Pfffff....ik moest het al die maanden alleen doen, geen beginnen aanquote:
Waarom denk je dat dat forum The Nineties zo populair was.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:52 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Schuif een stel 20+ers een paar herinneringen voor en ze gaan los.
ff zonder gekheid... waarom heeft niemand mij hierover bijgepraat!??quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:55 schreef Bupatih het volgende:
* Bupatih vindt dat jij inderdaad 100 jaar achter loopt.
Grappen maak ik niet op commando. Ze moeten me invallen, ik ben een vrouw he!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:56 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Maak eens een koddig grapje over 'in bed liggen' en 'standup'. Kom op, je kan het!
En gebruik maken van je cache! Offline pagina's opzoeken en dan hopen dat je nog wat dingen kon bekijken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:55 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Wachten tot het 8 uur was, en dan snel op connect klikken.![]()
quote:
Dat zeg ik: de Messias de passie is terug.quote:
Sinds wanneer is hard iets slechts?quote:
Uhuh, standup is ook heel veel meer dan een beetje achter een microfoon gaan staan en grappig gaan staan doen. Alle goede standup comedians hebben hun show woord voor woord, grap voor grap volledig uitgedacht en vooraf getest, herschreven, opnieuw getest, etc. etc. etc. daar zit echt zoooveel werk in, voordat een show een beetje goed is. Natuurlijk kan je er ook gewoon voor gaan zitten, daar ben je per slot artiest voorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:01 schreef Bupatih het volgende:
[..]
En zo zou het moeten zijn.
Veel mensen denken dat goede grappen van tijd en plaats onafhankelijk zijn, maar het is juist het tegenovergestelde.De goede grap past juist perféct op één bepaald tijdstip en voor één bepaald publiek.
En is dus niet overal toepasbaar.
Ja, hier ben ikquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:03 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat zeg ik: de Messias de passie is terug.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:03 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat zeg ik: de Messias de passie is terug.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef Zhenar het volgende:
Bupatih De passie is terug. Deze kan dicht.![]()
Ik vind het ook wel iets te snel gaan nuquote:
... en dat geeft meteen weer aan waarom Jim C. zo ontzettend níet grappig is!! of het zegt iets over dat "één bepaald publiek" maar da's dan ook niet echt iets om trots op te zijn....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:01 schreef Bupatih het volgende:En zo zou het moeten zijn.
Veel mensen denken dat goede grappen van tijd en plaats onafhankelijk zijn, maar het is juist het tegenovergestelde.De goede grap past juist perféct op één bepaald tijdstip en voor één bepaald publiek.
En is dus niet overal toepasbaar.
Je moet er gewoon weer aan wennenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:05 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel iets te snel gaan nu
het is ook nooit goed he?
True, true. Maar dat vind ik ook meteen het jammere bij sommige gasten. Die zetten (als standupper) een leuke show neer, maar als ze onvoorbereid bezig zijn, zijn ze opeens een stuk minder grappig.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Uhuh, standup is ook heel veel meer dan een beetje achter een microfoon gaan staan en grappig gaan staan doen. Alle goede standup comedians hebben hun show woord voor woord, grap voor grap volledig uitgedacht en vooraf getest, herschreven, opnieuw getest, etc. etc. etc. daar zit echt zoooveel werk in, voordat een show een beetje goed is. Natuurlijk kan je er ook gewoon voor gaan zitten, daar ben je per slot artiest voormaar zomaar een goede show (of een écht goede grap) uit je mouw schudden, is echt heel erg zeldzaam.
Overigens ben ik meer van het cabaret en korte scetches dan van de standup, dat is niet heel erg mijn ding.
Je leest effe een ander topic en je bent sl een discussie en 2 pagina's verder hier.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:07 schreef rena het volgende:
[..]
Je moet er gewoon weer aan wennen![]()
Binnenkort post je weer mee als een gek
![]()
De Lama's zijn enorm niet grappigquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:07 schreef Bupatih het volgende:
[..]
True, true. Maar dat vind ik ook meteen het jammere bij sommige gasten. Die zetten (als standupper) een leuke show neer, maar als ze onvoorbereid bezig zijn, zijn ze opeens een stuk minder grappig.
Daarom heb ik ook wel 'respect' voor de Lama's.
Die snap ik even niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:06 schreef babette21 het volgende:
[..]
... en dat geeft meteen weer aan waarom Jim C. zo ontzettend níet grappig is!! of het zegt iets over dat "één bepaald publiek" maar da's dan ook niet echt iets om trots op te zijn....
Je mag ook geen andere topics volgenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:07 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Je leest effe een ander topic en je bent sl een discussie en 2 pagina's verder hier.
Als je ooit theatersport hebt gezien (en dan een écht goed team) dan vind je de lama's daarna saaiquote:
Nou, ik vraag me af of ik meer om jullie groepje zal lachen dan om de Lama's.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
De Lama's zijn enorm niet grappig.
Ik doe zelf ook aan theatersport (zie ook mijn website!) en dat is veel leuker dan de lama's, omdat je daar in teamverband speelt. En in principe kan je met elk beetje input een leuke scene neerzetten, enkel al door het flink te overdrijven en/of uit z'n verband te trekken.
Ohquote:
Omg, dan hoor ik bij jouw kantquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:08 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Maar inderdaad, misschien zijn zijn grappen wel voor "één bepaald publiek". Een publiek waar jij geen deel van uit maakt / wil maken.
Oh ik wil mijn theatersportgroep ook absoluut niet vergelijken met de lama's. Maar ik vind (okee, het hele geheel is gewoon mijn mening, true) dat als je elkaar leuk naar voren laat komen, in plaats van dat je per sé alle grappen zelf wilt inkoppen, dat je dan leuker spel hebt met elkaar. En dan hoeft het niet eens altijd grappig te zijn, maar kan het ook heel emotioneel of gevoelig of gewoon heel mooi zijn, wat er ontstaat. Het is eigenlijk iets heel anders dan de lama's.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:11 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me af of ik meer om jullie groepje zal lachen dan om de Lama's.
En dat theatersport leuker is dan 'de Lama's, omdat bij theatersport in teamverband wordt gespeeld, wil nog niet meteen zeggen dat het gráppiger is, hè. Laat staan dat ik het grappiger vínd.
Ja, ik probeer ook nog een SC te volgen, maar het gaat moeizaamquote:
Ja, dat bedoel ik dus. Die theatersportgroepen kunnen best heel leuk, gezellig, knus, emotioneel en gevoelig zijn, het maakt ze m.i. niet grappiger. Integendeel, ik heb juist een 'hekel' aan gezellige, knusse, emotionele, gevoelige grappenmakers op het toneel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh ik wil mijn theatersportgroep ook absoluut niet vergelijken met de lama's. Maar ik vind (okee, het hele geheel is gewoon mijn mening, true) dat als je elkaar leuk naar voren laat komen, in plaats van dat je per sé alle grappen zelf wilt inkoppen, dat je dan leuker spel hebt met elkaar. En dan hoeft het niet eens altijd grappig te zijn, maar kan het ook heel emotioneel of gevoelig of gewoon heel mooi zijn, wat er ontstaat. Het is eigenlijk iets heel anders dan de lama's..
De lama's zijn echte standuppers, itt goede theatersporters.
Ondertussen nog msn-en is helemaal killingquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:13 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, ik probeer ook nog een SC te volgen, maar het gaat moeizaam![]()
ik ben fan van Boom Chicagoquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je ooit theatersport hebt gezien (en dan een écht goed team) dan vind je de lama's daarna saai.
Dat mag. En ik verbeterde mezelf ook, het is mijn mening dat de lama's saai zijn, vergeleken bij een goede theatersportgroepquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Die theatersportgroepen kunnen best heel leuk, gezellig, knus, emotioneel en gevoelig zijn, het maakt ze m.i. niet grappiger. Integendeel, ik heb juist een 'hekel' aan gezellige, knusse, emotionele, gevoelige grappenmakers op het toneel.!
Dus daarom kijk ik liever naar de Lama's dan naar een theatersportgroep.
Zal ik je ook even PM'en?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ondertussen nog msn-en is helemaal killing [afbeelding]
ik wilde je even triggeren, want ik weet dat jij 'm hilarisch vind en ik vind 'm zooooo suf. wat ik eigenlijk wil zeggen: over smaak valt niet te twisten en over humor al helemaal niet. Voorbeeld: jullie zeggen "de lama's zijn niet grappig" maar ik lig meestal wel in 'n scheur... stellen dat iets of iemand (niet) grappig is, is vaak het begin van 'n zinloze discussie; er zijn tig soorten humor en godzijdank vinden we allemaal wat anders leuk....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:08 schreef Bupatih het volgende:
Die snap ik even niet.Althans, dat eerste gedeelte.
Jim weet juist heel goed wanneer hij wat voor grappen moet maken.
En hij kan ook nog eens héél goed onvoorbereid grappig zijn.
Maar inderdaad, misschien zijn zijn grappen wel voor "één bepaald publiek". Een publiek waar jij geen deel van uit maakt / wil maken.
MSN is overratedquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat mag je vinden hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:16 schreef babette21 het volgende:
@ C: ik ben bekend met theatersport... wel leuk, maar in alle eerlijkheid vind ik de mensen die aan theatersport doen (vaak) niet zo leuk
Oké, maar sta je er dan nog steeds achter dat in jouw ogen de Lama's 'zo niet grappig zijn' in tegenstelling tot / in vergelijking met jouw theatersportgroep?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat mag. En ik verbeterde mezelf ook, het is mijn mening dat de lama's saai zijn, vergeleken bij een goede theatersportgroep. Ieder zijn ding he?!
.
Ik kan me nog herinneren dat er geen MSN was!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Pm's heb ik óók al gehad vandaagquote:
Ik merk hetquote:
Nee, dat heb ik dan weer niet gedaan... Alleen chatten en mailen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:18 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat er geen MSN was!
ICQ.
Ik snap het. En ik ben het er ook mee eens. Maar het blijft leuk om over te praten (of om je held te verdedigenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:16 schreef babette21 het volgende:
[..]
ik wilde je even triggeren, want ik weet dat jij 'm hilarisch vind en ik vind 'm zooooo suf. wat ik eigenlijk wil zeggen: over smaak valt niet te twisten en over humor al helemaal niet. Voorbeeld: jullie zeggen "de lama's zijn niet grappig" maar ik lig meestal wel in 'n scheur... stellen dat iets of iemand (niet) grappig is, is vaak het begin van 'n zinloze discussie; er zijn tig soorten humor en godzijdank vinden we allemaal wat anders leuk....
@ C: ik ben bekend met theatersport... wel leuk, maar in alle eerlijkheid vind ik de mensen die aan theatersport doen (vaak) niet zo leuk
Je stelt me teleur.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik dan weer niet gedaan... Alleen chatten en mailen.
mja ik ken (jou niet meegerekend) 3 mensen die aan theatersport doen en 't zijn alle drie aandachtsgeile dramaqueensquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:17 schreef Burdie het volgende:
Dat mag je vinden hoor. En ja, smaak is subjectief.
Je hebt helemaal gelijk, jaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:18 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Oké, maar sta je er dan nog steeds achter dat in jouw ogen de Lama's 'zo niet grappig zijn' in tegenstelling tot / in vergelijking met jouw theatersportgroep?
Want dáár het ging me juist om. Ik begrijp best dat je het spel van een theatersport leuker vindt, maar maakt dat het geheel ook grappiger?
Leuk en saai zegt weinig tot niks over de grappigheid van iets.
Ik vraag me af of Zhenar aan theatersport doet...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:21 schreef babette21 het volgende:
[..]
mja ik ken (jou niet meegerekend) 3 mensen die aan theatersport doen en 't zijn alle drie aandachtsgeile dramaqueens
En terugkomend op waar ik mee begon: dáárom heb ik 'respect' voor de Lama's. Ze zijn -in mijn ogen- grappig en weten de ene na de andere grap te maken en dat alles terwijl ze geheel onvoorbereid te werk gaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, ja.
En ik zou het niet weten eigenlijk.
de lama's gaat voorbij aan één hele basale spelregel van de theatersport: "laat de ander schitteren". Ze maken grappen ten koste van anderen, willen graag zélf inkoppen, etc.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:21 schreef babette21 het volgende:
[..]
mja ik ken (jou niet meegerekend) 3 mensen die aan theatersport doen en 't zijn alle drie aandachtsgeile dramaqueens
ik vind de Lama's trouwens juist géén stand-up comedy en wel degelijk theatersport
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:24 schreef Bupatih het volgende:
[..]
En terugkomend op waar ik mee begon: dáárom heb ik 'respect' voor de Lama's. Ze zijn -in mijn ogen- grappig en weten de ene na de andere grap te maken en dat alles terwijl ze geheel onvoorbereid te werk gaan.
En dat vind ik dan weer vele malen noemenswaardiger dan een cabaretier die een jaar lang schrijft aan zijn show.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |