Ik vind het wel een goed idee, maar ik vraag me af of het wel gaat werken.quote:Daklozen krijgen brievenbus in park
Uitgegeven: 6 juni 2007 14:30
AMSTERDAM - Daklozen in Amsterdam hebben woensdag een brievenbus gekregen in het park waar zij overnachten. Het is de bedoeling dat het contact met de sociale dienst hierdoor soepeler verloopt en de zwervers gemakkelijker een uitkering kunnen aanvragen.
Tien brievenbussen zijn geplaatst door de de belangenvereniging voor drugsgebruikers MDHG. Tot op heden kregen veel daklozen geen uitkering doordat controleurs hen geregeld misliepen.
De daklozen hadden opgegeven dat ze op een bepaalde plaats overnachtten. Wanneer controleurs ze niet aantroffen, werd een uitkering geweigerd.
Struik
Volgens een woordvoerder van de MDHG is lastig te omschrijven bij welke struik een dakloze precies ligt. Bovendien zijn zwervers niet dag en nacht bij dezelfde struik te vinden.
Daarom heeft de vereniging tien brievenbussen geplaatst in verschillende Amsterdamse parken. Wanneer een zwerver niet aanwezig is, kan een controleur een briefje achterlaten in de bus.
Ook moet die een herkenningspunt worden, waardoor het voor de zwerver gemakkelijker is zijn slaapplaats te omschrijven. Het is volgens de MDHG de eerste keer dat daklozen in Nederland een brievenbus krijgen.(Nu.nl)
Dat is inderdaad wel het risico.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Keiichi het volgende:
Brievenbussen gewoon bij de sociale dienst lijkt me praktischer. En ze worden wellicht ook niet gemolt door jeugd die zich verveelt.
Denk het niet. De bus is voor algemeen gebruik.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:23 schreef OA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel het risico.
Maar dan krijgen alle zwervers, die park A tot hun thuis rekenen daar post...Dan zullen er alsnog veel brieven, etc. niet bij de juiste persoon terecht komen...
En zit er dan een slot op?
Is toch niet nodig...quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:23 schreef STGU het volgende:
OMG dit klinkt echt te droog. Hoe moeten ze hun post ophalen, ze hebben toch zker geen adres.postcode.![]()
![]()
Was het leven maar zo simpel.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zet er meteen een huis tegenaan, zijn ze ook niet dakloos meer.
Alsof elke dakloze een mobiel heeft...quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:13 schreef JohnDope het volgende:
sms lijkt me een beter alternatief. Kan de post ook niet vernietigd worden.
Dat is idd wel een risico.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Keiichi het volgende:
Brievenbussen gewoon bij de sociale dienst lijkt me praktischer. En ze worden wellicht ook niet gemolt door jeugd die zich verveelt.
Ik dacht dat je voor een uitkering een vaste woon of verblijfplaats nodig had.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goed idee, maar ik vraag me af of het wel gaat werken.![]()
Klopt, en dat is een probleem.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik dacht dat je voor een uitkering een vaste woon of verblijfplaats nodig had.
Was het leven maar zo simpel.quote:Er zijn opvanghuizen waar ze een postadres kunnen krijgen onder voorwaarden dat ze van de drugs/alcohol afblijven......
Tuurlijk hebben ze een mobieltje.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:30 schreef OA het volgende:
[..]
Alsof elke dakloze een mobiel heeft...![]()
En al heeft ie er wel eentje, is het nog maar de vraag of dat ding wel echt van hem is...
Ze moeten hun dealer bellenquote:
Stom... ja.. das waar ook!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |