?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:38 schreef Havoc het volgende:
Naast de IRQtjes en de doos ikoontjes.
en die moet ik net niet hebben omdat die 'vleugels' te ver omhoog steken voor mijn toepassing. Daarom wil ik iets platsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:39 schreef Stak het volgende:
gewoon bij de bouwmarkt toch? die bovenste in ieder geval wel
is die onderste van plastic?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:40 schreef DIR het volgende:
[..]
en die moet ik net niet hebben omdat die 'vleugels' te ver omhoog steken voor mijn toepassing. Daarom wil ik iets plats
Geweldig, zo'n techneut in de zaal...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:41 schreef BBoy_Symm het volgende:
kun je hem niet in het vuur leggen en dan platslaan?
je heb toch van die bougiesleutelsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:43 schreef DIR het volgende:
Steeksleutel is bijzonder onhandig, dan moet je die steeds bij je hebben en aluminium is veel te zacht en niet sterk genoeg.
Ik kan er wel bij maar het is allemaal wat ingewikkeld. Hoe dat zit boeit eigenlijk niet. Maarm mijn vraag is simpel waar vind je rvs platte vleugelmoeren M8?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:49 schreef mcDavid het volgende:
Wat moet je in hemelsnaam met een vleugelmoer als je er toch niet bij kunt?
Maargoed, je kunt 'm vast en zeker bestellen bij de lokale ijzerwaren-winkel.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:58 schreef DIR het volgende:
[..]
Ik kan er wel bij maar het is allemaal wat ingewikkeld. Hoe dat zit boeit eigenlijk niet. Maarm mijn vraag is simpel waar vind je rvs platte vleugelmoeren M8?
dat dus.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:49 schreef mcDavid het volgende:
Maargoed, je kunt 'm vast en zeker bestellen bij de lokale ijzerwaren-winkel.
kan ook nog.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:01 schreef LPC-JP het volgende:
Neem een strip rvs van de gewenste afmeting, boor er een gat in en tap daar M8 schroefdraad in.
Hij zoekt er juist eentje van RVSquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
kan ook nog.
Maar dan zou ik aluminium nemen aangezien het toch een aluminium schroefdraad is
in principe niet nee, maar ik ken mensen die er een pak van duizend euro mee verkloot hebbenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:13 schreef baskabel4 het volgende:
ik snap het probleem niet echt??
het is toch een sleuf....die vleugelmoer komt daar toch niet voorbij?
vét, die willik hebbenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:14 schreef densmee het volgende:
http://www.leijenaar.nl/b(...)vleugelmoer6651.html
u vraagt wij draaien
Ik zie alleen in die tekening niet hoe hoog ze zijn. Als dat te hoog is heb je nog dat ze uitstekenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:14 schreef densmee het volgende:
http://www.leijenaar.nl/b(...)vleugelmoer6651.html
u vraagt wij draaien
Troost je, ik heb er eens (voor een project, gelukkig niet privé) 10 moeren besteld met dubbele schroefdraad, dat was dik 300¤ exl BTWquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:31 schreef DIR het volgende:
Kheb fabory even gebeld en die leveren ze ook per stuk maar dan wel voor de waanzinnige prijs van 13,50 euro!!
Ik heb wat ijzerwinkels gevraagd maar die zeggen allemaal neequote:Op donderdag 7 juni 2007 17:32 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Troost je, ik heb er eens (voor een project, gelukkig niet privé) 10 moeren besteld met dubbele schroefdraad, dat was dik 300¤ exl BTW. Fabory is inderdaad niet goedkoop (maar wel goede kwaliteit)
Anders kan je met die DIN norm even binnenwandelen bij een lokale ijzerhandel, misschien dat zij er goedkoper aan kunnen.
helaas zul je het dan met je afgezaagde vleugelmoeren moeten doenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:02 schreef DIR het volgende:
Ik blijf die DIN 467 moeren mooi vinden. Als ik ze nog ergens voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen (like 1 euro stuk) koop ik ze wellicht nog een keer. Kheb nu 2 vleugelmoeren afgezaagd. Kijken hoe dat gaat...
Het is een redelijk selecte groep die zo duikt en 30 van die moeren verkopen is kansloosquote:Op zondag 10 juni 2007 11:39 schreef Athmozz het volgende:
goed nieuws voor je;
edelstaal roest normaal niet (heb geen ervaring met Mädler, dus ik kan je het niet garanderen), en dan kan je ze kopen voor 1¤15/stuk + 5¤ transport http://www.mercateo.com/p(...)ter_DIN_467_M_8.html
Als je het niet betrouwt kan je direct RVS nemen (nirosta is een handelsterm daarvoor), dat kost je dan wel 1¤45/stuk + 5¤ transport
http://www.mercateo.com/p(...)N_467_06120_082.html
Niet binnen jouw gehoopte prijs, maar ook niet zo heel veel duurder.
@Stynus; zoiets draaien is verschrikkelijk moeilijk, je hebt er namelijk zéér dure apparatuur voor nodig die profiel in je staaf kan rollen. De rest is inderdaad kinderspel.
edit; zie net dat je voor minstens 50¤ aan gerief moet bestellen bij Kipp... Als je nog andere dingen in / rond huis het kan je nog wat meer kopen?
Een optie zijn dan die moeren van Madler, daar moet je voor minstens 20¤ bestellen (+transport), dus voor een goede 30¤ kan je daar 25 van die moeren krijgen, kijk dan eventueel binnen je duikersvereniging of er anderen zijn die die moeren ook wel interessant vinden, als je ze aan 1.5¤ doorverkoopt heb je zelfs winst.
Ik heb even het staal opgezocht (Edelstahl 1.4305), en daar zit redelijk veel chroom & nikkel in, dus qua roestvastheid zit je wel goed (vooral het chroomgehalte is nl bepalend voor de roestvastheid, en je zit ruim boven de 8% grens)
dus dr zijn wel o/quote:Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef DIR het volgende:
[..]
Het is een redelijk selecte groep die zo duikt en 30 van die moeren verkopen is kansloos![]()
Is er niemand die nog iets nodig heeft / kan gebruiken daar zodat ik op de 50 euro uitkom?
Ik heb maar geprobeerd te bestellen: 24x M8 + 16x M6 + 4x M4 = 51 euro nettoquote:Op zondag 10 juni 2007 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus dr zijn wel o/![]()
en een paar reserve klaar
stuur ze een mailtje? :-)quote:Op zondag 10 juni 2007 17:06 schreef DIR het volgende:
[..]
Ik heb maar geprobeerd te bestellen: 24x M8 + 16x M6 + 4x M4 = 51 euro netto
Maar ik krijg het niet besteld. Ze verzenden alleen naar Duitsland in principe. Je kan een aanvraag indienen tot naar Nederland bestellen maar dan moet je weer een duits BTW nummer opgeven![]()
Iemand ideeen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |