Hahaquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:40 schreef UZN het volgende:
Vandaag niet echt veel nieuws. Wel is mama erg lastig. Ik heb ff als nood 1/3 van haar terrarium afgescherm met piepschuim. Staan de kleintjes lekker warm. Ik heb het zelf tot op de milimeter op maat gesneden. Wat vind ik vanochtend?
[afbeelding]
Da's dus niet de bedoeling![]()
Bleek ze eronderdoor gegaan te zijn. Gaatje gedicht. Mama pissed off. Heeft haar nog geen 10 minuten gekost om een nieuw gat te vinden (Ik verdenk haar van vernielingen.
NEE! Je maakt de kleintjes bang (Als je ze niet compleet omflikkert.)
[afbeelding]
*zucht*. Dinsdag worden de nieuwe terra's bezorgd. Geef haar zo een ratje is ze wel weer een paar dagen mee zoet![]()
Mom, you messed up my hair...quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:14 schreef UZN het volgende:
Schubben zien er uitgedroogd uit en zitten flink ‘door elkaar’ maar geen wondjes voor zover ik kan zien. Hij tongelt goed en is normaal actief. Meteen in zijn eigen bakje gedaan met wat water. Hij is meteen zijn wc rolletje ingekropen. Behalve wat verformaaid ziet hij er prima uit.
Inderdaad,quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:43 schreef Puckzzz het volgende:
dit is zo'n leuk topic om te volgen, ook door de manier waarop je schrijft
die mams toch
Nee slangen hebben geen moedergevoelens. In het wild leggen ze de eieren en laten deze vervolgens in de steek. Ze zullen hun jongen dus niet eens herkennen. Waarschijnlijk is het of omdat het iets nieuws en vreemds is. Of ze ruikt/voelt dat daar iets achter zit en wil ze het onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:21 schreef Ticootje het volgende:
Hebben slangen ook moedergevoelens??
en kunnen de slangen in de onderste bakken wel ademen?
Ja tamelijk. Ik moet nu met zoveel slangen echt dagelijke een 'batch' eten geven of schoonmaken. Ik heb 11 volwassen en 21 jonkies.De meeste volwassenen gaan nog wel maar zo goed als alle kleintjes bijten me en zijn haast niet vast te houden zo watervlug als ze zijn. Aan de ene kant zou ik ze het liefst allemaal houden maar aan de andere kant is het misschien tijd dat ze opzouten en mij wat vrije tijd gunnenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:59 schreef Barbaaf het volgende:
Prachtige slangen, al lijken ze 't je wel moeilijk te maken.
Bedankt allemaal. Leuk dat het zo gewaardeerd wordtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:42 schreef Ravii het volgende:
[..]
Inderdaad,
Waarom maak je geen blog aan?!
ik heb nog genoeg ruimte over op me host![]()
www.slangenezoofwatjehierookwilthebbenalstext.ravii.nl
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:32 schreef UZN het volgende:
Ohja, ik heb wel het mystery van de ontsnappende slang opgelost. In het deksel zitten enkele verluchtigsgaten. Eentje daarvan is heel groot omdat daar de voeler van de temperatuurmeter inzat om de thermostaattemp te kunnen controleren. Aangezien alles inmiddels aan het uitkomen was vond ik het de moeitje niet deze er weer in te pielen waardoor het gat dus beschikbaar was om er gewoon uit te wandelenGewoon mazzel dus dat dit de enige avontuurlijke slang was.
![]()
Nee niet echt. De 2 slangen die vorige week niet aten hebben nu ook overgelagen. Da's minderquote:
Ik meende van de week op geografic of discovery nog een natuur programma te hebben gezien waar een boa wel 2 weken lang bij haar jongen bleef?quote:Nee slangen hebben geen moedergevoelens. In het wild leggen ze de eieren en laten deze vervolgens in de steek. Ze zullen hun jongen dus niet eens herkennen.
wtf, hoe kom je aan die naam miyuki? zo heb ik ook een huisdier van me genoemdquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:21 schreef kissy het volgende:
[..]
Nee SHE, niet doen, dan eten ze Miyuki op!!!
Ik vind ze prachtig,maar vind het voeren zo zielig.
Waarom eten slangen nou niet gewoon brokjes of blikvoer?![]()
zijn er niet van die forums oid?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:51 schreef UZN het volgende:
Nou het kleintje van het 'plakband' incident is verveld. Op 2 kleine plekjes na ziet hij er weer helemaal goed uitOok lekker levendig. Morgen krijgen alle jonkies een pinkie.
Ik ben wel een beetje bang dat ik de kleintjes niet kwijtraak. Gewoon totaal geen reacties op marktplaats![]()
Dan zou ik bovenstaand forum proberen of misschien een reptielenblad waar je een advertentie kunt plaatsen?quote:Op zondag 1 juli 2007 11:55 schreef UZN het volgende:
Een beurs wil ik dus liever niet. Het is voor de dieren gewoon echt een hel om daar een hele dag te staan. Ook heb je dus nauwelijks tijd om met evt kopers te praten om erachter te komen of ze wel goed voor de slang gaan zorgen. Ook loop je een groot risico van de zogenaamde 'impulsaankopers' en vind ik over een paar weken mijn eigen dieren terug op marktplaats.
Moeilijk hoor. Ik had echt nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn de kleintjes weer kwijt te raken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |