Vet tax zou inderdaad onzin zijn. Maar wanneer dat gecompenseerd wordt met het goedkoper maken van bijvoorbeeld vis, groenten en andere gezonde producten dan beland het toch weer in (vooral jouw) portemonnee.quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:42 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ben ik helemaal mee eens. En ondanks van het feit dat die mensen het vaak zelf schuld zijn omdat ze geen zelfbeheersing hebben, zou d'r inderdaad wat aan gedaan moeten worden. Maar het zou gigantisch oneerlijk zijn wanneer dat ten koste zou gaan van mensen zoals mezelf, die gewoon eens in de week een lekker patatje op de vuist nemen. Ik zou toch niet gestraft moeten worden voor de fouten van anderen? En sowieso, of een patatje met nou 2,50 kost of 5 euro; als je d'r zin in hebt haal je het toch.
Natuurlijk is het in essentie oneerlijk, maar het is wel de minst oneerlijke oplossing volgens mij ( verbieden zou nog erger zijn). Daarbij weet ik niet zeker of mensen nog wel zoveel vet zouden eten mocht er sprake zijn van een forse prijsverhoging. Enkele jaren geleden heb ik een artikeltje gelezen in een tijdschrift( dat was wel Amerikaans) dat overgewicht vaker voorkomt bij mensen die minder te besteden hebben, wat logisch is( vet eten is goedkoper dan gezond, een zak diepvriespatat en een doos kroketten kost niets+ mensen die minder te besteden hebben werken volgens mij relatief lang en intensief, geen tijd/puf om fatsoenlijk te koken?).quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:42 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ben ik helemaal mee eens. En ondanks van het feit dat die mensen het vaak zelf schuld zijn omdat ze geen zelfbeheersing hebben, zou d'r inderdaad wat aan gedaan moeten worden. Maar het zou gigantisch oneerlijk zijn wanneer dat ten koste zou gaan van mensen zoals mezelf, die gewoon eens in de week een lekker patatje op de vuist nemen. Ik zou toch niet gestraft moeten worden voor de fouten van anderen? En sowieso, of een patatje met nou 2,50 kost of 5 euro; als je d'r zin in hebt haal je het toch.
Hmm, maaltijdsalades kun je zo kant en klaar kopen, ik vraag me af waarom dat eigenlijk geen hit bij ze is?quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:59 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja. Vetzucht anyone? Net zoals jij een drang hebt om te 'fleuren' hebben dikkerds een drang naar vettig en snel/makkelijk bereikbaar eten.
Moet jij eens naar een willekeurig concert gaan, zien wat je daar betaalt voor een vette hap. En moet je eens kijken hoeveel er verkocht wordt!quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:57 schreef Fleurezeur het volgende:
Maar wat nou als je 40-50 euro voor je porties patat en snacks moet afrekenen bij piet friet? Zullen ze dan nog naar piet friet gaan?
Kijk, daar kom je al meer in de buurt. Iemand die gigantisch ongezond en dik is doordat hij/zij zichzelf heeft liggen vetmesten met allerlei rotzooi, verdient het gewoon om maandenlang op enkel water en brood gezet te worden. Zo straf je tenminste de andere mensen niet.quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:07 schreef Fleurezeur het volgende:
Hmmm, zou het een mogelijkheid zijn om artsen ( huisartsen bijvoorbeeld) de bevoegdheid te geven tot het inbreken in het privé leven van iemand met overgewicht, en deze op een verplichte sapkuur te zetten?
Maarja, dan krijg je uit de vadsige hoek weer argumenten als ,,dan moeten rokers ook verplicht afkicken" en zaken als mensen die blowen blablabla, het ellendige aan die dikkerds is, dat ze zich zo goed (verbaal) weten te verdedigen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:09 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Kijk, daar kom je al meer in de buurt. Iemand die gigantisch ongezond en dik is doordat hij/zij zichzelf heeft liggen vetmesten met allerlei rotzooi, verdient het gewoon om maandenlang op enkel water en brood gezet te worden. Zo straf je tenminste de andere mensen niet.
Zulk soort mensen zijn ook een van de redenen waarom de ziektekostenverzekering als een pijl omhoog is geschoten de afgelopen jaren, maar dat terzijde.
Iemand die niet aan Sonja doet die begrijpt het niet.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik voel me gvd bijna crimineel als ik een pakje roomboter uit het schap trek. Al die hongerende Sonja Bakkertjes die afgunstig naar je kijken en je het liefst toe zouden willen sissen hoe SLECHT dat wel niet is voor je! Tieft toch op.
Oh, vast.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:38 schreef Hayley het volgende:
[..]
Iemand die niet aan Sonja doet die begrijpt het niet.
Jij bent gelukkig omdat jij helaas niet mooi slank bent?quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:47 schreef duzz het volgende:
mja soms wel, maar helaas is mijn collega wel mooi slank en ik wat mollig.
Ben toch wel 10 keer zo gelukkig omdat ik wel friet eet...dus...;)
Had je nou zonder dat Sonja Bakker dieet echt zelf niet kunnen bedenken dat je afvalt als je minder calorieen eet en meer beweegt?quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:38 schreef Hayley het volgende:
[..]
Iemand die niet aan Sonja doet die begrijpt het niet.
Ik ben nu met Sonja 15 kilo kwijt en ik eet eigenlijk alles dus ook roomboter en fondue, friet etc.. etc... het is gewoon dat je het met mate moet eten, verder gezond en gevarieerd.
Het is echt niet zo dat het niet MAG, tuurlijk wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |