abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53110884
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:54 schreef Pink_Floyd het volgende:

[..]

When Dream and Day Unite heb ik erbij geteld omdat het volgens mij officieel een studioalbum is, alleen was dit voor het LaBrie tijdperk (zo stond het meen ik in de review) en dan heb je er tien
Tel jij A change of seasons er bij?
Dat is een studio EP geen album.

Ik ben op dit moment een beetje blut dus ik heb de nieuwe cd helaas nog niet kunnen kopen. Concert ook helaas geen geld voor.
pi_53526947
Hmm, alle veldkaarten uitverkocht. Als iemand er nog 1 kwijt wilt hou ik me aanbevolen.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:32:15 #104
92771 Un4
War....
pi_53650359
Toch nog een kaartje bemachtigd!
...war never changes
pi_53659870
nog maar een paar daagjes
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:07:08 #106
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_53660865
09-10? nietwaar? Ik heb al 3 concerten gepland tot de jaarwisseling en op 09-10 ga ik naar een xbox update met spellen als mass effect en assasins creed. Maar opzich had ik er best bij willen zijn...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:29:42 #107
121217 Soli
Still I am...
pi_53661279
Oeh! Ik kan niet wachten!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  woensdag 3 oktober 2007 @ 10:21:39 #108
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53662470
Oei dat is al behoorlijk snel.
pi_53771630
Nog 2 nachtjes
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53774999
Ja, dinsdag!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:13:11 #111
92771 Un4
War....
pi_53775161
Heb er zin in!
...war never changes
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:28:30 #112
121217 Soli
Still I am...
pi_53775619
Hoe lang zou het concert duren? De laatste trein gaat namelijk om 23:10. Zou dat tijd genoeg zijn? Ik neem aan dat ze wel rekening houden met het OV...
Mijn Last.fm
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:57:18 #113
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53776486
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:28 schreef Soli het volgende:
Hoe lang zou het concert duren? De laatste trein gaat namelijk om 23:10. Zou dat tijd genoeg zijn? Ik neem aan dat ze wel rekening houden met het OV...

Dat ga je denk ik net niet redden. Laten we het er op houden dat het 23.00 afgelopen is. Dan moet je nog uit Ahoy komen, naar het metrostation, met de metro, daar gaat dus wel wat tijd in zitten.
pi_53782951
Ik denk ook niet dat je het gaat redden om met het OV terug te komen. Het is mij nog nooit gelukt iig na een concert. Mn vriend en ik gaan gewoon met de auto. Heb der zin in

Van de zomer voorproefje gehad op FoR en dat beviel wel
pi_53786597
Rang 1, 2 en 3 zijn uitverkocht
pi_53786786
Het is morgen al.
pi_53787480
Mijn setlist voorspelling op basis van de setlists van de afgelopen optredens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vetgedrukte nummers worden vrijwel zeker gespeeld. Alles onder voorbehoud uiteraard

[ Bericht 1% gewijzigd door Bigs op 08-10-2007 20:34:17 ]
pi_53792234
Hoelaat gaat de zaal open?
  maandag 8 oktober 2007 @ 20:29:49 #119
92771 Un4
War....
pi_53798673
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:03 schreef Bigs het volgende:
Mijn setlist voorspelling op basis van de setlists van de afgelopen optredens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vetgedrukte nummers worden vrijwel zeker gespeeld. Alles onder voorbehoud uiteraard
SPOILER
...war never changes
pi_53798727
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 20:29 schreef Un4 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_53803274
Op 9 oktober a.s. staat Dream Theater als onderdeel van de Chaos In Motion World Tour in Ahoy, Rotterdam tesamen met special guest Symphony X.

Nu heeft Roadrunner Records in samenwerking met SPV/InsideOut Music een unieke actie opgezet met een zeer exclusieve vinyl single (7”) van Dream Theater en Symphony X.

De promotionele vinyl single is uitsluitend voor Nederland gemaakt in een zeer beperkte oplage (op=op) en krijg je bij aankoop van het nieuwe Dream Theater album ‘Systematic Chaos’(*) en/of het nieuwe Symphony X album ‘Paradise Lost’(*).

De actie gaat in op 9 oktober in Ahoy, Rotterdam alwaar de vinyl single bij Free Record Shop in Ahoy GRATIS te verkrijgen is bij aankoop van een van deze albums. De actie gaat ook van start bij de speciaalzaken, maar let op!!

Aangezien de oplage zeer beperkt is en de actie uitsluitend in Nederland loopt, moet je er snel bij zijn, want op = op!

Leg je handen dus op dit geweldige collectors item van Dream Theater en Symphony X!

Op de exclusieve promo vinyl single met catalogus nummer 99224047 staan de volgende tracks:

Side A : Dream Theater - "Forsaken" (5:36)
Side B : Symphony X - "Set The World On Fire" (5.55)

(*) = alle versies van beide albums

Deze actie is een initiatief van CNR Entertainment B.V.
pi_53809611
Vanavond
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:54:02 #123
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53810244
Leuk zo;n initiatief als alle echte fans die albums al lang gekocht hebben.
pi_53816163
Kan je op 't terrein ook nog een ticket kopen? dacht dat 't later was. Ben net terug van een vakantie uit Seattle en ik denk niet dat 't een goed idee is nu nog online te reserveren.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:17:04 #125
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_53816181
Veel plezier vanavond voor wie gaan!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_53828890
Jaa dat was vet.. damn, Jordan was de MAN!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:51:36 #128
121217 Soli
Still I am...
pi_53829192
Wow het was zéker vet!

Symphony X vond ik echt super. Vooral dat ze The Odyssey speelden. Het geluid vond ik alleen wat minder, maar man... Wat is die gitarist een held. De zang mocht er ook wezen trouwens.

En ja, DT... Ongenaakbaar natuurlijk (op James' gebruikelijke slippertjes), maar ik vond de setlist niet écht geweldig. Wel echt genoten!
Mijn Last.fm
pi_53831061
Ik heb er echt van genoten, wat een topshow geven die gasten weg .

Alleen vond ik het geluid van Symphony X echt onder de maat.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:36:22 #130
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_53831605
Het was weer top!! Stond linksvoor dus mijn linkeroor zit vandaag dicht Kom maar op met de foto's!
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_53831752
Iemand die een setlist heeft bijgehouden?
pi_53834115
Was zeker vet, weet niet meer de hele setlist uit mijn hoofd helaas, maar missschien dat er mensen zijn die hem kunnen aanvullen:

Constant Motion
Strange Deja Vu
Blind Faith
Surrounded
Dark Eternal Night
Keyboard Solo
Lines In The Sand
The Ministry Of Lost SoulsIn
The Presence Of The Enemies pt. 1 & 2

Medley
Trail of Tears/Finally Free/Learning to Live/ In The Name Of God/ Octavarium

edit: heb ook even gegoogled, zo is ie compleet.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_53834230
Whaaaaaaa, geweldig

Strange Deja Vu
Finally Free
Rudess
Dream Theater

Geluid was ook gewoon ontzettend goed. Heb weer genoten, en volgende tour ben ik weer van de partij!
'And I called your name,
pi_53834748
Ik zat in Vak AL vlank langs het podium. Met mijn verrekijker keek ik precies op de vingers van Rudess, de kop van Portnoy, en op de steunboxen van JP.

Myung stond voor mij helaas achter een scherm, niet veel van kunnen zien. Leuke details gezien door de verrekijker; portnoy een blauw baardje, een boxbal aan zijn drumstel waar ie af en toe een ram aan geeft. Verder is het echt een imposant drumstel om te zien

Rudess heeft ook heel wat gear. Vooral zijn fingerboard zag er erg cool uit, met dito cool geluid!! alleen jammer dat JP zo ongeloofelijk vet geworden is.. lijkt wel of de man een kuur gevolgd heeft, en nu tijdens de tour niet meer kan trainen! Ik vind hem eenbeetje op Lemmy van Motorhead lijken

[ Bericht 1% gewijzigd door paradoXical op 10-10-2007 11:45:46 ]
pi_53835023
Het was zeker vet

Ik stond links van het podium, kon het op zich goed zien, alleen dat scherm zat een beetje in de weg af en toe.

Vond Symphony X redelijk, niet asupergoed fzo, maar ook niet superslecht

Alleen die die muzie tijdens de pauze tussen Symphony X en Dream Theater heeft bedacht, die is echt gek

Had mn camera wel bij me, maaree helaas geen goeie foto's kunnen maken omdat ik tever weg stond

Heb nog wel even een Cartoon T-shirt met achterop het tourschema gekocht
pi_53835806
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:51 schreef Sylvana het volgende:
Alleen die die muzie tijdens de pauze tussen Symphony X en Dream Theater heeft bedacht, die is echt gek
Dat waren Dream Theater nummers uitgevoerd op strijkinstrumenten, is geloof ik ook een cd van te krijgen.

Symphony X was een prima binnenkomer, goede zang en gitaar (stond wel iets te laag voor mijn gevoel) en lekkere nummers.

En DT liet maar weer eens zien dat zij de absolute meesters op dit gebied zijn.

Joran Rudess
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_53836104
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:25 schreef MrData het volgende:

[..]

Dat waren Dream Theater nummers uitgevoerd op strijkinstrumenten, is geloof ik ook een cd van te krijgen.
nou doe mij maar gewoon originele DT nummers, ik ben niet zo weg van strijkinstrumenten, en al helemaal niet zolang

de mij maar gewoon lekkere harde muziek tussendoor
pi_53836242
Die bandshirt waren trouwens wel lekker aan de prijs zeg
'And I called your name,
pi_53836356
ja, 32 euro, was wel veel, maar goed, heb ik er wel voor over
pi_53836990
Sorry hoor.. maar welke mongool zet er aanvangstijd 20:00 op het kaartje. Nu verdomme 20 minuten van Symphony X gemist terwijl ik stiekem ook een beetje voor hun ging. Echt zeer slecht, net als het geluid overigens. Snap eigenlijk niet dat SX hier genoegen mee neemt..

DT was weer ouderwets goed alleen vond ik de setlist onder de maat. Teveel van de laatste cd wat bij de vorige keren nog wel meeviel. Nu kakte het concert voor de encore wat in in mijn ogen, omdat ik meer een liefhebber van het oude werk ben.

En ik vond dat superkleine stukje van Learning to Live wel een beetje een cocktease.

Ik heb dus weleens leukere DT avonden gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Un4 op 10-10-2007 13:48:21 ]
...war never changes
pi_53837460
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:18 schreef Un4 het volgende:
Sorry hoor.. maar welke mongool zet er aanvangstijd 20:00 op het kaartje. Nu verdomme 20 minuten van Symphony X gemist terwijl ik stiekem ook een beetje voor hun ging. Echt zeer slecht, net als het geluid overigens. Snap eigenlijk niet dat SX hier genoegen meeneemt..
Ja, dat vond ik ook wel vaag ja,. Mn vriend en ik kwamen uit Almelo, hij moest eerst gewoon werken. We waren er om kwart voor 8, toen nog parkeren enzo, en toen we eindelijk binnen waren bleek dat ze idd allang aan het spelen waren.
pi_53841142
Uiteindelijk toch nog gekomen, kaartje lokaal gekocht van iemand voor 50 euro (hij had geen wisselgeld en dat boeide me ook niet zoveel, wilde zsm binnenkomen). Binnen ook nog een T-shirt gekocht voor 32 euro. Veel, maar ik heb 't er voor over.

Symphony X was vrij goed. Ik kende ze beter dan ik dacht aangezien ze heel wat nummers speelde die ik al kende. Na een lange soundcheck as usual kwam eindelijk DT, en ze waren weer goed . Vond de setlist ook niet geweldig aangezien ik hoopte op wat snellere nummers van eerdere albums (Home, the test that stumped them all, the killing hand, etc.) maar dat was te verwachten. Hoop ze binnenkort nog eens te zien
pi_53841301
Learning to Live. Dat was inderdaad een cocktease.
Maar toch maar mooi Surrounded live gezien, prachtig nummer.

DT verliest zich af en toe in de snelheid en virtuoziteit, terwijl hun "rustiger" nummers juist zo fantastisch zijn.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:36:13 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_53841771
Wel leuk dat tussen 'Surrounded' een stukje 'Sugar Mice' van Marillion zat trouwens...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_53842472
Ik vond het optreden zeer geslaagd. Het was niet beter dan de HMH (vond de setlist toen gewoon beter), maar wel leuk.

Ik hoopte van tevoren echt dat Symphony X the Odyssey zou spelen.. en warempel Vond de toetsenist van SX trouwens wel een beetje laf.. maarja hij komt in de muziek ook niet zoveel naar voren. Maar toch jammer, als Jordan Rudess fan was ik wel benieuwd naar hun toetsenist. Vond de zanger van Symphony X trouwens erg goed.. houdt het goed vol live

Dream Theater was alsvanouds goed. Het is leuk hoe bij een concert veel nummers toch wat meer gaan leven.. ik kan In the presence of enemies en Ministry of lost souls nu een stuk beter waarderen dan voorheen.

Verder vond ik het erg vet dat JR zoveel aan bod kwam. Ik weet niet meer bij welk nummer dat was, maar hoe hij op een gegeven moment uit z'n dak ging op z'n continuum . Vond z'n draaiende setup ook erg vet. Met 1 keyboard was het leuk.. nu was het echt extra vet En ja de solo die hij had met z'n 'gitaar'keyboard was natuurlijk de slagroom op de taart (ofzoiets).. het was vooral een hoop herrie, maar het was gewoon vet om hem zo te zien

En James LaBrie was ook prima, op z'n gewone uitspattingen na (zinnen zo overdreven brengen dat het net twee losse zinnen lijken etc.). Maar heb me niet aan hem gestoord

Vond MP z'n Nederlands elftal shirt ook erg lache trouwens
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:20:19 #146
121217 Soli
Still I am...
pi_53842554
Even een goede review van Last.fm geplukt (in het engels):
quote:
Tue 9 Oct – Dream Theater, Symphony X

9 October will forever go down in my mind, I think. Yesterday I was able to witness two of the world's leading progressive metal bands: Symphony X and Dream Theater. It was a good thing I arrived early, because Symphony X's set started about 20 minutes too early (and was 20 minutes too short as well for my liking.)

The band's sound was a legitimate disaster (who the fuck distorted your guitar that bad, Mike), but the band was in top form as they plowed through..a stunning amount of four songs (five if you count Oculus ex Inferni, the intro.) Russell Allen is a big showman live, constantly headbanging and engaging the crowd (and he got a great response, it has to be said.) People were giving him the horns, clapping, all the time. Once he expected applause and the crowd kept going and he was like "O_o"

He also had some nice stage antics, apart from the usual, during Domination he took a bottle from the audience with water in it, drunk a gulp, swallowed half of a line and went on. Pretty funny.

Symphony X's set was as follows:

Oculus ex Inferni
Set The World On Fire
Domination
Serpent's Kiss
The Odyssey

Then a short interlude followed, with what sounded like a string tribute to Dream Theater. At 9 pm ish, the intro notes of Also Sprach Zarathustra filled the hall. The traffic light at the top sprung to yellow. Slowly but surely, the drapery fell and Rudess and Portnoy took the stage, playing the last notes of the intro, and boom!, as it faded, they ran straight into the thrash metal monster from the new album known as Constant Motion.

I don't think the crowd ever let go after that. Song after song, the crowd was absolutely enthralled. Every 4/4 bit got a major horned response. There was clapping all the fucking time. Singing along. After Constant Motion, James remarked: "We've been coming here for fifteen years now and the Netherlands has never fucking let us down. We're going to be staying here a little while, and that's all that fucking matters, right? This is from Scenes!"

After which the band rolled into Strange Deja Vu and the crowd went absolutely nuts again. The band was stoked to play, you could see it off their faces, Petrucci looked really happy, Jordan was animated, Portnoy kept inspiring the audience, and James was on top form (although the hall made his notes sound an octave too high at points, but whatever.)

We also got Blind Faith, which was kind of meh as a setlist pawn, but the band was enthusiastic and even that song got a great response from the crowd: the band could do no wrong.

Other absolute highlights were the extended version of Surrounded, The Dark Eternal Night, and the dual finisher combo of The Ministry of Lost Souls and In The Presence of Enemies. You could see the band loved playing their new songs live,and what was more stunning, the crowd loved hearing them. Especially the bit with "dark master of sin, I wll fight for you" and the crowd chant were activel and enthusiastically sung along. The boys on stage must have been happy. I know I was.

Then the band went off stage and it was time for the encore, the infamous Schmedley Wilcox. After some good melodic playing and James LaBrie humorously adapting the lyrics of Trial of Tears to "It's raining on the streets of Rotterdam" (may I add that it was actually raining afterwards!), the band ran into the best section of Finally Free, the gunshot bit, and played the boring part of Learning To Live, the best part of In The Name of God (including the synchronised solo), and they climaxed with Razor's Edge. They might as well have played one or two of these songs in their entirety, but in the end it didn't even matter as every note was flawlessly received by the audience. Portnoy remarked that it was "Fucking beautiful." He also wore a Dutch national team jersey, NFL style, for the encore. Apparently the band knows how huge its Dutch fanbase is. They left the stage to huge applause. They deserved it. And yeah, James, if you boys keep rocking our socks like this: I don't think you will be disappointed by Dutch audiences anytime soon. You're welcome.

Setlist was as follows (please remind me if I forgot anything, but as far as I know I didn't):

Constant Motion
Strange Deja Vu
Blind Faith
Surrounded (extended with pieces of The Wall and Marillion's Sugar Mice)
The Dark Eternal Night
Jordan Rudess Keyboard Solo
Lines in the Sand
The Ministry of Lost Souls
In The Presence of Enemies
----
Schmedley Wilcox:
I. Trial of Tears (It's Raining)
II. Finally Free
III. Learning to Live
IV. In The Name of God
V. Octavarium (Razor's Edge)
Mijn Last.fm
pi_53842685
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:13 schreef Bigs het volgende:
Ik vond het optreden zeer geslaagd. Het was niet beter dan de HMH (vond de setlist toen gewoon beter), maar wel leuk.

Ik hoopte van tevoren echt dat Symphony X the Odyssey zou spelen.. en warempel Vond de toetsenist van SX trouwens wel een beetje laf.. maarja hij komt in de muziek ook niet zoveel naar voren. Maar toch jammer, als Jordan Rudess fan was ik wel benieuwd naar hun toetsenist. Vond de zanger van Symphony X trouwens erg goed.. houdt het goed vol live

Dream Theater was alsvanouds goed. Het is leuk hoe bij een concert veel nummers toch wat meer gaan leven.. ik kan In the presence of enemies en Ministry of lost souls nu een stuk beter waarderen dan voorheen.

Verder vond ik het erg vet dat JR zoveel aan bod kwam. Ik weet niet meer bij welk nummer dat was, maar hoe hij op een gegeven moment uit z'n dak ging op z'n continuum . Vond z'n draaiende setup ook erg vet. Met 1 keyboard was het leuk.. nu was het echt extra vet En ja de solo die hij had met z'n 'gitaar'keyboard was natuurlijk de slagroom op de taart (ofzoiets).. het was vooral een hoop herrie, maar het was gewoon vet om hem zo te zien

En James LaBrie was ook prima, op z'n gewone uitspattingen na (zinnen zo overdreven brengen dat het net twee losse zinnen lijken etc.). Maar heb me niet aan hem gestoord

Vond MP z'n Nederlands elftal shirt ook erg lache trouwens
Ik kan je vertellen dat het geen Nederlands elftal shirt was, ik zat er met mijn verrekijker bovenop. Kon niet ontdekken wat er achter op het shirt stond door zijn lange bos haar
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:54:18 #148
121217 Soli
Still I am...
pi_53843146
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:29 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat het geen Nederlands elftal shirt was, ik zat er met mijn verrekijker bovenop. Kon niet ontdekken wat er achter op het shirt stond door zijn lange bos haar
Dat was het zeker wel. Ik zag zo het Nike-teken en het KNVB-logo
Mijn Last.fm
pi_53843154
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:29 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Toen hij naar voren kwam zag ik toch echt een KNVB logo op zijn linker borst en een Nike teken op de rechter volgens mij hoor..
pi_53846091
Het was echt top. Ik moet echt meer de oudere albums van Dream Theater gaan luisteren want ik kende alleen de nieuwere nummers. Verder hoop ik dat ze volgend jaar nog een keer terugkomen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:32:21 #151
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53847018
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:57 schreef tijnbrein het volgende:
Het was echt top. Ik moet echt meer de oudere albums van Dream Theater gaan luisteren want ik kende alleen de nieuwere nummers. Verder hoop ik dat ze volgend jaar nog een keer terugkomen.
Vreemd genoeg speelden ze bijna alleen maar nieuwere nummers.
pi_53847102
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:54 schreef Bigs het volgende:

[..]

Toen hij naar voren kwam zag ik toch echt een KNVB logo op zijn linker borst en een Nike teken op de rechter volgens mij hoor..
Het was inderdaad al een wat ouder shirt van het NL elftal. Kon alleen niet goed zien wat er achterop stond.

Vond het wel heel bizar hoeveel mensen die nieuwe nummer kenden en meeschreeuwden terwijl dit bij de oudere veel minder was. Nieuw publiek of verbeeld ik me maar wat?

Volgende keer wil in Learning to Live helemaal, verdomme!
...war never changes
pi_53847122
dubbel
...war never changes
pi_53847132
dubbel..
...war never changes
pi_53849728
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:35 schreef Un4 het volgende:

[..]

Het was inderdaad al een wat ouder shirt van het NL elftal. Kon alleen niet goed zien wat er achterop stond.

Vond het wel heel bizar hoeveel mensen die nieuwe nummer kenden en meeschreeuwden terwijl dit bij de oudere veel minder was. Nieuw publiek of verbeeld ik me maar wat?

Volgende keer wil in Learning to Live helemaal, verdomme!
Niet geluisterd tijdens Surrounded, Finally Free en Strange Deja Vu?
'And I called your name,
pi_53850497
Ik heb ook liever de oudere nummers, was nou wel erg veel nieuw. Maar idd apart hoeveel mensen die allemaal kenden ja, had ik niet verwacht

En ik stond vooraan, en het was echt wel een Nederlands elftal shirt
pi_53850786
*jaloers is*

Wat is Ierland ook een kutland als het om live muziek gaat zeg...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_53851734
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 22:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet geluisterd tijdens Surrounded, Finally Free en Strange Deja Vu?
Natuurlijk wel, maar toen was het om me heen een stuk rustiger dan bij de meer recente nummers.

Blind Faith was trouwens wel erg vet!
...war never changes
pi_53852887
Fuck! Dan vraag ik me toch af van wie het shirt van was, niet naar de voorkant gekeken.
Op de achterkant zag ik iets van Rhoon staan, kon het niet lezen.. dacht in eerste instantie ook aan een shirt van NL elftal, maar later dacht ik opeens aan Rooney.. lijkt me stug

Ik = scheel
pi_53853582
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:00 schreef Un4 het volgende:

[..]
Blind Faith was trouwens wel erg vet!
*Eens is

"And still life pushes on
With or without you
We've got to carry on
Our will, will guide us to
A place where we belong
Know there lies the truth
I am the believer who gives purpose on to you."
'And I called your name,
pi_53858907
niemand foto's trouwens?
pi_53858981
pi_53864577
Toffe foto!
Is er ergens al een bootlegje te vinden btw?
'And I called your name,
pi_53908631
Concert was supper goed

alleen jammer dat ze The Glass Prison niet speelde
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:50:41 #165
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_53912299
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:35 schreef Un4 het volgende:

[..]
De band heeft wel een top 10-hit gescoord met Systematic Chaos, dus veel mensen hebben die cd gekocht en zijn dus bekend met de nieuwere nummers.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_53942192
Er is inmiddels een bootleg van de show te verkrijgen
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_53949447
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:09 schreef MrData het volgende:
Er is inmiddels een bootleg van de show te verkrijgen
Waar?
pi_53949477
*KUCH*alt.binaries.sounds.mp3.bootlegs*KUCH*
'And I called your name,
pi_53949919
Dat is een gemp3-de versie, op Dime is gewoon de lossless versie te krijgen.
pi_53950088
Ach, het geluid is toch niet geweldig (zoals een bootleg betaamd), dus die extra compressie merk je niet hoor.
Of staat op Dime een andere versie?
'And I called your name,
pi_53950319
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Ach, het geluid is toch niet geweldig (zoals een bootleg betaamd), dus die extra compressie merk je niet hoor.
Of staat op Dime een andere versie?
Bij een lage kwaliteit bron wil je juist zoveel mogelijk kwaliteit behouden, daarom verdient lossless bij bootlegs meestal de voorkeur.

Uiteraard heb ik er zelf inmiddels ook al een lame --preset standard overheen gegooid, want ik heb geen 700mb over voor een crappy kwaliteit bootleg
pi_58668280
Toen Octavarium uitkwam was ik er niet zo kapot van, maar nu heb ik em weer in de revival. Is toch wel een heel goed album met goede composities met als uitsmijter het machtige titelnummer!
Wat dat betreft hebben FII en Octavarium wel overeenkomsten. Een beetje verguist bij de release, maar later wel op waarde geschat.
Hebben meer mensen dit? Die het album eerst niet zo pruimden, maar er nu een ander oordeel over hebben?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:13:35 #173
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59984925
Pfft, Dream Theater is echt moeilijk. Het lijkt wel klassiek. Veel liedjes van langer dan 8 minuten.

Ik heb Images and Words en het klinkt best lekker.. maar ik weet nog niet of dit echt m'n ding is. Hier moet je echt veel naar luisteren voordat je het echt serieus lekker begint te vinden. 'Surrounded' is op dit moment mijn favoriet, denk ik.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_59986962
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:13 schreef Ruzbeh het volgende:
Pfft, Dream Theater is echt moeilijk. Het lijkt wel klassiek. Veel liedjes van langer dan 8 minuten.

Ik heb Images and Words en het klinkt best lekker.. maar ik weet nog niet of dit echt m'n ding is. Hier moet je echt veel naar luisteren voordat je het echt serieus lekker begint te vinden. 'Surrounded' is op dit moment mijn favoriet, denk ik.

Ja, het zijn niet wat je noemt hapklare brokken!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juli 2008 @ 06:23:04 #175
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_60259906
even wat nieuws van een week of 2 terug:
quote:
“CHAOS IN MOTION 2007/2008”

LIVE DVD SETS VERSCHIJNEN IN SEPTEMBER

DOCUMENTATIE VAN DE 2007-2008 WERELD TOUR

115 SHOWS, 105 STEDEN, 35 LANDEN EN HONDERDUIZENDEN FANS

New York, NY: Er zijn maar weinig bands die zo’n fanatieke fanbase hebben, als de fans van Dream Theater. De beste manier om dit toegewijde legioen tevreden te stellen is om ze te bedienen met Dream Theater materiaal. Dit zal in september wederom gebeuren. De band zal de Chaos In Motion 2007/2008 dubbele DVD set in september uitbrengen. Het documenteert de “Chaos In Motion” tour, welke op 3 juni 2007 startte op het Monsters of Rock festival in Milaan en eindigde op 4 juni, een jaar later in San Juan, Puerto Rico. Het is een reisverslag van de tourervaringen van de band en zal op 23 september verschijnen. Chaos In Motion 2007/2008 verschijnt in twee configuraties: een dubbele DVD set en als 5-disc collectors set met twee Dvd’s en drie Cd’s met de 14 livetracks en extra artwork.

De Chaos in Motion Tour was een reis die de band naar de uithoeken van de wereld bracht via 115 shows in 105 steden, in 35 landen, op vijf continenten en voor honderdduizenden fans. Ook de eerste Progressive Nation tour vond tijdens deze periode plaats, een reizend prog tournee met Dream Theater als hoofdact.

Chaos In Motion 2007/2008 is het nieuwste deel van de serie Dvd’s van Dream Theater en bevat live materiaal dat tijdens de gehele tour gefilmd is. In tegenstelling tot hun vorige door de RIAA platinagecertificeerde Dvd’s, Metropolis 2000: Live Scenes From New York, Live at Budokan en Score, welke bij een enkel concert gefilmd waren.

Drummer en DVD creative director Mike Portnoy heeft zijn eigen archieven geplunderd om dat beeldmateriaal te vinden wat deze set de ultieme tour souvenir maakt. Hij verzamelde meer dan 3 uur aan live materiaal, met beelden van shows in Rotterdam, Buenos Aires, Toronto, Boston, Bangkok en Vancouver. De tracks zijn gemixed en tot leven gebracht door Kevin Shirley. De tweede disc is tot de nok toe gevuld met bonus materiaal, waaronder promo video’s, live screen projectie films, een fotogalerie en een 90 minuten durende documentaire. Dit laatste zal een kijk geven op het leven van Dream Theater tijdens een tour. Van de tourbus, de kleedkamers tot achter de schermen: een ware virtuele backstage pas.

De voorlopige inhoud en tracklisting is als volgt:

Double DVD Set

Disc One:

“Around The World In 180 Minutes” Live Concert Footage

Intro/Also Sprach Zarathustra
Constant Motion
Panic Attack
Blind Faith
Surrounded
The Dark Eternal Night
Keyboard Solo
Lines In The Sand
Scarred
Forsaken
The Ministry Of Lost Souls
Take The Time
In The Presence Of Enemies
Medley: I. Trial Of Tears II. Finally Free III. Learning To Live IV. In The Name Of God V. Octavarium

Disc Twee:

“Behind The Chaos On The Road” Documentary

Promo Videos: Constant Motion, Forsaken, Forsaken (In Studio), The Dark Eternal Night (In Studio)

Live Screen Projection Films: The Dark Eternal Night (N.A.D.S), The Ministry Of Lost Souls, In The Presence Of Enemies Pt. 2

“Mike Portnoy Stage Tour”
“Mike Portnoy Backstage Tour”

Foto Gallerij

Deluxe Collector’s Edition 5-Disc Set

Chaos In Motion 2007/2008 Double DVD Set PLUS:

* 3 Cd’s met de 14 live tracks van de DVD
* Extra artwork & meer

Chaos In Motion 2007/2008 is de ultieme Dream Theater DVD set die zelfs de diehard fans tevreden zal stellen, in ieder geval tot de band zelf weer op tour gaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 augustus 2008 @ 17:43:55 #176
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_60710468
gister op de kop getikt:

pi_60757843
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:43 schreef Tokus het volgende:
gister op de kop getikt:

[ afbeelding ]

Dat is een echt collectors item! Gaaf man. Trouwens, is het veel te korte optreden wat ze vorig jaar hebben gedaan op Fields of Rock voor het laatste album hun enige geweest in Nederland? Ik had ze nog graag een keer gezien voor An evening with..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:02:07 #178
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_60758164
nee ze zijn ook nog in Rotterdam geweest, zoals ook op de nieuwe dvd (zie hierboven) te zien is.
pi_60758324
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:02 schreef Tokus het volgende:
nee ze zijn ook nog in Rotterdam geweest, zoals ook op de nieuwe dvd (zie hierboven) te zien is.
Oke, dan is het dus echt wachten op een nieuw album.
pi_60761429
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:07 schreef kriele het volgende:

[..]

Oke, dan is het dus echt wachten op een nieuw album.
Maar daar zijn ze mee bezig als ik me niet vergis .
pi_60762166
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:49 schreef PastoorPeter het volgende:

[..]

Maar daar zijn ze mee bezig als ik me niet vergis .

Nee, Portnoy zegt op zijn site dat hij eerst toe is aan vakantie. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Daarnaast meende ik me te herinneren dat hij eerst weer met Liquid Tension Experiment aan de slag gaat.
pi_60762508
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:13 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, Portnoy zegt op zijn site dat hij eerst toe is aan vakantie. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Daarnaast meende ik me te herinneren dat hij eerst weer met Liquid Tension Experiment aan de slag gaat.
Liquid Tension mag anders ook wel komen.
pi_60762971
Laat DT eerst maar eens flink de tijd nemen om eens tot rust te komen, zodat er goede songs geschreven kunnen worden.
pi_60769327
tvp
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_62029343
Vandaag maar eens de Deluxe boxset van Chaos in Motion opgehaald bij de plaatselijke platenboer. De set ziet er geweldig uit met 2 dvd's en 3 cd's. Het documentaire werk is altijd te gek om eens te zien. De muziek daarintegen valt me ietsje tegen. Denk niet dat je een hoogwaardig concert werkje in handen hebt ala 'Budokan' of 'Score'. Het klinkt allemaal een stuk minder gelikt en daar zit em vooral de kneep. Deze dvd kijkend en beluisterend denk ik dat erop voorgaande dvd's tch wel iets aan James' zang is gedaan in de studio. Instrumentaal klinkt het uiteraard wel weer goed, zij het wat schel. Dat wijd ik toch aan producer Kevin Shirley die de boel onder handen heeft genomen. Ik was al nooit zo'n fan van zijn werk. Hij heeft deze dvd gemixt. Verder is het op verschillende plaatsen opgenomen. Daarom ziet het er wat rommelig uit.
Uiteraard val je er als fan geen buil aan, maar in vergelijk met vorige dvd's is ie toch ietsje minder. Op naar het volgende album dan maar. Tot dan vermaak ik me hier wel mee.
pi_62031458
Ik ben het grotendeels met bovenstaande poster eens. Ik heb ook maar eens die Special Edition-dvd vandaag gekocht, maar hij is in vergelijking met Score en Budokan toch wat minder. De zang is inderdaad soms wat schel, en bij een aantal nummers komt er wel erg veel vibrato in LaBrie zijn stem voor(ook bij nummers in Ahoy, wat mij toen VEEL minder opgevallen is), wat ik aardig storend vind. En de muziek klinkt gewoon ietsjes minder. Maar verder vind ik het gewoon een toffe dvd! Ook leuk dat aardig wat nummers zijn gefilmd in Ahoy 9 oktober vorig, wat dan natuurlijk erg leuk is om terug te zien als je er geweest bent. De documentaire heb ik nog niet gekeken, maar die zijn meestal erg leuk om te zien.

Maar, leuke dvd!
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
pi_65831106
Ik had een vraag.
Welke nummer van Dream Theater gaan nu over het twaalf stappen plan van de zanger?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65832478
Zijn de stappen van Mike Portnoy, de drummer.

Uit m'n hoofd zijn het:

The Glass Prison, This Dying Soul, The Root of all Evil en Repentance.
...war never changes
pi_65833625
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:32 schreef Un4 het volgende:
Zijn de stappen van Mike Portnoy, de drummer.

Uit m'n hoofd zijn het:

The Glass Prison, This Dying Soul, The Root of all Evil en Repentance.
Dankje.
14 SHADES OF GREY
pi_65846294
The Mirror kan gezien worden als de 'prequel'.
pi_65846398
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:52 schreef PastoorPeter het volgende:
The Mirror kan gezien worden als de 'prequel'.
Oke dankje.
14 SHADES OF GREY
pi_65847212
quote:
Dankje die informatie zocht ik.
14 SHADES OF GREY
  zondag 8 februari 2009 @ 17:14:45 #195
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65854296
* DT fan meldt zich

Hier een enigsinds late review van Systematic Chaos.

Ik volg DT al jaren. Ik heb alle studio albums, maar na SFAM worden ze per stuk slechter vind ik. Maar alsnog is het prima muziek, dus ik heb SC toch maar gekocht een maand terug en deze zet die neergaande trend gewoon voort Voornaamste klacht: De zang past totaal niet bij dit soort muziek. Daarnaast, de gitaar is echt niet interessant. Ik mis die typische Petrucci toonladders. En waar zijn de solo's? In plaats van dat krijgen we nu een bombardement van rare keyboard geluiden.

Neem bijvoorbeeld Prophets of War. Vind ik dan nog wel ergens een redelijk nummer, maar WAAROM moet dat idiote DJ loopje erachter? Laat lekker weg. Zoiets doms zit ook in In the Presence of Enemies 1. Bij PoW dat geschreeuw met z'n allen tegelijk is daarentegen weer te simpel en saai. Dat komt ook weer terug bij Constant Motion of In The Presence of Enemies 2. Of wat is de bedoeling van die vervormde stemmen bij The Dark Eternal Night

The Ministry of Lost Souls vind ik nog wel een aardig nummer. De stemmen passen daar beter bij de muziek en het is meer een geheel. Daarmee bedoel ik dat het nummer veel lekkerder loopt. Waarschijnlijk komt het doordat

Nee het was dat die cd 7 euro was en ik daardoor m'n verzameling compleet houdt, maar anders zou ik 'm ruilen voor iets beters. Echte terleurstelling. Dat ze nog slechter konden worden dan Octavarium is echt een wonder, maar het gebeurt toch.
pi_65854457
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:14 schreef Cmonv het volgende:
* DT fan meldt zich

Hier een enigsinds late review van Systematic Chaos.

Ik volg DT al jaren. Ik heb alle studio albums, maar na SFAM worden ze per stuk slechter vind ik. Maar alsnog is het prima muziek, dus ik heb SC toch maar gekocht een maand terug en deze zet die neergaande trend gewoon voort Voornaamste klacht: De zang past totaal niet bij dit soort muziek. Daarnaast, de gitaar is echt niet interessant. Ik mis die typische Petrucci toonladders. En waar zijn de solo's? In plaats van dat krijgen we nu een bombardement van rare keyboard geluiden.

Neem bijvoorbeeld Prophets of War. Vind ik dan nog wel ergens een redelijk nummer, maar WAAROM moet dat idiote DJ loopje erachter? Laat lekker weg. Zoiets doms zit ook in In the Presence of Enemies 1. Bij PoW dat geschreeuw met z'n allen tegelijk is daarentegen weer te simpel en saai. Dat komt ook weer terug bij Constant Motion of In The Presence of Enemies 2. Of wat is de bedoeling van die vervormde stemmen bij The Dark Eternal Night

The Ministry of Lost Souls vind ik nog wel een aardig nummer. De stemmen passen daar beter bij de muziek en het is meer een geheel. Daarmee bedoel ik dat het nummer veel lekkerder loopt.

Nee het was dat die cd 7 euro was en ik daardoor m'n verzameling compleet houdt, maar anders zou ik 'm ruilen voor iets beters. Echte terleurstelling.
Zo slecht vind ik het laatste album niet. Ik vind de nieuwe stijl wel goed.
14 SHADES OF GREY
pi_65854820
octavarium vond ik juist best lekker. Zeker het titelnummer was geweldig, de poppy tussenstukjes, I Walk Beside You, Never Enough en The Answer Lies Within vond ik minder goed. De rest vond ik erg sterk. Systematic Chaos vond ik echter ook enorm tegenvallen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:09:39 #198
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65910238
Ik hou toch meer van de oude albums voor 6 degrees. Octavarium heeft z'n momenten, maar niet veel
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:52:46 #199
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_65915809
"Images" en "Awake" steken er IMHO echt bovenuit. Wat ze nu doen raakt me gewoon niet meer zo, hoewel ik het shredfest van "Train of Thought" nog wel kon waarderen.
Het is iets te veel "instrument wanking" geworden en ik begin me toch vaak te ergeren aan de zang van la Brie (vooral live).
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_65929256
SFAM vind ik overall het beste, 6DOIT is eik ook best sterk, TOT is op 2 nummers na heel erg dik, van Octavarium draai eik bijna alleen nog maar het titelnummer en van SC vind ik vooral de laatste 2 nummers meesterlijk. In dat soort nummers vind ik DT op zijn best, lange nummers met zeer veel instrumentaal gepiel zonder dat het al te vervelend wordt, zoals bijv. ook een Honor Thy Father.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')