Zeggen dat de hypotheekrenteaftrek minder betaalbaar word is hetzelfde als zeggen dat de uitkeringen minder betaalbaar worden omdat die nog altijd meestijgen met de ambtenaren salarissen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:26 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Lange rente voor het eerst in 20 jaar uit dalende trend
Begin van de bubbel die aan het uiteen spatten gaat?
Wederom een gevaar voor de rijksbegroting: de hypotheekrenteaftrek zal hierdoor steeds minder betaalbaar worden. Tijd voor mensen om hun hypotheek vast te zetten ipv variabel.
Ik vind persoonlijk dat jij een meester bent in het trekken van voorbarige conclusiesquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:26 schreef pberends het volgende:
Wederom een gevaar voor de rijksbegroting: de hypotheekrenteaftrek zal hierdoor steeds minder betaalbaar worden. Tijd voor mensen om hun hypotheek vast te zetten ipv variabel.
de steeds lagere rente was de grootste economische booster van de afgelopen decennia.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:49 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat jij een meester bent in het trekken van voorbarige conclusies
Dat doe ik toch, op Fok!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:07 schreef Slasher het volgende:
Gaan we weer![]()
Ga met je negativisme ergens prediken....!
Reageer anders niet op mijn topics. Dit is gewoon realiteit. Een realiteit die als een boomerang terug zal slaan.quote:
Ik post waar ik wil en wanneer ik wil. Je bent een doemdenker.......quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Reageer anders niet op mijn topics. Dit is gewoon realiteit. Een realiteit die als een boomerang terug zal slaan.
Pipo in 1999: De internetbubbel gaat uiteen spatten!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:39 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ik post waar ik wil en wanneer ik wil. Je bent een doemdenker.......
En waarom zou dat geld er niet zijn? Ik betaal een smak geld aan de belastingdienst en ze schrijven me er een klein beetje van terug op de rekening. Ofwel: een sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:26 schreef pberends het volgende:
Zie m'n column: De huizenbubbel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:09 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
En waarom zou dat geld er niet zijn? Ik betaal een smak geld aan de belastingdienst en ze schrijven me er een klein beetje van terug op de rekening. Ofwel: een sigaar uit eigen doos.
Snap niet waarom het een probleem zou zijn om dat geld niet te kunnen uitbetalen aangezien iedereen het zelf betaald.
Er zijn nog genoeg andere dingen waarop geld bespaard kan worden, zoals een generaal pardon.
quote:Ondertussen is de hypotheekrenteaftrek een zwaar hangijzer geworden in de overheidsbegroting: het slokt ongeveer 15 miljard euro per jaar op, op een begroting van ongeveer 140 miljard euro. En dit is alleen een gedeelte van de hypotheekrente. Bij een stijgende rente, die vast wel weer voor gaat komen in de toekomst, is de overheid en dus ook de belastingbetaler zwaar de dupe. De aftrek zal simpelweg niet meer gefinancierd kunnen worden. Gelukkig maar dat het huidige kabinet wederom niets aan deze aftrek wil doen. Het is niet vreemd dat zelfs bij een hoogconjunctuur als in 2007 de overheid nog steeds een begrotingstekort heeft. Bijna alle bezuinigen en lastenverzwaringen van het afgelopen decennium kunnen op het conto van de hypotheekrenteaftrek worden geschreven. De aftrek kent een exceptionele stijging als plaats in de rijksbegroting en dat moet gefinancierd worden.
Broker heeft toch ook gelijk gekregen??, Internet was nog nooit zo groot. :wquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Pipo in 1999: De internetbubbel gaat uiteen spatten!
Broker: Je bent een doemdenker...
Zo jammer dat de hele discussie zonder enige vorm van relevante statistiek wordt gevoerd. Nu vergelijken met 20 jaar terug is ondertussen net zo relevant als nu vergelijken met de middeleeuwen.quote:
Beetje voorbarige conclusie op basis van zo'n grillige lijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:26 schreef pberends het volgende:
Mwoah, er zijn nogal wat starters hier die denken c.q. hopen dat als de huizenmarkt maar instort de huizen voor nop voor het oprapen liggen. Tis meer wishfull thinking dan een zinvolle discussie...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Beetje voorbarige conclusie op basis van zo'n grillige lijn.
Weerstandslijnen zijn maar net wat beter dan koffiedik kijken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:02 schreef corus het volgende:
Je moet ook naar de weerstandslijn kijken...
Inflatie aanpakken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even wat anders .. hoezo was de rente in de jaren 80 eigenlijk zo absurd hoog?
Een doemdenker krijgt altijd wel een keer gelijk, aangezien niet alles goed kan gaan, maar niet vaak.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Pipo in 1999: De internetbubbel gaat uiteen spatten!
Broker: Je bent een doemdenker...
Wat ik heb begrepen, 'kortzichtig macroeconomisch beleid'.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |