abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 13:18:44 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50125009
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:16 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Neem het ze eens kwalijk, ze hadden net dat gezeik in Somalië achter de rug. Om dat dan als 'laten stikken' af te doen vind ik wat makkelijk.
hey ik geef ze groot gelijk het was gewoon een smerige rotbende

maar ze hebben UNPROFOR wel laten stikken, dan had Clinton helemaal geen manschappen aan moeten bieden net als Wim Kok ... maar of er dan nog weduwen over waren uit Srebrenica om iemand aan te klagen weet ik niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_50125343
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey ik geef ze groot gelijk het was gewoon een smerige rotbende

maar ze hebben UNPROFOR wel laten stikken, dan had Clinton helemaal geen manschappen aan moeten bieden net als Wim Kok ... maar of er dan nog weduwen over waren uit Srebrenica om iemand aan te klagen weet ik niet
Dat is het punt hiermee............ iedereen heeft zich er enorm op verkeken: de moslims zelf, de internationale gemeenschap, uiteindelijk zelfs de Serviërs (die kennelijk niet doorhadden wat de impact van hun actie zou zijn). Het is (op kleine schaal) zoals iedereen zich voor WOII op Hitler heeft verkeken.

Daarom erger ik me zo aan gemakzuchtige betweters die achteraf op hoge toon gaan vingerwijzen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:31:58 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50125415
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

kleuter, als ik iets zeg dat niet klopt dan zie ik graag argumenten ipv dit soort bullshit
Is geen bullshit, het is het opsommen van ja-maar en als' wat je daar doet.
Je somt excuus na excuus op,
feit blijft, NL regering nam verantwoording en had die dus, en liet onze jongens stikken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 17:08:10 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50132331
klets niet, jij zegt blablaikweetallesveel beter, ik zeg nee want etc.

dat is wel ff iets anders dan wat jij stelt, maar goed ik heb deze discussie vaak genoeg op dat niveau gevoerd en daar ben ik wel klaar mee eerlijk gezegd
pi_50132755
als servie onschuldig kan zijn ...

dan kan nederland niks verweten worden .
pi_50132783
mensen die nederland aanklagen omdat er geld te halen valt
pi_50132824
bosniers kennen alleen een erkenning en dat is in geld tekens $_$

ja ik ben bosnier
pi_50132901
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:45 schreef SpecialK het volgende:
Dat met die luchtsteun hoorde ik vandaag ook voor het eerst. Wat een fokking idiote blunder van de bovenste orde als -dat- waar is. Degene die -dat- commando heeft gegeven mag van mij goed gestraft worden.
Was diegene niet de huidige Franse president meneer Sarkozy?
Zoiets ving ik op laatst.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:47:35 #109
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50133606
Godverdomme, hele post weg!!!!

Zelf ben ik een Srebrenica veteraan en ondervind daarvan totop de dag van vandaag nog steeds problemen over. PTSS, nachtmerries etc. Wel ontvang ik nu een MIP en onlangs is aan mij uitgereikt het Draaginsigne Gewonden.

Ook hier op Fok! staan de beste stuurlui weer aan wal gezien de reacties die ik zo las en het steekt mij dan ook enorm dat een betweter zegt dat de wij, de NL blauwhelmen laf waren.

Die Serven die rondom de enclave lagen waren numeriek in de meerderheid, met tanks, houwitsers, raketten etc etc. Ongeveer 8000 man. Dat tegenover 430 blauwhelmen. Dat win je niet. En al helemaal niet als er al een gebrek aan munitie was, diesel voor de voertuigen, vers drinkwater, medicamenten, etc etc etc.............
En die Serven die zich hadden geconcentreerd waren geharde soldaten. vergis je daar niet in. Tevens ook milities die vooor niets terug deinsten. Geen frisse jongens hoor.

Nee de soldaten, wij, treffen geen blaam. Diegene die blaam treffen zijn de VN organisatie, de bevelhebber van Unprofor, de Franse generaal Janvier, en de politiekers die vasthielden aan het UNPROFOR concept. Die zouden ze moeten dagvaarden, al die hoge verantwoordelijken. En Yasushi Akasi, als speciaal gezant van de VN voor die regio zouden ze moeten oppakken.

Maar helaas nee, zij die juist die broodnodige luchtsteun blokkeerden gaan vrijuit.

En dan heb ik het al helemaal niet over die Naser Oric, de commandant van de Bosnische strijders in de enclave. De lafaard ging al enkele weken voordat de enclave viel weg. Ik verdenk hem ervan dat hij zijn eigen volk verraden heeft. Lafaard ten top!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:50:48 #110
45206 Pietverdriet
pi_50133705
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:47 schreef ErwinRommel het volgende:

Nee de soldaten, wij, treffen geen blaam.
Correct, jullie werden dubbel genaaid.
pi_50133781
quote:

Zelf ben ik een Srebrenica veteraan en ondervind daarvan totop de dag van vandaag nog steeds problemen over. PTSS, nachtmerries etc. Wel ontvang ik nu een MIP en onlangs is aan mij uitgereikt het Draaginsigne Gewonden.

Ook hier op Fok! staan de beste stuurlui weer aan wal gezien de reacties die ik zo las en het steekt mij dan ook enorm dat een betweter zegt dat de wij, de NL blauwhelmen laf waren.

Die Serven die rondom de enclave lagen waren numeriek in de meerderheid, met tanks, houwitsers, raketten etc etc. Ongeveer 8000 man. Dat tegenover 430 blauwhelmen. Dat win je niet. En al helemaal niet als er al een gebrek aan munitie was, diesel voor de voertuigen, vers drinkwater, medicamenten, etc etc etc.............
En die Serven die zich hadden geconcentreerd waren geharde soldaten. vergis je daar niet in. Tevens ook milities die vooor niets terug deinsten. Geen frisse jongens hoor.

Nee de soldaten, wij, treffen geen blaam. Diegene die blaam treffen zijn de VN organisatie, de bevelhebber van Unprofor, de Franse generaal Janvier, en de politiekers die vasthielden aan het UNPROFOR concept. Die zouden ze moeten dagvaarden, al die hoge verantwoordelijken. En Yasushi Akasi, als speciaal gezant van de VN voor die regio zouden ze moeten oppakken.

Maar helaas nee, zij die juist die broodnodige luchtsteun blokkeerden gaan vrijuit.

En dan heb ik het al helemaal niet over die Naser Oric, de commandant van de Bosnische strijders in de enclave. De lafaard ging al enkele weken voordat de enclave viel weg. Ik verdenk hem ervan dat hij zijn eigen volk verraden heeft. Lafaard ten top!!!!
Jullie konden er gewoon niks aan doen,maar een vraag,hoe werden jullie behandelt door de servische millities en hadden jullie in de gaten dat ze die mensen zouden vermoorden?
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_50133914
quote:

het is niet jullie schuld ...wie dat zegt is een idioot ...laf....is het laf om daar te zitten en andere mensen te proberen beschermen ....nee dat het niet gelukt is ..dat terzijde , maar je hebt je best gedaan , dat er politiek spel mee was gemoeid ..kun jullie niks aan doen enige laffe honden zijn die serviers en die politieke honden .
ik weet hoe it is om trauma's over te houden van een oorlog ...je hele leven getekend..het zal altijd bij je blijven , voor altijd.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:14:50 #113
110987 ErwinRommel
pi_50134426
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:53 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Jullie konden er gewoon niks aan doen,maar een vraag,hoe werden jullie behandelt door de servische millities en hadden jullie in de gaten dat ze die mensen zouden vermoorden?
Ok, ten eerste, ik zat er van februarie 1994 tot en met juli 1994, de eerste lichting blauwhelmen die die kant op ging. Wij namen het primitieve kamp van de Canadezen over. Er was niets, maar dan ook helemaal niets.
Ten tijde van de val zat ik in Nederland en hoorde van de val van Srebrenica via de radio. Ik werd misselijk. Al ons goede werk voor niets geweest. Al die opofferingen voor niets..........je kunt je niet voorstellen hoe ik mij voelde. Ik wilde erheen om onze collega's te helpen, maar dat kon niet.

