http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/155766/quote:Allochtone Rotterdamse probleemjongeren hebben zich deze week schuldig gemaakt aan vernielingen, diefstal en bedreigingen tijdens een zeiltocht die hen discipline en doorzettingsvermogen moest bijbrengen. Zeilschip de Eendracht moest daardoor eerder terugkeren.
De Eendracht
Driemastschoener De Eendracht
De 25 jongeren, tussen de 15 en 19 jaar oud, zouden tijdens de heenreis naar Groot-Brittannië al het interieur van de driemastschoener hebben vernield, schrijft De Telegraaf vandaag.
Vechtpartijen
Ook zou er tijdens de overtocht een gewelddadige beroving hebben plaatsgehad. Daar kwamen bemanning en kapitein pas achter toen het schip in Groot-Brittannië was aangemeerd.
'Toen ze die nacht ook weer huishielden, besloot de kapitein om direct terug te gaan naar Rotterdam. De veiligheid aan boord van het schip was in gevaar,' zegt Maureen Ordevest van de Eendracht tegen de krant.
Daarop ontstond volgens Ordevest een grimmige sfeer: kapitein en bemanning voelden zich bedreigd door de reljongeren. Verschillende keren zouden vechtpartijen aan boord zijn ontstaan. Bij aankomst in Rotterdam werden vijf jongeren meegenomen door de politie.
Teambuilding
De reis was juist bedoeld om de probleemjongeren 'discipline, doorzettingsvermogen en teambuilding' bij te brengen. Organisator was het Jeugdloket van de Rotterdamse Sociale Dienst, die de zeiltocht ook betaalde. Onbekend is hoeveel het reisje heeft gekost.
In maart ontstond een storm van kritiek toen bekend werd dat verschillende 'snoepreisjes' voor hangjongeren tienduizenden euro's hadden gekost.
Probleem is wel dat er een hele industrie bezig is om deze ontspoorde "jongetjes" weer terug op het rechte pad te helpen. Een hele beroepsgroep die zijn eigen bestaan rechtvaardigt door ons met de klerezooi op te zadelen. Gewoon met boot en al afzinken onder het mom van ongeluk. Een eendracht kunnen we wel opnieuw bouwen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:45 schreef Greys het volgende:
Ja, lekker blijven knuffelen die lui...
Ga met die mooie Eendracht in godsnaam bejaarden of Zonnebloemers rondvaren, die waarderen zo'n trip tenminste. Welke gans heeft dit bedacht dat die probleem-allochtonen maar weer een leuk tripje moeten krijgen? Wat een ontzettend domme mensen. Aanpakken moet je ze. Keihard. En anders maar gewoon optiefen met dit soort tuig. Die WILLEN niet geholpen worden, die WILLEN geen discipline leren, snap dat dan. Ga daar dan ook geen geld meer insteken. Zucht. Kunnen we niet al die geitewollensokkentypes die dit soort tripjes bedenken voor probleemjeugd gezamenlijk op een onbewoond eiland dumpen? Laat ze elkaar maar gek gaan knuffelen.
ja leuk! we gaan ze in de buurt van wapens en zwaar materieel zetten!! puik plan!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:52 schreef Burghardt het volgende:
Prima dat ze dingen ondernemen voor probleemjeugd, maar wordt de probleemjeugd zelf wel eens gevraagd wat ze willen? Sommige van die projecten lijken bijna een soort prestige-achtig iets, kan er niets georganiseerd worden op de Veluwe met militairen of iets dergelijks, vooral als ze iets van discipline, doorzettingsvermogen en teambuilding moeten oppikken?
Tegenwoordig eigenlijk bijna altijd wel, ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:51 schreef Puckzzz het volgende:
waar in het bericht lezen jullie dat het om allochtone jongeren gaat? of zijn probleemjongeren tegenwoordig per definitie al allochtonen?
edit: in de link...pffffffff
Kan je dan eens uitleggen wat je er grappig aan vindt?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:56 schreef Megumi het volgende:
Ik kan er eigenlijk wel een beetje om lachen.
ik had mezelf al gecorrigeerdquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Tegenwoordig eigenlijk bijna altijd wel, ja.
De geitenwollensokken-boomknuffelaars die dit soort dingen bedenken zijn inderdaad dom. Ontzèttend dom.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:58 schreef milagro het volgende:
Beetje dom zo onderhand om nog te denken dat je een beroep op redelijkheid kan doen bij dit soort draaideuraso's.. eerst laten zien wie de baas is, geen uitleg, gewoon doen wat er gezegd wordt, en anders maar 'voelen' , en dan later als de beestjes getemd zijn eens normen en waarden bij brengen .
Indredaad zulke belgeleiders moeten ze metene ontslaan hehe die arme jonges hadden ze gewoon met meer respect en postieve energie moeten behandlenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:58 schreef milagro het volgende:
Beetje dom zo onderhand om nog te denken dat je een beroep op redelijkheid kan doen bij dit soort draaideuraso's.. eerst laten zien wie de baas is, geen uitleg, gewoon doen wat er gezegd wordt, en anders maar 'voelen' , en dan later als de beestjes getemd zijn eens normen en waarden bij brengen .
Wat toevallig dat het net gebeurt met deze groep mensen die nog geen 5% van de Nederlandse maatschappij vormen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:39 schreef Burghardt het volgende:
vrijdag 8 juni 2007 08:03
Allochtone Rotterdamse probleemjongeren...
zo'n tripje zou eerder als een soort beloning gegeven kunnen worden wanneer ze na een behoorlijke tijd in een soort van tuchthuis eindelijk normen, waarden en respect hebben geleerd.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:58 schreef milagro het volgende:
Helaas.... 'ze' hebben zich weer eens van hun goede kant laten zienquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik had mezelf al gecorrigeerd
maar ik dacht in mijn naiviteit dat het misschien wel eens bij wijze van uitzondering om autochtone jongeren kon gaan...of in ieder geval een mix ofzo
Schandalig! Dat je zulke ongefundeerde insinuaties durft te doen!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Helaas.... 'ze' hebben zich weer eens van hun goede kant laten zien![]()
Ze geven hun visitekaartjes wel af he, de laatste tijd. En het maar vreemd vinden dat ze gediscrimineerd worden, of in elk geval met een schuin oog worden aangekeken.
Ben benieuwd van welke afkomst de 'heer' is die in Rotterdam nu weer een tiener heeft doodgestoken die er iets van zei toen hij een fiets aan het stelen was.Maar zoiets zal ik wel weer niet mogen zeggen. Foei.
Een beetje erg kortzichtig.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het gewoon verbijsterend. En het wordt nu ECHT eens tijd voor een grote maatschappelijke discussie over het hoe en waarom van snoepreisjes voor probleemjongeren. Hoe meer ellende je veroorzaakt, hoe recalcitranter je je gedraagt, des te leuker zijn de uitjes. Tuig hoort in opvoedingskampen of op een internaat thuis. Disclipline breng je niet op een zeiltrip bij.
Vorig jaar het snoepreisje waarbij allochtone jongeren cultuur gingen snuiven in Noord-Afrika, nu weer dit. Wie BEDENKT zulke trips in godsnaam en gaan er ook koppen rollen? De belastingbetaler mag twee keer dokken: eerst voor een zinloze zeiltrip en nu ook nog om de vernielingen aan de boot te herstellen.
Omdat dit NIET WERKT! Verder is elke cent die de belastingbetaler aan dit tuig kwijt is er een te veel. Laat ze maar in werkkampen voor hun eigen onderhoud zorgen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
Ik ben geen allochtonen knuffelaar en dit tuig had van mij overboord gegooid mogen worden, maar waarom wil iedereen altijd dat de goeden moeten lijden wanneer er ergens misbruik van gemaakt wordt.
Of gaan we alle zwembaden sluiten wanneer er iemand is aangerand. Gaan we alle trams niet meer laten rijden wanneer er een vandalist bezig is geweest/? Nee, dus waarom dit wel?
De Eendracht vaart al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met allerlei jongeren van verschillend pluimage rond, dus zo gek was dit tochtje niet........quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:45 schreef Greys het volgende:
Ja, lekker blijven knuffelen die lui...
Ga met die mooie Eendracht in godsnaam bejaarden of Zonnebloemers rondvaren, die waarderen zo'n trip tenminste. Welke gans heeft dit bedacht dat die probleem-allochtonen maar weer een leuk tripje moeten krijgen? Wat een ontzettend domme mensen. Aanpakken moet je ze. Keihard. En anders maar gewoon optiefen met dit soort tuig. Die WILLEN niet geholpen worden, die WILLEN geen discipline leren, snap dat dan. Ga daar dan ook geen geld meer insteken. Zucht. Kunnen we niet al die geitewollensokkentypes die dit soort tripjes bedenken voor probleemjeugd gezamenlijk op een onbewoond eiland dumpen? Laat ze elkaar maar gek gaan knuffelen.
Ik mis de smilies in je postquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:17 schreef rashudo het volgende:
Kijk het is logisch dat ze op hun eerste trip nog dingen moeten leren, maar ik denk dat wanneer ze wat meer ervaring met zeilen krijgen het veel beter gaat, dus ze kunnen het beste nog een paar keer op en neer varen. Ze komen ook uit een andere cultuur.
Hee, een beetje Rezpekt voor dat mooie schip!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Probleem is wel dat er een hele industrie bezig is om deze ontspoorde "jongetjes" weer terug op het rechte pad te helpen. Een hele beroepsgroep die zijn eigen bestaan rechtvaardigt door ons met de klerezooi op te zadelen. Gewoon met boot en al afzinken onder het mom van ongeluk. Een eendracht kunnen we wel opnieuw bouwen.
slachtoffer was iig een nederlandse turk..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Schandalig! Dat je zulke ongefundeerde insinuaties durft te doen!![]()
Ik hoorde op het nieuws dat die man "donker" was![]()
wel van voor naar achteren toch?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Hee, een beetje Rezpekt voor dat mooie schip!Kielhalen voldoet ook.
Ja klopt. Maar kielhalen leidde vaak tot de dood, omdat de slachtoffers hun rug braken op de kiel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wel van voor naar achteren toch?
normaal is kielhalen toch van stuur naar bakboord?
Jammer dat de kapitein niet eerst even naar de noordafrikaanse kust gevaren is en ze dáár overboord gegooid heeft.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:40 schreef ruud.nl het volgende:
Jammer dat ze niet gewoon overboord gegooid zijn.![]()
Uhmmm... als jij er OOK niks van weet, is het nogal gedurfd om mijn opvatting 'kortzichtig' te noemen. Zeg dan gewoon dat je het niet met me eens bent. Dat is wel zo zuiver.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
Een beetje erg kortzichtig. Ik weet er zelf te weinig van, maar het punt is, dat ook jij er te weinig van weet.
Heb jij signalen waaruit duidelijk blijkt dat die snoepreisjes effect hebben? Is de overlast van probleemjongeren in Amsterdam beduidend minder geworden? Zo ja, is dat aantoonbaar te danken aan snoepreisjes? Of heb je anders voorbeelden uit andere steden waaruit dat duidelijk blijkt? Tot die tijd stel ik: snoepreisjes zijn weggegooid geld. De gemeente Rotterdam dokt, dus ik heb daar geen last van. Of het mij als belastingbetaler nou 10 euro of 0,1 cent kost, is niet relevant. Het gaat puur om het principe. De belastingbetaler mag de portemonnee trekken voor TUIG, voor een aanpak waarvan niet is aangetoond dat -ie werkt en nu ook nog voor het vergoeden van de vernielingen. Want je kunt wel op je klompen aanvoelen dat die reljongeren de schade niet zelf hoeven op te brengen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
We hebben het hier over 2 "snoepreisjes" waar volgens mij de eerste niet eens verkeerd ging. Weet jij om hoeveel reisjes het in totaal gaat? Nee. En weet jij of er misschien niet 100 reisjes per jaar gedaan worden waar van 98 reisjes wel zinvol zijn en waar het geld niet weggegooid is. Dat weet je ook niet. Dus om te gaan schreeuwen om een maatschappelijk debatEn waar hebben we het over, 10.000 euro ofzo. Dat is ongeveer 0.1 cent per belastingbetaler boo fucking whoo.
Ik draai de vraag om: Waarom mogen jongeren die zich NETJES en fatsoenlijk gedragen NIET op een snoepreisje en probleemjongeren wel? Puntje bij paaltje is dat loepzuivere discriminatie. En dat de vernielingen zijn aangericht, is toch een feit? De boot zal al vol met 'probleemjongeren'. Dat predikaat hebben ze vast niet omdat ze een keer door een rood stoplicht zijn gelopen. - Get real !quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:11 schreef Sisko het volgende:
Ik ben geen allochtonen knuffelaar en dit tuig had van mij overboord gegooid mogen worden, maar waarom wil iedereen altijd dat de goeden moeten lijden wanneer er ergens misbruik van gemaakt wordt. Of gaan we alle zwembaden sluiten wanneer er iemand is aangerand. Gaan we alle trams niet meer laten rijden wanneer er een vandalist bezig is geweest/? Nee, dus waarom dit wel?
Die post alleen wanneer het hem uitkomt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:07 schreef Enchanter het volgende:
* Enchanter wacht geduldig af wat Meki te zeggen heeft![]()
die is te druk met huilen over die 18 jarige allochtoon die vermoord is...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:07 schreef Enchanter het volgende:
Meki gaat natuurlijk beweren dat 'die boot er gewoon om vroegquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1035687/2/50#50233178]vrijdag 8 juni 2007 12:07[/u rl] schreef Enchanter het volgende:
was dat een allochtoon? oh dan wou ie die fiets zeker zelf stelenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:09 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die is te druk met huilen over die 18 jarige allochtoon die vermoord is...
Dat zou ook wel weer zonde van de boot zijn hé. Je kan ze beter dan een eind mee op zee nemen, van boord gooien en doorvaren om de volgende lading te halen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:27 schreef LXIV het volgende:
In eerste instantie klonk het heel goed: een grote groep Marokkanen (bron Telegraaf) samen met wat geitenwollensollenbreiers op een oude schuit de Noordzee opsturen.
Volgende keer echter niet vergeten de boot van tevoren goed lek te steken.
Hebben ze in Argentinie niet ervaringen met helikopters, dat scheen veel snelller te gaan. En we hebben een insider voor de broodnodige achtergrond informatiequote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou ook wel weer zonde van de boot zijn hé. Je kan ze beter dan een eind mee op zee nemen, van boord gooien en doorvaren om de volgende lading te halen.
Klusje voor Maxima?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hebben ze in Argentinie niet ervaringen met helikopters, dat scheen veel snelller te gaan. En we hebben een insider voor de broodnodige achtergrond informatie![]()
Pech, die hadden maar wat beter werk moeten afleveren dan was er niets aan de hand geweest. Met de huidige overbevolking (wereldwijd) moeten we toch ergens beginnen en dit is een mooi begin.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:52 schreef Ringo het volgende:
Hoe moeilijk moet het zijn om die lui overboord te zetten?
Alsof ze ouders hebben die om hen geven.
Nee daar heb je weinig aan. maar schoonpapa zal nog wel wat adresjes weten van mensen die ervaring hebben met het eruit gooien.quote:
mental image...: Ey wat moet je nou mannn...zmerige kut aappp, ik ga je ztekenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:27 schreef Greys het volgende:
Tijdje bij Bokito in het hok zetten ipv op een boot laten varen.
Kunnen ze leren hoe 'bedreigend' voelt.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mental image...: Ey wat moet je nou mannn...zmerige kut aappp, ik ga je zteken
Ze vergeet nog even de PvdA.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Cohen, thee, koffie. Zo hebben we die woorden ook weer gehad.²
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wel van voor naar achteren toch?
normaal is kielhalen toch van stuur naar bakboord?
Euh, in `t kader van kleinigheidjes hou je toch ...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar kielhalen leidde vaak tot de dood, omdat de slachtoffers hun rug braken op de kiel.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)emaster_gemeente.xmlquote:Rotterdam: niet betrokken bij zeilreis
Rotterdam is woedend op De Telegraaf.
Eendracht gesloopt
De krant beweerde op de voorpagina dat een zeilreis van jongeren, die door de gemeente was georganiseerd, totaal uit de hand is gelopen. "Probleemjeugd sloopt Eendracht, Trip betaald door Sociale Dienst Rotterdam", kopte De Telegraaf.
Verbouwd
De jongeren 'verbouwden' het interieur, stalen flessen drank en bedreigden de kapitein en de bemanning. En de Sociale Dienst betaalde dat dus allemaal, meldde de krant. Rotterdam is boos, want het verhaal is 'pertinent onjuist'.
Onjuist
"Wij hebben deze reis niet geïnitieerd, betaald of begeleid", zegt wethouder Schrijer van Werk, Sociale Zaken en Grotestedenbeleid. "De suggestie dat wij dit soort zeiltochten organiseren voor deze doelgroep werp ik verre van mij." Schrijer betreurt het 'ten zeerste dat de Telegraaf met dergelijk onjuist nieuws opent'.
Rectificatie
De gemeente had alleen vijf jongeren voorgedragen voor de reis. Zij waren niet betrokken bij de ongeregeldheden. De schade aan het schip is volgens de stichting De Eenhoorn 'minimaal'. Rotterdam eist een rectificatie van De Telegraaf.
'Now, we have a tank! Ho-ho-ho!'quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja leuk! we gaan ze in de buurt van wapens en zwaar materieel zetten!! puik plan!
idd, en dat werkt uitstekend .. maar wij zij dan ook een zeevarend volk ..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
De Eendracht vaart al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren met allerlei jongeren van verschillend pluimage rond, dus zo gek was dit tochtje niet........
ghehe .. klinkt in dit geval wel bijzonder aantrekkelijk ..quote:Maar om topic: Als ik de kapitein was geweest zou ik zeemansrecht hebben toegepast: De plank op of kielhalen die gasten.
Vraag me af wie het dan betaalt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:20 schreef Burghardt het volgende:
Updeet:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)emaster_gemeente.xml
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de eigenaar van het schip daarvoor op kan draaien omdat van een kale kip niets te plukken is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:30 schreef TC03 het volgende:
Vraag me af wie het dan betaalt.
yup. maar kaaskoppen hebben andere triggers dan mocro's, dus wat bij een kaaskop uitstekend werkt kan bij een ander een averechts effect hebben ..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:23 schreef Gabry het volgende:
Probleemjeugd moet als probleemjeugd aangepakt worden. Nederland is ongelofelijk hardleers.
Daar ligt inderdaad echt het probleem. Handgebaren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:44 schreef moussie het volgende:
[..]
neem bvb het bekende voorbeeld van dat ene handgebaar, van je duim en wijsvinger een rondje maken .. betekent bij ons dat het goed is, de O van Oké, maar als je dat doet bij een zuid-amerikaanse heb je kans dat je een knal voor je kop krijgt, bij hun betekend dat dat je wil neuken ..
Ik bedoel wie het reisje georganiseerd heeft.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de eigenaar van het schip daarvoor op kan draaien omdat van een kale kip niets te plukken is.
ja joh, doe even achterlijk .. ik geef een simpel voorbeeld van cultureel verschil waarmee je rekening moet houden als enigszins intelligent mens zijnde, doe je dat niet heb je de knal voor je kop verdiend ..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar ligt inderdaad echt het probleem. Handgebaren.
![]()
![]()
![]()
Een geitenboerderij in limburg, zou dat een goede benadering zijn van het rif-gebergte?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:18 schreef moussie het volgende:
ergo, je kan geen mocro's op een boot zetten om teamgeest te kweken, die hebben die roots met de zee niet
95% van de Nederlands hebben geen roots met de zee. Behalve het strand danquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:18 schreef moussie het volgende:
[..]
ja joh, doe even achterlijk .. ik geef een simpel voorbeeld van cultureel verschil waarmee je rekening moet houden als enigszins intelligent mens zijnde, doe je dat niet heb je de knal voor je kop verdiend ..
ergo, je kan geen mocro's op een boot zetten om teamgeest te kweken, die hebben die roots met de zee niet
als je ene theo mag geloven wel ja ..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Een geitenboerderij in limburg, zou dat een goede benadering zijn van het rif-gebergte?
je kent je eigen geschiedenis niet ?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
95% van de Nederlands hebben geen roots met de zee. Behalve het strand dan.
Het is toch tegek dat die klote krant hier elke keer mee weg komt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:20 schreef Burghardt het volgende:
Updeet:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)emaster_gemeente.xml
Het gaat er meer om dat de socialedienst van Rotterdam dit zogenaamd heeft gefinancieert, dat is dus gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:17 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, meestal heb ik niet echt sympathie voor dit soort ettertjes, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er nogal overdreven koppen boven het echte verhaal zijn gezet. Als je de feiten een beetje bekijkt is er wat baldadig gedrag en geen schade aan het schip en zelfs geen aggressie tegen de bemanning.
nou, het gedeelte van de ettertjes klopt echt welquote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:17 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, meestal heb ik niet echt sympathie voor dit soort ettertjes, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er nogal overdreven koppen boven het echte verhaal zijn gezet. Als je de feiten een beetje bekijkt is er wat baldadig gedrag en geen schade aan het schip en zelfs geen aggressie tegen de bemanning.
http://www.eendracht.nl/nlquote:Actueel bericht van het schip
De kapitein van de Eendracht heeft in de nacht van 31 mei op 1 juni de Zeehavenpolitie in Rotterdam ingeschakeld om een einde te maken aan gewelddadigheden aan boord. Een groep jongeren was slaags geraakt en een van de jongens was met geweld beroofd.
De schoener maakte een vierdaagse reis met veertien bemanningsleden en 25 jeugdigen tussen vijftien en negentien jaar, onder leiding van vier begeleiders. Het grootste deel van de groep bestond uit jongeren, aan boord geplaatst via het Jeugdloket Sociale Dienst Rotterdam Nadat zich bij een bezoek aan Great Yarmouth al vernielingen aan scheepsinterieur en -uitrusting, vechtpartijen en diefstal hadden voorgedaan, besloot de kapitein terug te keren naar de thuishaven. Diverse jeugdigen bedreigden de scheepsleiding.
Toen één van de jongeren door enkele anderen volgens een van tevoren gemaakt plan met geweld werd beroofd, vroeg de kapitein de Zeehavenpolitie om assistentie. Bij Hoek van Holland stapten vier agenten en rechercheurs aan boord en begeleidde een politieboot het schip naar de Wilhelminakade. Daar stonden politieauto’s en een hulpofficier klaar. Uiteindelijk werden de drie hoofddaders en het zestienjarige slachtoffer afgevoerd. De overige jeugdige passagiers konden vertrekken. Hoewel het onderzoek nog loopt, heeft de politie vijf verdachten aangehouden en verhoord. Eerder ontstonden soortgelijke problemen op de klippers Oosterschelde in Brazilië en Stad Amsterdam in Noorwegen tijdens reizen met jongeren, bedoeld om hun discipline en teamgeest bij te brengen.
Ja wat is het nou, wel of niet waar?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:50 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, het gedeelte van de ettertjes klopt echt wel
[..]
Het grootste deel van de groep bestond uit jongeren, aan boord geplaatst via het Jeugdloket Sociale Dienst Rotterdam...
http://www.eendracht.nl/nl
don't ask me .. de gemeente zegt dat zij het niet betalen maar zegt dus wel dat er een aantal jongeren via een gemeentelijk loket zijn aangemeld .. dus het is geen tegenspraak ..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:00 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja wat is het nou, wel of niet waar?![]()
Ik vind dat je heel erg hard oordeelt op basis van afkomst.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:18 schreef moussie het volgende:
[..]
ja joh, doe even achterlijk .. ik geef een simpel voorbeeld van cultureel verschil waarmee je rekening moet houden als enigszins intelligent mens zijnde, doe je dat niet heb je de knal voor je kop verdiend ..
Het slaat helemaal nergens op wat je zegt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:01 schreef moussie het volgende:
[..]
je kent je eigen geschiedenis niet ?
anyway, de mentaliteit zit wel ingebakken .. de gemiddelde nederlander zit liever op een bootje dan op een kameel en de gemiddelde mocro liever op een kameel dan op een bootje .. zo ongeveer dan ..
Op Planet.nl wordt de politie geciteerd en dan lijkt het echt niet veel ernstiger aan toe te zijn gegaan dan op een beetje wild schoolreisje.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:50 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, het gedeelte van de ettertjes klopt echt wel
[..]
http://www.eendracht.nl/nl
quote:Volgens de politie hebben ze een brandblusser leeggespoten, drank gestolen en een laken vernield. Volgens de eigenaar van het schip gaat het ook om het trekken van schilderijtjes en reddingsvesten van de muur. ,,Het schip is ons heel wat waard. Dat laten we niet slopen'', zei vrijdag een woordvoerster van de driemaster naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf. Daarom zette de kapitein onmiddellijk weer koers naar Nederland.
Agressie
De problemen ontstonden nadat de groep in Engeland van boord mocht. ,,Daarna hebben ze het een en ander uitgevroten'', aldus de voorlichtster. De jeugd was agressief op elkaar, maar volgens haar kwam het niet tot vechtpartijen. De agressie uitte zich niet tegen de bemanning. ,,We hebben ze in toom kunnen houden'', stelde ze.
Dus als ik 't goed begrijp wilden ze eigenlijk een beetje beverwijken? Nah, wa's daar op tegen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:12 schreef HiZ het volgende:
Gewoon zeggen dat ze op een dropping gaan, en dan in een bus laten stappen, loslaten in amsterdam-zuid-oost, met een plattegrond, een lunchpakketje, en geld voor de bus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:57 schreef CrazyTaxi het volgende:
Welkom in het paradijs. Misschien dat het beter is om hulp in te schakelen bij de hulpverleners die zulke kansloze reisjes verzinnen. Want dat is toch wel het meest naieve volk wat er bestaat...
Nee, ik denk dat Elvira Sweet er nog steeds zit. De PvdA in Zuidoost is net zo betrouwbaar als de PS in heel Wallonië.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het gewoon verbijsterend. En het wordt nu ECHT eens tijd voor een grote maatschappelijke discussie over het hoe en waarom van snoepreisjes voor probleemjongeren. Hoe meer ellende je veroorzaakt, hoe recalcitranter je je gedraagt, des te leuker zijn de uitjes. Tuig hoort in opvoedingskampen of op een internaat thuis. Disclipline breng je niet op een zeiltrip bij.
Vorig jaar het snoepreisje waarbij allochtone jongeren cultuur gingen snuiven in Noord-Afrika, nu weer dit. Wie BEDENKT zulke trips in godsnaam en gaan er ook koppen rollen? De belastingbetaler mag twee keer dokken: eerst voor een zinloze zeiltrip en nu ook nog om de vernielingen aan de boot te herstellen.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:13 schreef Q. het volgende:
Tijd voor het drinken van een kopje thee met de burgemeester, dat zal ze leren!
iedereen snapt het inclusief de politiek maar niemand wil vieze handen maken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:
De politiek snapt het maar niet he, stelletje oogklepfiguren...
nou, geef mij dan een goede reden waarom het met groepen kaaskoppen wel werkt, en al jaren lang ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het slaat helemaal nergens op wat je zegt.
Implicieer jij "onderscheidt maken"quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:37 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, geef mij dan een goede reden waarom het met groepen kaaskoppen wel werkt, en al jaren lang ?
geef mij een reden waarom je überhaupt verschillende therapieën hebt voor verschillende bevolkingsgroepen, waarom niet iedereen gewoon hetzelfde behandelt wordt
Right, en daarom krijgt dat schorem tripjes op een jacht..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
iedereen snapt het inclusief de politiek maar niemand wil vieze handen maken.
Ja, dat werkt in A'dam ook zo goedquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:13 schreef Q. het volgende:
Tijd voor het drinken van een kopje thee met de burgemeester, dat zal ze leren!
yup, sterker nog, ik zeg dat dat de normaalste zaak is van de wereld, dat als je mensen echt wil helpen je hun situatie en behoeften als uitgangspunt neemt ..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Implicieer jij "onderscheidt maken"![]()
schijnbaar welquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dat werkt in A'dam ook zo goed
http://tinyurl.com/ywnhnzquote:In de gemeenten Rotterdam en Den Haag was een toename te zien in het aantal geregistreerde misdrijven. In de steden Amsterdam, Utrecht, Groningen en Nijmegen is het aantal geregistreerde misdrijven gedaald. Utrecht en Rotterdam blijven nog wel koploper met 191 misdrijven per 1000 inwoners, gevolgd door Amsterdam en Eindhoven met 170 misdrijven.
De meeste misdrijven worden gevormd door de vermogendelicten. Er is wel een landelijke daling te zien in dit misdrijf, maar in de gemeenten Eindhoven, Den Haag en Rotterdam steeg het aantal vermogensdelicten.
Het aantal vernielingen was het hoogst in Almere. Het is zelfs toegenomen ten opzichte van 2000. Dit geldt ook voor de steden Rotterdam, Den Haag en Eindhoven.
In Rotterdam werden de meeste geweldmisdrijven gepleegd. Ruim 2 procent van de inwoners in de leeftijd van 12 tot 79 jaar was het slachtoffers van een geweldsmisdrijf.
In zes van de tien grote steden steeg het aantal geweldsmisdrijven. Amsterdam, Groningen, Utrecht en Nijmegen lieten een daling van de geweldsmisdrijven zien.
Is maar net wel bron je leest. Want als het op de koffie gaan zo goed werkt zijn deze acties niet nodigquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:00 schreef moussie het volgende:
[..]
schijnbaar wel
[..]
http://tinyurl.com/ywnhnz
Bronquote:Cohen pleit voor dienstplicht
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen van Amsterdam wil van minister Rouvoet (Gezin en Jeugd) de bevoegdheid krijgen om in te grijpen in de gezinnen waar het misgaat met de kinderen. Verder pleit hij voor de herinvoering van de dienstplicht.
Vooral Marokkaanse probleemjongeren komen uit families waar veel mis is. Cohen vindt dat hulpinstanties als de jeugdzorg en de kinderbescherming te weinig effect hebben. De burgemeester stelt in een gesprek met De Telegraaf een pakket duidelijke maatregelen voor na een reeks ongeregeldheden met vooral Marokkaanse jongeren in de hoofdstad. "Als je ziet hoe lang al die zorgtrajecten duren, en hoe binnen sommige gezinnen kinderen stuk voor stuk de verkeerde kant opgaan dan denk ik 'dat is niet goed'. Politie, justitie, de zorginstellingen, allemaal zijn ze ermee bezig, iedereen doet z'n best, maar het moet sneller! Er moet één iemand komen die de bevoegdheid krijgt om uiteindelijk te zeggen 'en zo gaan we het doen'. De burgemeester moet die beslissing kunnen nemen. Ik wil daar binnenkort met de minister over praten", aldus Cohen, die tevens van mening is dat de dienstplicht weer ingevoerd dient te worden, omdat dat een goede manier is om jongeren discipline te leren.
"Ik wil als het echt mis is maatregelen kunnen nemen in de gezinnen, bijvoorbeeld het uit huis plaatsen van kinderen en die naar een internaat sturen. Er is een groep in Amsterdam waar het niet goed mee gaat en daar moet echt iets mee gebeuren. Instanties als jeugdzorg en de kinderbescherming kijken naar het belang van het individu en niet naar de overlast die ze veroorzaken."
Cohen wil de schade die de jongeren veroorzaken op de daders verhalen. " De gemeente neemt daarin het voortouw om de slachtoffers die rompslomp te besparen. En ik wil daar ver in gaan. Alle mogelijkheden die we hebben om daders financieel aan te pakken wil ik gebruiken. Ouders moeten zich verantwoordelijk gaan voelen en door hen in hun portemonnee te pakken moet er een omslag komen." Cohen pleit voor meer discipline en is voorstander van herinvoering van de dienstplicht voor jongeren. "Ja, daar wil ik wel voor pleiten. Voor veel jongeren zou dat goed zijn." En als ze twee nationaliteiten hebben? "Dan mogen ze kiezen. Of hier, of in het land van herkomst." De overige maatregelen die Cohen voorstaat moeten "onder drang en desnoods onder dwang" plaatsvinden. " Het gaat niet goed en dat moet veranderen. Ik wil daarbij het voortouw nemen en hoop dat minister Rouvoet mij steunt."
Bronquote:Verdonk: Plannen Cohen komen vijf jaar te laat
VVD-Kamerlid Rita Verdonk vindt dat de Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA) veel te laat is met zijn plannen om probleemjongeren sneller uit huis te plaatsen.
Verdonk reageert daarmee op een interview van Cohen vandaag in De Telegraaf. De PvdA-burgemeester zegt daarin dat hij meer bevoegdheid wil om te kunnen ingrijpen in probleemgezinnen.
Weinig effect
Volgens Cohen hebben instanties als de Jeugdzorg en de Kinderbescherming te weinig effect op probleemgezinnen. Vooral Marokkaanse jongeren zouden ontsporen omdat er 'veel mis' is in de gezinnen waarin ze opgroeien.
'Als je ziet hoe lang al die zorgtrajecten duren, en hoe binnen sommige gezinnen kinderen stuk voor stuk de verkeerde kant opgaan dan denk ik "dat is niet goed",'aldus de PvdA-burgemeester.
Om ervoor te zorgen dat ouders zich weer verantwoordelijk gaan voelen voor hun ontspoorde kinderen, wil Cohen hen 'in hun portemonnee pakken'. De burgemeester wil alle mogelijke middelen gebruiken om schade op de daders te verhalen.
Internaat
Binnenkort wil hij met minister van Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) praten over meer bevoegdheden die de burgemeester zou moeten krijgen om snel in te grijpen: 'Er moet één iemand komen die de bevoegdheid krijgt om uiteindelijk te zeggen "en zo gaan we het doen". De burgemeester moet die beslissing kunnen nemen.' Probleem jongeren kunnen dan eerder uit huis worden geplaatst en bijvoorbeeld naar een internaat worden gestuurd.
Ook zegt Cohen voor de herinvoering van de dienstplicht te zijn, volgens hem zou dat 'voor veel jongeren goed zijn'. Als jongeren beschikken over twee paspoorten, dan moeten ze volgens de burgemeester kunnen kiezen of ze in Nederland of in het land van herkomst hun diensplicht willen vervullen.
Kopjes thee
Rita Verdonk vindt de voorstellen van Cohen goed, maar ze komen veel te laat: 'Dit had vijf jaar geleden al moeten gebeuren. Cohen heeft jarenlang een beleid gevoerd van pappen en nathouden, van kopjes thee drinken, zonder de problemen te benoemen. En intussen is de situatie verloederd.'
Ook draait Cohen volgens Verdonk nog steeds om de problemen heen, door niet duidelijk te stellen dat het gaat om marokkaanse probleemjongeren: 'Laat hij dat eerst eens toegeven. Hij doet nu net alsof het ook om andere groepen gaat.'
Dat is de geregistreerde criminalitei, waar aangifte van wordt gedaan. Volgens die gegevens is Einhoven ook de crimineelste stad, ja dag.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:00 schreef moussie het volgende:
[..]
schijnbaar wel
[..]
http://tinyurl.com/ywnhnz
thee, martijn, thee ..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is maar net wel bron je leest. Want als het op de koffie gaan zo goed werkt zijn deze acties niet nodig![]()
[..]
Bron
[..]
Bron
Ja, maar het pappen en nathouden zoals Cohen al jaren doet valt volgens mij niet meer onder kijken waar de schoen precies knelt. Dat valt meer onder tegen beter weten in door blijven lopen en zo je hele voet naar de knoppen helpen zodat je uit eindelijk op krukken eindigd of erger.....quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:14 schreef moussie het volgende:
voor de rest is het niets nieuws dat beleid achter de feiten aanhuppelt .. en ik persoonlijk heb liever leidinggevenden die eerst kijken waar de schoen precies knelt en daar wat aan doen ipv maar de hele voet af te hakken .. bij het eerste krijg je in combinatie met dat relaxte kopje thee een bevolking die wel mee wil werken namelijk ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |