abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50130180
TS, ik zou zeggen, volg een paar lessen natuurkunde, bereken hoeveel kracht er op je komt wanneer je met 50 tegen een auto opbotst, en je draagt je gordel gewoon...
Geen zin in? Doe het dan uit solidariteit voor hulpverleners, zodat ze jou straks niet 30 meter van je auto in stukken hoeven op te ruimen
pi_50130293
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:56 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Wat is ook alweer het nadeel van een gordel?
"het zit zo irritant"

dat ding voel je na 2 seconde niet meer
pi_50130442
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef ruud_fr het volgende:
"het zit zo irritant"

Precies, TS, let gewoon op de fucking weg in plaats van je een beetje ergeren aan niet-relevante dingen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:16:30 #104
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50130747
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:37 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het kan misschien zelfs hard overkomen, ik had bij mijn ongeluk zelfs niet eens medelijden met de passagier die daar lag te creperen van de zeer (gebroken ribben + bijna niet kunnen ademen), ook al was het redelijk duidelijk dat ik toch wel in fout was bij dat ongeluk. Had hij zijn gordel aangehad, dan had hij daar nl juist hetzelfde gestaan als ik en de chauffeur van die andere wagen. Het was zijn keuze geen gordel aan te doen, dan moet ik mij niet verantwoordelijk te voelen over wat hij aan lichamelijk letsel heeft ten gevolge van het niet dragen van zijn gordel. Had hij een geperforeerde long gehad en in het ongeluk omgekomen, dan had ik dat niet opgevat als iemand die gestorven was door mijn toedoen, maar iemand die door eigen domheid om het leven gekomen was.
Ik ben het wel deels met je eens. Het is natuurlijk nooit leuk als iemand pijn heeft van een ongeluk wat jij veroorzaakt hebt. Maar als iemand idd z'n gordel niet om had en daar last van heeft. Tja, eigen schuld dikke bult. Al zal ik me wel schuldig voelen als die persoon iets heel ernstigs heeft of nooit meer kan lopen ofzo, misschien wat minder schuldig dan wanneer hij/zij wel een gordel om had gehad maar goed. Voelde me na ons ongeluk ook ongelooflijk schuldig...maar het kan de beste overkomen
To infinity…and beyond!
pi_50130945
Lijkt me een prima idee.

Met dan 1 kleine clausule ernaast: raak je gewond of invalide omdat je geen gordel/helm draagt heb je nergens recht op, geen ziektekostenvergoeding, geen ziektewet, geen uitkering.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_50131363
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:50 schreef Evik het volgende:
Stoer... Ik ben echt trots op je dat je deze houding aan neemt als iemand dood gaat door toedoen van jou.
Tja... had hij zijn gordel wel om, dan was hij door jouw oorzaak onthoofd oid en had je wel medelijden, maar nu heb je geen medelijden............ Oh nee natuurlijk, het was zijn eigen schuld dat jij hem geen voorrang gaf. Lekker puh... Jij je gordel niet om, ik jou geen voorrang geven dus jij lekker creperen.
Onthoofd door een gordel? Als je je gordel op de juiste hoogte hebt kan je daar niet door onthoofd raken hoor, en als je te klein bent een geen verstelbare gordels hebt, dan zijn daar van die hoezen voor om over de gordel te schuiven waardoor ze niet meer snijden.

Het zou iets anders zijn als ik iemand aanrijd omdat hij geen gordel aanheeft, en dat ik dan zeg dat hij pech gehad heeft. Zo'n ongeluk is gewoon niet bedoeld, dus ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor gevolgen die voorvloeien vanuit een bewust niet-dragen van de veiligheidsgordel. Ik zou me schuldiger voelen voor iemand die door een ongeluk (en zijn gordel dragend) een been breekt, dan iemand die zijn gordel niet draagt, door de voorruit vliegt en tegen een verlichtingspaal plakt. Jammer voor het ongeluk, de afloop ervan heeft hij echter zelf gezocht.

Dat is juist hetzelfde als er iemand ineens vlak voor je auto over loopt en je rijdt hem overhoop; als je niet te snel reed en dus nooit op tijd kan stilstaan heb ik daar totaal geen medelijden mee, het is namelijk mijn fout ook niet. Ik heb 1 keer een ladderzatte fietser omver gereden (gewoon lichte tik tegen het achterwil, ik stond nl bijna stil) die zonder licht over reed aan de heuvelpoort (groot kruispunt in gent), ben gestopt en ben gaan kijken of die wat had. Hij had niets en wou niet dat het met de verzekering geregeld werd, dus ben ik ook gewoon doorgereden. Alsof ik het mij moet aantrekken dat zijn handen open lagen van de asfalt, hij moet maar niet door rood rijden (en hij gaf toch zelf aan geen medische hulp nodig te hebben).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:38:34 #107
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_50131420
goed man, om meer mensen te redden moeten er eerst meer ongelukken komen !
Puik plan !
zzz
pi_50131469
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]
Het is gewoon kortzichtig.

Kan me niet voorstellen dat je er geen medelijden mee hebt.
Een kind spelenderwijs steekt tussen een aantal auto's door over? Ook pech? Had hij maar moeten leren dat je eerst moet kijken? Eigen schuld?

Ik wil je nog wel eens horen als je iemand aanrijdt en hij overlijdt ter plekke en heeft geen gordel om.

Trauma voor het leven voorspel ik je.
pi_50131639
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Onthoofd door een gordel?
Staat ook achter: oid. In nederland betekend dat "of iets dergelijks" cq "of iets overeenkomends" (cq= casu quo = of anders, of eventueel)

Dan verzin ik er nog eentje:
Door de klap slaat hij zo hard naar voren, de gordel remt zijn lichaam maar niet zijn hoofd, breekt zijn nek en overlijdt ter plekke. Beter voorbeeld?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:48:41 #110
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_50131704
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:27 schreef dvdk het volgende:

[..]

ach ja vrouwen achter het stuur....ze zouden beter vrouwen verbieden aan't verkeer deel te nemen in een motor-voertuig, dat zou pas veel doden schelen.
Tjah, elke 6 maanden een nieuwe auto is anders niet verkeerd hoor Worden steeds luxer lol.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_50131712
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:40 schreef Evik het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je er geen medelijden mee hebt.
Een kind spelenderwijs steekt tussen een aantal auto's door over? Ook pech? Had hij maar moeten leren dat je eerst moet kijken? Eigen schuld?
Als ik er niets aan kon doen omdat ik een normale snelheid reed, dan is het inderdaad pech. Je kon er niets aan doen, dus dan moet je jezelf toch niet schuldig voelen voor iets waar jij minder invloed op had dan dat kind? Ik ga niet zeggen dat het mij totaal niet kan schelen, het is jammer voor dat kind en de ouders ervan, maar een kind speelt niet op straat / je leert het aan dat het niet de straat op loopt tijdens het spelen. Als het dergelijke zaken nog vergeet tijdens het spelen, speel je ermee in je tuin / in een park.
quote:
Ik wil je nog wel eens horen als je iemand aanrijdt en hij overlijdt ter plekke en heeft geen gordel om.
Ik ben bij dat ongeluk waar die passagier met de MUG afgevoerd werd zelfs niet gaan kijken wat de toestand van die jongen was, heb dat achteraf gehoord als ik voor de politierechtbank moest komen voor dat ongeluk. Het is toch al gebeurd, en ik had gehoord dat hij zijn gordel niet aan had. Dat die andere en ik daar springlevend stonden was voor mij voldoende om te concluderen dat ik géén schuld had aan zijn toestand (temeer daar ik hem juist op de helft van de bestuurder op zijn motorkap geraakt heb, dus al helemaal niet langs passagierskant)

edit; bij het 2de voorbeeld ga ik mij schuldig voelen ja, daar is de ernst van zijn letsel opgelopen door mijn fout, niet door zijn fout. Dan neem ik de schuld inderdaad volledig op mij.
pi_50131826
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat je fout bent in je verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo glashard kan zeggen: pech. eigen schuld.
Dat kan ik me (als mens) niet voorstellen dat je zonder gevoel kan zeggen. Eigen schuld dat je dood bent. Je hoeft er ook geen drama's van te maken als iemand dood is door een ongeval waarbij je betrokken bent, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal niets voelt aan schuld oid.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:53:05 #113
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_50131837
of je rijdt in de sloot, krijgt je gordel niet meer los en verzuipt.....
pi_50131920
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:53 schreef dvdk het volgende:
Dit ter ondersteuning van je bewijs dat er statistisch gezien meer mensen dood gaan door gordels dan er mensen levend blijven?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:56:35 #115
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50131948
quote:
Als je te water raakt heb je meer kans te overleven met een gordel om dan zonder.
De klap waarmee je te water raakt is namelijk groot.
En waarom zou je gordel niet meer los willen dan? Alleen hoop ik voor je dat je je ramen nog open kan krijgen.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:06:14 #116
11458 ivetje
pi_50132265
quote:
Als het goed is heb je een veiligheidshamertje in je auto liggen waarmee je je gordel kan doorsnijden En daarna kan je er je raam mee intikken
To infinity…and beyond!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:08:25 #117
11458 ivetje
pi_50132336
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:52 schreef Evik het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je fout bent in je verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo glashard kan zeggen: pech. eigen schuld.
Dat kan ik me (als mens) niet voorstellen dat je zonder gevoel kan zeggen. Eigen schuld dat je dood bent. Je hoeft er ook geen drama's van te maken als iemand dood is door een ongeval waarbij je betrokken bent, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je helemaal niets voelt aan schuld oid.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je je totaal niet schuldig voelt. Maar je zal je wel minder schuldig voelen. Dat had ik ook toen ik hoorde dat ik echt nummer zoveel was op dat kruispunt die de fout in ging...had zoiets van "nou, ik ben iig niet de enige die hier iets verkeerd doet". Het vermindert het schuldgevoel iig een beetje
To infinity…and beyond!
pi_50132366
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:06 schreef ivetje het volgende:

[..]

Als het goed is heb je een veiligheidshamertje in je auto liggen waarmee je je gordel kan doorsnijden En daarna kan je er je raam mee intikken

mijn broer heeft er een, verder zie ik ze nooit
slechte zaak eigenlijk
pi_50132488
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:52 schreef Evik het volgende:
Helemaal niets zeg ik ook niet, de eerste week zal je daar waarschijnlijk nog even aan terugdenken, maar ik reageerde eerder op dat je zei "Trauma voor het leven voorspel ik je". Als het iets is waar je aan kan doen, dan ga ik 100% met je mee. Dus als je aan 80/u dat kind dat tussen auto's loopt omver rijdt, dan heb je dat trauma, terwijl je aan 50/u dat schuldgevoel amper gaat hebben. Bij het eerste was je nl in fout, en weet je niet of het daaraan ligt dat het het niet gehaald heeft, in het tweede geval weet je dat het minder jouw fout is, en dat je er toch niets aan kon doen. Ik weet van mezelf dat ik daar héél kalm onder kan oordelen, dus voor mij is dat na een kwartiertje al; pech eigen schuld.

edit; hamertje in de auto??? Geen flauw idee waar ik dat zou moeten gaan zoeken...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:13:05 #120
11458 ivetje
pi_50132498
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:09 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

mijn broer heeft er een, verder zie ik ze nooit
slechte zaak eigenlijk
Hij ligt hier in de kast

Komt meer omdat we nu een leen-auto hebben. De auto die ik in elkaar reed was een lease-bak en we wachten nu nog op de nieuwe. Daar komt hij zeker in te liggen. Maar sinds het ongeluk hebben we alweer 4 andere auto's gehad en om dan elke keer dat ding mee te verhuizen...eigenlijk moet het wel ja, ik weet het
To infinity…and beyond!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:41:50 #121
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_50133417
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:56 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Wat is ook alweer het nadeel van een gordel?
Dat het écht oprecht kut zit, en pijn doet enzo, en dat je niet snel uit kan stappen en in de weg zit en bovenal, het is niet tof.
Net als een helm dragen op een brommer/scooter.
Dat is namelijk alleen maar tof zonder die shit.

Veiligheid is toch totaal niet belangrijk man

Signature.
pi_50133808
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:41 schreef Evik het volgende:

En daarbij.... Krijg maar eens met 120 km per uur een hommel op je neus.
Als je dit op je helm krijgt slaat je kop al achteruit.
Nou nou, niet overdrijven hoor. Een hommel is totaal geen probleem.
Ik heb al eens een meeuw gekopt met 140 per uur...dat kwam ietsje harder aan. Heb een paar dagen lichtelijk last van mijn nek gehad.
Met het blote hoofd wil ik geen hommel raken trouwens. Maar goed, hagel zonder helm of met een open helm is ook totaal geen pretje
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:45 schreef Evik het volgende:

De zomerrijders zijn zowiezo al kamikase piloten. Rijden te weinig om echt goed de controle te hebben.
Een goede motorrijder is een "all-wheather" rijder, rijdt met een opvallende jas, rijdt agressief defensief en laat merken dat hij er is.
Ah...de goede motorrijder

* PeeJay1980 de die-hard mooiweer-rijder meldt zich
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:55:02 #123
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50135705
Het was vroeger altijd zeuren met m'n zoontje, Papa ik wil geen gordel, en zo....

Sinds we midden in een kopstaart hebben gezeten doet ie dat nooit meer, hij snapt opeens waarom die gordels in de auto zitten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50135708
* pkeijsers moet altijd ff sadistisch glimlachen als er weer een motorrijder in korte broek en t-shirt voorbij komt racen....
pi_50153959
Tijdje terug stonden mijn vriendin en ik met de auto bij het verkeerslicht. Schuin voor ons stond een motorrijder met zijn vriendin achterop.
Hij had een spijkerbroek en sportschoenen aan, motorjackje en geen handschoenen. Moet hij zelf weten vind ik, maar zijn vriendinnetje achterop had een motorjackje aan, geen handschoenen, een broek tot net boven de knie kwam en hoge hakken.
Mooi om naar te kijken, maar bij een valpartij wil je niet weten wat er met die mooie benen gebeurd. Die kan ze dan voor altijd verborgen houden.

Zo zou je je vriendin toch niet eens achterop de motor willen hebben?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:51:27 #126
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_50154237
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

"het zit zo irritant"

Ja een gordel is zooo irritant, dat ik soms probeer uit te stappen zonder hem af te doen . Zooo irritant dat ik vergeet dat ik het om heb.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:52:05 #127
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50155924
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:23 schreef LordLynx het volgende:
Lijkt me een prima idee.

Met dan 1 kleine clausule ernaast: raak je gewond of invalide omdat je geen gordel/helm draagt heb je nergens recht op, geen ziektekostenvergoeding, geen ziektewet, geen uitkering.
Zo ook met rokers/drinkers/te hardrijders/te laatkomers/zigeuners/joden/gehandicapten...

HEIL!

Ik ben idd VOOR de afschaffing van deze plicht, een roker is vrij om te bepalen of hij rookt, een automobilist word belast met de plicht om een gordel te dragen, gewoon onzin, en het moet een persoonlijke keuze zijn als iemand dit wel of niet wenst te doen.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_50156924
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik ben idd VOOR de afschaffing van deze plicht, een roker is vrij om te bepalen of hij rookt, een automobilist word belast met de plicht om een gordel te dragen, gewoon onzin, en het moet een persoonlijke keuze zijn als iemand dit wel of niet wenst te doen.
Ga jij jezelf van het asfalt afschrapen dan?
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:24:38 #129
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50157053

Dit moet natuurlijke selectie een douw de goede richting opgeven.
Calm down, please!
  woensdag 6 juni 2007 @ 11:32:46 #130
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50157317
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:20 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Die plat gereden eekhorentjes verdwijnen ook vanzelf.....
pi_50157340
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:32 schreef Heintje het volgende:
Die plat gereden eekhorentjes verdwijnen ook vanzelf.....
Klopt, maar dat is toch niet aardig voor die mensen die dat elke dag aan moeten zien.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:07:16 #132
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50158654
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:33 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is toch niet aardig voor die mensen die dat elke dag aan moeten zien.
Ik denk dat dat juist beter werkt dan de borden "Gordel om, ook achterin" die nou langs de weg staan.

Alleen is het denk ik wel lullig voor de familie van die zelfmoordenaar, die kunnen dan met een plamuurmes aan de slag om iets te kunnen begraven. Maar je moet natuurlijk iemands laatste wens respecteren he.....
pi_50158732
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:07 schreef Heintje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist beter werkt dan de borden "Gordel om, ook achterin" die nou langs de weg staan.

Alleen is het denk ik wel lullig voor de familie van die zelfmoordenaar, die kunnen dan met een plamuurmes aan de slag om iets te kunnen begraven. Maar je moet natuurlijk iemands laatste wens respecteren he.....
In de Côte d'Azur heb je soms van die wegen waar een bord staat die aangeeft dat daar iemand is overleden. Dan let je toch wel even op.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:13:22 #134
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50158868
Het aantal dode verkeersslachtoffers was te veel gedaald?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:15:33 #135
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50158952
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:20 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Nee, dat moet jij doen...

Had je maar een vak moeten leren
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:17:37 #136
35662 Heintje
Gears of War.
pi_50159021
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:09 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

In de Côte d'Azur heb je soms van die wegen waar een bord staat die aangeeft dat daar iemand is overleden. Dan let je toch wel even op.
Die heb je hier ook heel veel, noemen ze bermmonumeten ofzo.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:20:50 #137
11458 ivetje
pi_50159130
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:17 schreef Heintje het volgende:

[..]

Die heb je hier ook heel veel, noemen ze bermmonumeten ofzo.
Nee, een bremmonument is iets wat de nabestaanden zelf hebben neergezet. Je hebt van die poppetjes (zwart) waarop staat dat er iemand is overleden, leeftijd staat er ook bij. Daaronder staat nog een getal...geloof het aantal verkeersdoden van dat jaar ofzo. Weet dat niet precies.
To infinity…and beyond!
pi_50159261
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:15 schreef Herr.Flick het volgende:
Had je maar een vak moeten leren
Wat nou.
pi_50162333
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:13 schreef Dagonet het volgende:
Het aantal dode verkeersslachtoffers was te veel gedaald?
Ze willen meer donororganen. Oh kut . Dat staat ook nog echt in het nieuwsbericht.

Ze wil dus mensen dood hebben om andere mensen in leven te houden ?
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:17:08 #140
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50163033
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:57 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ze willen meer donororganen. Oh kut . Dat staat ook nog echt in het nieuwsbericht.

Ze wil dus mensen dood hebben om andere mensen in leven te houden ?
Waarschijnlijk komt morgen het bericht "dit was een proefbalonnetje om de mensen wakker te houden na de opschudding van de grote donorshow, een goed initiatief enz enz blablablabla meer donoren blablabla actie geboden blabla", zoiets.

Als ze het namelijk serieus meent dan is ze te stom om te kunnen rekenen en hoort ze in de kamer niet thuis. Meer ongelukken kosten meer geld dan dat ze opleveren aan minder behandelingen doordat er organen vrijkomen. Oh, en gewonden zullen natuurlijk ook op de wachtlijst komen voor orgaandonaties, huid bijvoorbeeld, of geperforeerde nieren
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_50163134
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt morgen het bericht "dit was een proefbalonnetje om de mensen wakker te houden na de opschudding van de grote donorshow, een goed initiatief enz enz blablablabla meer donoren blablabla actie geboden blabla", zoiets.

Als ze het namelijk serieus meent dan is ze te stom om te kunnen rekenen en hoort ze in de kamer niet thuis. Meer ongelukken kosten meer geld dan dat ze opleveren aan minder behandelingen doordat er organen vrijkomen. Oh, en gewonden zullen natuurlijk ook op de wachtlijst komen voor orgaandonaties, huid bijvoorbeeld, of geperforeerde nieren
Wat een mislukte rip-off zou dat dan zijn .

En als ze het serieus meent, mag zij als eerste dood .
Maar niet voordat we haar organen eruit hebben getrokken.

.
pi_50179131
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:13 schreef SimonBalk het volgende:
en je IQ is? Of geef niks om jezelf?
Precies, hij hoeft geen helm op. Hij heeft toch niets om te beschermen,

On topic: welke maatregelen willen ze nog meer? Bij 10% van de paracutes de parachute in tweeën knippen?
pi_50182884
sneu topic
pi_50183183
Heerlijk topic
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_50184557
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:46 schreef Evik het volgende:

[..]

Staat ook achter: oid. In nederland betekend dat "of iets dergelijks" cq "of iets overeenkomends" (cq= casu quo = of anders, of eventueel)

Dan verzin ik er nog eentje:
Door de klap slaat hij zo hard naar voren, de gordel remt zijn lichaam maar niet zijn hoofd, breekt zijn nek en overlijdt ter plekke. Beter voorbeeld?
Nu moet je de kracht van een menselijk lichaam niet te veel onderschatten hoor. Dat is redelijk stevig hoor en de kans dat daarbij je nek gebroken geraakt is echt wel nihil

Verder is het gewoon ondenkbaar om de gordelplicht en zeker de helmplicht af te schaffen.

Ben zelf geen motorrijder maar in het geval van motorrijders moet men mijns inziens zelfs verder gaan. Als ik soms zie in wat voor kledij mensen op de motor springen. Kleine schuiver en de helft van je lichaam is ontveld. En om maar even te zeggen: vanaf dat 1/3 v/d huid weg is is de kans op overleven al heel klein geworden. Of verbrijzelde voeten ed door het dragen van wat sportschoentjes
pi_50184714
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:20 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nee, een bremmonument is iets wat de nabestaanden zelf hebben neergezet. Je hebt van die poppetjes (zwart) waarop staat dat er iemand is overleden, leeftijd staat er ook bij. Daaronder staat nog een getal...geloof het aantal verkeersdoden van dat jaar ofzo. Weet dat niet precies.
heb die ook al regelmatig gezien bij onze franse zuiderburen
pi_50185726
TS is er zeker ook zo eentje die graag in korte broek en tshirtje op de motor rondscheurt. Druk dan voor de grap eens je duim stevig op het asfalt en trek deze in één beweging van ongeveer een meter over de weg. Au, hè? Stel je nu eens voor dat je dat niet alleen met je duim doet, maar met je gehele lichaam en dan niet één meter, maar 50 meter en niet met 10 km/u, maar met 120 km/u. Precies, dat is pijnlijk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_50187830
ik rij bijna dagelijks een stukje van 200 a 300 meter.

meestal doe ik dan geen gordel om maar aan het eind neem ik altijd rotonde. ik vind het waardeloos om een bocht te nemen zonder gordel.

heerlijk ding dat je beethoud!
pi_50190569
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 01:16 schreef garnage-patrick het volgende:
ik rij bijna dagelijks een stukje van 200 a 300 meter.

meestal doe ik dan geen gordel om maar aan het eind neem ik altijd rotonde. ik vind het waardeloos om een bocht te nemen zonder gordel.
Normaal moeten het de stoelen zijn die de zijdelingse steun geven, maar goed.

Zelfs voor 2à300m doe ik hem aan, aangezien mijn auto'tje voorzien is van een hele reeks airbags. Stel dat er dan toch iemand om jou inrijdt en je airbags gaan af op het moment dat je bijna met je neus tegen het stuur zit, dan kan je al zeker zijn van een gebroken neus, terwijl je anders niets/zeer weinig zal hebben.

Van die motor's vind ik het al helemaal geschift; je kans is al niet groot als je met een motor een zwaarder accident hebt, zonder helm is het al helemaal zelfmoord.
Ik mocht al geen motor kopen van mijn vader omdat het te gevaarlijk was (maar hij heeft me dan een auto cadeau gedaan )
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:49:31 #150
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50190709
ik val niet eens met me auto onder de gordel plicht (auto heeft dus nog geen gordels)
ik mag dus al lekker zonder
jah je gaat wel beter opletten onderweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')