Ja, het feit dat je zelf het zicht naar achteren blokkeert is geen reden om de spiegel er uit te halen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:45 schreef Heintje het volgende:
Hij is dus ondaks dat hij geen zicht naar achteren geeft wel verplicht?
Behalve dan dat het lichtelijk debiel is om het zicht naar achteren weg te nemen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef FortunaHome het volgende:
Zegt hij dat ie um zo goedkeurt is niks aan het handje toch?
Sterker nog je bent verplicht je achterruit open te laten. Als je dat niet doen dien je een ander type spiegel te hebben zoals een vrachtwagen. Het zelfde geld wanneer je je een caravan hebt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:45 schreef Heintje het volgende:
Hij is dus ondaks dat hij geen zicht naar achteren geeft wel verplicht?
Met de linker en rechter buiten spiegel heb je prima zicht naar achteren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:51 schreef Frezer het volgende:
[..]
Behalve dan dat het lichtelijk debiel is om het zicht naar achteren weg te nemen.
Ja ik vroeg me ook al af waarom er een vlag voor de achterruit moet hangen... Je ziet bepaalde dingen gewoon echt beter in je binnenspiegel... dus hang dat ding er fijn in en hang die microsoft vlag gewoon aan je huisquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:51 schreef Frezer het volgende:
[..]
Behalve dan dat het lichtelijk debiel is om het zicht naar achteren weg te nemen.
Ander type als in rechter buiten spiegel?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:53 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Sterker nog je bent verplicht je achterruit open te laten. Als je dat niet doen dien je een ander type spiegel te hebben zoals een vrachtwagen. Het zelfde geld wanneer je je een caravan hebt.
Dus alleen omdat ik geen binnenspiegel heb ben ik een gevaar op de weg?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:53 schreef NiteSpeed het volgende:
Goed afgesteld, GODSAMME wat is er zo moeilijk aan om eventjes met je handen 2 seconden te kijken of je zicht naar achteren hebt? Ze zouden je meteen je rijbewijs af moeten nemen, wat een gevaar ben jij.
Sommige andere dingen zie je juist weer beter met de buitenspiegels.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:54 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Ja ik vroeg me ook al af waarom er een vlag voor de achterruit moet hangen... Je ziet bepaalde dingen gewoon echt beter in je binnenspiegel... dus hang dat ding er fijn in en hang die microsoft vlag gewoon aan je huis
Die spiegels hebben ze er niet voor de sier in gehangen lijkt me he?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:53 schreef Heintje het volgende:
[..]
Met de linker en rechter buiten spiegel heb je prima zicht naar achteren.
Nee hoor. Je bent een gevaar op de weg omdat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:55 schreef Heintje het volgende:
Dus alleen omdat ik geen binnenspiegel heb ben ik een gevaar op de weg?.
De apk boer zal er niks aan doen lijkt me, maar oom agent zal 'em weg laten halen. Alleen weet ik niet of hij ook een boete uit kan delen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef Argento het volgende:
Ik kan me bovendien niet voorstellen dat die vlag voor de achterruit de toets der kritiek doorstaat. Volgens mij is het helemaal niet toegestaan om je zicht op welke wijze dan ook te belemmeren. Voor busjes geldt een andere maatstaf als sprake is van een grijs kenteken. Dan zijn die ramen nu eenmaal verplicht geblindeerd.
Die zie ook zo in de weg hèquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:38 schreef Heintje het volgende:
Ik heb nou al een paar maanden een Seat Cordoba.
Toen ik hem net had heb ik de binnenspiegel er uit gehaald.
Ik rij op mijn twee buiten spiegels dus dat gaat allemaal goed.
Alleen hoor ik wel eens van mensen dat ik zo niet door de APK kom.
Het lijkt mij een beetje vreemd aangezien in veel busjes ook geen binnenspiegel zit. En het lijkt mij dat die aan de zelfde regels moeten voldoen.
Ook heb ik sinds kort een vlag in mijn auto voor de achterruit gehangen waardoor ik door de spiegel als hij er zou hangen toch niks zou zien.
Maar is die spiegel nou verplicht of niet. Volgens mij niet onder de voorwaarde dat je 2 buitenspiegels hebt.
Volgens mij moet je alleen de voorriut en de twee zijramen vrij houden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef Argento het volgende:
Ik kan me bovendien niet voorstellen dat die vlag voor de achterruit de toets der kritiek doorstaat. Volgens mij is het helemaal niet toegestaan om je zicht op welke wijze dan ook te belemmeren. Voor busjes geldt een andere maatstaf als sprake is van een grijs kenteken. Dan zijn die ramen nu eenmaal verplicht geblindeerd.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:57 schreef Heintje het volgende:
[..]
Sommige andere dingen zie je juist weer beter met de buitenspiegels.
Daarbij rij ik ook wel eens met een aanhangen en of bus, dus dan heb ik ook geen binnenspiegel. (die ik kan gebruiken)
Dus ik ben gewent om op mijn buiten spiegels te rijden.
En nee, het is geen MS vlag.
WTF heeft dit nou weer met verantwoordelijkheid te maken?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:59 schreef EEEKhoorn het volgende:
[..]
Nee hoor. Je bent een gevaar op de weg omdat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt.
En dat los je ook met tien extra spiegels niet op.
![]()
Tja, een beetje zit hij wel in de weg ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Die zie ook zo in de weg hèEn waar moet je dan je haar in doen?
Niet dat het veel uitmaakt maar het gaat om deze vlag.quote:
Ik vind het wel mooier ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:51 schreef Draganta het volgende:
Waarom in godsnaam je binnenspiegel weghalen waar slaat dat op? Auto styling zeker
Het kan natuurlijk aan mijn gebrek aan ervaring met gepimpte auto's liggen, maar waarom zit je binnenspiegel "in de weg"? Of is je auto zo klein dat je je hoofd stoot?quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:02 schreef Heintje het volgende:
Tja, een beetje zit hij wel in de weg ja.
En mijn haar doe ik wel in de badkamer, daarvoor heb ik niet mijn auto gekocht.
Ik weet het niet,quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:15 schreef TNA het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk aan mijn gebrek aan ervaring met gepimpte auto's liggen, maar waarom zit je binnenspiegel "in de weg"? Of is je auto zo klein dat je je hoofd stoot?
Je binnenspiegel die je zicht naar voren belemmert? Juist ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:24 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik weet het niet,
ik heb het idee dat hij meer van mijn zicht naar voren belemmert dan hij opleverd naar achteren.
"Nou kan ik de blauwe lucht niet meer zien,quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Je binnenspiegel die je zicht naar voren belemmert? Juist ja.
Afgezien van dat dit het domste is wat ik ooit gehoord heb...quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:24 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik weet het niet,
ik heb het idee dat hij meer van mijn zicht naar voren belemmert dan hij opleverd naar achteren.
Bron: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yesquote:In het Voertuigreglement staan onder andere de permanente eisen. Voor wat betreft ruiten zegt dit reglement:
1. De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
2. Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren
c. De Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.
Bron: http://www.verkeershandhaving.nl/?s=119&gw=bvomquote:Vraag
Mag ik mijn autoruiten met folie of coating verduisteren?
Antwoord
Nee, dit is niet toegestaan. Alleen de achterruit mag voorzien zijn van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel.
In het Voertuigreglement (artikel 5.2.42) staat het helder omschreven: de voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Hierbij valt te denken aan folies die de lichtdoorlaatbaarheid beperken, aldus een nota van toelichting.
Ook coatings zijn niet toegestaan. Bij de toelating van motorvoertuigen (typegoedkeuring) wordt de beperking van de lichtdoorlaatbaarheid binnen zekere grenzen gehouden.
Daar staat niet omschreven wat de wetteljke eisen zijn aan het niet door de binnenspiegel kunnen zien van de achtergelegen weg. Ofwel, of dit door de fabrikant gedaan is of door jezelf.quote:Artikel 5.2.45
1. Personenauto’s, in gebruik genomen na 25 januari 2011, zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel, een rechterbuitenspiegel en een binnenspiegel.
2. Indien met de in het eerste lid bedoelde binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
3. Personenauto’s, in gebruik genomen voor 26 januari 2011, zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en een binnenspiegel.
4. De in het derde lid bedoelde personenauto’s zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
5. De aan de zijde van de bestuurder bevestigde buitenspiegel moet vanuit de binnenzijde bij gesloten portier kunnen worden versteld. Deze eis geldt niet voor personenauto’s die vóór 1 januari 1975 in gebruik zijn genomen. De spiegels van deze voertuigen moeten, na door een duw te zijn omgeklapt, zonder verstelling in de oorspronkelijke stand terug kunnen klappen.
6. De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd.
7. Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.
omdat het die vlag is mag je hem ophangen als je stilstaat op een parkeerplaatsquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:02 schreef Heintje het volgende:
[..]
WTF heeft dit nou weer met verantwoordelijkheid te maken?
[..]
Tja, een beetje zit hij wel in de weg ja.
En mijn haar doe ik wel in de badkamer, daarvoor heb ik niet mijn auto gekocht.
[..]
Niet dat het veel uitmaakt maar het gaat om deze vlag.
[afbeelding]
[..]
Ik vind het wel mooier ja.
geloof je het zelf klootviool?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:53 schreef Heintje het volgende:
[..]
Met de linker en rechter buiten spiegel heb je prima zicht naar achteren.
Nog nooit in een bus met dichte achterruit gezeten, grapaap?quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:30 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
geloof je het zelf klootviool?![]()
nee, want hij is PR Manager, en dan doe je zulke dingen nietquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nog nooit in een bus met dichte achterruit gezeten, grapaap?
ow, in mijn auto's zitten altijd spiegeltjes in de klep van de bijrijdersstoel, want vrouwen horen niet achter het stuurquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
nee, want hij is PR Manager, en dan doe je zulke dingen niet.
Met kar achter de auto moet je ook op linker en rechter spiegel kunnen rijden, en dat levert serieus geen enkel probleem op. Binnenspiegel verplicht is gedaan, zodat vrouwen hun make up kunnen doen![]()
Als het die auto is wat je in je avatar hebt denk ik dat er wel meer van af flikkert dan alleen je spiegelquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:03 schreef Alexxxxx het volgende:
die van mij flikkerd er bijna dagelijks af
Ik wel, en toen er iemand precies erachter stond zag ik hem niet, reetamandel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nog nooit in een bus met dichte achterruit gezeten, grapaap?
Zeg, jij door groene luis overdekte perkplant, we blijven toch wel netjes, stuk salamanderontlasting!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:34 schreef Draganta het volgende:
[..]
Ik wel, en toen er iemand precies erachter stond zag ik hem niet, reetamandel.
Bedankt,quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef thaduck het volgende:
Volgens mij mag het gewoon hoor.
Wat betreft de ruiten:
[..]
Bron: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
Wordt niet gesproken over een achterruit, dus die vlag mag er hangen. En aangezien je een rechterspiegel hebt geldt lid 2 niet.
Volgens mij voldoe je aan de regels.
Nog even wat meer regeltjes opgezocht:
[..]
Bron: http://www.verkeershandhaving.nl/?s=119&gw=bvom
En uit het wetboek nog een:
[..]
Daar staat niet omschreven wat de wetteljke eisen zijn aan het niet door de binnenspiegel kunnen zien van de achtergelegen weg. Ofwel, of dit door de fabrikant gedaan is of door jezelf.
Volgens mij is er dan ook geen probleem op de manier hoe je nu rijdt. Hoewel ik het er niet mee eens ben, maar dat is niet belangrijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |