Ja, maar sinds ze met die gordelboetes strooien doe ik 'm, ook op die korte stukjes, tenzij ik echt nergens politie zie, de gordel toch echt om...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:39 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dan heb je nog een goede reden. Maar volgens mij is het bij TS gewoon pure luiheid![]()
Als ik zonder mijn autogordel rij dan voel ik me zo naakt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:20 schreef tre het volgende:
Ik heb niet zoveel last van m'n autogordel eigenlijk, sterker nog, het is nu zo'n gewoonte dat ik gewoon liever met gordel om rijd.
Ja, want er is nog nooit iemand gewond geraakt door het naar binnen vliegende lichaam van een bestuurder die frontaal op zijn auto klapte en geen gordel omhad.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:39 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik ben het volledig eens met de topic starter.
De idioten ruimen zichzelf op deze manier makkelijk op en zo blijven er uiteindelijk alleen maar intelligente mensen over!![]()
ik vond het al kut toen ik met 50 een vlieg tegen m'n kop kreeg op de brommerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:41 schreef Evik het volgende:
En een hoop zijn lomp.
Ik rijd zelf motor en krijg de kriebels van mensen die met dit lekkere weer in t-shirt en korte broek met hun gympies op de motor zitten.
Ben zelf eens met tien km per uur onderuit gegaan met een motor (regen in een bocht en een stukje olie).
Als ik zie wat die snelheid al met mijn knie en mijn broek doet, dan rij ik liever met een helm op.
En ja..... korte stukken rij ik ook niet in motorpak, maar ALTIJD een helm, motorjas, motorlaarzen en handschoenen.
Je hebt voor alle tijden van het jaar kleding voor op een motor.
En daarbij.... Krijg maar eens met 120 km per uur een hommel op je neus.
Als je dit op je helm krijgt slaat je kop al achteruit.
GEWOON VERPLICHT HOUDEN DUS!!!!
Mijn pa is politie agent en als ik zijn verhalen hoor..... Je moet een sterk hart hebben om met een mes iemand van de straat af te schrapen hoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:39 schreef ElectricEye het volgende:
TS is HET levende bewijs dat je enige intelligentie moet bezitten om veiligheidsmaatregelen te snappen. Frappant dat gebrek aan dat intellect door TS gelijk wordt gesteld aan eigen verantwoordelijkheid. Het is namelijk jammer dat een ambulancebroeder, politieagent of brandweerman niets heeft aan TS zijn eigen verantwoordelijkheid, maar bij een ongeval van TS wel meer zooi heeft op te ruimen.
Precies, in tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen ben je niet meteen 'dood bij een ongeluk als je geen gordel draagt'. Het zal erop neerkomen dat veel mensen botbreuken, schedelbasisfracturen, verminkingen, etc. oplopen in plaats van te overlijden. Deze mensen moeten die kosten (inlusief ambulancepersoneel etc.) dan gewoon zelf betalen en komen niet in aanmerking voor teruggave door ziektekosten verzekering.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:40 schreef Pool het volgende:
Prima hoor, om dat verbod op te heffen. Maar dan dus ook geen ziektekostenvergoeding. En als een ongeluk niet jouw schuld is, maar je raakt gewond doordat je geen gordel/helm droeg, dan hoeft de veroorzaker uiteraard veel minder vergoeding te betalen (dat is nu trouwens ook al zo).
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:41 schreef Evik het volgende:
En een hoop zijn lomp.
Ik rijd zelf motor en krijg de kriebels van mensen die met dit lekkere weer in t-shirt en korte broek met hun gympies op de motor zitten.
Ben zelf eens met tien km per uur onderuit gegaan met een motor (regen in een bocht en een stukje olie).
Als ik zie wat die snelheid al met mijn knie en mijn broek doet, dan rij ik liever met een helm op.
En ja..... korte stukken rij ik ook niet in motorpak, maar ALTIJD een helm, motorjas, motorlaarzen en handschoenen.
Je hebt voor alle tijden van het jaar kleding voor op een motor.
En daarbij.... Krijg maar eens met 120 km per uur een hommel op je neus.
Als je dit op je helm krijgt slaat je kop al achteruit.
GEWOON VERPLICHT HOUDEN DUS!!!!
wat is dat voor vergelijking danquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
dat iedereen ook vergeten is dat sommige mensen vroeger een ster moesten dragen om op straat te mogen lopen.....nu moet je dus een gordel/helm dragen om op straat te mogen rijden....
..................quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
dat iedereen ook vergeten is dat sommige mensen vroeger een ster moesten dragen om op straat te mogen lopen.....nu moet je dus een gordel/helm dragen om op straat te mogen rijden....
Ik heb ook een keer (achterin) een auto gezeten die met 45 tegen een boom aanreed, geen pretje, dat kan ik je wel vertellen, maar ik heb er niks aan over gehouden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:45 schreef tslh het volgende:
[..]
Precies, in tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen ben je niet meteen 'dood bij een ongeluk als je geen gordel draagt'. Het zal erop neerkomen dat veel mensen botbreuken, schedelbasisfracturen, verminkingen, etc. oplopen in plaats van te overlijden. Deze mensen moeten die kosten (inlusief ambulancepersoneel etc.) dan gewoon zelf betalen en komen niet in aanmerking voor teruggave door ziektekosten verzekering.
het enige wat klopt is dat er sommige mensen vroeger[/s] een ster moesten dragen, en nu [b]iedereen een helm/gordel moet dragen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:50 schreef dvdk het volgende:
ja de analogie klopt wel anders.
Ja, alleen bleek die ster iets minder veilig dan helmen en gordels hè?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
Ach gossie, TS heeft geen argumenten meer en gaat compleet irrelevante dingen erbij roepen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
Dat wel. De politie naait je wel tegenwoordig net zo hard in je kont als de duitsers deden met blauwe bonen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:50 schreef dvdk het volgende:
ja de analogie klopt wel anders.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
kut he.. maak je een opmerking waarvan je hoopt dat iedereen er van over de zeik gaat, wordt er nauwelijks gereageerdquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
Ff verder kijken dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
kut he.. maak je een opmerking waarvan je hoopt dat iedereen er van over de zeik gaat, wordt er nauwelijks gereageerd
Geef ze gratis bij een krat bier.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:59 schreef Jordy-B het volgende:
gewoon iedereen een motorrijbewijs bij het autorijbewijs cadeau doen... Geeft wel een boel rotzooi op de weg, maar het tekort aan donororganen zal wel binnen drie weken zijn opgevuld.
Alcohol en rijden gaat NOOIT samen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Geef ze gratis bij een krat bier.![]()
Heeft ook weer de nodige 'voordelen'.
daarom zei ik ook "nauwelijks" ipv "niet"quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:01 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Ff verder kijken dan je neus lang is.![]()
Wat verwacht je dan? Every single reactie die erna komt?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
daarom zei ik ook "nauwelijks" ipv "niet"
Geen gordel + krat bier + gratis rijbewijs is toch ideaal?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:03 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Alcohol en rijden gaat NOOIT samen.![]()
edit: Niet meer verbieden dus.[/sacrasm]
Yep, veel minder domme mensen op de wereld, betere kwaliteit DNA blijft dus alleen over, en de mensheid ontwikkeld zich beter!quote:Dit plan heeft alleen maar voordelen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Geen gordel + krat bier + gratis rijbewijs is toch ideaal?
Ik ben vorig jaar op een auto ingereden waar de bestuurder een gordel droeg, en de passagier niet. Het dragen ervan kan dus best héél veel maken, zowel ik en de andere bestuurder hadden buiten schaafwonden van de gordels zo goed als niets (hij had last aan zijn enkels, ik had gewoon mijn pedalen gelost, dus totaal geen last). De passagier is met de mug (medische urgentie groep) naar het ziekenhuis gebracht, en heeft er een dag gelegen met ademhalingsproblemen / gebroken ribben. Als je zoiets eens ziet, dan rijd je wel bijna altijd met de gordel aan hoor. Snelheid kan ik moeilijk zeggen, ik was al volledig dwars over de baan geschoven, hij reed iets van een 70/u.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:55 schreef SharQueDo het volgende:
Gordel en helm wel verplicht houden op 60km/u wegen en hoger, etc.
Ik heb zelf ook een ongeluk gehad met ~70km/u ibk. Ik was dan ook een beetje sarcastisch, net zoals iedereen in dit topic.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar op een auto ingereden waar de bestuurder een gordel droeg, en de passagier niet. Het dragen ervan kan dus best héél veel maken, zowel ik en de andere bestuurder hadden buiten schaafwonden van de gordels zo goed als niets (hij had last aan zijn enkels, ik had gewoon mijn pedalen gelost, dus totaal geen last). De passagier is met de mug (medische urgentie groep) naar het ziekenhuis gebracht, en heeft er een dag gelegen met ademhalingsproblemen / gebroken ribben. Als je zoiets eens ziet, dan rijd je wel bijna altijd met de gordel aan hoor. Snelheid kan ik moeilijk zeggen, ik was al volledig dwars over de baan geschoven, hij reed iets van een 70/u.
Gewoon verplicht houden, die gordel. Op banen van 50/u kan je nog steeds frontaal op een tegenligger slaan, en 50 frontaal op 50 is toch een serieuze klop (buiten dat komt nog het feit dat een airbag zowat het dodelijkste is wat er bestaat als je geen gordel draagt; dan ontploft hij nl in je gezicht)
Dan toch een nieuwe wet: bruikbare organen kapot? Dan maar dood laten bloeden. Tja het is de bedoeling dat de lijst korter wordt, en niet langer.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:20 schreef BoukeF het volgende:
wat wel jammer is zijn de mensen die na het ongeluk dan met 2 gespiesde nieren zitten,
maar niet dood zijn,
wordt de wachtlijst weer langer door
Dat dus...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:39 schreef ElectricEye het volgende:
TS is HET levende bewijs dat je enige intelligentie moet bezitten om veiligheidsmaatregelen te snappen. Frappant dat gebrek aan dat intellect door TS gelijk wordt gesteld aan eigen verantwoordelijkheid. Het is namelijk jammer dat een ambulancebroeder, politieagent of brandweerman niets heeft aan TS zijn eigen verantwoordelijkheid, maar bij een ongeval van TS wel meer zooi heeft op te ruimen.
Tuurlijk is er altijd wel een 'als, dan' rede waardoor iemand roept dat je 't vooral niet moet doen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:14 schreef Evik het volgende:
Ik ken ook iemand die een ongeluk heeft gehad, gleed van een talud, en ging meerdere malen over de kop. Auto totaal kapot.
Bij de eerste rol werd ze uit de auto geslingerd omdat ze geen gordel om had. Had ze echter de gordel omgehouden had ze nu dood geweest.
Ze heeft nu wel heel erg last van haar wervels, maar dan toch.
Die heeft het dus overleefd omdat ze geen gordel droeg, maar ja... zo is voor alles iets te zeggen. IK BEN VOOR VERPLICHT DRAGEN
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:51 schreef tong_poh het volgende:
Ik heb 3 frontale ongelukken gehad, waarvan 1tje mijn schuld. Als ik bij 1 van de 3 mijn riem niet om had gehad, dan was ik morsdood geweest.
Maar ja voor mannetjes zoals de TS is dat juist stoer. Dat zijn van die knulletjes die denken dat het nodig is om je op zo'n manier te bewijzen. Ga je gang, zou ik zeggen. Ik pis op je graf.
je bent het dus met mij eens begrijp ikquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:33 schreef dvdk het volgende:
[..]
ja jonge je zusje ook niet nadat ik haar volgooide met 2 breezerz
Ik heb niemand doodgereden hoor, en hoe zou dat toch komenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:27 schreef dvdk het volgende:
[..]
ach ja vrouwen achter het stuur....ze zouden beter vrouwen verbieden aan't verkeer deel te nemen in een motor-voertuig, dat zou pas veel doden schelen.
Nou, die dingen van 10 jaar terug zijn anders ook niet echt veilig met gordel. De gozer die bij ons naar binnen kwam (hij reed dus frontaal op mijn linkervoorwiel in) kreeg door de airbag zo'n klap dat ie een bloedneus had en ff out was...hoe hij hem daarna nog perfect in de inham even verderop kon parkeren is ons en hem ook een raadsel maar goedquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
(buiten dat komt nog het feit dat een airbag zowat het dodelijkste is wat er bestaat als je geen gordel draagt; dan ontploft hij nl in je gezicht)
staat hier ja.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:02 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb niemand doodgereden hoor, en hoe zou dat toch komenMisschien wel omdat alle betrokkenen hun gordel omhadden he
Daarnaast doet een airbag ook veel, maar niet meer als je door je hele auto wordt geslingerd.
Er is ergens zo'n filmpje van een vent in de auto, zonder gordel...krijgt ongeluk en ligt ondersteboven op de achterbank met zijn hoofd door het zijraampjeDat zou jij dus ook graag willen begrijp ik?
ik kwam trouwens van rechts en ander van links...alleen hij reed op een voorrangsweg. En het erge is dat er eigenlijk al lang een rotonde had moeten liggen, omdat er inmiddels al 13 ongelukken waren gebeurt op dat punt waarvan 8 dodelijk. Dat ze daar eens iets aan gaan doen![]()
Het kan misschien zelfs hard overkomen, ik had bij mijn ongeluk zelfs niet eens medelijden met de passagier die daar lag te creperen van de zeer (gebroken ribben + bijna niet kunnen ademen), ook al was het redelijk duidelijk dat ik toch wel in fout was bij dat ongeluk. Had hij zijn gordel aangehad, dan had hij daar nl juist hetzelfde gestaan als ik en de chauffeur van die andere wagen. Het was zijn keuze geen gordel aan te doen, dan moet ik mij niet verantwoordelijk te voelen over wat hij aan lichamelijk letsel heeft ten gevolge van het niet dragen van zijn gordel. Had hij een geperforeerde long gehad en in het ongeluk omgekomen, dan had ik dat niet opgevat als iemand die gestorven was door mijn toedoen, maar iemand die door eigen domheid om het leven gekomen was.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:02 schreef ivetje het volgende:
Ik heb niemand doodgereden hoor, en hoe zou dat toch komenMisschien wel omdat alle betrokkenen hun gordel omhadden he
Stoer... Ik ben echt trots op je dat je deze houding aan neemt als iemand dood gaat door toedoen van jou.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:37 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het kan misschien zelfs hard overkomen, ik had bij mijn ongeluk zelfs niet eens medelijden met de passagier die daar lag te creperen van de zeer (gebroken ribben + bijna niet kunnen ademen), ook al was het redelijk duidelijk dat ik toch wel in fout was bij dat ongeluk. Had hij zijn gordel aangehad, dan had hij daar nl juist hetzelfde gestaan als ik en de chauffeur van die andere wagen. Het was zijn keuze geen gordel aan te doen, dan moet ik mij niet verantwoordelijk te voelen over wat hij aan lichamelijk letsel heeft ten gevolge van het niet dragen van zijn gordel. Had hij een geperforeerde long gehad en in het ongeluk omgekomen, dan had ik dat niet opgevat als iemand die gestorven was door mijn toedoen, maar iemand die door eigen domheid om het leven gekomen was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |