zal het nu wel lukken. mag god hun bewaken. of wie dan ook!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Half uurtje nog
Space Shuttle Mission STS-117
waaaauuuuw Space Shuttle Atlantis gaat nu op reis naar de ISS.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Half uurtje nog
Space Shuttle Mission STS-117
Ja hallo?quote:
8 dagen gewerkt of zo?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:04 schreef raaretsalsdoG het volgende:
zo, weekeinde, at last, heftig weekje.
vloeken & schelden op de gang, in kamers, tegen mensen ....quote:
Ik heb mijn volgende week, een week van 8 dagen hoor. Zo gek is dat niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:09 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
vloeken & schelden op de gang, in kamers, tegen mensen ....
wat bedoel je eigenlijk met "een week van 8 dagen". Ken de uitdrukking niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb mijn volgende week, een week van 8 dagen hoor. Zo gek is dat niet.
Da's geen uitdrukking, dat betekent gewoon wat het betekent, dat je 8 dagen achterelkaar werkt. Daarna heb ik ook een weekend van twee dagen. Daar ben je dan wel aan toe.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:13 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
wat bedoel je eigenlijk met "een week van 8 dagen". Ken de uitdrukking niet.
ja, dat ligt dan idd in de lijn van verwachting. Maar ik dacht dat het een uitdrukking was als "halve dagen werken" in de wetenschap dat een dag 24 uren heeft.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Da's geen uitdrukking, dat betekent gewoon wat het betekent, dat je 8 dagen achterelkaar werkt. Daarna heb ik ook een weekend van twee dagen. Daar ben je dan wel aan toe.
Nee, is geen uitdrukking. Maar na 8 dagen werken, of zelf na meer dan gewoon 5 dagen werken ben je echt hard toe aan een weekend. Lijkt op een biologisch iets, maar is natuurlijk alleen maar een door gewoonte ingeslepen toestand. Nog in de generatie van onze ouders werkte men 5 1/2 of zelfs nog 6 dagen en had dan 1 1/2 of 1 dag weekend.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:20 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
ja, dat ligt dan idd in de lijn van verwachting. Maar ik dacht dat het een uitdrukking was als "halve dagen werken" in de wetenschap dat een dag 24 uren heeft.
Databaseproblemen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja hallo?
Die vrienden van jou zijn overigens echt sneue gasten joh, net hun discussie gelezen..
Wie jij?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Databaseproblemen.
Het zijn toch jouw vrienden? Jij kent ze van way, way back, en hebt beduidend meer met "ze" uitgewisseld. Ik weet niet naar welke discussie je nu verwijst maar ik heb ook geen tijd meer.
Even topicje openen en dan de dag met echte bezigheden aanvangen.
6 dagen werken, en één dag voor de kerk. Eigenlijk wel interessant, het begrip "vrije tijd", in die zin dat je zelf bepaalt hoe die vrije tijd ingevuld wordt. Klinkt behoorlijk goddeloos & anarchistisch als je er zo naar kijkt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, is geen uitdrukking. Maar na 8 dagen werken, of zelf na meer dan gewoon 5 dagen werken ben je echt hard toe aan een weekend. Lijkt op een biologisch iets, maar is natuurlijk alleen maar een door gewoonte ingeslepen toestand. Nog in de generatie van onze ouders werkte men 5 1/2 of zelfs nog 6 dagen en had dan 1 1/2 of 1 dag weekend.
raam open?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:54 schreef Napalm het volgende:
bleh, het huis is nog warm. zo kan ik niet uitslapen.
Wat ik altijd begrepen heb is dat we het aan de Amerikanen te danken hebben eigenlijk, die weekenden van twee dagen. Daar was dat al in voor WO2. Dat hebben wrs sociaaldemocraten afgezien van de Amerikanen. Hoe dat daar zo is gekomen, dat weet ik ook niet eigenlijk. Maar dat kan iemand wel opzoeken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:58 schreef raaretsalsdoG het volgende:
[..]
6 dagen werken, en één dag voor de kerk. Eigenlijk wel interessant, het begrip "vrije tijd", in die zin dat je zelf bepaalt hoe die vrije tijd ingevuld wordt. Klinkt behoorlijk goddeloos & anarchistisch als je er zo naar kijkt.
quote:Of wat dacht u van die twee bejaarden die dit weekend een inbreker in hun huis in de kraag vatten, tegen de grond werkten en overdroegen aan de prinsemarij? Ook amateurtjes. Maar zo'n professionele diender, die meestal pas een half uur nadat de dader zich uit de voeten heeft gemaakt uiteindelijk op de plaats-delict arriveert: is dat nou een betere misdaadbestrijder dan die zogeheten amateurs?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |