abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50190575
Waarom zeiken er zoveel mensen op Scheringa?

Veel gehoorde dingen zijn:
- hij maakt het voetbal kapot.
- hij koopt alle talentjes weg.
- De ambramovich van NL.

Etc. Etc...

Maar waarom? AZ geeft niet meer geld uit aan spelers dan PSV of Ajax. (Feyenoord zullen we maar even buiten beschouwing laten)

Waarom wekt deze man zoveel weerstand op?
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:43:29 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_50190602
Afgunst. Angst.

Niks mis mee met die man.
pi_50190692
Men ziet Leen van Frisia op tv.

Vervolgens denkt men niet meer verder.
pi_50190715
Trouwens, de meeste afgunst komt van Ajacieden vandaan. En aangezien Scheringa het niet odner stoelen of banken steekt dat hij een ehhhh...hekel aan Ajax heeft, is de afgunst nogal makkelijk te verklaren.
pi_50190742
Ik denk eerder dat het feit dat hij voorzitter van AZ is, de reden is om alles wat Scheringa doet af te zeiken.

Verder is het meeste wat hij doet gewoon goed voor AZ en het Nederlands voetbal, al heeft hij zo af en toe wel last van grootheidswaanzin en subjectieve meningen.
Wat hij verder voor AZ doet is natuurlijk prachtig en heeft niets te maken met het kapotmaken van het voetbal, dat komt in ieder geval niet door Scheringa.
pi_50190748
Het stadionverbod van Martin van Geel en het gezeik op Ajax zal daar vooral mee te maken hebben. Terwijl hij zelf half Willem II heeft weggekocht.
pi_50190755
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Trouwens, de meeste afgunst komt van Ajacieden vandaan. En aangezien Scheringa het niet odner stoelen of banken steekt dat hij een ehhhh...hekel aan Ajax heeft, is de afgunst nogal makkelijk te verklaren.
Klopt, snap ik ook niet. Eerst zo hard mogelijk roepen dat AZ nooit een topclub zal worden en er toch continu mee bezig zijn (zelfs in sommige signatures van Ajacieden zie ik verwijzingen naar AZ )
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_50190799
Hij heeft bij mij geen sympathie opgewekt bij de zaak Oscar Moens. Toen kwam hij nogal overdreven rancuneus uit de hoek. Scheringa is poeslief als je doet wat hij wil, maar ga je tegen hem in is hij nietsontziend, en reageert hij vooral emotioneel.

Op voetbalgebied zet hij overigens een prima organisatie neer.
pi_50190808
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:52 schreef Suijk het volgende:
Klopt, snap ik ook niet. Eerst zo hard mogelijk roepen dat AZ nooit een topclub zal worden en er toch continu mee bezig zijn (zelfs in sommige signatures van Ajacieden zie ik verwijzingen naar AZ )
Het mooiste voorbeeld: Cyberia18
pi_50190830
Ik wilde geen namen noemen...
Klik dan als je durft
pi_50190838
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:55 schreef MaxPower het volgende:
Hij heeft bij mij geen sympathie opgewekt bij de zaak Oscar Moens. Toen kwam hij nogal overdreven rancuneus uit de hoek. Scheringa is poeslief als je doet wat hij wil, maar ga je tegen hem in is hij nietsontziend, en reageert hij vooral emotioneel.
Maar hij heeft dan ook al ruimschoots toegegeven dat hij fout zat (begon) in die situatie en er veel van heeft geleerd. Contractueel gezien is hij een stuk beter geworden.
pi_50190854
Het is trouwens niet alleen in de voetbalwereld dat mensen hem afzeiken. Ook in de zakenwereld wordt hij niet echt serieus genomen. Ooit een intervieuw met hem gezien op RTL Z waar dat uit bleek. Volgens hem werd het al minder trouwens.
pi_50190865
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:58 schreef BobRooney het volgende:
Het is trouwens niet alleen in de voetbalwereld dat mensen hem afzeiken. Ook in de zakenwereld wordt hij niet echt serieus genomen. Ooit een intervieuw met hem gezien op RTL Z waar dat uit bleek. Volgens hem werd het al minder trouwens.
Als je met geitenwollensokken op een zakenbijeenkomst komt, neem ik je ook niet serieus.
pi_50190916
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:59 schreef MaxPower het volgende:
Als je met geitenwollensokken op een zakenbijeenkomst komt, neem ik je ook niet serieus.
Als jij van mijn 10 miljoen 15 miljoen weet te maken, mag je voor mijn part in hippiekleren met een Balkenende-kapsel de bijeenkomst bijwonen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:02:58 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_50190924
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarom zeiken er zoveel mensen op Scheringa?

Veel gehoorde dingen zijn:
- hij maakt het voetbal kapot.
- hij koopt alle talentjes weg.
- De ambramovich van NL.

Etc. Etc...

Maar waarom? AZ geeft niet meer geld uit aan spelers dan PSV of Ajax. (Feyenoord zullen we maar even buiten beschouwing laten)

Waarom wekt deze man zoveel weerstand op?
Hij werkt weerstand op vanuit het idee dat een club op eigen kracht sterk moet worden en blijven. Klein beginnen, maar op basis van goede scouting en jeugdopleiding langzaam meer geld verdienen zodat je weer wat meer kan kopen etcetera.

Ik voel wel wat sympathie voor dat idee eigenlijk. Scheringa smijt met miljoenen en doorbreekt zo de illusie dat het niet allemaal met geld te koop is.
pi_50191013
Aan de ene kant moeten we blij zijn, dat hij de mogelijkheden heeft geboden om er een nieuwe topclub in nederland bij te krijgen.
Maar wat Scheringa met van Geel heeft gedaan is gewoon hypocriet en kinderachtig.

Scheringa smijt wel met miljoenen maar heeft hij nou echt ook miljoenenaankopen al gedaan?
Het zijn meer transfers van spelers die nog moeten groeien en die dus ook alleen nog maar in waarde stijgen.
pi_50191465
met andere woorden hij investeert ook nog eens slim
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:33:11 #18
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_50191576
AZ koopt heel Willem II leeg, maar zodra eentje naar de concurrent gaat (of wil), wordt de deur gelijk dicht gedaan.

Maar door dit lijst vind ik Scheringa , maar hij heeft het slim aangepakt met zijn geitenwollen sokken
quote:
Naast de bekende namen als Becam en Lenen.nl opereert de DSB groep onder tientallen andere merknamen. Deze namen worden gebruikt voor financieringsinstellingen, beleggingsgroepen, deurwaarders, pensioenbeheerders en andere bedrijven van de DSB groep. De bijna complete lijst is:

* Administratiekantoor De Perelaer
* Algemene Geldservice
* Alstromohria Beheer
* Amstel Crediet
* Amstel Financieringen
* Amstelkrediet
* Anglo Dutch Hartley Cooper
* Anglo Dutch Holdings
* Anro Services
* Asscom Financieringen
* Assurantiecentrale
* Assurantiekantoor D.A. van Ommeren
* Autokredietservice Noord Nederland
* Avero Financieringen
* AZ Vastgoed
* B & B Spaarsystemen
* Becam
* Bedrijfsfietsen Nederland
* Beleggings Krediet Centrale
* Beleggingskredietcentrale
* Bevago
* BKC
* B.L.F. Becker-Lamm-Financieringen
* Bovo
* Brofinca
* Broforma Beheer
* Buro Frisia
* Limburgse Algemene Activiteiten (LAA)
* C.A.B. Nederland
* Centraal Administratiekantoor Nederland
* Crefinass
* De Geldlijn
* D.K. Financieringen & Verzekeringen
* De Lage Hoek
* De Internetbankier
* De Spaar- & Kredietcentrale
* De Wijzend
* Defier Financieringen
* DFN
* Diemer Krediet
* Dirk Scheringa
* DS Groep
* DSB Financiële Diensten
* Elda Financieringen
* Enra Verzekeringen
* Eye-Dentity Communications
* FCH
* Financiële Cliënten Service
* Financieringskantoor Moonen
* Free to Buy
* Frisia Financieringen
* Go! Card
* Grijpskerk Driesum beheer
* Helepolis
* Het Media Advies
* Hollands Voordeelkrediet
* Hollands Welvaren Select
* Infad
* KFO
* L.B.A. (Landelijke Bemiddeling Ambtenaren)
* L.R.W. van Eden
* LBA Financieel Advies
* Lenen.nl
* Limageon Beheer
* Mafinass
* Mohr en van der Zee
* Moonarda Begeer
* Moonen Financieringen
* Museum Frisia Financieringen
* Nationale Geldservice
* Nationaal Kredietburo
* Nationale Krediet Bemiddeling
* NIVO
* NKB
* N.O.K.A. Nationaal Onafhankelijk Krediet Advies
* Postbeleggen
* Posthypotheken
* Postkrediet
* Postpensioen
* Postsparen
* Postverzekeren
* Reclame Adviespunt
* Rijswijksverzekeringskantoor
* Roona Financieringen
* RVK
* Scheringa en de Vries
* Spaar- en kredietcentrale
* Spaareffect
* Spaarkrediet
* Sparen Verzekeren Lenen
* Symphosticar Beheer
* Telefoonkrediet
* The Anglo Dutch Assurance Society
* Theo Vonk Topsport Management
* T & T Holding
* TKS Telefonische Kredietservice
* Topkrediet
* Van Ommeren
* Vezeno Financieringen
* Voorschotbank
pi_50191612
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:33 schreef SHOOOTO het volgende:
Maar door dit lijst vind ik Scheringa , maar hij heeft het slim aangepakt met zijn geitenwollen sokken
Zoals ik al zei, Leen van Frisia is de grote boosdoener voor veel mensen.
pi_50191636
Dat zijn wel ziek veel bedrijven. Is dat belastingtechnisch voordelig ofzo?
pi_50191676
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:35 schreef MaxPower het volgende:
Misschien, maar ik denk dat hij het op die manier doet ivm eventuele imagoschade.
Hoe meer bedrijven, hoe minder kans dat het hele imperium instort als gevolg van een domme fout bij één van de bedrijven.
pi_50191683
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, Leen van Frisia is de grote boosdoener voor veel mensen.
Nee, het komt gewoon door zijn hypocrisie. Verder juich ik het wel toe wat hij doet voor het Nederlands voetbal.
pi_50191684
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:35 schreef MaxPower het volgende:
zo krijgt hij gewoon zonder dat mensen het weten een monopolie in leenland.
pi_50197084
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:51 schreef Robar het volgende:
... en subjectieve meningen.
Dit in tegenstellingen tot overige meningen die objectief zijn.
pi_50197220
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:51 schreef Robar het volgende:
Ik denk eerder dat het feit dat hij voorzitter van AZ is, de reden is om alles wat Scheringa doet af te zeiken.

Verder is het meeste wat hij doet gewoon goed voor AZ en het Nederlands voetbal, al heeft hij zo af en toe wel last van grootheidswaanzin en subjectieve meningen.
Wat hij verder voor AZ doet is natuurlijk prachtig en heeft niets te maken met het kapotmaken van het voetbal, dat komt in ieder geval niet door Scheringa.
pi_50197304
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Trouwens, de meeste afgunst komt van Ajacieden vandaan.
bron? weet ik niks vanaf en al mijjn mede ajax fans weten ook van niks namelijk

hollanders zijn gewoon snel jaloers op iemand met geld... maakt niet uit hoe of wat, het wordt gekraakt
pi_50197699
Omdat het een wolf in geitenkleren is.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_50197709
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:56 schreef BB-boy het volgende:
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:57:12 #29
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_50197722
en omdat hij een tik van de molen heeft gehad
Wat moet je anders?
pi_50198482
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:56 schreef BB-boy het volgende:
pi_50202036
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:44 schreef rival het volgende:
bron? weet ik niks vanaf en al mijjn mede ajax fans weten ook van niks namelijk
CBS onderzoek uiteraard

Nee serieus, op de meeste voetbalsites waar ik kom (voetbalzone, voetbalprimeur, fok VBL, etc.) zijn het veelal Ajax-supporters die lopen te klagen. Het valt mij gewoon op.
quote:
hollanders zijn gewoon snel jaloers op iemand met geld... maakt niet uit hoe of wat, het wordt gekraakt
True
pi_50202763
Bij mij is het puur door zijn afgunst tegen Ajax, als zakenman en zijn rol bij AZ respecteer ik hem
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  donderdag 7 juni 2007 @ 15:13:01 #33
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_50202923
Ik respecteer hem juist niets als zakenman, omdat zijn leningen wurgcontracten zijn waardoor je allemaal dure verzekeringen erbij moet nemen waardoor je nog duurder uit bent.

Als clubman die miljoenen in AZ steekt, vind ik hem prima (alhoewel inderdaad rancuneus en emotioneel, net als zijn coach).
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:13:47 #34
51286 w00h00
Digital man!
pi_50207551
Omdat het een kwal van een vent is.

Ik kan die man wel schieten.
pi_50207594
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:13 schreef w00h00 het volgende:

De vraag is waarom?
pi_50208026
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:13 schreef w00h00 het volgende:

als je toch gaat schieten, begin dan maar met jaakke, das pas een engnek
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:34:32 #37
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_50208239
Omdat die vent gewoon maffia is
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_50208463
Omdat AZ het niet zelf kan en de andere clubs die veel geld uitgeven grotendeels wel
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:42:59 #39
51286 w00h00
Digital man!
pi_50208492
Jaakke is altijd op de achtergrond, scheringa geniet het liefst alle publiciteit voor zichzelf en zijn onderneming.

Vooral het feit dat hij zo jaloers op Ajax en zich daardoor emotioneel gaat gedragen door o.a. Van Geel de toegang te weigeren in het dsb stadion of voor Ajax-Az te laten 'lekken' dat Az interesse heeft in Huntelaar en te zeggen dat binnen 2 jaar de grootste en beste jeugdopleiding van noord-holland moet staan. Continue gal spuugen op Ajax.

Bij scheringa moet ik trouwens altijd denken aan een interview dat hij ooit eens gaf over de naam van het nieuwe stadion van AZ. Dirkje: Ja moet iets zijn m.b.t. de omgeving vam het stadion of de historie van az.

Nog geen halve week alter is besloten het de Dirk Scheringa Bank-Stadion. Rot op met die pislul.

En als je echt wil weten waarom het een kwal is, moet je het eens aan tilburgers vragen.
pi_50208610
Tilburgers zijn zielige zeikerds. Het is topvoetbal, niet het lokale punnikclubje.
pi_50208788
Hij draagt wel bij aan het succes van het Nederlandse voetbal . Soms hoor je misschien wat stomme dingen, maar door die ambitie is hij nu wel een van de rijkste mannen van Nederland
pi_50208803
Het enige waarbij Scheringa met geld heeft gestrooid, is de bouw van het stadion. Maar dat is ook van hem, AZ 'huurt' het. Dus zo gek is dat niet.

Het valt allemaal wel mee wat die man heeft uitgegeven. En als hij wat uitgeeft, dan is dat altijd met een visie.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_50208822
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het enige waarbij Scheringa met geld heeft gestrooid, is de bouw van het stadion. Maar dat is ook van hem, AZ 'huurt' het. Dus zo gek is dat niet.

Het valt allemaal wel mee wat die man heeft uitgegeven. En als hij wat uitgeeft, dan is dat altijd met een visie.
Waar komt het geld van tranfers dan weg?
pi_50208890
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:53 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hij draagt wel bij aan het succes van het Nederlandse voetbal . Soms hoor je misschien wat stomme dingen, maar door die ambitie is hij nu wel een van de rijkste mannen van Nederland
Meer door het koopgedrag van de consument en de daaropvolgende leningen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_50209020
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:55 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Waar komt het geld van tranfers dan weg?
Tuurlijk is het begonnen met een startkapitaaltje. Maar dat komt van de sponsor (wel Scheringa in dit geval). Net als ABN een contract heeft met Ajax ed. Daar zijn talentjes van gekocht (Landzaat, Perez, ed) en die zijn met winst verkocht. AZ draait winst, Scheringa stopt er op dit moment niks extra's meer in, vorig seizoen ook al niet.

Heeft Darkshine zich trouwens nog niet gemeld?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_50209051
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:57 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Meer door het koopgedrag van de consument en de daaropvolgende leningen.
En dan is Nederland nog niet eens zo'n groot 'leen-land'.
pi_50210000
Scheringa heeft WillemII in een paar jaar van Champions League naar degradatie voetbal gebracht.
Teringlijer dat ie is. Geld maakt het voetbal kapot.
pi_50210063
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:02 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tuurlijk is het begonnen met een startkapitaaltje. Maar dat komt van de sponsor (wel Scheringa in dit geval). Net als ABN een contract heeft met Ajax ed. Daar zijn talentjes van gekocht (Landzaat, Perez, ed) en die zijn met winst verkocht. AZ draait winst, Scheringa stopt er op dit moment niks extra's meer in, vorig seizoen ook al niet.

Heeft Darkshine zich trouwens nog niet gemeld?
Met als groot verschil dat de directeur van ABN niet de baas van Ajax is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:00:49 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_50210636
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:38 schreef toma het volgende:
Scheringa heeft WillemII in een paar jaar van Champions League naar degradatie voetbal gebracht.
Teringlijer dat ie is. Geld maakt het voetbal kapot.
Wat een onzin, hoezo?
pi_50210832
't is een lul van een vent, maar hij is ook een held omdat hij rijk is geworden dankzij paupers die persé een cruise mee wilden maken, plasmaschermen in de woonkamer wilden en ooit in hun leven Mercedes wilden rijden .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_50210944
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:06 schreef cultheld het volgende:
't is een lul van een vent, maar hij is ook een held omdat hij rijk is geworden dankzij paupers die persé een cruise mee wilden maken, plasmaschermen in de woonkamer wilden en ooit in hun leven Mercedes wilden rijden .
Vind ik eigenlijk ook. Ultiem gebruik maken van de domheid van mensen.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')