Daar heb ik 2x op gevaren naar Stockholm en terug, telkens met 1500 studenten aan boord.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
de Silja Symphony (die grote)
Oh, wat gaafquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef umberrella het volgende:
ohwww leuk! Tampere... daar woon ik nu sinds twee weken. Hoewel ik te vaak in helsinki rondhang vind ik tampere ook best cool
Zelf vind ik dat erg gaaf, ook de archipel van Stockholm is de moeite waard.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:34 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Daar heb ik 2x op gevaren naar Stockholm en terug, telkens met 1500 studenten aan boord.![]()
Studeren is in Finland wel te doen, ze halen op de universiteiten theoretisch een heel hoog niveau (hoger dan in Nederland). Werk vinden hier is wat minder, toen het communisme in de USSR viel (hun grootste handelspartner) is de werkloosheid gestegen tot boven de 13%, natuurlijk zijn ze nu weer op de weg terug, maar zo makkelijk als het in Nederland gaat is het hier niet. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Vooral Helsinki en omgeving moet met een beetje geschikte opleiding wel te doen zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:46 schreef Grunner het volgende:
Ik heb drie jaar geleden stage gelopen in Mikkeli en ik ben vorige week terug naar Finland gegaan om een Finse vriendin van me op te zoeken in Jyväskylä. Op een één of andere manier voelde Finland erg als thuiskomen voor me. Ik heb het er met haar over gehad wat de mogelijkheden zijn om na mijn studie over twee jaar (voor een paar jaar) in Finland te wonen/studeren. Nog niet heel erg concreet, maar de ideeën zijn er. Dus wie weet.
Muahahahaha, hier ook! Zie je wel, je had gewoon bij mij moeten blijvenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:38 schreef umberrella het volgende:
haha NIET eerlijk! het is zeker 2,5 week echt heeeel prachtig weer geweest. en vandaag regend het een beetje...
echt niet...!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:05 schreef Chav het volgende:
[..]
Muahahahaha, hier ook! Zie je wel, je had gewoon bij mij moeten blijven![]()
Waarom ben je toentertijd afgehaakt??quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:10 schreef oh-oh het volgende:
Oh Finland, ik heb er es bijna gewoond, maar ik was zo bang voor die winters daar.
Ik vind Finnen echt geweldige mensen, en Helsinki een heerlijke stad, klein, overzichtelijk, fris en die zee in de stad, dat is echt zo gaaf! Eigenlijk zou ik best wel willen nu.
Zucht.
Echt vanwege de donkere winters, daar zag ik zo tegen op!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:30 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Waarom ben je toentertijd afgehaakt??
Finnen zijn van zichzelf wel gesloten,omdat je een buitenlander bent zullen ze echter wat meer loslaten. De winters... Tja... Koud, lang en donker dat klopt allemaal. De 'suiciderate' is hier ook één van de hoogste ter wereld. Volgens mij komt dat o.a. door de lange donkere winters. Persoonlijk vond ik de winter in Oulu (dat is zeg maar halverwege Finland) (te) donker. Het is daar op zijn kortst iets van 3 uur licht. In Helsinki vind ik het persoonlijk wel te doen. Verder heeft het allemaal ook te maken met je persoonlijke situatie, voel je jezelf goed, is het allemaal geen probleem. Maar maak je borst maar nat als je last hebt van een 'culture shock', dan zal de winter dat zeker versterken. Echter zodra de dagen langer gaan worden dan trekt het ook heel snel bij. En ga je er weer lol in hebben. Rond kerstmis geven ze ook allemaal feestjes. Ik heb het gevoel dat ze dat doen om elkaar maar een beetje bezig te houden....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt vanwege de donkere winters, daar zag ik zo tegen op!
Ik had tijdens een erasmusprogramma in Leuven een hele leuke groep Finnen leren kennen, echt te gekke mensen.
Toen ik met mijn studie stopte ben ik een jaar naar Engeland gegaan, en ik wist eigenlijk niet wat ik na dat jaar wilde doen, dus ik ben Finland gaan checken voor 3 weken vanuit de UK. Dat was ergens in mei en toen vond ik het echt geweldig daar. Ik had zelfs al zo een baan kunnen hebben en een appartement. Maar de paar buitenlanders die ik tegenkwam en die ene Nederlander die ik gesproken heb hadden het allemaal over hoe deprimerend de winters zijn daar. Oh ja en ik drink niet en dat was ook raar daar hihi. De taal is zo grappig, denk dat ik dat wel redelijk onder de knie had kunnen krijgen, en ik vond alle Finnen die ik ontmoet heb juist heel open gastvrij en gezellig.
Inmiddels woon ik alweer 10 jaar in Nederland , maar ik denk af en toe nog wel eens ach had ik toen maar...
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:27 schreef Giraffe het volgende:
Ik moet meteen denken aan Rovaniemi (dorp van de Kerstman), maar weet niet zeker of dat klopt.
In een heel groot ondergronds centrumquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De kerstman heeft vlak daar buiten zijn "hoofdkwartier".
Da's bij het vliegveld. Zijn Hoofdkwartier "Santa's village" staat een stukkie verder op.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
In een heel groot ondergronds centrum![]()
Voor ons ging zijn ondergrondse bunker gewoon speciaal open. (we waren maar met 25man) Echt te gaaf, rondleiding gehad daar en naar de ijsbar. Erg mooi ondergronds complex, waar je wel een feestje kan geven!quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En een schitterende omgeving natuurlijk, vooral in de winter.
Volgens mij gebeurt dat ook regelmatig. Laatste keer dat ik in Rovaniemi het vliegveld uitkwam was er volgens mij iets van een eindexamen feest ofzo.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor ons ging zijn ondergrondse bunker gewoon speciaal open. (we waren maar met 25man) Echt te gaaf, rondleiding gehad daar en naar de ijsbar. Erg mooi ondergronds complex, waar je wel een feestje kan geven!
Je bent overduidelijk niet de enigequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg echt Finland kriebels van dit topic !
]quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Da's bij het vliegveld. Zijn Hoofdkwartier "Santa's village" staat een stukkie verder op.
Wel lachen om daar het postkantoor te zien. Tienduizenden brieven per jaar die allemaal netjes worden beantwoord.
En een schitterende omgeving natuurlijk, vooral in de winter.
quote:Op maandag 3 september 2007 06:59 schreef SuperWeber het volgende:
Over de kerstman gesproken... De eerste sneeuw is een paar dagen geleden al gevallen
[afbeelding]
[afbeelding]
En het begint hier in Helsinki ook al koud te worden...
Wow, die is echt mooiquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:05 schreef SuperWeber het volgende:
Finland is niet echt populair merk ik
*Populairmaakpost; Finse vrouwen, om het tegendeel te bewijzen van wat men zegt
Het is een kunstschaatster, echt veel foto's van haar kan ik ook niet vinden (deze had ik ook gewoon gegoogledquote:Op maandag 3 september 2007 16:13 schreef Lord-Space het volgende:
[..]
Wow, die is echt mooi
Heb je hier meer pics van? Van Kiira Korpi dus. Want met Google vond ik geen duidelijke/mooie foto' s van haar gezicht.
Over het algemeen alle educatie. En het is nog gratis ook (er waren plannen om dat te veranderen), en de maaltijden in de kantine zijn goed te doen en kosten geen drol.quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:20 schreef Slappy het volgende:
thx.
Vmbo zal vast wel beter zijn dan hier
Btw, ik heb Kemopetrol vorige week live gezien in "Virgin Oil Inc."quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:41 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Waarom heb ik dit topic nog nooit eerder gezien??
En? hoe was het?quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Btw, ik heb Kemopetrol vorige week live gezien in "Virgin Oil Inc."
Zoiets heb ik echt meegemaakt toen ik daar was xD.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:25 schreef winterapfel het volgende:
Deze hoort toch wel in dit topic thuis![]()
http://www.youtube.com/watch?v=O01hZ6-Iv00
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |