quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef Gtaboy107 het volgende:Mij is nooit verteld wat voor vorm ik ervan heb, maar mijn ADHD is wel een zeer milde vorm, best jammer dat ik het van mijn tourette niet weet, met relaties denk ik ook wel eens dat ik met mijn tourette raar over kan komen etc, maar goed, als je echt verliefd bent maakt dat niet uit.
Ook bijv in een trein gaat iedereen zo naar je kijken en ja, dan ga ik nerveuzer worden en dan komen er meer tics. Als men er niet op let heb ik er ook geen last van, maar goed, ik zie wel of er nog verandering in gaat komen.
Ik las ook dit: Vanaf een jaar of 13 verminderen de tics aanzienlijk. Ik heb het misschien pas op mijn 10e gehoord en heb er nu ook nog last van, maar ik las ook dat het op je 20e weg kan zijn. Ik hoop niet dat ik net zo erg ga worden als die mensen op TV, want dat is ook klote...
Ik had vroeger heel erg last van Gilles De La Tourette. Toen ging ik andere kinderen totaal random slaan, puur omdat een stem in m'n hoofd zei om het
niet te doen. Gelukkig geloofden de leraren het nooit omdat ik de meest brave en verlegene was. Ik sloeg dus ook nooit met een reden, sterker nog, juist als ik die ander niets kwaad wilde doen.
Tics heb ik al m'n hele leven, in alle soorten en maten (ik ben zelfs 200+ keer gebeten door tics

). Meestal komen die door te weinig slaap of teveel stress.
Ik heb nog steeds gilles de la tourette maar alleen ik heb er nog last van. Vooral als ik gestressed ben fluister ik de hele dag scheldwoorden als 'kanker' en zo (dat alleen ik het kan horen) juist omdat ik dat woord helemaal niet wil gebruiken. Gelukkig kan ik het op die manier voor mezelf houden, en heeft niemand mij ooit kanker als scheldwoord horen gebruiken.
Ook erge gedachtes en zo die regelmatig in me opkomen, en waar ik dan fysiek nee tegen moet schudden, gebeurt 24/7, maar negeren is het toverwoord. Al is het niet altijd even makkelijk.
Doe de groeten aan CoveSight, en vertel ze dat ze hun vuilnis bij nader inzien zelf maar mogen opruimen