abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:01:38 #1
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_50175241
Laat ik even voorop stellen dat ik een normaal postuur heb en zelf niet zo achterlijk feestelijk gevuld ben.
Vind je het gek dat er zoveel mensen met overgewicht te kampen hebben? Als je een gezond drankje wilt halen ben je al gauw rond de ¤ 1,50,- / ¤ 2,- kwijt.:{w Drie schappen verder liggen de colablikjes voor het oprapen voor een bedrag ¤ 0,50,-
Die arme vatsige paupers hoeven hier niet over na te denken en kopen natuurlijk al die ongezonde rommel.
Overheid: Maak de gezonde producten goedkoper en het overgewichtsprobleem wordt in de kiem gesmoord.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_50175338
Oh, ik dacht dat er nou eindelijk eens een topic kwam over die verrotte Sonja Bakker health hype in Nederland. Light, fatfree, mag niet, slecht voor je, etc, etc, ik word er kotsmisselijk van. . Vreet toch eens gewoon, mongolen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50175367
Overgewichtsproblemen..?
Niets van gemerkt.
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:04:05 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50175371
Eensch, al hoewel ik het nog steeds een doodzonde vind, om mensen met groot overgewicht vette happen naar binnen te werken. Om een of andere reden erger ik me altijd dood aan dat soort mensen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_50175447
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:03 schreef Jarno het volgende:
Oh, ik dacht dat er nou eindelijk eens een topic kwam over die verrotte Sonja Bakker health hype in Nederland. Light, fatfree, mag niet, slecht voor je, etc, etc, ik word er kotsmisselijk van. . Vreet toch eens gewoon, mongolen.
Eens. Ik word ook gek van al die light producten in de supermarkt. Alles is in light, zodat ze zich nog steeds vol kunnen stoppen met eten, zonder veel aan te komen. Maar je kan ook gewoon minder eten en kappen met alle producten in smaakloze lightvarianten uit te brengen.
pi_50175544
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Eens. Ik word ook gek van al die light producten in de supermarkt. Alles is in light, zodat ze zich nog steeds vol kunnen stoppen met eten, zonder veel aan te komen. Maar je kan ook gewoon minder eten en kappen met alle producten in smaakloze lightvarianten uit te brengen.
Ik voel me gvd bijna crimineel als ik een pakje roomboter uit het schap trek. Al die hongerende Sonja Bakkertjes die afgunstig naar je kijken en je het liefst toe zouden willen sissen hoe SLECHT dat wel niet is voor je! Tieft toch op.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:07:46 #7
179327 Harry4
Treehugger
pi_50175549
Ow ja, ik eet gewoon normaal en heb een normaal postuur. Maar nog hoor je je zusje klagen over wat je eet.... grrrrrr ... vrouwen....
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50175586
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:07 schreef Harry4 het volgende:
Ow ja, ik eet gewoon normaal en heb een normaal postuur. Maar nog hoor je je zusje klagen over wat je eet.... grrrrrr ... vrouwen....
Dat is typisch aandachtsgeil gedrag.
pi_50175632
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:07 schreef Harry4 het volgende:
En al had ik een pens tot op m'n knietjes, bemoei je er niet mee! Dezelfde types als ex-rokers, ook van die zeikerds. . Het gaat nu al over een fat-tax goddomme. .
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:17:43 #10
111843 Cassius
Something's fucky
pi_50176058
Ook dit topic lezen is een Bewuste Keuze®.
pi_50176319
Water. Vrij goedkoop ook.
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:23:16 #12
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_50176335
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:01 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[afbeelding] Laat ik even voorop stellen dat ik een normaal postuur heb en zelf niet zo achterlijk feestelijk gevuld ben. [afbeelding]
TS ontkent dus dat hij via de garage deur z,n huis in moet, of met een bouwkraan de trap op getakeld dient te worden.

Leuk geprobeerd papzak, hier trappen we niet in.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_50176434
Dikke mensen moeten dood.
pi_50176721
Eet, drink en doe de dingen waarbij je je goed voelt. Voel je je prettig door 5 keer per week te sporten en door te Sonja Bakkeren? Prima. Voel je je goed zonder te sporten en door te eten wat je lekker vind? Ook prima. Ik denk dat goed voelen bij wat je doet beter is voor je gezondheid dan jezelf met een dieet opzadelen waarbij je jezelf kut voelt
pi_50176791
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Eet, drink en doe de dingen waarbij je je goed voelt. Voel je je prettig door 5 keer per week te sporten en door te Sonja Bakkeren? Prima. Voel je je goed zonder te sporten en door te eten wat je lekker vind? Ook prima. Ik denk dat goed voelen bij wat je doet beter is voor je gezondheid dan jezelf met een dieet opzadelen waarbij je jezelf kut voelt
Maar, dikke mensen moeten dood, hoor ik net. .
pi_50176866
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar, dikke mensen moeten dood, hoor ik net. .
Straatverbod lijkt me voldoende
pi_50176964
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:01 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[afbeelding] Laat ik even voorop stellen dat ik een normaal postuur heb en zelf niet zo achterlijk feestelijk gevuld ben. [afbeelding]
Vind je het gek dat er zoveel mensen met overgewicht te kampen hebben? Als je een gezond drankje wilt halen ben je al gauw rond de ¤ 1,50,- / ¤ 2,- kwijt.:{w Drie schappen verder liggen de colablikjes voor het oprapen voor een bedrag ¤ 0,50,-
Die arme vatsige paupers hoeven hier niet over na te denken en kopen natuurlijk al die ongezonde rommel.
Overheid: Maak de gezonde producten goedkoper en het overgewichtsprobleem wordt in de kiem gesmoord.
Ja lul, wat gaat de overheid nu weer doen? Juist de ongzonde dingen duurder maken.

Daar heb ik zo'n schijthekel aan! Omdat een paar paupers misschien net de verkeerde genen hebben zich niet kunnen inhouden en niet bewegen moet ik straks meer betalen als ik es een patatje met wil eten. Zo werkt dat natuurlijk niet.

Beter is het om ze gewoon op een streng diėet te zetten en evt. gratis voedings cursussen en sportschool(!) aan te bieden.

Sluiten we die fietsen en lopende banden ook ff op het electriciteitsnet aan en kunnen we de fossiele brandstoffen ook in de grond laten

Zo even in één avond obesitas en global warming opgelost, doe ik weer goed!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_50177038
ik laatst loop zo bij een etos binnen, pak een spa blauw, want ik had dorst en ik dacht dat is vast iets goedkoper dan cola.(cola stond wel koud dat wel)

kom ik bij de kassa zegt die vrouw zo 1,50 alstjeblieft (FAKKING 0,5 liter) dus ik zeg zo tegen die vrouw dat het wel DONDERSDUUR is, en 9 keer zo duur als in de supermarkt (cola is 3 x zo duur als in de super maar dan wel gekoeld) 'ja ja ja, maar wij zijn geen supermarkt' (NO SHIT) toen heb ik maar gezegd dat het asociaal duur is voor een flesje water. Later die avond die hele keet nog effe in de brand gezet
pi_50177047
Ik heb collega's die beweren dat ze NOOIT patat eten...
pi_50177053
nou ok dat niet maar toch weetje, 1,50 voor een flesje water ongekoeld
pi_50177093
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Straatverbod lijkt me voldoende
Dan zullen ze nog veel beweging hebben.
pi_50177109
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:39 schreef ballieking het volgende:
nou ok dat niet maar toch weetje, 1,50 voor een flesje water ongekoeld
snap ik ook niet. Tip: neem een leeg flesje mee en vul hem steeds ergens bij op de plee ofzo.
pi_50177160
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:40 schreef duzz het volgende:

[..]

snap ik ook niet. Tip: neem een leeg flesje mee en vul hem steeds ergens bij op de plee ofzo.
Dude, je gaat toch geen pis drinken ofzo. .
pi_50177339
edit: lama ik had een typfout
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:46:48 #25
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50177359
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:39 schreef duzz het volgende:
Ik heb collega's die beweren dat ze NOOIT patat eten...
Ja ik ken het, net doen alsof ze altijd zo gezond eten en ondertussen 100kg wegen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_50177367
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:46 schreef duzz het volgende:
edit: lama ik had een typfout
Oooooooooooooooh!
pi_50177370
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dude, je gaat toch geen pis drinken ofzo. .
nee gewoon water uit de kraan. Maare waarom moet je zo nodig water zuipen in de stad. Voor die paar keer ga je dat blikje cola/frisdrank/bier echt niet merken hoor. Pas als je niks anders drinkt wordt het een probleem
pi_50177404
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:46 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ja ik ken het, net doen alsof ze altijd zo gezond eten en ondertussen 100kg wegen.
mja soms wel, maar helaas is mijn collega wel mooi slank en ik wat mollig.
Ben toch wel 10 keer zo gelukkig omdat ik wel friet eet...dus...;)
pi_50177770
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:40 schreef duzz het volgende:

[..]

ja dat is een goeie oplossing, maar bij ons op school hebben we niet eens drinkwater...
pi_50177794
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:55 schreef ballieking het volgende:

[..]

ja dat is een goeie oplossing, maar bij ons op school hebben we niet eens drinkwater...
Wat voor water komt er dan uit de kraan?
pi_50177984
e.coli water zeker
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:02:15 #32
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50178089
Of dan bied je iets aan maar dan willen ze het niet want 'ik ben aan het lijnen' , als je dik bent gaat dat lijnen je niet helpen doos. Dan houden ze op met lijnen en eten ze weer net zoveel als voorheen. Ga dan gewoon gezonder eten en sporten, of accepteer gewoon dat je dik bent.
Om maar niet te beginnen over calorieen tellen, en al die zogenaamde gezondere Light-producten en vitaminepilletjes.
Let's Rummikub the night away.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:05:27 #33
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_50178243
Sonja bakker is een nepdietiste waar alle Anita's als een stel koeien achteraan lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sonja_Bakker
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:07:01 #34
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_50178311
Zag vandaag weer 2 zeugen in de BK ieder twee keer een dubbel whoppermenu bestellen. Supersized, net als henzelf.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_50178345
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:05 schreef Relneger18 het volgende:
Sonja bakker is een nepdietiste waar alle Anita's als een stel koeien achteraan lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sonja_Bakker
Ach ga gewoon voor een SASL (schijt aan sonja leven)

al erg genoeg dat ik die term ken bedenk ik me net
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:07 schreef RipCore het volgende:
Zag vandaag weer 2 zeugen in de BK ieder twee keer een dubbel whoppermenu bestellen. Supersized, net als henzelf.
Kijk het is ook oneerlijk verdeeld ook. Ik ken mensen die letten echt goed op wat ze eten (zeggen ze). En ik bunker als een beer zonder problemen.
pi_50178427
Ik heb het gewoon zo niet op dikke mensen , tenminste, nouja, vooral één bepaalde studiegenoot kan ik me enorm aan ergeren. Lekker generaliseren
pi_50178438
Tjaaah , Ik let wel op.

Als ik naar de Mc Donald ga bestel ik altijd, een dubbele Mac met Frieten en een cola light

Nee aan mij zal t niet liggen
pi_50178482
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:09 schreef henkway het volgende:
Tjaaah , Ik let wel op.

Als ik naar de Mc Donald ga bestel ik altijd, een dubbele Mac met Frieten en een cola light

Nee aan mij zal t niet liggen
Aspartaan
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:13:43 #39
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50178591
Bwehe, ik wordt trouwens niet dik, hoeveel ik ook eet. Niet dat ik zoveel eet, maar als ik zin heb in een pizza met taart en de hele meuk dan kom ik daarna niet aan ofzo.
Gelukkig zit het ook niet in de familie, ik heb 1 dik neefje, maar die lijkt op zijn moeder, een zeug.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:19:10 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50178820
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:13 schreef SnowCockroach het volgende:
Bwehe, ik wordt trouwens niet dik, hoeveel ik ook eet. Niet dat ik zoveel eet, maar als ik zin heb in een pizza met taart en de hele meuk dan kom ik daarna niet aan ofzo.
Gelukkig zit het ook niet in de familie, ik heb 1 dik neefje, maar die lijkt op zijn moeder, een zeug.
Dus je tante is ook al dik? Hoezo het zit niet in de familie?
pi_50178849
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:13 schreef SnowCockroach het volgende:
Wacht maar tot je groot bent.
pi_50178889
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Aspartaam??
Typo overkomt zelfs de beste
quote:
Vermeende risico's

In 1984 werd het eerste kritiek geluid. Door het Amerikaanse burgerinitiatief Common Cause werd beweerd dat de testen die voor de toelating werden gebruikt, vol fouten zaten. In 1983 werd door de Britse krant The Guardian bij toelating in Groot-Brittanniė een hele serie artikelen tegen de zoetstof geplaatst. Zo zou onder andere zou aspartaam het hongergevoel bevorderen, de bloeddruk verhogen, de pijngevoeligheid van het lichaam beļnvloeden, en zou het slapeloosheid veroorzaken.

Aan het eind van de tachtiger jaren werd beweerd dat het oogziekten en psychiatrische ziekten zou veroorzaken. In 1990 werd door The Guardian beweerd dat testen door de producent van NutraSweet waren vervalst.

In 2002 had de EFSA (Europese autoriteit voor voedselveiligheid) een evaluatie[4] gedaan van alle tot op dat moment verrichte wetenschappelijke onderzoeken en had toen geen reden gezien om haar aanbeveling van een toelaatbare dagelijkse inname van maximaal 40 mg per kilogram lichaamsgewicht te wijzigen.

Desondanks was nog steeds niet iedereen overtuigd van de veiligheid van aspartaam. Toen een onderzoek[5] in het Italiaanse Bologna suggereerde dat er toch een verhoogd risico op kanker aanwezig was, verzocht de EFSA in 2005 inzage in de primaire onderzoeksgegevens, om de resultaten te kunnen controleren. Vooruitlopend op die controle gaf de EFSA het advies aan gebruikers om hun voedingsgewoonten vooralsnog niet te wijzigen. De nieuwe evaluatie is inmiddels afgerond. Het panel vond belangrijke methodologische fouten en onjuiste analysetechnieken in het onderzoek uit Bologna. Er waren diverse factoren aanwezig die de resultaten vertekenden. In mei 2006 publiceerde de EFSA de volgende bevindingen: "Samenvattend concludeert het panel dat er op basis van alle beschikbare onderzoeksgegevens van het ERF onderzoek (dat uit Bologna), andere recente onderzoeken, en eerdere evaluaties geen reden is om de al eerder gestelde ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht aspartaam te herzien"[6] [7].

De Ramazzini foundation heeft in maart 2006 nogmaals een onderzoek gepubliceerd over het verband van langtijdig gebruik van aspartaam en de ontwikkeling van kanker in de lever en het perifeer zenuwstelsel [8]. Dit is dezelfde groep onderzoekers wiens werk door de EU-onderzoeksgroep al eerder als onnauwkeurig en onbetrouwbaar werd verworpen.

[bewerk] Giftigheid door methanol

Zowel formaldehyde als mierenzuur, dat bij de metabolisering van methanol ontstaat, zijn giftig voor het lichaam. Formaldehyde omdat het reageert met de aminozuren in eiwitten en mierenzuur omdat het de functie van mitochondriėn in de cel verstoort. De concentratie van methanol in het bloed als gevolg van het gebruik van aspartaam wordt niet verhoogd, wanneer aspartaam met gebruikelijke mate (4 mg/kg tot 10 mg/kg) wordt ingenomen. Slechts bij een dosis waarbij uitzonderlijk veel light-producten met aspartaam worden geconsumeerd (>50 mg/kg aspartaam) is een effect op de methanolconcentratie in bloed waarneembaar[4]. Methanol komt ook voor in vruchtensappen (via pectine[9]) en in alcoholische dranken zoals bier en wijn (in combinatie met ethanol welke de giftige werking van het methanol blokkeert, doordat methanol niet wordt gemetaboliseerd in aanwezigheid van voldoende ethanol) [10][11]).

[bewerk] Verhoogde concentratie van fenylalanine en aspartaat in het bloed

De bedenkingen richten zich hier op het verschil tussen opname van deze aminozuren in combinatie met andere aminozuren (zoals het geval is bij normaal eten) en de geļsoleerde inname als gevolg van het gebruik van aspartaam.

[bewerk] Neuroendocriene concentratieveranderingen in de hersenen

De bedenkingen richten zich hier op veranderde concentraties van dopamine, serotonine en noradrenaline (neurotransmitters) in de hersenen, die ertoe zouden kunnen leiden dat signalenoverdracht in de hersenen wordt gestoord. De afwezigheid van overige aminozuren wanneer aspartaam wordt ingenomen, kan leiden tot een lokale overconcentratie fenylalanine.

[bewerk] Epilepsie, hoofdpijn en hersentumoren

Het ontstaan van tumoren, epilepsie en hoofdpijn zou kunnen ontstaan door de bij de afbraak ontstane methanol en het in het afbraakproces ontstane formaldehyde en mierenzuur, of door de giftigheid van aspartaam zelf.
Wat is er nou werkelijk mis met suiker for the avarage person. Helemaal niks. Behave dan dat er wat personen zijn die er wat teveel van nemen.

We zijn er voor gemaakt om suiker te verteren, niet om aspartaam te verteren.

Dus mensen kap gewoon met het kopen van light producten en drink met mate. Als je dorst heb moet je water drinken. Frisdranken zijn voor de lekkerheid. Net als taart, snoep en dergelijke. Drink het niet als water, maar stop ook niet met ervan te genieten. Zeg nou zelf er gaat niets boven een ijskoud gals coca cola met ijsblokjes. Cocacola light/zere darintegen smaak gewoon 'anders'
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:39:23 #44
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50179748
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:19 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dus je tante is ook al dik? Hoezo het zit niet in de familie?
Aangetrouwd.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:43:51 #45
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50179961
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wacht maar tot je groot bent.
Naja, dan wordt m'n stofwisseling natuurlijk wel langzamer, maar overgewicht komt aan beiden kanten van de familie niet voor. Alleen bij sommige aangetrouwde ooms en tantes.
pi_50180074
Gewoon zorgen dat je aftreksom een beetje klopt en het komt wel goed. Oftewel gewoon lekker fietsen/sporten en je hoeft je gewoon nergens druk om te maken.
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:32:47 #47
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_50182334
van die meisjes die je met een flesje spa blauw ziet lopen en vervolgens een saucijze broodje ( kanker woord ) eten
happen naar de baas
pi_50182427
men heeft 3000 calorieen nodig per dag.
eet je veel Mac's en cola of Bier, 4000 calorieen, dan kom je aan
eet je veel wittebonen in tomatensaus en doe je veel fietsen en sįvonds niets eten of appels of worteltjes, 2000 - 1500 =500 dan val je af.

Henkway Bakker

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 06-06-2007 23:16:21 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:36:00 #49
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_50182487
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:32 schreef Hijacking het volgende:
van die meisjes die je met een flesje spa blauw ziet lopen en vervolgens een saucijze broodje ( kanker woord ) eten
Wie zegt dat ze willen afvallen?
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:36:57 #50
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_50182537
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:36 schreef SnowCockroach het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze willen afvallen?
serieus ( klasgenootje ) ik zo spa rood dat is gezond. Jah zegt ze ik doe aan de lijn terwijl ze met haar andere hand een sauzijce broodje in propt
happen naar de baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')