Jodenkoekquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:19 schreef Apfel. het volgende:
Geen cake, zo droog die troep dat mn nabestaande erin stikken.... kwa koffie gewoon lekker een vers gezet bakkie uit een apparaat waar koffiefilter in zit enzo (Gewoon die simpele dingen)... en dan een lekkere jodenkoek erbij
zo'n appelpunt als op jouw avatar is anders welquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:19 schreef Apfel. het volgende:
Geen cake, zo droog die troep dat mn nabestaande erin stikken.... kwa koffie gewoon lekker een vers gezet bakkie uit een apparaat waar koffiefilter in zit enzo (Gewoon die simpele dingen)... en dan een lekkere jodenkoek erbij
Andere koek dan? Je wou al die mensen toch niet met een lege maag de deur uit laten gaan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:18 schreef AntiOxidant het volgende:
welke cake?! Er komt geen cake!
zo oubollig![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:23 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Andere koek dan? Je wou al die mensen toch niet met een lege maag de deur uit laten gaan?![]()
"Tsja, hij zij was altijd al een beetje gierig"
Spacecake!quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:24 schreef denka het volgende:
Bij mij moet er bier en lekkere versnaperingen zijn. Men moet lekker feesten, vrienden zullen dat ook wel organiseren.
Een goed knalfeest met veel drank, drugs en muziek!
Waarvoor ga jij dan naar begrafenissen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:27 schreef Fleurezeur het volgende:
Waarom moeten mensen in s'hemelsnaam eten op een begrafenis, ik heb het nooit goed begrepen.
Ik denk echt dat mensen aan de kadaverstaven gaan als er een vriend van ze op dat moment een tuintje op zn buik krijgt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:21 schreef teamlead het volgende:
geen cake, geen kofie..
Ik heb vast laten leggen dat er bier en fricandellen geserveerd moeten worden
en ja, dat meen ik serieus
Euhm, uit respect voor de dode en nabestaanden?quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Waarvoor ga jij dan naar begrafenissen.![]()
goeie suggestie idd.... en qua prijs... gewoon op laten nemen in je uitvaartverzekeringquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:33 schreef Alecks het volgende:
Ik wil mijn gasten toch wel goede koffie voorzetten: Kopi Luwak. Kost een paar duiten, maar die kan je toch niet meenemen...
Dat zegt iedereen, maar volgens mij gebeurt dan 9/10 keer nietquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:04 schreef TJDoornbos het volgende:
Gewoon gezellige dag van maken!!!
quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:23 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen, maar volgens mij gebeurt dan 9/10 keer niet![]()
Ooit een keer een begrafenis in limburg gehad.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:30 schreef Lucille het volgende:
Ik heb besloten dat er een goedgevulde Limburgse koffietafel met broodjes en andere lekkere dingetjes moet komen.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:43 schreef Cici het volgende:
[..]
Ooit een keer een begrafenis in limburg gehad.
Geen cake, maar vlaaien bij de koffie
Mijn oudoom overleed.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:46 schreef teamlead het volgende:
[..]minstens 3 varianten, waaronder de op begrafenissen verplichte zwarte pruimenvlaai, paar schalen broodjes, koffie, fris en na een uurtje ofzo bier, wijn etc
Krijg ik ook een uitnodigingquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:21 schreef teamlead het volgende:
geen cake, geen kofie..
Ik heb vast laten leggen dat er bier en fricandellen geserveerd moeten worden
en ja, dat meen ik serieus
Mensen roepen altijd heel veel, maar vergeten ten eerste dit soort dingen vast te leggen. (Ondanks dat je ouders vast wel weten dat jij niet van zo'n saaie bedoening houdt zullen ze toch voor een saaie bedoening gaan omdat ze op dat moment echt niet weten wat ze moeten.)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 02:30 schreef Isabeau het volgende:
Wat een fraaie ideeën allemaal. Maar bij elke begrafenis waar ik ooit ben geweest was er alleen gewone standaard koffie met gewone standaard cake te krijgen. Ook bij de jonge mensen. Dus als jullie dit doorzetten dan kom ik een hapje eten!(en een traantje wegpinken uiteraard)
Serieus... ik ben nog nooit op een begrafenis in Limburg geweest waar koffie en cake geserveerd werd. Standaard hier is koffie/thee met belegde broodjes en vlaai opgevolgd door een glas wijn of pils...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:09 schreef PekingDuck het volgende:
Idd. nog nooit meegemaakt dat er op een begrafenis iets anders dan cake werd voorgeschoteld. Hou daar dus gewoon rekening mee en maak er het beste van: kies je eigen cake
Iddquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:48 schreef Cici het volgende:
[..]
Mijn oudoom overleed.
Na de ceremonie en koffie en vlaaien, kreeg mijn oudtante de rest van de vlaaien mee naar huis.
Ik sliep daar op dat moment, en de familie heeft zich kapot gegeten aan de vlaaien.
Erg vaag wel, het was een droevig iets, maar we hebben het toen heel gezellig gehad.
ja precies. Hooguit in het crematorium wat koffie en cake en daarna het feest de uitgebreide koffietafel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Serieus... ik ben nog nooit op een begrafenis in Limburg geweest waar koffie en cake geserveerd werd. Standaard hier is koffie/thee met belegde broodjes en vlaai opgevolgd door een glas wijn of pils...
Duidelijk nooit op een limburgse uitvaart geweest.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:16 schreef Skv het volgende:
Mensen die stoer doen door te zeggen dat het een gezellige dag moet worden met frikandellen en bier. Alsof ze op een zaterdagavond fijn met zn allen de stad in gaan, zich de pleuris gaan zuipen en vervolgens zichzelf uit de automatiek vol gaan vreten met kadaverstaven en gefrituurde rotzooi.
Die dag staat in teken van jouw heengaan, bier en frituur is zóó pauper. Nouja, goed, als jij graag wilt dat mensen je ook zo zullen herinneren, als alcoholistische vetzak, is dat je goed recht.
Prima als er wat gedronken gaat worden, maar het hoeft ook geen café te lijken, mensen hebben daar toch absoluut geen zin in op zo'n moment.
Plus dat dan de helft van de familie/vrienden bezopen achter het stuur stapt door jou.
Valt me op dat iedereen hier eigenlijk een feest er van wil maken bij hun begrafenis. 'Bier', 'Wijn', 'Vrolijke muziek'.Als je echt een kansloos figuur was zullen mensen er écht een leuk feest van kunnen maken. Heb je wel wat leuks te delen gehad met je omgeving gaan ze echt niet vrolijk en blij lopen doen.
Als de drank niet voor het overgrote deel alcohol is, maar van alles wat (moet natuurlijk ook aan de oudjes denken) kan ik me hierin best vinden. Wij Indischen hebben na de begrafenis en het napraten sowieso altijd bij een van onze tantes uitgebreid Indisch eten cq rijsttafel. Dus ja, Voor Zuidoost Aziatische culturen is dat een beetje standaard.. Snap best dat dit voor westerse culturen 'te' kan zijn..quote:Op zondag 10 juni 2007 12:26 schreef EricT het volgende:
rijsttafel en alle soorten drank.... maarja dat is ook beetje ouderwets eigenlijk, niet echt vernieuwend..![]()
Ik wil dat iedereen in het zwart komt en zich koppijn jankt. Vandaar ook de standaard koffie + cake. Mooie herinneringen graag van mij alleen en niet van een gelegenheid ter ere van mij waar ik niet eens bij ben. Ja, als lijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:16 schreef Skv het volgende:
Plus dat dan de helft van de familie/vrienden bezopen achter het stuur stapt door jou.
Valt me op dat iedereen hier eigenlijk een feest er van wil maken bij hun begrafenis. 'Bier', 'Wijn', 'Vrolijke muziek'.Als je echt een kansloos figuur was zullen mensen er écht een leuk feest van kunnen maken. Heb je wel wat leuks te delen gehad met je omgeving gaan ze echt niet vrolijk en blij lopen doen.
Ik zie alweer dat ik mezelf dan uitsluitquote:Op zondag 10 juni 2007 15:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zie in ieder geval veel mensen in dit topic met wie ik wel bevriend wil raken voor ze de pijp uitgaan.
Ja, wiens idee was het eigenlijk om meer "fun" in "funeral" te stoppenquote:Op zondag 10 juni 2007 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil dat iedereen in het zwart komt en zich koppijn jankt. Vandaar ook de standaard koffie + cake. Mooie herinneringen graag van mij alleen en niet van een gelegenheid ter ere van mij waar ik niet eens bij ben. Ja, als lijk.
Hoi Vorkquote:Op zondag 10 juni 2007 23:06 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja, wiens idee was het eigenlijk om meer "fun" in "funeral" te stoppen
quote:1. Standaard:
Diverse gesorteerde broodjes,
Gesorteerd fruitvlaai, abrikozenvlaai, rijstevlaai, e.d.,
Ham, wijncervelaat, boterhamworst,
Jong belegen kaas, mosterdkaas, oude kaas, smeerkaas,
Jam, vlokken / hagelslag, honing,
Echte boter en Becel boter.
Deze koffietafel wordt standaard geserveerd voor een prijs van:
¤ 8,00
quote:2. Kerkeveld:
Idem als Koffietafel 1, maar dan uitgebreid met:
Groentesoep, tomatensoep of kippensoep naar keuze.
Deze koffietafel wordt geserveerd voor een prijs van:
¤ 10,00
3. Het Altaar:
Idem als Koffietafel 1 en 2, maar dan met aanvulling van:
Rosbief, gegrilde ham, rauwe ham,
Brie, Kernhem, e.d.,
Krentenbol.
Deze koffietafel wordt geserveerd voor een prijs van:
¤ 13,50
Net als in Tibet je lichaam op laten eten door de gierenquote:
Lijkt wel op wat je ook in Brabant krijgt als er bij een begrafenis een koffie tafel zit. Alleen de vlaai ontbreektquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:13 schreef Sjeen het volgende:
Even een voorbeeldje van een standaard limburgse koffietafel...
[..]
Bron
Uitgebreid kan ook![]()
[..]
Vlaai is dan ook het hoofd gerecht, de rest is voor erbijquote:Op zondag 17 juni 2007 12:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Lijkt wel op wat je ook in Brabant krijgt als er bij een begrafenis een koffie tafel zit. Alleen de vlaai ontbreekt
Ik hou zelf al niet van cake en koffie, waarom zouden anderen dat wel moeten eten en drinken? Een begrafenis van mijzelf moet om mij gaan, dus moet men eten en drinken wat ik lekker vond, aangezien je zo de persoon herdenkt om wie alles gaat tijdens zo'n begrafenis. Ik hield van specifieke Indische dingen, dus mijn familie en vrienden krijgen dat ook..quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:14 schreef PekingDuck het volgende:
Welke cake willen jullie op jullie eigen begrafenis uitdelen? En welke koffie?
Da's wel een leuk plan jaquote:Op zondag 17 juni 2007 11:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Net als in Tibet je lichaam op laten eten door de gieren?
Moeten we die wel even importeren in Nederland.
in België schijnen er een paar vale gieren te zitten die wat hongerig zijnquote:Op zondag 17 juni 2007 11:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Net als in Tibet je lichaam op laten eten door de gieren?
Moeten we die wel even importeren in Nederland.
Als er bij mij maar geen mensen Rosé gaan drinken, want dat zou ik heel respectloos vinden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:51 schreef mvdlubbe het volgende:
"Amerikaanse uitvaart", dat iedereen gewoon zijn eigen drank en eten meeneemt lijkt me een goed idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |