abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50173691
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:22 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe en wat maar:

Intense fighting between government forces and Kurdish guerrillas occurred from 1979 to 1982, but since 1983 the government has asserted its control over most of the Kurdish area.

Vonden ze niet zo leuk in Iran
Joh?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:27:03 #102
3038 Emel
realist
pi_50173789
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef valek het volgende:

[..]

De Turken hebben het toch ook afgepakt van de Byzantijnen?
So? en nu moeten we het overhandigen aan de Koerden? waarom zouden we
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:27:48 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50173817
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Pijnlijk hé dat de Geuzen Ottomaanse vlaggen en wapens droegen.
ghehehe ik zat maar wat te stangen. tuurlijk moet pkk weg. maar waarom meteen alle koerden? generaliseren staat niet fraai als je het ook niet van een ander wilt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_50173829
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:27 schreef Emel het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Turkijke perse land af moet staan. Maar mijn mening is dat de Koerden in die regio een stuk land voor zichzelf moeten krijgen.
History became legend, legend became myth.
pi_50173852
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:27 schreef Emel het volgende:

[..]

Omdat ze daar al langer wonen dan de turken.
pi_50173877
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ghehehe ik zat maar wat te stangen. tuurlijk moet pkk weg. maar waarom meteen alle koerden? generaliseren staat niet fraai als je het ook niet van een ander wilt.
Ik ben ook niet zo zeer van de generalisatie natuurlijk, het is ook een beetje actie-reactie. Koerden moeten meer (culturele) rechten krijgen en dan zo het echt niet zo aggressief zijn. Genoeg Koerden die Turkije als een vaderland zien.
pi_50173899
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:27 schreef valek het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Turkijke perse land af moet staan. Maar mijn mening is dat de Koerden in die regio een stuk land voor zichzelf moeten krijgen.
Waarom in die regio?
pi_50173942
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom in die regio?
Omdat ze daar ook hun roots hebben.
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:30:37 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50173944
hey maar ff voor de duidelijkheid. als nou alle koerdische terroristen in turkije opgepakt worden, straf krijgen etc. dan snap ik niet wat turkije op het grondgebied van irak doet?

ik zie een zo dubbele moraal hier. wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pi_50173950
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:27 schreef valek het volgende:
Maar mijn mening is dat de Koerden in die regio een stuk land voor zichzelf moeten krijgen.
Hebben ze nu toch? Noord Irak.
Of is dat niet genoeg?
pi_50173963
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Alle koerden hoeven niet weg
De PKK moet opdonderen
pi_50173974
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:30 schreef valek het volgende:

[..]

Omdat ze daar ook hun roots hebben.
Ergo, pay up?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:43 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50173981
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Alle koerden hoeven niet weg
De PKK moet opdonderen
je zei koerden in noord nederland toch? niet pkk.
pi_50173997
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:30 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Of is dat niet genoeg?
Heet dat dan Koerdistan? De Turken gaan het binnenvallen. Dus nee, ze hebben geen eigen grondgebied.
pi_50174006
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
hey maar ff voor de duidelijkheid. als nou alle koerdische terroristen in turkije opgepakt worden, straf krijgen etc. dan snap ik niet wat turkije op het grondgebied van irak doet?

ik zie een zo dubbele moraal hier. wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Omdat er gigantisch veel PKK kampen in Noord-Irak zijn.
Turkije heeft de VS meerdere malen gevraagd er iets aan te doen maar de VS heeft er tot nu toe NIKS aan gedaan..Er zijn zelfs bommen van het leger van de VS gejat en die zijn gebruikt in Turkije
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:32:25 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50174009
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:30 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Of is dat niet genoeg?
blijkbaar vindt turkije dat stuk land niet van koerden.
pi_50174021
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:30 schreef zoalshetis het volgende:

Historisch belang, Noord Irak is gegeven aan Irak door Turkije op voorwaarde dat de Turkse grenzen zouden gerespecteerd worden en veilig zouden zijn, Turkije is duidelijk niet meer veilig gezien de recente aanslagen.
pi_50174028
De helft van de 30.000 doden die de PKK heeft gemaakt zijn van Koerdische komaf... Wou ik even gezegd hebben.
pi_50174038
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Turkije valt een land binnen. Is dat niet een soort van Terrorisme?
pi_50174039
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je zei koerden in noord nederland toch? niet pkk.
Nee maar jij wilt toch zo graag dat de Koerden een stuk land krijgen..nou..dan geven we die Noord-Nederland..Iedereen blij
Hebben ze ook nog eens een gigantisch voorraad gas!
pi_50174067
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:33 schreef valek het volgende:

[..]

Turkije valt een land binnen. Is dat niet een soort van Terrorisme?
Neuh, noemen ze een preventief aanval.
Nederlanders in Irak/Afghanistan noem jij terroristen?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2007 19:34:22 ]
pi_50174073
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Turkije wil PKK weg hebben..niet de Koerden
pi_50174086
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neuh, noemen ze een preventief aanval.
Nederlanders in Irak/Afghanistan noem jij terroristen?
JIj moet de politiek in

edit:

De Nederlanders helpen een land opbouwen. Die vallen dit land niet aan.
pi_50174103
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:34 schreef valek het volgende:

[..]

JIj moet de politiek in
Nee dank je
pi_50174157
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:32 schreef valek het volgende:
Heet dat dan Koerdistan?
What's in a name? Die Koerden hebben het daar voor het zeggen en daar gaat het toch om?
Of stiekem niet?
quote:
De Turken gaan het binnenvallen.
Is nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
quote:
Dus nee, ze hebben geen eigen grondgebied.
Dat hebben ze dus wel, ze vinden het alleen niet genoeg.
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:36:23 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50174169
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:32 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Omdat er gigantisch veel PKK kampen in Noord-Irak zijn.
Turkije heeft de VS meerdere malen gevraagd er iets aan te doen maar de VS heeft er tot nu toe NIKS aan gedaan..Er zijn zelfs bommen van het leger van de VS gejat en die zijn gebruikt in Turkije
idd die moeten platgebombardeerd, zeker als ze er echt zicht op hebben dat veel van die gasten aanslagen plegen op turkije, of dat het gewoon een groep rondtrekkende koerden zijn.

wel of geen genocide ooit, turkse militairen staan, net als amerikaanse, niet hoog op mijn schaal van betrouwbaarheid jegens informatie. en turkije doet, net als amerika, aan martelen.
pi_50174179
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:34 schreef valek het volgende:
De Nederlanders helpen een land opbouwen. Die vallen dit land niet aan.
Mag ik jouw huis verbouwen?
pi_50174185
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:35 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

What's in a name? Die Koerden hebben het daar voor het zeggen en daar gaat het toch om?
Of stiekem niet?
[..]

Is nog helemaal geen uitgemaakte zaak.
[..]

Dat hebben ze dus wel, ze vinden het alleen niet genoeg.
De Turken zijn het er niet mee eens. Ze gunnen de Koerden geen eigen grondgebied.
pi_50174202
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:37 schreef valek het volgende:

[..]

De Turken zijn het er niet mee eens. Ze gunnen de Koerden geen eigen grondgebied.
Is 1e-rangs burger zijn in Turkije niet genoeg?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:38:06 #130
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50174217
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet in, onschuldige mensen zullen zeker dood ondervinden, laffe PKK zou eens niet meer onder het volk moeten schuilen en als ze echt bereid zijn te vechten voor een land wat ik al afkeur gewoon volgens verdrag van Geneve te doen en niet als mietjes te schuilen in bergen en civiele locaties, hoe dan ook, het gaat Turkije weer eens mensen, geld, rust en pijn kosten.
Vervang PKK eens door palestijnen
Vervang PKK eens door Iraaks verzet

Het is altijd de schuld van terorristen die zich onder burgers bevinden. Je moet je gewoon niet verschuilen onder burgers. PKK niet, palestijnen niet en iraaks verzet niet. Helaas zo werk het niet. Maar goed wat moet je als leger dan je maar laten beschieten en geen actie ondernemen. Ik ben overigens tegen de inval in Irak tenzij ze zich heel snel weer terug trekken nadat ze gedaan hebben wat ze moesten doen.
mai pen rai
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:38:33 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50174233
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:33 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nee maar jij wilt toch zo graag dat de Koerden een stuk land krijgen..nou..dan geven we die Noord-Nederland..Iedereen blij
Hebben ze ook nog eens een gigantisch voorraad gas!
waarom zie je de turkse problemen zo kinderachtig? zij wonen daar, zij zien dat als hun land. en wat is er mis met koerden die geen aanslagen plegen? zijn volgens mij gewoon mensen toch?
pi_50174245
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:37 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Is 1e-rangs burger zijn in Turkije niet genoeg?
Volgens de Koerden niet. En ik kan de Koerden wel enigzins begrijpen. Alleen het terrorisme om het voor elkaar te krijgen keur ik niet goed.
pi_50174256
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:38 schreef niet_links het volgende:

[..]

Vervang PKK eens door palestijnen
Vervang PKK eens door Iraaks verzet

Het is altijd de schuld van terorristen die zich onder burgers bevinden. Je moet je gewoon niet verschuilen onder burgers. PKK niet, palestijnen niet en iraaks verzet niet. Helaas zo werk het niet. Maar goed wat moet je als leger dan je maar laten beschieten en geen actie ondernemen. Ik ben overigens tegen de inval in Irak tenzij ze zich heel snel weer terug trekken nadat ze gedaan hebben wat ze moesten doen.
Voor alle duidelijkheid het is een inval om wat operaties te verrichten, geen invasie om een heel regime te vervangen zoals gedaan door het Westen.
pi_50174300
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid het is een inval om wat operaties te verrichten, geen invasie om een heel regime te vervangen zoals gedaan door het Westen.
Dus als Nederland Belgie invalt om wat operaties te verrichten is het ook normaal en goed te keuren?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:41:41 #135
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50174355
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Principe is hetzelfde, strijders die zich tussen burgers verschuilen. Of wil je dat ontkennen.
mai pen rai
pi_50174358
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:40 schreef valek het volgende:

[..]

Dus als Nederland Belgie invalt om wat operaties te verrichten is het ook normaal en goed te keuren?
Als jij jouw vrienden, familie, omgeving heb moeten verliezen aan oorlog en aanslagen wat houdt jou nog tegen om een inval te steunen? Je dode omgeving, lekker effectief.
pi_50174360
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:38 schreef valek het volgende:

[..]

Volgens de Koerden niet. En ik kan de Koerden wel enigzins begrijpen. Alleen het terrorisme om het voor elkaar te krijgen keur ik niet goed.
Als een Koerd premier kan worden in Turkije (zie Turgut Özal), of als een Koerd Minister van Binnenlandse Zaken kan worden in Turkije (zie Abdülkadir Aksu) zie ik het probleem niet.
pi_50174401
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:41 schreef niet_links het volgende:

[..]

Principe is hetzelfde, strijders die zich tussen burgers verschuilen. Of wil je dat ontkennen.
Verzet tegen een bezettende macht en aanslagen plegen voor grond wat nooit van jou is geweest, ja, wil ik ontkennen.
pi_50174410
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij jouw vrienden, familie, omgeving heb moeten verliezen aan oorlog en aanslagen wat houdt jou nog tegen om een inval te steunen? Je dode omgeving, lekker effectief.
Maar de Koerden hebben hetzelfde probleem.
pi_50174438
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:42 schreef valek het volgende:

[..]

Maar de Koerden hebben hetzelfde probleem.
Het is een aanval tegen de PKK niet Koerden.
pi_50174441
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:37 schreef valek het volgende:
Dat heeft toch geen reet met gunnen te maken? Die Koerden hebben bij de 'verdeling' van Irak het bestuur over een stuk van het noorden gekregen. Feitelijk runnen ze dus hun eigen gebied.
Denk jij dat dat ooit gaat veranderen, dat bijvoorbeeld de soenies het noorden gaan besturen? Ik niet. Ergo: Noord Irak = Koerdistan, het heet alleen (nog) niet zo.

Dat die Turken daar niet blij mee zijn snap ik best, maar zo lang die Koerden aan hun kant blijven en zich onthouden van terrorisme gebeurt er niks.
pi_50174501
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:43 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Dat heeft toch geen reet met gunnen te maken? Die Koerden hebben bij de 'verdeling' van Irak het bestuur over een stuk van het noorden gekregen. Feitelijk runnen ze dus hun eigen gebied.
Denk jij dat dat ooit gaat veranderen, dat bijvoorbeeld de soenies het noorden gaan besturen? Ik niet. Ergo: Noord Irak = Koerdistan, het heet alleen (nog) niet zo.

Dat die Turken daar niet blij mee zijn snap ik best, maar zo lang die Koerden aan hun kant blijven en zich onthouden van terrorisme gebeurt er niks.
Als het echt zo is dat de Koerden een eigen land hebben is het goed. Alleen het zou fijn zijn als de Turken dit kunnen accepteren en respecteren. Want de Turken hebben dit land zo omver geworpen met dat leger van hun.
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:44:38 #143
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50174505
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verzet tegen een bezettende macht en aanslagen plegen voor grond wat nooit van jou is geweest, ja, wil ik ontkennen.
Zeer typisch van je maar was te verwachten eigenlijk die hypocriete houding. In beide gevallen worden burgers het slachtoffer doordat strijders zich verschuilen tussen de burgers. Maar je keurt het alleen maar af als het in je straatje past. Ik had beter moeten weten en niet moeten denken dat je redelijk objectief was. Er gebeurd precies hetzelfde alleen de reden is anders.
mai pen rai
pi_50174516
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:41 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als een Koerd premier kan worden in Turkije (zie Turgut Özal), of als een Koerd Minister van Binnenlandse Zaken kan worden in Turkije (zie Abdülkadir Aksu) zie ik het probleem niet.
Rijkste mannen Ibrahim Tatlises, Mahsun Roderoos ( ) zijn koerden en een van meest gerespecteerden.
pi_50174623
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Rijkste mannen Ibrahim Tatlises, Mahsun Roderoos ( ) zijn koerden en een van meest gerespecteerden.
Precies.
pi_50174634
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:44 schreef niet_links het volgende:

[..]

Zeer typisch van je maar was te verwachten eigenlijk die hypocriete houding.
Op persoon reageren en vooroordelen bevestigd zien worden in je eigen hoofd in een zin. Doe je goed man.
quote:
In beide gevallen worden burgers het slachtoffer doordat strijders zich verschuilen tussen de burgers. Maar je keurt het alleen maar af als het in je straatje past. Ik had beter moeten weten en niet moeten denken dat je redelijk objectief was. Er gebeurd precies hetzelfde alleen de reden is anders.
Wie op de wereld is nu wel objectief als het zijn EIGEN mening betreft? Wie het ook moge zijn, een Jood, Christen, Moslim, Milka Neger of een vanillie bleekscheet kan me geen fuck schelen alle onschuldigen zijn jammer. betreurenswaardig.
pi_50174686
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. 2 rijke Koerden in Turkije zegt dat de Koerden het goed hebben in Turkije?
pi_50174692
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:46 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Precies.
Is jouw sig niet van Rasoel-Allah?
pi_50174716
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:48 schreef valek het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. 2 rijke Koerden in Turkije zegt dat de Koerden het goed hebben in Turkije?
Heb je mijn post gelezen?
quote:
pi_50174717
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:48 schreef valek het volgende:

[..]

Heb je enig idee waar die gasten vandaan komen, hoe ze tot zo een positie zijn geklommen. Wil je een lijstje van 100 koerdische celebrity?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')