgen en raadselen. Vult U maar aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 12-06-2007 19:43:44 ]
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:34:45 #2
166728 Yodarius
Savior of the universe
pi_50370431
haha, eerlijk gezegd geloof ik er niet veel van maar wel leuk om te lezen
hoi
pi_50370823

De taart met pijltjes van nowlive. Het net sluit zich rondom Palma.

Eerlijk gezegd denk ik dat er nooit Huub heeft gestaan of de beveiliging heeft het opgegeten.
Go hard or go home
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:49:05 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_50371006
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:41 schreef avonne het volgende:
even de spanning nog wat opvoeren: op de eerste cap stond helemaal geen gitaar

bron: VOL
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_50371832
Gaan we hier de COS nog eens dunnetjes overdoen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:33:05 #6
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50372751
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:08 schreef avonne het volgende:
Gaan we hier de COS nog eens dunnetjes overdoen
Nee, hier kan je lekker speculeren en in de Cossen moet je je houden aan wat er op de streams te zien. Toch?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:29:57 #7
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50382763
Even een update want er blijken weer vele nieuwe ontwikkelingen in het openstaande mysterie.

Bakker Spelthuis heeft, scherp ondervraagd door Palma, bits gemeld dat de taart twee stroken tekst had. Hij dreigt met juridische stappen als er nog langer over doorgegaan wordt. NoLife pareert door een procedure in het vooruitzicht te stellen als deze Taart van Troje de uitzending haalt.

Waar kan dan toch 'Huub' gestaan hebben op die twee stroken. De streamers geloven hem al niet meer en denken dat hij niet liegt, maar dat er toch drie stroken waren. [tis stug, maar dat denken ze].

Gelukkig heeft zich inmiiddels een getuige gemeld op Fok. We geven de dialoog even weer:
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:21 schreef My_ het volgende:
Ik val net binnen, maar lees op Villa Vandaag dat Palma net de bakker heeft opgebeld om verhaal te halen. Ik ken deze bakker, want m'n vriendin werkt daar (ook op de vrijdag dat de taart werd bezorgd!) Ik weet dus zeker dat hij er 'Huub' op heeft geschreven!

Heeft er iemand een geluidsfragmentje en/of filmpje van de Palma vs. bakker filmpje? M'n vriendin (en ook de bakker) zal dat erg leuk vinden!
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:26 schreef avonne het volgende:

[..]

altijd leuk, inside information te krijgen

A. Was het woord "Huub" een derde balkje tussen de 2 in? Of is "Huub" van één van de balkjes afgeknipt?
B. Is de bakker de vaste leverancier van alle fan-taarten?
C. Waarom zat de gitaar niet op de taart in eerste instantie?
D. Plakt de bakker de balkjes wel vaker artistiekerig scheef?
E. Foto van de taart gemaakt?
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:33 schreef My_ het volgende:
De mensen die me richting VOL sturen, bedankt!
[..]

Ik zal even achter deze vragen aan gaan, m'n vriendin komt er zaterdag weer en ik zal vragen of ze antwoord kan krijgen op deze vragen!

Op B kan ik alvast een antwoord geven. Volgens mij is dit de eerste keer dat er door hem een taart wordt bezorgd, ik heb hem en/of m'n vriendin er niet eerder over gehoord.
Van vraag C kan ik alleen maar zeggen dat ik mijn vriendin heb horen zeggen dat er wél een gitaar op zat bij aflevering.
E: Nee, de taart zat al in de bezorgauto voordat m'n vriendin begon met werken.

Oh, en BTW, die bakker is Theo Spelthuijs uit Laren!
De indirecte getuige lijkt toch niet zo betrouwbaar. Weet zeker dat er Huub op stond, maar was er niet bij toen de taart de auto inging. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd....
pi_50383272
Niks complot, Palma wou Huub gewoon aanpakken, da's een klein beetje uit de hand gelopen.
pi_50394638
Ik heb vanavond m'n vriendin gesproken en nogmaals de foto bekeken.

Om te beginnen: Zij werkt al ruim 5 jaar bij die bakker, dus weet hoe hij zijn taarten maakt.

Zodra ze de foto zag, zei ze meteen: Die gitaar is er later opgelegd, want er zit een gouden plaatje onder. (Zo wordt marsepein daar geleverd.) Bovendien zou de bakker die gitaar er nooit bovenop leggen, want zo 'stort de taart in'.

De stukken marsepein met opschrift liggen scheef, hij zou die nooit zo scheef neerleggen, dat is gewoon niet zijn stijl. Alleen als het écht niet past had het anders kunnen liggen. De onderste regel kan makkelijk recht liggen, en dat ligt hij dus niet...

Palma zegt dat ze de taart direct van de bewaking heeft gekregen. Dat wil ik wel geloven, maar de bakker heeft de taart niet bij de bewaking afgeleverd, maar bij de redactieruimte.

En nog iets, er zijn al meerdere taarten van zijn makelij de kooi in gegaan.

Conclusie, er is iemand bij Tien geniaal geweest en heeft 'Huub' eraf geknipt. Hij is zo geniaal omdat hij vrijdag iets heeft gedaan, waar vandaag nog steeds over wordt doorgegaan! Als dat geen TV maken is!
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:29:22 #10
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50395129
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:13 schreef My_ het volgende:
Ik heb vanavond m'n vriendin gesproken en nogmaals de foto bekeken.

Om te beginnen: Zij werkt al ruim 5 jaar bij die bakker, dus weet hoe hij zijn taarten maakt.

Zodra ze de foto zag, zei ze meteen: Die gitaar is er later opgelegd, want er zit een gouden plaatje onder. (Zo wordt marsepein daar geleverd.) Bovendien zou de bakker die gitaar er nooit bovenop leggen, want zo 'stort de taart in'.
De stukken marsepein met opschrift liggen scheef, hij zou die nooit zo scheef neerleggen, dat is gewoon niet zijn stijl. Alleen als het écht niet past had het anders kunnen liggen. De onderste regel kan makkelijk recht liggen, en dat ligt hij dus niet...

Palma zegt dat ze de taart direct van de bewaking heeft gekregen. Dat wil ik wel geloven, maar de bakker heeft de taart niet bij de bewaking afgeleverd, maar bij de redactieruimte.

En nog iets, er zijn al meerdere taarten van zijn makelij de kooi in gegaan.

Conclusie, er is iemand bij Tien geniaal geweest en heeft 'Huub' eraf geknipt. Hij is zo geniaal omdat hij vrijdag iets heeft gedaan, waar vandaag nog steeds over wordt doorgegaan! Als dat geen TV maken is!
And the plot thickens...

Heeft de bakker dan nooit een gitaar op die taart gelegd? Dat was wel de opdracht van NoLife [hoewel zij eigenlijk een gebroken gitaar wilden]

En die scheve tekstregels. Als je goed kijkt kunnen ze moeilijk anders gelegen hebben, want de slagroomdotjes zijn onaangetast.

Vragen, puzzels, twijfels. Dat wordt een doorwaakte nacht.
pi_50402975
Interessant
pi_50404415
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:27 schreef voyeur het volgende:

Opgelost:
Q: Waarom zal Brian de Gouden Kooi sowieso winnen?

A: John de Mol had vanaf het begin zijn zinnnen gezet op verkoop van het format aan het buitenland. Om te beginnen aan de grootste TV markt: de VS. Daartoe zijn er twee kandidaten aangezocht die lange tijd in de VS gewoond hebben en vloeiend Engels spreken.

Huub en Brian voldeden aan deze eis. Het idee is dat zij meeverkocht worden als deels van de formule en ook deel uitmaken van de Amerikaanse cast om het format te bewaken.

Als compensatie voor hun jarenlange investering in het programma is hun toegezegd dat zij beiden een serie mogen winnen. Brian wint de Nederlandse en Huub gaat met de nog grotere Amerikaanse hoofdprijs strijken.
p,s dit verklaart gelijk waarom juist zij zovaak lang ‘achter’ zijn: zij spreken daar de stemmen in van de Amerikaanse pilots.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:54:34 #13
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_50466335
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:41 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook belachelijk en ver gezocht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')