abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50127795
quote:
Weer crisis Rutte en Verdonk
AMSTERDAM -
Mark Rutte is woedend op Rita Verdonk die in een tijdschrift heeft gezegd dat de VVD een sterkere leider nodig heeft.

In HP/De Tijd van deze week zaagt ze voor de zoveelste keer flink aan de stoelpoten van Rutte. De liberalen waren vandaag in crisisberaad bijeen en na afloop heeft Rita Verdonk gezegd dat ze betreurt dat ze de indruk heeft gewekt dat ze twijfelt aan het leiderschap van Rutte. Na de laatste affaire had de VVD Rita Verdonk opnieuw een waarschuwing gegeven dat haar carrière bij de liberalen gevaar loopt.

In het interview zegt Verdonk dat de VVD een fatsoenlijke rechtse leider van het type Nicolas Sarkozy ontbeert, de nieuwe president van Frankrijk. Verdonk zegt in een interview met HP/De Tijd dat Rutte 'een fatsoenlijke VVD'er is, maar niet echt rechts'. Dat kan ik er niet van maken'.

Volgende week verschijnt een rapport over de oorzaken van de verkiezingsnederlaag van de VVD in november vorig jaar. De commissie staat onder leiding van oud-minister Sybilla Dekker.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Verdonk.html?p=19,1
En ik dacht altijd: zei is niet links , zij is niet rechts, maar recht doorzee

zij is dus rechts,,,,,,gelogen dus....

is ook niets anders te verwachten van Verdonk
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:48:29 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50127887
Volgens mij is Verdonk altijd al rechtsdoorzee geweest.
pi_50127950
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:48 schreef TNA het volgende:
ze heeft ons gefopt
pi_50127982
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:48 schreef TNA het volgende:
jaja eerst bij een extreem linkse partij, daarna naar de PvdA , daan naar de VVD, vorig jaar links noch rechts, en dit jaar rechts...das volgens de verdonkaanhangers recht doorzee

hangt ervan af hoe je rechtdoorzee defineert
pi_50128007
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:45 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

En ik dacht altijd: zei is niet links , zij is niet rechts, maar recht doorzee
ze zal nu Rutte wel een beetje een waterhoofd vinden en heeft zin daar recht doorheen te gaan..

Als de VVD slim is doen ze een grote strik om Verdonk heen en leveren ze haar af op de stoep van Wilders, dan vreten die twee elkaar met huid en haar op, terwijl sukkeltjes als Dion Graus en Fleur Agema toekijken.

Serieus, zowel Verdonk heeft buiten de VVD stukken meer te verliezen als dat de PVV doodsbang voor dr is.
Wilders kan per definitie niet samenwerken, wat ook Pastors kan beamen....
Een Verdonk die vrijgelaten wordt op de rechtervleugel zou waarschijnlijk vooral de PVV veel schade kunnen aandoen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:53:31 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50128018
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:52 schreef Human_Patris het volgende:

[..]

jaja eerst bij een extreem linkse partij, daarna naar de PvdA , daan naar de VVD, vorig jaar links noch rechts, en dit jaar rechts...das volgens de verdonkaanhangers recht doorzee

hangt ervan af hoe je rechtdoorzee defineert
Ik schreef niet dat ze rechtdoorzee was
pi_50128093
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:53 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik schreef niet dat ze rechtdoorzee was
ja sorry, miijn fout, heb beter moeten kijken.,..
pi_50128673
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ze zal nu Rutte wel een beetje een waterhoofd vinden en heeft zin daar recht doorheen te gaan..

Als de VVD slim is doen ze een grote strik om Verdonk heen en leveren ze haar af op de stoep van Wilders, dan vreten die twee elkaar met huid en haar op, terwijl sukkeltjes als Dion Graus en Fleur Agema toekijken.

Serieus, zowel Verdonk heeft buiten de VVD stukken meer te verliezen als dat de PVV doodsbang voor dr is.
Een Verdonk die vrijgelaten wordt op de rechtervleugel zou waarschijnlijk vooral de PVV veel schade kunnen aandoen.
haha ja je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:19:09 #9
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50128859
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:23:19 #10
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_50128986
Ze was vroeger links, vuile oppertunist
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:51:38 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50129974
Ik ben toch wel enigszins verbaasd hoe snel en vaak Verdonk weer terugkomt op haar woorden. Je vraagt je af wanneer de bom valt, of waarom ze het kennelijk niet kan laten om olie op het vuur te gooien.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_50130057
Je zou bijna denken dat het hoofdbestuur een lid heeft met als enige taak Verdonk in de gaten houden en indien nodig terugfluiten .
pi_50131301
Verdonk heeft ergens over gelogen...wat een verrassing!
pi_50132595
Ze was zondag bij Harry Mens geweest en die heeft haar weer een beetje op zitten jutten. Er zat nog zo'n andere graaier die haar ook veren in de kont zat te stoppen.

Dan gaat Ria weer los !!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:26:27 #15
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50133045
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:54 schreef du_ke het volgende:
Je zou bijna denken dat het hoofdbestuur een lid heeft met als enige taak Verdonk in de gaten houden en indien nodig terugfluiten .
Het in de gaten houden van Verdonk is niet moeilijk voor de VVD, dat doet de pers wel.

De lijsttrekkersverkiezing van vorig jaar, daarop volgend de eigen campagne van Verdonk en natuurlijk de persconferentie na het bekend worden van het aantal voorkeursstemmen heeft Verdonk een bijzondere positie opgeleverd. Iedere uitspraak van haar over Rutte, partijleiderschap of de koers van de partij wordt onder een vergrootglas gelegd en is per definitie "nieuws".
Als een ander VVD-fractielid in een bijzin van een interview had opgemerkt dat Rutte niet "echt rechts" is, dan was dat bericht niet door alle media overgenomen. Er zit natuurlijk ook wel iets in, heel erg rechts kun je Rutte niet noemen
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:37:52 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50133302
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:15 schreef druze_eddy het volgende:

Dan gaat Ria weer los !!
Ze blijkt ook nog eens de vrouw van Lubbers te zijn?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:39:29 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50133344
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze blijkt ook nog eens de vrouw van Lubbers te zijn?
Scherp
pi_50133695
Ergens heeft Verdonk wel gelijk. Rutte is geen leider. Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:49:46 #19
179327 Harry4
Treehugger
pi_50135521
Ik vind zoiezo dat Rechts en Links gezeik niet kloppen. Je hebt toch een groter politiek spectrum.
Ich bin Macho, süper Macho...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:12:36 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50136351
Ik vraag me af in hoeverre dit ook niet in schreeuw van aandacht is van Verdonk; ze is de afgelopen maanden weinig in het nieuws geweest en ze zit wat weggestopt in de Kamer; een totaal andere situatie dan toen ze nog minister was en egelmatig in het middelpunt van de actualiteit stond.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:19:13 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50136669
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef Reya het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit ook niet in schreeuw van aandacht is van Verdonk; ze is de afgelopen maanden weinig in het nieuws geweest en ze zit wat weggestopt in de Kamer; een totaal andere situatie dan toen ze nog minister was en egelmatig in het middelpunt van de actualiteit stond.
Het aantal posts in dit topic - altijd een goede graadmeter! - laat zien dat haar rol inderdaad is uitgespeeld. Zelfs wanneer ze Wilders aanvalt door te zeggen dat hij over de grens gaat, lokt het weinig meer uit.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:30:31 #22
99433 Tup
Tupperwaar
pi_50137180
Niet links niet rechts maar recht door de WC.
Wasserwunderland
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:32:42 #23
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50137273
Ze is wel altijd goed voor wat irritaties bij de VVD. Haar importantie en vermogen om kiezers te trekken valt per maand steeds verder weg.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:58:10 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50140892
Importantie? Impotent en deportatie. Ja, zo bezien past het wel bij Verdonk.
pi_50141078
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

correct

maar ik denk ook dat verdonk de PVV alleen op korte termijn schade kan aandoen.
op langere termijn gaat ze recht de boom in.
want wilders is stukje slimmer dan verdonk, en ook eerlijker dan verdonk. bij hem weet je minstens waar je aan toe bent, maar bij verdonk niet.
pi_50145778
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:30 schreef Tup het volgende:
Niet links niet rechts maar recht door de WC.

Goed gezegt wat een vreselijk mens is het toch ook.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_50155904
quote:
Ze is aandachtsgeil. Ze is bezig met afkicken, na haar ministerschap.
pi_50156926
quote:
Zou Verdonk echt bewust met deze uitspraken aandacht zoeken? Dat lijkt mij niet.

Ik denk dat ze uit aandachtsbehoefte interviews geeft en vervolgens in zo'n interview gevraagd wordt naar haar mening over de te voeren koers van de VVD. Aangezien alles wat Verdonk hierover zegt nieuws is, is het vervolg van het riedeltje voorspelbaar.
Uitspraak Verdonk -> grote koppen in alle media -> partij is boos -> Rita zegt ik heb het niet zo bedoeld -> Mark zegt: we zijn het eens en ik ben de baas.

Ik denk dat Verdonk gewoon niet voorzichtig genoeg is in haar uitspraken in interviews. Categorie "een beetje dom" dus.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:31:20 #29
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50157263
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:20 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Zou Verdonk echt bewust met deze uitspraken aandacht zoeken? Dat lijkt mij niet.

Ik denk dat ze uit aandachtsbehoefte interviews geeft en vervolgens in zo'n interview gevraagd wordt naar haar mening over de te voeren koers van de VVD. Aangezien alles wat Verdonk hierover zegt nieuws is, is het vervolg van het riedeltje voorspelbaar.
Uitspraak Verdonk -> grote koppen in alle media -> partij is boos -> Rita zegt ik heb het niet zo bedoeld -> Mark zegt: we zijn het eens en ik ben de baas.

Ik denk dat Verdonk gewoon niet voorzichtig genoeg is in haar uitspraken in interviews. Categorie "een beetje dom" dus.
Dit denk ik ook. Opvallend was te zien hoe snel Verdonk met een verklaring kwam waarin zij haar uitspraken uit het interview relativeerde.
Voor mij is dat een bewijs dat ze de hele situatie niet goed doordacht heeft.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50171742
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:20 schreef ijsbrekertje het volgende:

"een beetje dom" dus.
nouuuu... een beetje?
pi_50180374
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Opvallend was te zien hoe snel Verdonk met een verklaring kwam waarin zij haar uitspraken uit het interview relativeerde.
Voor mij is dat een bewijs dat ze de hele situatie niet goed doordacht heeft.
Geloof je dat nu echt. Dit is vooraf perfect getimed en bedacht. Genoeg om aan de poten van rutte te zagen, genoeg om niet eruit geflikkerd te worden. Even een reminder.. Ik ben er nog

Dit is volledig geregisseerd.
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_50181910
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:52 schreef cyberpope het volgende:

[..]

Geloof je dat nu echt. Dit is vooraf perfect getimed en bedacht. Genoeg om aan de poten van rutte te zagen, genoeg om niet eruit geflikkerd te worden. Even een reminder.. Ik ben er nog

Ja dit gevoel heb ik dus ook!
Verdonk is niet dom, om de paar maanden even prikken en dan de woorden snel weer terug nemen.
Verdonk is media geil, en kan maar moeilijk verkroppen dat ze op de 2e plek staat, en het zou me ook niet verbazen als dit met hulp van insiders van de VVD wordt geregisseerd.

De steun voor Rutte (met Wilders in zijn nek) slinkt met de dag.
pi_50185219
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:52 schreef cyberpope het volgende:

[..]

kay van der linde zal haar wel nog steeds adviseren denk ik .. dus dan kan je dit soort dingen idd verwachten
pleased to meet you
pi_50200368
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:
Ja dit gevoel heb ik dus ook!
Verdonk is niet dom, om de paar maanden even prikken en dan de woorden snel weer terug nemen.
Verdonk is media geil, en kan maar moeilijk verkroppen dat ze op de 2e plek staat, en het zou me ook niet verbazen als dit met hulp van insiders van de VVD wordt geregisseerd.

De steun voor Rutte (met Wilders in zijn nek) slinkt met de dag.
Ik vind Verdonk wel dom. Ik denk dat dit soort acties weliswaar schadelijk zijn voor de positie van Rutte, maar nog veel slechter voor de positie van Verdonk.
Uit de berichten komt naar voren, dat een aantal fractieleden haar liever vandaag dan morgen uit de fractie wil zetten. Wil Verdonk partijleider worden, dan zou ze er goed aan doen om niet steeds meer vijanden binnen de VVD te krijgen. Ik zie niet in waarom zo'n interview en de daaropvolgende verklaringen goed is voor Verdonk.
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:52:45 #35
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_50202187
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:58 schreef Sidekick het volgende:
Importantie? Impotent en deportatie . Ja, zo bezien past het wel bij Verdonk.
Lees net dat Pol Pot Rosenmussert commissaris bij de NS geworden is.
http://www.nu.nl/news/110(...)missaris_bij_NS.html

Daar was Rita beter op haar plaats geweest, had ze ipv de Betuwelijn de Drentelijn weer aan kunnen bevelen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_50220892
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:07 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ik vind Verdonk wel dom. Ik denk dat dit soort acties weliswaar schadelijk zijn voor de positie van Rutte, maar nog veel slechter voor de positie van Verdonk.
Uit de berichten komt naar voren, dat een aantal fractieleden haar liever vandaag dan morgen uit de fractie wil zetten. Wil Verdonk partijleider worden, dan zou ze er goed aan doen om niet steeds meer vijanden binnen de VVD te krijgen. Ik zie niet in waarom zo'n interview en de daaropvolgende verklaringen goed is voor Verdonk.
De populairiteit van Rutte is gezakt tot bijna het nulpunt binnen de VVD fractie.
De meeste fractieleden willen een veel rechtsere koers binnen de VVD, en wie is daar geschikt voor? Juist Verdonk!
Populaire bij het volk, en met genoeg tegengas om de overlopende PVV stemmers binnen te houden.

Ik vind Verdonk een vreselijk mens, maar ik ben bang dat de dagen van Rutte geteld zijn.
pi_50221015
De dagen van Rutte kunnen best geteld zijn maar ik kan niet geloven dat Verdonk daar dan voor in de plaats zal komen. Dan eerder een figuur als Kamp.
pi_50221252
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:17 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De populairiteit van Rutte is gezakt tot bijna het nulpunt binnen de VVD fractie.
De meeste fractieleden willen een veel rechtsere koers binnen de VVD, en wie is daar geschikt voor? Juist Verdonk!

Populaire bij het volk, en met genoeg tegengas om de overlopende PVV stemmers binnen te houden.

Ik vind Verdonk een vreselijk mens, maar ik ben bang dat de dagen van Rutte geteld zijn.
Hoe kom je aan deze informatie?
Volgens NRC is Rutte juist veel populairder dan Verdonk binnen de fractie.
quote:
Maar vrijwel niemand houdt er rekening mee dat Verdonk ooit echt partijleider wordt. In de fractie is een kleine pro-Verdonk-groep (Charlie Aptroot en Fred Teeven). Buiten de fractie is die aanhang massaler. Veel regionale en lokale VVD’ers vinden Verdonk de enige politicus die van de VVD de grootste partij kan maken. Verdonk heeft zich altijd afgezet tegen de partijtop en presenteerde zich als vrouw van het volk. Niet voor niets wijzen Verdonk-aanhangers nu gretig op een peiling van het televisieprogramma Eén Vandaag onder VVD-stemmers. Daaruit bleek dat 67 procent van de circa 1.500 respondenten vindt dat de VVD niet rechts genoeg is. Verdonk is de populairste leider, gevolgd door Henk Kamp. Rutte staat op de derde plaats.

Rutte moet het vooral hebben van zijn trouwe aanhang in de fractie, waar Verdonk door sommigen werkelijk gehaat wordt. Rutte is in die zin voor sommigen vooral een tegengif, iemand die Verdonk neutraliseert. Maar ook de "Ruttianen", zoals ze zichzelf noemen, bewegen. Sommigen nemen het Rutte kwalijk dat hij Verdonk niet hard durft aan te pakken. Hij heeft haar altijd geprobeerd in de fractie te houden en heeft zich, volgens sommigen, te kwetsbaar opgesteld.
pi_50221470
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:20 schreef du_ke het volgende:
De dagen van Rutte kunnen best geteld zijn maar ik kan niet geloven dat Verdonk daar dan voor in de plaats zal komen. Dan eerder een figuur als Kamp.
Eveneens uit NRC:
quote:
Het lijkt volgens Kamerleden uitgesloten dat Rutte of Verdonk de partij uit de crisis kan helpen. Dus wordt gekeken naar Henk Kamp. Hij is populair in brede kring: hij staat bekend als rechts en is toch geen Rita Verdonk. En hij wordt gezien als iemand die veel kiezers aanspreekt. Maar onduidelijk is of hij wel wil. Kamp zit al weken om gezondheidsredenen thuis en is altijd vaag geweest over zijn ambities.

Zolang hij zich niet meldt, blijft het voor de ontevreden fractie kiezen tussen twee smaken.
pi_50253825
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:26 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Hoe kom je aan deze informatie?
Volgens NRC is Rutte juist veel populairder dan Verdonk binnen de fractie.
[..]
Van de week op het journaal of een of ander actuailiteiten programma, weet het niet meer precies, zeiden ze dat nog maar zo'n 25% van de VVD achterban op Rutte zou stemmen als partijleider.
Fractie is mischien het foute woord, maar onder de VVD stemmers is Rutte blijkbaar niet erg populaire meer.

Erg jammer want Rutte verdient wel een kans imo, nu is hij meer bezig de partij bij elkaar te houden inplaats van oppositie te voeren.
pi_52266137
Dit viel me op bij het stukje over de centrum partij op de NL wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Centrumpartij_%28Nederland%29

En ik quote
quote:
Na de verkiezingen begon de partij zich voor te bereiden op de Tweede Kamerverkiezingen 1982. Om het daar beter te doen schafte de partij zich een nieuwe leus aan ("Niet rechts, niet links") en profileerde zich als een partij die opkwam voor de belangen van het volk, voor de soevereiniteit (de partij beriep zich zelfs op verzetsidealen) en maakte gebruik van de traditionele tactieken van extreem-rechtse partijen: inspelen op angsten onder de beroepsbevolking over banenverlies aan "goedkope" buitenlanders.
Kai of hoe die campagne leider van Verdonk ook mag heten, heeft dus gekozen voor een one-liner gebasseerd op een leus van de CentrumPartij. Ik vraag me af of dat bedoeld is of dat ze gewoon een stelletje eikels zijn. In ieder geval trekt ze oa hetzelfde publiek aan.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_52267473
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:42 schreef Sam_Raimi het volgende:
Dit viel me op bij het stukje over de centrum partij op de NL wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Centrumpartij_%28Nederland%29

En ik quote
[..]

Kai of hoe die campagne leider van Verdonk ook mag heten, heeft dus gekozen voor een one-liner gebasseerd op een leus van de CentrumPartij. Ik vraag me af of dat bedoeld is of dat ze gewoon een stelletje eikels zijn. In ieder geval trekt ze oa hetzelfde publiek aan.
Hopelijk niet diezelfde gestoorde tegenstanders
Anders kan haar partner nu al een paar kunstbenen bestellen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52267584
[edit] hahaha, leuke bijdrage [/edit]

[ Bericht 83% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 10-08-2007 20:40:50 ]
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52274853
Die arme Rutte...

Maar ja, hij moet toch zelf ook wel beseffen dat de positie van een lijsttrekker die minder stemmen haalt dan de nummer 2 een beetje onhoudbaar is. Wat dat betreft dubbel jammer dat ze niet in het kabinet kwamen, want dan hadden ze hem nog enigzins galant af kunnen serveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')