Deze dag ademt gewoon ongeluk. Mijn rijles (om 9.00 vanochtend, ik had me bijna verslapen) ging erg slecht, kom ik thuis heb ik geen sleutel. En normaal is dat niet zo erg, allebei de buren hebben een sleutel. Maar aan de ene kant zijn ze 4 weken op vakantie, en aan de andere kant zijn ze niet thuis.
Normaal is dat nog niet zo erg. Mijn tante en opa en oma hebben ook nog een sleutel, beiden iets verder lopen, vanuit mijn huis ongeveer een kilometer, naar de ene, en naar de andere is ook een kilometer (een soort driehoek met zijden van een kilometer, je snapt me wel).
Maar mijn tante is werken, en mijn opa en oma op vakantie. Dat zou geen probleem hoeven zijn, want ze zouden eigenlijk dinsdag terugkomen, maar door autopech is dat dus pas donderdag.
En als ik dit allemaal bij elkaar pak zou het op zich nog niet het ergste zijn, want als al die mensen niet thuis zijn, kan ik nog naar de basisschool van mijn moeder lopen, wederom een kilometertje lopen, en daar even de sleutel aan mijn moeder vragn. Maa laat het nou net zo uitvallen dat zij op een sportieve teamdag in een andere stad is.
Het enige geluk van vandaag is dat de buurvrouw net thuis kwam van boodschappen, en ik zo toch nog de sleutel kreeg. Maar de verloop van zaken voorspelt voor vandaag weinig goeds.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.