Nope, dat is het niet, maar jij moet eens leren buiten je eigen belevingswereld te kijken, ik heb het niet over een winkelbediende die je een koelkast verkoopt, of een handelsreiziger in potloden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit is gewoon bullshit. En dat weet je best, mag ik hopen.
Whatever, volgens mij ben jij degene die eens buiten je eigen belevingswereldje kijken, want echt veel kaas van de realiteit heb je niet gegeten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, dat is het niet, maar jij moet eens leren buiten je eigen belevingswereld te kijken, ik heb het niet over een winkelbediende die je een koelkast verkoopt, of een handelsreiziger in potloden.
Nee, dat zei je niet. Je zei:quote:
Dat salaris plus bonus gaat over die 'top international sales manager'.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk naar de salarissen in het bedrijfsleven voor dit soort posities.
Voor 170.000 per jaar heb je een goede verkoper, maar een top internationaal sales manager zit al snel op 3 tot 5 ton (salaris plus bonus)
Dat zei ik wel, maar jij wil het zo niet lezenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, dat zei je niet. Je zei:
Salaris plus bonus, en 1,7 was de verkoperquote:Dat salaris plus bonus gaat over die 'top international sales manager'.
Maar geef nou maar gewoon toe dat 1,7 ton geen normaal sales managers salaris is.
Politici en oud-ministers is niet hetzelfde...quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:58 schreef DennisMoore het volgende:
Hoeveel oud-politici komen er écht in het bedrijfsleven terecht?
En hoeveel bij de semi-overheid?
En geeft dat al niet wat aan?
We hadden het over 270.000 euro. Dat is niet exorbitant hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Het gedoe met die exorbitante salarissen
Sorry, maar ik trok hier gewoon de vergelijking met anderen in een vergelijkbare functie, ongeacht of het politici zijn of niet, want dat is helemaal niet belangrijk. Ik heb slechts daarnaast aangegeven dat een oud-minister een zeer interessante kandidaat is voor veel bedrijven en de uitleg vind je hierboven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:42 schreef rebel6 het volgende:
Dat is nog steeds theorie. Ik bedoel een aantal concrete gevallen van ex-politici die nu topsalarissen in het bedrijfsleven verdienen, iets wat veelvuldig gebeurt als ik jou moet geloven.
Niet uitgesloten is dat onderhandelingen over een overeenkomst in een zodanig stadium zijn gekomen dat het afbreken zelf van die onderhandelingen onder de gegeven omstandigheden als in strijd met de goede trouw moet worden geacht, omdat pp. over en weer mochten vertrouwen dat enigerlei contract in ieder geval uit de onderhandelingen zou resulteren. In zo een situatie kan er ook plaats zijn voor een verplichting tot vergoeding van gederfde winst. Een verplichting tot vergoeding van in het kader van de voorafgaande onderhandelingen gemaakte kosten zou zelfs kunnen bestaan, als de onderhandelingen nog niet in een zodanig stadium zouden zijn geraakt dat de ene partij te goeder trouw die onderhandelingen niet meer had mogen afbreken, maar reeds wel in een stadium dat zulk afbreken haar in de gegeven omstandigheden niet meer zou hebben vrijgestaan zonder de door de wederpartij gemaakte kosten geheel of gedeeltelijk voor haar rekening te nemen.quote:Dat arrest is niet relevant omdat het gaat om concrete kosten (in dat geval van een zwembad) die gemaakt werden voordat het contract zou ingaan. Als tegen een ex-politicus gezegd wordt dat hij een bepaald bedrag kan krijgen en later wordt dat bedrag verminderd zijn er geen kosten gemaakt.
Lijkt me toch wel een verschil.
Mwhoehahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Als sollicitant.
Mag ik voorzichtig constateren dat nu je de hoofdlijn over het hoofd (...) zag en de aanvulling als hoofdlijn, je zeer beperkte juridische talenten hebt en het daarom een goed idee was om er mee te stoppen?quote:Ik heb inderdaad maar kort rechten gehad, maar ik zie nog wel dat dat arrest niks te maken heeft met dit onderwerp.
Als jij solliciteert op een functie en er wordt vooraf aangegeven dat je tussen de 2.500 - 3.000 per maand gaat verdienen afhankelijk van capaciteiten en ervaring en in de verdere gesprekken wordt er steeds met dit bedrag geschermd, dan kan men geen contract onder je neus leggen met een salaris van 1.500 euro per maand. Dat is tegen de goede trouw. Echt waar. Dat kun je zelf ook wel bedenken.quote:Klopt wat je zegt, maar je hebt ook nog zoiets als een salarisindicatie geven, dat is niet hetzelfde als een keiharde belofte.
Ik begrijp dat het begrip landsbelang bij jou is gedevalueerd. Bij mij niet.quote:Een minister die zich houdt aan het regeerakkoord en geen precedent creert voor toekomstige onderhandelingen lijkt me inderdaad wel landsbelang.
Ik weet niet hoe je er bij komt.quote:Was jij niet iemand die moeite had met hoge belastingen?
Ik denk dat dit salaris niet echt zwaar op de begroting drukt hoor...quote:Moet je vooral dit soort dingen verdedigen.
Wat wil je met die link zeggen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlinfo.html
Als overheid moet je toch enigszins opbieden tegen die bedrijven, anders dan gaan de goeden niet naar de overheid.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Bijna 10 x modaal is gewoon erg hoog. Zeker van gemeenschapsgeld. Wat bedrijven doen met hun EIGEN geld mogen ze uiteraard zelf weten.
Wat een modaal salaris is.quote:
Dus rekenen kan je niet?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een modaal salaris is.
Verdiep je nog 'ns in zijn CV. VWS pastte juist niet bij z'n CV.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
ten tweede past zijn CV totaal niet bij deze job.
Dat ze ook betaald moeten worden. Doorgaans is dat de burger.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
EN wat is het probleem van hoge salarissen?
Waar denk je dat bedrijven hun geld vandaan halen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ze ook betaald moeten worden. Doorgaans is dat de burger.
Bij jou en mij natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar denk je dat bedrijven hun geld vandaan halen?
Waar zit dan het verschil met (semi)overheid?quote:
Uiteindelijk nergens. De burger is uiteindelijk altijd de lul en betaald dus die buitensporige salarissen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar zit dan het verschil met (semi)overheid?
Nee knul.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus rekenen kan je niet?
270.000 / 30.000 = 9
Negen keer modaal, das niet bijna 10
Vrijwillig van de consument die daar iets voor krijgt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar denk je dat bedrijven hun geld vandaan halen?
Nogmaal, wat is het probleem van een hoog salaris? Dat jij de zon niet in het water kan zien schijnen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteindelijk nergens. De burger is uiteindelijk altijd de lul en betaald dus die buitensporige salarissen.
Het is een kwestie van door de hond of de kat te worden gebeten. Of nog beter: door de rat. Het is een gevolg van ratterig gedrag door de betrokkenen. Overheid of bedrijfsleven, je ziet het bij beiden.
Wat begrijp jij niet aan "concreet"? Concreet als in:quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik trok hier gewoon de vergelijking met anderen in een vergelijkbare functie, ongeacht of het politici zijn of niet, want dat is helemaal niet belangrijk. Ik heb slechts daarnaast aangegeven dat een oud-minister een zeer interessante kandidaat is voor veel bedrijven en de uitleg vind je hierboven.
Feit is dat voor vergelijkbare functies in het bedrijfsleven vaker meer dan minder wordt betaald.
Bedankt voor de uitstekende uitlegquote:Niet uitgesloten is dat onderhandelingen over een overeenkomst in een zodanig stadium zijn gekomen dat het afbreken zelf van die onderhandelingen onder de gegeven omstandigheden als in strijd met de goede trouw moet worden geacht, omdat pp. over en weer mochten vertrouwen dat enigerlei contract in ieder geval uit de onderhandelingen zou resulteren. In zo een situatie kan er ook plaats zijn voor een verplichting tot vergoeding van gederfde winst. Een verplichting tot vergoeding van in het kader van de voorafgaande onderhandelingen gemaakte kosten zou zelfs kunnen bestaan, als de onderhandelingen nog niet in een zodanig stadium zouden zijn geraakt dat de ene partij te goeder trouw die onderhandelingen niet meer had mogen afbreken, maar reeds wel in een stadium dat zulk afbreken haar in de gegeven omstandigheden niet meer zou hebben vrijgestaan zonder de door de wederpartij gemaakte kosten geheel of gedeeltelijk voor haar rekening te nemen.
Even wat tekst van de Hoge Raad. Je leest slechts het bijstukje. De Hoge Raad stelt dat onderhandelingen op een zodanig niveau kunnen komen dat je in beginsel het contract wel MOET sluiten omdat je anders een schadeclaim aan de broek kan krijgen wegens gederfde winst. DAARNAAST zegt de Hoge Raad dat indien je NOG NIET in die fase bent gekomen er wel een verplichting kan bestaan om gemaakte kosten te vergoeden. En jij leest dat het alleen om gemaakte kosten gaat?
Wat is de les uit dit arrest? Dat als je zo ver in de onderhandelingen bent dat beide partijen mogen verwachten dat een contract zal volgen met ongeveer die en die voorwaarden, niet een van de partijen zo maar kan weglopen, maar deze in redelijkheid de gewekte verwachting dient in te lossen.
Eigenlijk heeft de Hoge Raad dus gezegd dat als je zo ver in de onderhandelingen bent je al een mondelinge overeenkomst hebt om een contract te gaan sluiten binnen een bepaalde bandbreedte. En zoals je weet, mondelinge overeenkomsten dien je na te komen. De details die dan nog moeten worden geregeld dien je in redelijkheid en billijkheid vast te stellen. Als er dus nog moet worden gesproken over de reiskostenvergoeding en de ene partij wil 0,1 ct. per kilometer en de ander 10 euro en je komt er niet uit dan zal de rechter snel kijken naar wat gebruikelijk is in de branche en daar bij aansluiten. Zoiets dus.
Nou even toepassen op de onderhavige casus. Er waren onderhandelingen. Er was wel duidelijk wat Hoogervorst moest doen. Ook was al gesproken over de beloning. Ingangsdatum zal wel besproken zijn, enz. Er waren kennelijk slechts een paar details te regelen. Hoe dan ook, de bandbreedte van het te sluiten contract was duidelijk. Hoogervorst zou de functie gaan uitvoeren tegen een bedrag van rond de 270.000 euro. Als je zo ver bent, dan is het tegen de goede trouw in als je ineens terug wil naar 170.000 euro. Immers, je hebt mondeling al het salaris toegezegd. Kortom, niets meer aan te doen dus.
quote:[..]
Mwhoehahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij solliciteren op dit soort functies? Of was je sollicitant voor een onderknuppelfunctie en heb je helemaal niet in de gaten dat dat even net wat anders is omdat daar de salarissen slechts onderhandelbaar zijn binnen een vooraf vastgestelde bandbreedte, niet zelden gewoon vermeld in de CAO?
Flauwe opmerking, alsof alleen afgestudeerd juristen (jij ongetwijfeld) recht hebben om over een arrest te oordelen.quote:Mag ik voorzichtig constateren dat nu je de hoofdlijn over het hoofd (...) zag en de aanvulling als hoofdlijn, je zeer beperkte juridische talenten hebt en het daarom een goed idee was om er mee te stoppen?
[..]
Fatsoenlijk is het zeker niet, maar het is nogal dom om je te baseren op verwachtingen, want voordat er sprake is van een overeenkomst kan een van beide partijen zich altijd bedenken. Tenminste, dat verwacht je in een land waar individuele vrijheden tot de basisrechten behoren.quote:Als jij solliciteert op een functie en er wordt vooraf aangegeven dat je tussen de 2.500 - 3.000 per maand gaat verdienen afhankelijk van capaciteiten en ervaring en in de verdere gesprekken wordt er steeds met dit bedrag geschermd, dan kan men geen contract onder je neus leggen met een salaris van 1.500 euro per maand. Dat is tegen de goede trouw. Echt waar. Dat kun je zelf ook wel bedenken.
[..]
quote:Ik begrijp dat het begrip landsbelang bij jou is gedevalueerd. Bij mij niet.
[..]
Het zal wel dan.quote:Ik weet niet hoe je er bij komt.
[..]
Jij denkt dat het hierbij blijft?quote:Ik denk dat dit salaris niet echt zwaar op de begroting drukt hoor...
Tja, als jij geen oog hebt voor andersmans visie, zal het nooit bij je aankomen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaal, wat is het probleem van een hoog salaris? Dat jij de zon niet in het water kan zien schijnen?
Wil jij het grote gelijkmaken?
In je overloze gezwam in je topics over de bedrijfsgoddelijken kwam je daar ook niet uit.
Visiequote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, als jij geen oog hebt voor andersmans visie, zal het nooit bij je aankomen.
Kwestie van vraag en aanbod.quote:Nogmaals: die salarissen zijn niet gratis. Elke vorm van buitensporigheid is niet nodig en moet uit de lengte of breedte komen. Voor niets gaat de zon op.
Dat vind jij, de bedrijven die het betalen denken daar anders over, enne Money talks, bullshit walks.quote:Daarnaast heb ik talloze keren uitgelegd dat de verschillen in beloningen niet meer op prestaties zijn terug te voeren zijn. Het tart het morele, het betamelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |