En ik dacht altijd: zei is niet links , zij is niet rechts, maar recht doorzeequote:Weer crisis Rutte en Verdonk
AMSTERDAM -
Mark Rutte is woedend op Rita Verdonk die in een tijdschrift heeft gezegd dat de VVD een sterkere leider nodig heeft.
In HP/De Tijd van deze week zaagt ze voor de zoveelste keer flink aan de stoelpoten van Rutte. De liberalen waren vandaag in crisisberaad bijeen en na afloop heeft Rita Verdonk gezegd dat ze betreurt dat ze de indruk heeft gewekt dat ze twijfelt aan het leiderschap van Rutte. Na de laatste affaire had de VVD Rita Verdonk opnieuw een waarschuwing gegeven dat haar carrière bij de liberalen gevaar loopt.
In het interview zegt Verdonk dat de VVD een fatsoenlijke rechtse leider van het type Nicolas Sarkozy ontbeert, de nieuwe president van Frankrijk. Verdonk zegt in een interview met HP/De Tijd dat Rutte 'een fatsoenlijke VVD'er is, maar niet echt rechts'. Dat kan ik er niet van maken'.
Volgende week verschijnt een rapport over de oorzaken van de verkiezingsnederlaag van de VVD in november vorig jaar. De commissie staat onder leiding van oud-minister Sybilla Dekker.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Verdonk.html?p=19,1
ze heeft ons gefoptquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:48 schreef TNA het volgende:
Volgens mij is Verdonk altijd al rechtsdoorzee geweest.
jaja eerst bij een extreem linkse partij, daarna naar de PvdA , daan naar de VVD, vorig jaar links noch rechts, en dit jaar rechts...das volgens de verdonkaanhangers recht doorzeequote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:48 schreef TNA het volgende:
Volgens mij is Verdonk altijd al rechtsdoorzee geweest.
ze zal nu Rutte wel een beetje een waterhoofd vinden en heeft zin daar recht doorheen te gaan..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:45 schreef Human_Patris het volgende:
[..]
En ik dacht altijd: zei is niet links , zij is niet rechts, maar recht doorzee![]()
Ik schreef niet dat ze rechtdoorzee wasquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:52 schreef Human_Patris het volgende:
[..]
jaja eerst bij een extreem linkse partij, daarna naar de PvdA , daan naar de VVD, vorig jaar links noch rechts, en dit jaar rechts...das volgens de verdonkaanhangers recht doorzee![]()
hangt ervan af hoe je rechtdoorzee defineert![]()
haha ja je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze zal nu Rutte wel een beetje een waterhoofd vinden en heeft zin daar recht doorheen te gaan..
Als de VVD slim is doen ze een grote strik om Verdonk heen en leveren ze haar af op de stoep van Wilders, dan vreten die twee elkaar met huid en haar op, terwijl sukkeltjes als Dion Graus en Fleur Agema toekijken.
Serieus, zowel Verdonk heeft buiten de VVD stukken meer te verliezen als dat de PVV doodsbang voor dr is.
Wilders kan per definitie niet samenwerken, wat ook Pastors kan beamen....
Een Verdonk die vrijgelaten wordt op de rechtervleugel zou waarschijnlijk vooral de PVV veel schade kunnen aandoen.
Het in de gaten houden van Verdonk is niet moeilijk voor de VVD, dat doet de pers wel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:54 schreef du_ke het volgende:
Je zou bijna denken dat het hoofdbestuur een lid heeft met als enige taak Verdonk in de gaten houden en indien nodig terugfluiten.
Ze blijkt ook nog eens de vrouw van Lubbers te zijn?quote:
Scherpquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ze blijkt ook nog eens de vrouw van Lubbers te zijn?
Het aantal posts in dit topic - altijd een goede graadmeter! - laat zien dat haar rol inderdaad is uitgespeeld. Zelfs wanneer ze Wilders aanvalt door te zeggen dat hij over de grens gaat, lokt het weinig meer uit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef Reya het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit ook niet in schreeuw van aandacht is van Verdonk; ze is de afgelopen maanden weinig in het nieuws geweest en ze zit wat weggestopt in de Kamer; een totaal andere situatie dan toen ze nog minister was en egelmatig in het middelpunt van de actualiteit stond.
correctquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ze zal nu Rutte wel een beetje een waterhoofd vinden en heeft zin daar recht doorheen te gaan..
Als de VVD slim is doen ze een grote strik om Verdonk heen en leveren ze haar af op de stoep van Wilders, dan vreten die twee elkaar met huid en haar op, terwijl sukkeltjes als Dion Graus en Fleur Agema toekijken.
Serieus, zowel Verdonk heeft buiten de VVD stukken meer te verliezen als dat de PVV doodsbang voor dr is.
Wilders kan per definitie niet samenwerken, wat ook Pastors kan beamen....
Een Verdonk die vrijgelaten wordt op de rechtervleugel zou waarschijnlijk vooral de PVV veel schade kunnen aandoen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:30 schreef Tup het volgende:
Niet links niet rechts maar recht door de WC.
Ze is aandachtsgeil. Ze is bezig met afkicken, na haar ministerschap.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef Reya het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit ook niet in schreeuw van aandacht is van Verdonk; ze is de afgelopen maanden weinig in het nieuws geweest en ze zit wat weggestopt in de Kamer; een totaal andere situatie dan toen ze nog minister was en egelmatig in het middelpunt van de actualiteit stond.
Zou Verdonk echt bewust met deze uitspraken aandacht zoeken? Dat lijkt mij niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:12 schreef Reya het volgende:
Dit denk ik ook. Opvallend was te zien hoe snel Verdonk met een verklaring kwam waarin zij haar uitspraken uit het interview relativeerde.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:20 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Zou Verdonk echt bewust met deze uitspraken aandacht zoeken? Dat lijkt mij niet.
Ik denk dat ze uit aandachtsbehoefte interviews geeft en vervolgens in zo'n interview gevraagd wordt naar haar mening over de te voeren koers van de VVD. Aangezien alles wat Verdonk hierover zegt nieuws is, is het vervolg van het riedeltje voorspelbaar.
Uitspraak Verdonk -> grote koppen in alle media -> partij is boos -> Rita zegt ik heb het niet zo bedoeld -> Mark zegt: we zijn het eens en ik ben de baas.
Ik denk dat Verdonk gewoon niet voorzichtig genoeg is in haar uitspraken in interviews. Categorie "een beetje dom" dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |