abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50131343
Een normale vleugelmoer ziet er zo uit:

Ik zoek zoiets maar dan van RVS:

Wie weet of en waar dat voor een redelijke prijs te krijgen is?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:38:17 #2
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_50131405
Naast de IRQtjes en de doos ikoontjes.
I'm getting too old for this....
pi_50131427
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:38 schreef Havoc het volgende:
Naast de IRQtjes en de doos ikoontjes.
?
pi_50131456
gewoon bij de bouwmarkt toch? die bovenste in ieder geval wel
pi_50131486
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:39 schreef Stak het volgende:
gewoon bij de bouwmarkt toch? die bovenste in ieder geval wel
en die moet ik net niet hebben omdat die 'vleugels' te ver omhoog steken voor mijn toepassing. Daarom wil ik iets plats
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:41:45 #6
165898 BBoy_Symm
Bboy 4 life =D
pi_50131518
kun je hem niet in het vuur leggen en dan platslaan?
BBoy since 02-04-06
pi_50131526
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:40 schreef DIR het volgende:

[..]

en die moet ik net niet hebben omdat die 'vleugels' te ver omhoog steken voor mijn toepassing. Daarom wil ik iets plats
is die onderste van plastic?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:42:17 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_50131536
Schopje naar K&W
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_50131997
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:41 schreef BBoy_Symm het volgende:
kun je hem niet in het vuur leggen en dan platslaan?
Geweldig, zo'n techneut in de zaal...
pi_50132472
Kan je die bovenkantjes van die vleugelmoertjes niet wat afslijpen, zagen... dan mooi rond veilen...werkt net zo goed..Die andere lijken wel op plastic..en ik vraag me af of die dingen ook in rvs bestaan?? Anders wil ik morgen op me werk wel even kijken (scheepswerf) wellicht dat wij iets hebben..Dan stuur ik het wel op
pi_50133196
Afzagen is een optie maar ik weet niet hoeveel grip je dan nog hebt. Ze moeten toch regelmatig los en vast gedraaid worden (anders zou ik geen vleugelmoer nemen ) Het moet ook goed strak zitten. Het lijkt me toch dat zoiets toch echt wel te koop moet zijn

@edjuh18
als je zou willen kijken, zou super zijn

die andere zijn van aluminium, niet van plastic...
pi_50134335
is een steeksleutel teveel werk?
pi_50136467
Gewone moeren ipv zoiets? Of moet je het met de hand vast kunnen draaien?
pi_50137642
mjah weet natuurlijk niet waarom het gaat he :-) dus das best lastig

en wat is er mis met de aluminium?
pi_50137717
Steeksleutel is bijzonder onhandig, dan moet je die steeds bij je hebben en aluminium is veel te zacht en niet sterk genoeg.
pi_50137790
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:43 schreef DIR het volgende:
Steeksleutel is bijzonder onhandig, dan moet je die steeds bij je hebben en aluminium is veel te zacht en niet sterk genoeg.
je heb toch van die bougiesleutels
pi_50137977
Wat moet je in hemelsnaam met een vleugelmoer als je er toch niet bij kunt?

Maargoed, je kunt 'm vast en zeker bestellen bij de lokale ijzerwaren-winkel.
pi_50138348
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:49 schreef mcDavid het volgende:
Wat moet je in hemelsnaam met een vleugelmoer als je er toch niet bij kunt?

Ik kan er wel bij maar het is allemaal wat ingewikkeld. Hoe dat zit boeit eigenlijk niet. Maarm mijn vraag is simpel waar vind je rvs platte vleugelmoeren M8?
pi_50138448
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:58 schreef DIR het volgende:

[..]

Ik kan er wel bij maar het is allemaal wat ingewikkeld. Hoe dat zit boeit eigenlijk niet. Maarm mijn vraag is simpel waar vind je rvs platte vleugelmoeren M8?
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:49 schreef mcDavid het volgende:
dat dus.
Ja, of je gaat zelf aan de slag met een standaard vleugelmoer en slijpgereedschap. Of een gewone moer en lasgereedschap.

Overigens zou een beter beeld van de toepassing wel een hoop helpen in de adviezien denk ik. Ik heb het idee dat je een beetje een houtje-touwtje oplossing aan het verzinnen bent voor een probleem dat veel makkelijker op te lossen is.
pi_50138471
Neem een strip rvs van de gewenste afmeting, boor er een gat in en tap daar M8 schroefdraad in.
pi_50138521
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:01 schreef LPC-JP het volgende:
Neem een strip rvs van de gewenste afmeting, boor er een gat in en tap daar M8 schroefdraad in.
kan ook nog.
Maar dan zou ik aluminium nemen aangezien het toch een aluminium schroefdraad is
pi_50139649
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:02 schreef mcDavid het volgende:

[..]

kan ook nog.
Maar dan zou ik aluminium nemen aangezien het toch een aluminium schroefdraad is
Hij zoekt er juist eentje van RVS Maar het idee is goed, een strip zagen, gat boren en tappen.
pi_50140859
hmm
zou kunnen maar veel gedoe. Draad tappen kan ik al niet.
pi_50142846
als je zegt waar het voor is dan kunnen we ideen opdoen voor jouw maar zo is het wel lastig
en waarom rvs (is het vochtig ofzo) anders gewone nemen die zijn veel sterker: rvs breekt snel
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50143754
het is voor het duiken dus het wordt wel redelijk vochtig ja

Dit zit tegen je rug aan. Als je pech hebt haal je je pak open met die vleugelmoer. Iedere keer kloten met een steeksleutel is ook niet praktisch en het leek me nou ook weer niet zo latig om platte vleugelmoeren te vinden

[ Bericht 8% gewijzigd door DIR op 05-06-2007 22:03:11 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:04:09 #26
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_50144019
pffff....leg asjeblieft in details uit wat je moet doen...wij fokkers willen heel graag meedenken en een oplossing bedenken zodat andere fokkers denken:....zo...die is slim

ik moet voor me werk ook vaak praktische oplossingen bedenken.....mischien komen wij op iets heel anders dan een vleugelmoer...

oeps...je hebt een plaatje gepost.....(sorry)
Bas heeft gesproken...
pi_50144232
ai, das inderdaad een lastig plekje dan!

Nouja, ik denk dat je inmiddels genoeg tips hebt.
pi_50144298
gewone vleugelmoer m8 afslijpen
is degelijk genoeg
het hoeft toch maar hand vast en er hoeft geen ton aan te hangen
en anders een moer waar je 2 vleugeltjes aanlast wel met speciale elektroden en kijk uit met de stukken die er afspringen
pi_50144374
de combinatie van een dopmoer met vleugels, zou je dat ergens kunnen krijgen? Dan weet je tenminste zeker dat de draadeinden van die bouten de boel verzieken. Ik heb al eens een goeie spijkerbroek opengehaald aan zo'n uiteinde, die natuurlijk nét boven je flessen uitsteekt dus sindsdien heb ik er gewoon bij transport 2 dopmoeren op maar als ik dopmoeren met vleugels kan krijgen zou natuurlijk helemaal ideaal zijn

en lassen kan ik niet helaas
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:13:36 #30
114609 baskabel4
pi_50144398
ik snap het probleem niet echt??

het is toch een sleuf....die vleugelmoer komt daar toch niet voorbij?
Bas heeft gesproken...
pi_50144430
pi_50144585
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:13 schreef baskabel4 het volgende:
ik snap het probleem niet echt??

het is toch een sleuf....die vleugelmoer komt daar toch niet voorbij?
in principe niet nee, maar ik ken mensen die er een pak van duizend euro mee verkloot hebben
pi_50144604
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:14 schreef densmee het volgende:
http://www.leijenaar.nl/b(...)vleugelmoer6651.html
u vraagt wij draaien
vét, die willik hebben
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:26:40 #34
114609 baskabel4
pi_50145001
heeeeee...ik had iets willen bedenken....
Bas heeft gesproken...
pi_50145435
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:14 schreef densmee het volgende:
http://www.leijenaar.nl/b(...)vleugelmoer6651.html
u vraagt wij draaien
Ik zie alleen in die tekening niet hoe hoog ze zijn. Als dat te hoog is heb je nog dat ze uitsteken
pi_50146671
Stuur ze een mailtje :-)
pi_50161189
anders kan je eens informeren naar DIN 467-moeren.

Die zijn volgens mij even geschikt voor jouw toepassing, ze gebruiken alleen geen vleugels maar zijn speciaal gemaakt om met de hand open en toe te kunnen draaien, en kunnen zeker geen scheuren trekken in je pak

zien er dus zo uit, en zijn verkrijgbaar in RVS. Als je die norm + het materiaal opgeeft moet een bouwspeciaalzaak (mss niet de gamma / praxis) er zeker kunnen leveren.

fabory heeft ze in M3-4-5-6-8-10 in RVS. Je kan ze er per stuk kopen (maar gezien de prijs van dergelijke dingetjes, zou ik gewoon een heel doosje kopen, transportkost is nl het grootste deel)

http://www.fabory.com/eCache/DEF/4/491.html

[ Bericht 28% gewijzigd door Athmozz op 06-06-2007 13:29:29 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50198929
Kheb fabory even gebeld en die leveren ze ook per stuk maar dan wel voor de waanzinnige prijs van 13,50 euro!!
pi_50208161
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:31 schreef DIR het volgende:
Kheb fabory even gebeld en die leveren ze ook per stuk maar dan wel voor de waanzinnige prijs van 13,50 euro!!
Troost je, ik heb er eens (voor een project, gelukkig niet privé) 10 moeren besteld met dubbele schroefdraad, dat was dik 300¤ exl BTW . Fabory is inderdaad niet goedkoop (maar wel goede kwaliteit)

Anders kan je met die DIN norm even binnenwandelen bij een lokale ijzerhandel, misschien dat zij er goedkoper aan kunnen.
pi_50208204
13,50.. wat is goedkoper een set moeren of een nieuw pak
pi_50215241
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Troost je, ik heb er eens (voor een project, gelukkig niet privé) 10 moeren besteld met dubbele schroefdraad, dat was dik 300¤ exl BTW . Fabory is inderdaad niet goedkoop (maar wel goede kwaliteit)

Anders kan je met die DIN norm even binnenwandelen bij een lokale ijzerhandel, misschien dat zij er goedkoper aan kunnen.
Ik heb wat ijzerwinkels gevraagd maar die zeggen allemaal nee
Kheb nog wel een mailtje naar jari-systems.be gestuurd, die hebben een verpakking van 10. Wellicht dat dat goedkoper is dan 1 moertje kopen bij een groothandel

wat moet ik me voorstellen bij dubbele schroefdraad?
pi_50227222
Bij normale schroefdraad kom je per omwenteling 1 trapje hoger uit. Bij dubbele schroefdraad kom je dan 2 trapjes hoger uit. Dergelijke draad wordt getrokken als er snel bevestigd moet kunnen worden (grote spoed) met toch nog steeds een grote sterkte (fijnere draad geeft normaal een grotere treksterkte, zeker als het gerolde ipv gesneden draad is). Op zich is het wel te verwachten ook, de productie ervan is een pak lastiger. (om het mooi te zeggen, 2voudige schroefdraad)

Ik heb al nog zottere dingen gezien/gehoord hoor, op een forum (ik dacht tweakers, ik weet het niet) heb ik nog 1 bout zien voorbijkomen voor de mooie prijs van dik 60¤...

Ik denk dat 10 moeren inderdaad een beter gedacht is, vooral de shipping & handling neemt bij dergelijke bedrijven direct een serieus stukje weg van je budget. Desnoods eens kijken of er in je duikers-vereniging interesse is, dat kan de prijs best drukken. Voor die ene moer moet er nl daar iemand rondlopen in dat magazijn, eentje uit een bakje halen, in een doosje (doosje kost ook al), doosje sluiten, postzegel erop, adres erop...
pi_50233792
Waarom maak je ze zelf niet? uit een strip RVS of Staal, maak daar kleine vierkantjes van en tap er een draad in kost je een heel stuk minder...
Bram! Boterham!
pi_50278120
Ik blijf die DIN 467 moeren mooi vinden. Als ik ze nog ergens voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen (like 1 euro stuk) koop ik ze wellicht nog een keer. Kheb nu 2 vleugelmoeren afgezaagd. Kijken hoe dat gaat...
pi_50292399
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:02 schreef DIR het volgende:
Ik blijf die DIN 467 moeren mooi vinden. Als ik ze nog ergens voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen (like 1 euro stuk) koop ik ze wellicht nog een keer. Kheb nu 2 vleugelmoeren afgezaagd. Kijken hoe dat gaat...
helaas zul je het dan met je afgezaagde vleugelmoeren moeten doen
want voor 1 euro zijn die dingen niet te krijgen
pi_50292574
Misschien kan je is langsgaan bij een technische school bij je in de buurt.
Daar kunnen ze die dingen meestal wel draaien tegen de prijs van het rvs.
Met vriendelijke groet,
Stynus
ElektronicaStynus.be
pi_50292633
goed nieuws voor je;

edelstaal roest normaal niet (heb geen ervaring met Mädler, dus ik kan je het niet garanderen), en dan kan je ze kopen voor 1¤15/stuk + 5¤ transport http://www.mercateo.com/p(...)ter_DIN_467_M_8.html

Als je het niet betrouwt kan je direct RVS nemen (nirosta is een handelsterm daarvoor), dat kost je dan wel 1¤45/stuk + 5¤ transport
http://www.mercateo.com/p(...)N_467_06120_082.html

Niet binnen jouw gehoopte prijs, maar ook niet zo heel veel duurder.

@Stynus; zoiets draaien is verschrikkelijk moeilijk, je hebt er namelijk zéér dure apparatuur voor nodig die profiel in je staaf kan rollen. De rest is inderdaad kinderspel.

edit; zie net dat je voor minstens 50¤ aan gerief moet bestellen bij Kipp... Als je nog andere dingen in / rond huis het kan je nog wat meer kopen?

Een optie zijn dan die moeren van Madler, daar moet je voor minstens 20¤ bestellen (+transport), dus voor een goede 30¤ kan je daar 25 van die moeren krijgen, kijk dan eventueel binnen je duikersvereniging of er anderen zijn die die moeren ook wel interessant vinden, als je ze aan 1.5¤ doorverkoopt heb je zelfs winst .

Ik heb even het staal opgezocht (Edelstahl 1.4305), en daar zit redelijk veel chroom & nikkel in, dus qua roestvastheid zit je wel goed (vooral het chroomgehalte is nl bepalend voor de roestvastheid, en je zit ruim boven de 8% grens)

[ Bericht 9% gewijzigd door Athmozz op 10-06-2007 11:53:20 ]
  zondag 10 juni 2007 @ 11:47:16 #48
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_50292788
Fabory, Lasaulec?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_50298383
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:39 schreef Athmozz het volgende:
goed nieuws voor je;

edelstaal roest normaal niet (heb geen ervaring met Mädler, dus ik kan je het niet garanderen), en dan kan je ze kopen voor 1¤15/stuk + 5¤ transport http://www.mercateo.com/p(...)ter_DIN_467_M_8.html

Als je het niet betrouwt kan je direct RVS nemen (nirosta is een handelsterm daarvoor), dat kost je dan wel 1¤45/stuk + 5¤ transport
http://www.mercateo.com/p(...)N_467_06120_082.html

Niet binnen jouw gehoopte prijs, maar ook niet zo heel veel duurder.

@Stynus; zoiets draaien is verschrikkelijk moeilijk, je hebt er namelijk zéér dure apparatuur voor nodig die profiel in je staaf kan rollen. De rest is inderdaad kinderspel.

edit; zie net dat je voor minstens 50¤ aan gerief moet bestellen bij Kipp... Als je nog andere dingen in / rond huis het kan je nog wat meer kopen?

Een optie zijn dan die moeren van Madler, daar moet je voor minstens 20¤ bestellen (+transport), dus voor een goede 30¤ kan je daar 25 van die moeren krijgen, kijk dan eventueel binnen je duikersvereniging of er anderen zijn die die moeren ook wel interessant vinden, als je ze aan 1.5¤ doorverkoopt heb je zelfs winst .

Ik heb even het staal opgezocht (Edelstahl 1.4305), en daar zit redelijk veel chroom & nikkel in, dus qua roestvastheid zit je wel goed (vooral het chroomgehalte is nl bepalend voor de roestvastheid, en je zit ruim boven de 8% grens)
Het is een redelijk selecte groep die zo duikt en 30 van die moeren verkopen is kansloos

Is er niemand die nog iets nodig heeft / kan gebruiken daar zodat ik op de 50 euro uitkom?
pi_50301426
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef DIR het volgende:

[..]

Het is een redelijk selecte groep die zo duikt en 30 van die moeren verkopen is kansloos

Is er niemand die nog iets nodig heeft / kan gebruiken daar zodat ik op de 50 euro uitkom?
dus dr zijn wel o/

en een paar reserve klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')