abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50166226
quote:
Poetin: Ik ben de enige echte democraat

De Russische president Vladimir Poetin heeft flink uitgehaald naar zijn Westerse collega's. In een vandaag verschenen interview, dat door de acht landen van de G8 werd gepubliceerd zegt Poetin: "Of ik een democraat ben? Absoluut! Ik ben de enige echte democraat ter wereld. Het is niet makkelijk om de enige zuivere democraat te zijn. Kijk maar eens naar wat er in Noord-Amerika gebeurt: martelingen, daklozen, Guantanamo, mensen die worden aangehouden zonder dat er een onderzoek of zelfs een proces aan vooraf is gegaan,... dat is verschrikkelijk", aldus de Russische president.

Ook de Europese bewindslieden moeten het ontgelden. Poetin: "Hetzelfde geldt voor Europa: geweld tegen betogers, het gebruik van rubberkogels en traangas in de hoofdsteden, onschuldige demonstranten die het leven laten tijdens optochten enzovoort". Daarmee zinspeelde Poetin op de reactie van de Duitse politie op een betoging van anti-globalisten tegen de G8-top in Duitsland en de dood van een Rus tijdens een betoging in Tallinn (Estland) tegen de verplaatsing van een Sovjet-monument. Enige uitzondering is de voormalige Duitse bondskanselier Gerard Schröder, die een "democraat in hart en nieren" zou zijn.

Oranjerevolutie
Ook de oude Sovjet-staten hebben nog een flinke weg te gaan op de civilisatieladder, meent Poetin. "Maar dan heb ik het nog niet over de oud-Sovjetstaten. Eventjes was er hoop in Oekraïne, maar dat sloeg snel weer om in schandalen en tirannie".

De Russische president zei tot slot dat er geen personen van zijn kaliber zijn overgebleven, waardoor hij met niemand kan babbelen. "Sinds de dood van Mahatma Gandhi, heb ik niemand meer om mee te praten". Opmerkelijk genoeg stierf Gandhi vier jaar voordat Poetin ook maar geboren was.
Bron: Poetin: Ik ben de enige echte democraat

.
pi_50166693
Ik vind dat maar een raar mannetje!
pi_50167056
Joepie wapen-wet-loop nummero 2 zit er aan te komen. Der mag welleens afgerekend worden met die Russen.
pi_50167229
Er zitten daar vet veel mineralen in de grond. Schrap die missie in Uruzgan en val Rusland binnen met 700 Nederlandse militairen!
pi_50168108
Poetin begint zo onderhand volkomen geschift te raken en plaatst zich met dit soort stupide opmerkingen in één categorie met figuren als Chavez, die het ook altijd alleen over anderen heeft, in plaats van over zijn eigen land. Zelfs de redelijk labiel geworden Boris Jeltsin kraamde minder onzin uit.

Het meest bizarre is nog wel dat Poetin andere landen beschuldigt van zaken die juist onder zijn bewind in zijn eigen land VOLOP gebeuren. Ik citeer "mensen die worden aangehouden zonder dat er een onderzoek of proces aan vooraf is gegaan". Alweer 'vergeten' zeker, hoe oppositieleiders als Gary Kasparov zonder reden zijn vastgezet? Alweer 'vergeten' hoe Litvinenko werd vergiftigd, hoe een poging is gedaan om president Viktor Joesjtsjenko te vergiftigen, hoe journalisten zijn omgelegd, hoe mensenrechten niet worden nageleefd in Rusland (onder meer homo's en zwarten), hoe verkiezingen in Rusland-trouwe staten nog steeds een farce zijn en hoe dictatuur nog atlijd realiteit is in tal van Russische bondgenoten?

Walgelijk gewoon. En de wereld kijkt passief toe en laat deze gevaarlijke idioot gewoon z'n gang gaan.
pi_50168900
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
Poetin begint zo onderhand volkomen geschift te raken en plaatst zich met dit soort stupide opmerkingen in één categorie met figuren als Chavez, die het ook altijd alleen over anderen heeft, in plaats van over zijn eigen land. Zelfs de redelijk labiel geworden Boris Jeltsin kraamde minder onzin uit.

Het meest bizarre is nog wel dat Poetin andere landen beschuldigt van zaken die juist onder zijn bewind in zijn eigen land VOLOP gebeuren. Ik citeer "mensen die worden aangehouden zonder dat er een onderzoek of proces aan vooraf is gegaan". Alweer 'vergeten' zeker, hoe oppositieleiders als Gary Kasparov zonder reden zijn vastgezet? Alweer 'vergeten' hoe Litvinenko werd vergiftigd, hoe een poging is gedaan om president Viktor Joesjtsjenko te vergiftigen, hoe journalisten zijn omgelegd, hoe mensenrechten niet worden nageleefd in Rusland (onder meer homo's en zwarten), hoe verkiezingen in Rusland-trouwe staten nog steeds een farce zijn en hoe dictatuur nog atlijd realiteit is in tal van Russische bondgenoten?

Walgelijk gewoon. En de wereld kijkt passief toe en laat deze gevaarlijke idioot gewoon z'n gang gaan.
gas en olie (prijzen) zijn de codewoorden daar
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50170505
Poetin is een oud KGB-er, een "gekozen" dictator en een geniepig mannetje.

En waar is de vrije pers van Rusland gebleven?
pi_50170832
quote:
"Sinds de dood van Mahatma Gandhi, heb ik niemand meer om mee te praten".
Dit duidt voor mij al op het feit dat hij zijn eigen uitspraken niet echt serieus neemt, dus laten wij dat ook maar niet doen.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_50171274
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:49 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Dit duidt voor mij al op het feit dat hij zijn eigen uitspraken niet echt serieus neemt, dus laten wij dat ook maar niet doen.
Een Russische kennis van mij zegt dat dit gewoon Poetins idee van humor is
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:06:18 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50173008
Net zag ik Gorbachev op CNN, had nogal een hoge pet van Poetin op
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50173041
Poetin is geen democraat,hij is een fascist!
  † In Memoriam † woensdag 6 juni 2007 @ 19:08:31 #12
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50173076
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:06 schreef Commensaal het volgende:
Als hij het serieus sarcastisch bedoeld is het opzich wel humor.
Carpe Libertatem
pi_50176458
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:06 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben ik Russisch .

Ik vind het ook humor.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:07:33 #14
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_50178337
Het is maar de vraag om de mensen wiens vrijheden hij inperkt er ook zo hard om kunnen lachen.

Of het nu wel of niet serieus bedoeld is, duizenden mensen zullen het serieus nemen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:13:07 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50178564
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:36 schreef more het volgende:
Poetin is een oud KGB-er, een "gekozen" dictator en een geniepig mannetje.

En waar is de vrije pers van Rusland gebleven?
Al tweemaal vermoord.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_50225937
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
Net zag ik Gorbachev op CNN, had nogal een hoge pet van Poetin op
Gorbachov heeft geen zin in een langdurig vakantie in Siberië.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 juni 2007 @ 08:39:46 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50226967
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:36 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

http://www.planet.nl/plan(...)tid=849443/sc=337126

En nu zijn ze weer vriendjes.
Hmmm, de ene is een zwakzinnige met doorgeladen pistool en goldcard, de andere een megalomane dictator wanabee... Prettige gedachte...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_50228340
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:36 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

http://www.planet.nl/plan(...)tid=849443/sc=337126

En nu zijn ze weer vriendjes.
Daarom snap ik het niet - Putin komt met harde taal en ik zie 'm alleen maar lachen op die g8 meeting, alsof hij de beste vrienden is met Bush en Angela Merkel.

Stomme politieke spelletjes. Liegers & bedriegers- en daar loopt dan de hele (bijna) wereld achteraan
pi_50228789
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:34 schreef pberends het volgende:
"Het is niet makkelijk om de enige zuivere democraat te zijn. Kijk maar eens naar wat er in Noord-Amerika gebeurt: martelingen, daklozen, Guantanamo, mensen die worden aangehouden zonder dat er een onderzoek of zelfs een proces aan vooraf is gegaan,... dat is verschrikkelijk", aldus de Russische president.
Tsja, ongelijk heeft hij niet.

Het doet zijn geloofwaardig alleen niet erg goed dat het Russische leger precies hetzelfde doet.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:10:14 #21
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_50233254
Ik heb af en toe serieus het idee dat Poetin niet meer helemaal goed is in zijn bovenkamer. Samen met zijn overduidelijk megalomane neigingen vind ik dat best eng
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_50233776
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 09:35 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Daarom snap ik het niet - Putin komt met harde taal en ik zie 'm alleen maar lachen op die g8 meeting, alsof hij de beste vrienden is met Bush en Angela Merkel.

Stomme politieke spelletjes. Liegers & bedriegers- en daar loopt dan de hele (bijna) wereld achteraan
Ik snap zijn harde taal ook niet, als Bush op bezoek is wandelen ze vriendelijk samen het park in . Die Poetin heeft een rare pro- en anti-westerse houding.
pi_50235911
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:10 schreef kingmob het volgende:
Ik heb af en toe serieus het idee dat Poetin niet meer helemaal goed is in zijn bovenkamer. Samen met zijn overduidelijk megalomane neigingen vind ik dat best eng
Ach, het is dat Jeltsin op een gegeven moment zo goed als constant dronken was... zo raar is Poetin niet. Rusland is een bizar groot land, dat qua bevolking alleen maar krimpt, daarnaast is de economie zo goed als afhankelijk geworden van de export van olie en andere grondstoffen en hebben ze op grote stukken van hun zuid-grens een gespannen situatie.
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:25 schreef pberends het volgende:
Die Poetin heeft een rare pro- en anti-westerse houding.
Poetin heeft geen pro- of anti-Westerse houding (wat is bovendien Westers? Polen? Belgie? De Verenigde Staten? De standpunten van alleen al die drie landen is nogal verschillend over tal van zaken) maar een pro-Russische houding.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 12:35:30 #24
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_50265480
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:39 schreef freud het volgende:

[..]

Hmmm, de ene is een zwakzinnige met doorgeladen pistool en goldcard, de andere een megalomane dictator wanabee... Prettige gedachte...
My thought too...

Echter, ik acht het regulerende mechanisme van de democratie en rechtstaat in de VS (nog) wel hoger dan bij Rusland. Bij de tweede is Rusland echt een dictatuur in wording, met poetin als "the emperor himself".
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_50266994
Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')