De Serven hoe die ons behandelden? In eerste instanties deden we zaken met ze, bier en frisdrank voor geld.
Ook als we elkaar aan het observeren waren vanuit de observatie posten werd er wel eens wat heen en weer gezwaaid.
Indien de Serven bestookt werden door Bosniërs dan waren ze minder vriendelijk en schoten ook op ons, iets dat niet door de pers verteld werd. Ik heb menig raket geteld en gelukkig niet terug gekopt.
Op zich, de Serven, waren ze geen slechte lui, eerder gehard door de oorlog.
van een andere eenheid, Servische, waren minder vriendelijk en waren vaak militie strijders. Die hebben ons vaak vernederd. En ja, we moesten en zouden neutraal blijven.
pi_50134658
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok, ten eerste, ik zat er van februarie 1994 tot en met juli 1994, de eerste lichting blauwhelmen die die kant op ging. Wij namen het primitieve kamp van de Canadezen over. Er was niets, maar dan ook helemaal niets.
Ten tijde van de val zat ik in Nederland en hoorde van de val van Srebrenica via de radio. Ik werd misselijk. Al ons goede werk voor niets geweest. Al die opofferingen voor niets..........je kunt je niet voorstellen hoe ik mij voelde. Ik wilde erheen om onze collega's te helpen, maar dat kon niet.

De Serven hoe die ons behandelden? In eerste instanties deden we zaken met ze, bier en frisdrank voor geld.
Ook als we elkaar aan het observeren waren vanuit de observatie posten werd er wel eens wat heen en weer gezwaaid.
Indien de Serven bestookt werden door Bosniërs dan waren ze minder vriendelijk en schoten ook op ons, iets dat niet door de pers verteld werd. Ik heb menig raket geteld en gelukkig niet terug gekopt.
Op zich, de Serven, waren ze geen slechte lui, eerder gehard door de oorlog.
van een andere eenheid, Servische, waren minder vriendelijk en waren vaak militie strijders. Die hebben ons vaak vernederd. En ja, we moesten en zouden neutraal blijven.
Oke bedankt voor je uitleg
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:25:06 #115
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50134762
Waarom klagen ze Servië niet aan? Die hebben toch de misdaden begaan?

Oh ja, daar valt zeker geen geld te halen
pi_50134848
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:25 schreef ScienceFriction het volgende:

Weet je wat het grappige is? Er is een genocide gepleegd, maar men weet niet door wie...

Zomaar, uit de lucht komen vallen.
pi_50134887
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Weet je wat het grappige is? Er is een genocide gepleegd, maar men weet niet door wie...

Door de Serven?
pi_50134934
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:29 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Door de Serven?
Ja, maar de Serven worden er niet verantwoordelijk voor gehouden.
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 18:32:18 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50134966
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:25 schreef ScienceFriction het volgende:

technisch gezien heeft Servie er weinig mee te maken (al kwamen die milities daar wel vandaan natuurlijk) en de Republiek Srpska bestaat niet meer, dat is nu min of meer een aparte entiteit binnen Bosnie Herzegovina.

verder heb je wel gelijk hoor, als je Nederland aanklaagt omdat het zogenaamd nix gedaan heeft dan moet je ook Bosnie aanklagen want de BSA heeft de boel uitgemoord en de ARBiH dat er met bijna 10x zoveel man aanwezig was deed al helemaal niets niets ... ja Servische dorpjes buiten de enclave uitmoorden
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:32:20 #120
45206 Pietverdriet
pi_50134968
Erwinrommel, is dit ook een reden waarom je niet meer in NL woont?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:32:38 #121
110987 ErwinRommel
pi_50134979
Dat er genocide gepleegd is lijkt mij duidelijk ja.
De hoofdverantwoordelijken lopen nog steeds vrij rond, Mladic en Karadzic.

Naser Oric kwam goed weg met een paar jaar straf.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:36:37 #122
110987 ErwinRommel
pi_50135082
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Erwinrommel, is dit ook een reden waarom je niet meer in NL woont?
Het was idd een reden. nadat de enclave gevallen was voelde ik een sterke drang om weg uit NL te gaan. In eerste instantie de VS, maar dat was lastig.
Ik was het gezeik zat. En nog steeds trouwens.
Kijk, ondanks mijn trauma's, nachtmerries etc voel ik mij wel juist sterker.
Ik ben gewond, doch niet verslagen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:41:15 #123
45206 Pietverdriet
pi_50135233
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het was idd een reden. nadat de enclave gevallen was voelde ik een sterke drang om weg uit NL te gaan. In eerste instantie de VS, maar dat was lastig.
Sterkte, een goede vriend van mij met een flink oorlogstrauma terug gekomen uit die oorlog.
Die was bij tijd en wijle suicidaal.
pi_50135361
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Sterkte inderdaad
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:05:40 #125
110987 ErwinRommel
pi_50136079
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterkte, een goede vriend van mij met een flink oorlogstrauma terug gekomen uit die oorlog.
Die was bij tijd en wijle suicidaal.
Tja,........wens die goede vriend van jouw veel succes toe. Ik weet hoe het is en hoe het voelt.
Ikzelf ben de tijd van suicidaal zijn voorbij, heeft even geduurd en ben opgenomen geweest in een militair psychiatrisch hospitaal nadat het zeer slecht ging en ik een zelfmoordpoging deed die godzijdank mislukt is.
Enkele oude kameraden die ik ken hadden een geslaagde poging, puur vanwege het feit dat ze niet met het idee konden leven dat de enclave gevallen was, of over wat ze gezien hadden.

Aan de moderator, sorry dat ik oftopic lul. Maar het is goed dat de mensen, en ook Fokkers, weten wat een oorlog met mensen kan doen.
Ondanks alles draag ik defensie en met name het militaire leven een warm hart toe.
pi_50137762
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
De hoofdverantwoordelijken lopen nog steeds vrij rond, Mladic en Karadzic.
En dat is natuurlijk ook helemaal debiel, die zijn zogenaamd al 10 jaar onvindbaar in dat pisgebiedje daar.
pi_50137869
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:44 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En dat is natuurlijk ook helemaal debiel, die zijn zogenaamd al 10 jaar onvindbaar in dat pisgebiedje daar.
Dat is inderdaad redelijk ongeloofwaardig.
pi_50137958
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:44 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Laatst toch een gerucht dat in ieder geval Karadzic na de Dalton-akkoorden immuniteit beloofd was? Denk het niet, hoor. Er zullen gewoon nogal wat nationalisten met macht zijn die hem en Mladic beschermen...
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:20:17 #129
110987 ErwinRommel
pi_50139217
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mmm owkee. Blijft wel een raar verhaal. Ik heb ook de kranten gelezen en de geruchten gehoord dat de Fransen geen luchtsteun wilden geven vanwege wat Franse gijzelaars. Komt in ieder geval erg schimmig en duister over allemaal. Door al die verschillende versies is de 'waarheid' lastig te ontdekken als buitenstaander. Is dat normaal bij defensie (dwz: reconstructies zijn moeilijk te maken en bevelstructuren zijn bij vredesmissies lastig te ontwaren etc.) of is er misschien expres een rookgordijn gecreeërd?.

Welke bewapening hadden ze er volgens jou heen moeten sturen? Leopards? Want ja een 25mm Oerlikon ipv een .50 op een YPR lijkt me nog steeds niet afdoende tegen T-72's. Gebeurd het überhaupt weleens dat in VN verband het allerzwaarste geschut (MBT's) wordt ingezet? Ik heb het op TV beelden nooit gezien.
Ikzelf heb dus de indruk dat Nederland had moeten passen in plaats van het beste jongetje van de klas willen zijn.

En nog iets: waar waren die moslimfundamentalisten eigenlijk als je ze nodig hebt?
ja, de Denen hebben ongeveer 70 tankgranaten afgevuurd op een Servische stelling rondom Tuzla/Sapna thumb/? Juist in de tijd dat ik ff op Tuzla moest zitten en door mijnenvelden liep en geweervuur over me heenvloog en we geen enkele dekking hadden.
pi_50139781
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ja, de Denen hebben ongeveer 70 tankgranaten afgevuurd op een Servische stelling rondom Tuzla/Sapna thumb/? Juist in de tijd dat ik ff op Tuzla moest zitten en door mijnenvelden liep en geweervuur over me heenvloog en we geen enkele dekking hadden.

Mên.... Da's één van je ervaringen daar?

Van een kogel in je flikker herstel je sneller denk ik...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:36:17 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50139866
er was totaal geen steun voor nederlandse blauwhelmen. die door de laffe regering die meteen schuldbekende nu nog een trap na krijgen ook. kok had zijn woorden beter moeten kiezen, nu is het proces in gang. mede vanwege advocaten van de duivel.
nederland, nee niet nederland maar de blauwhelmen zijn verantwoordelijk voor de genocide. lekker dan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:56:30 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50140803
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat een idioot zooitje daar. Als het er echt om gaat (nl. je primaire taak uitvoeren: de bevolking beschermen/verdedigen, waar de VN ook voor bedoeld is) dan mag je het zware spul niet tevoorschijn halen maar in andere gevallen kennelijk wél.

In ieder geval respect. Dat zouden meer mensen in Nederland moeten hebben.

En waar komt eigenlijk je bewondering voor Rommel vandaan?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 22:24:18 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50144890
nadat gevecht met die Deense tanks is heel nordbat door Akashi overigens meteen aan de muilkorf gedaan
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 22:34:07 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50145357
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mmm owkee. Blijft wel een raar verhaal. Ik heb ook de kranten gelezen en de geruchten gehoord dat de Fransen geen luchtsteun wilden geven vanwege wat Franse gijzelaars. Komt in ieder geval erg schimmig en duister over allemaal. Door al die verschillende versies is de 'waarheid' lastig te ontdekken als buitenstaander. Is dat normaal bij defensie (dwz: reconstructies zijn moeilijk te maken en bevelstructuren zijn bij vredesmissies lastig te ontwaren etc.) of is er misschien expres een rookgordijn gecreeërd?.
je nu ja alle hoofdrolspelers behalve Nederland probeert de schuld van zich af te schuiven, dan wordt 1 en ander wat ingewikkeld

Karremans boek is best goed, heel feitelijk zonder al te veel vingers te wijzen in welke richting dan ook, puur wat hij daar als Dutchbat III commandant heeft meegemaakt
quote:
Welke bewapening hadden ze er volgens jou heen moeten sturen? Leopards? Want ja een 25mm Oerlikon ipv een .50 op een YPR lijkt me nog steeds niet afdoende tegen T-72's. Gebeurd het überhaupt weleens dat in VN verband het allerzwaarste geschut (MBT's) wordt ingezet? Ik heb het op TV beelden nooit gezien.
tanks om te beginnen, die Deense commandant zei later "het beste anti-tankwapen is een tank, uiteindelijk hebben we geen luchtsteun nodig gehad"
Uiteindelijk moet je altijd zorgen voor je een militaire actie begint dat jij sterkere wapens hebt dan de sterkste wapens van de vijand ... een t34 klinkt misschien niet zo indrukwekkend maar als je er met je ypr met .50 eentje tegenkomt dan wordt je niet vrolijk.

op de Balkan had je te maken met grote aantallen tanks dus hadden wij betere tanks moeten sturen, verder draaide het allemaal om artillerie (alle strijdende partijen hadden een gebrek aan geoefende manschappen) dus hadden we de m109 en de mlrs mee moeten sturen

dat hoef je niet te gebruiken maar je moet er ook niet om verlegen zitten

probleem is alleen dat de Bosnische Serven dit materiaal gewoon niet de door hun omsingelde enclave inlieten ... dan kun je buiten blijven wachten tot ze het leeggeroofd hebben maar dat lijkt me ook een beetje tijdverspilling.
Van jezelf een weg naar binnen schieten was geen sprake, daar wilde de internationale gemeenschap op dat moment nog niet eens van dromen, daar is men nu een beetje op terug aan het komen
quote:
Ikzelf heb dus de indruk dat Nederland had moeten passen in plaats van het beste jongetje van de klas willen zijn.
misschien ... maar dan waren alle vrouwen nu ook dood

had je iig niet zo'n gezeur met aanklachten iig
pi_50148836
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Heb je het over de Armeense genocide?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50149343
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Heb je het over de Armeense genocide?
Nee, de Rwandese genocide.
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:21:55 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50149348
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:34 schreef sp3c het volgende:

misschien ... maar dan waren alle vrouwen nu ook dood

had je iig niet zo'n gezeur met aanklachten iig
Als je je werk doet, dan moet je het ook goed (kunnen/mogen) doen. Het blijft natuurlijk een lastige afweging bij zaken als leven en dood maar je moet niet met je laten sollen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50149471
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:21 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Nee, de Rwandese genocide.
Daders bekend.

Maar ik ben blij dat je toegeeft dat het genocide is als er honderdduizenden/miljoenen doden van 1 bepaalde etnische groep vallen terwijl andere etnische groepen in vergelijkbare situaties niet eraan gaan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50149615
De slachtoffers doen alsof de Nederlandse soldaten de trekker hebben overgehaald. Wat natuurlijk belachelijk is.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:58:56 #140
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50160331
Al met al vind ik het, na lang wikken en wegen, tóch een goede zaak.

Laat de verantwoordelijke politici en defensie-topmannen hun verantwoordelijkheid maar nemen. Doen ze niet, dus dan maar komen brengen.

De Dutchbatters zelf... Tsja, er zat gewoon fout volk tussen. Maar het heeft weinig zin om die groep mensen dit persoonlijk aan te rekenen. Zij zijn net zo goed slachtoffer van laffe pennenlikkers.

Vanaf Karremans naar boven toe heeft men echter wel degelijk bloed aan de handen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 14:28:58 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50163521
klets niet, Karremans heeft zijn werk gewoon gedaan
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:44:48 #142
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50164211
Dat vind jij... Ik vind dat ie naast wat geouwehoer niet echt veel heeft gedaan om de zaak eens goed op de spits te drijven.

Lekkerer berekenend op safe spelen. Ja, iedereen kwam thuis. In dat opzicht, goed gedaan. Maar laten we niet doen alsof dat een hels karwei op zich was, want dat was het niet.

Bovendien vond ie zelf ook dat ie het wel goed had gedaan, anders had ie z'n latere promotie (niet eens zoveel later) ook wel geweigerd.

Maar ja, dát is defensie nu eenmaal, laten we eerlijk zijn.
pi_50164547
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:28 schreef sp3c het volgende:
klets niet, Karremans heeft zijn werk gewoon gedaan
Ik probeer voorzichtig toch een andere menign te articuleren.

Ik probeer nog steeds een brits mandaat in srbrenica te zien en ben er 180% van overtuigd dat het niet zou zijn gelopen

1) De britse regering had zijn solaten nooit zo zwak bewapend weggestuurd.
2) De britse regering had de provocatie nooit geaccepteerd
3) de briitse regering had puntje paaltje , alleen de trekker overgehaald en die franse hufter daarna coram publicum genaaid.
en last but not least
4) had een Brits commandeur nooit zo gehandeld. Hiervoor zijn genoeg bewijzen uit de geschiednis . Of het beleg van Khartoun, the charge of the Light Brigade etc. Een Engels comandant had zijn mandaat nooit zonder slag of stoot aan de serviers overgegeven.

Daar ben ik van overtuigd en zal ook , met alle respect voor Sp3c, het handelen alle geinvolveerden voor alle eeuwige als onheldenhaft en schadalig afstempellen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:57:35 #144
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50164775
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:52 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik probeer nog steeds een brits mandaat in srbrenica te zien en ben er 180% van overtuigd dat het niet zou zijn gelopen

3) de briitse regering had puntje paaltje , alleen de trekker overgehaald en die franse hufter daarna coram publicum genaaid.
en last but not least
4) had een Brits commandeur nooit zo gehandeld. Hiervoor zijn genoeg bewijzen uit de geschiednis . Of het beleg van Khartoun, the charge of the Light Brigade etc. Een Engels comandant had zijn mandaat nooit zonder slag of stoot aan de serviers overgegeven.

Daar ben ik van overtuigd en zal ook , met alle respect voor Sp3c, het handelen alle geinvolveerden voor alle eeuwige als onheldenhaft en schadalig afstempellen.
toch gek dat het bij de britse enclaves niet veel anders verlopen is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50164820
quote:

[..]

en last but not least

Klinkt leuk, maar er zijn ook genoeg voorbeelden voor het tegendeel. Tobroek in 1942 bijvoorbeeld: 25.000 Engelsen gaven zich zonder slag of stoot over omdat hun bevelhebber de zaak niet meer zag zitten. Daar zijn destijds de Russen nog knap boos om geweest. Die waren zich op dat moment aan het doodvechten op de Krim en Sebastopol, terwijl de Engelsen bij de geringste tegenslag voor de Duitsers op de knieën gingen.
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 15:02:19 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50164932
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat vind jij... Ik vind dat ie naast wat geouwehoer niet echt veel heeft gedaan om de zaak eens goed op de spits te drijven.

Lekkerer berekenend op safe spelen. Ja, iedereen kwam thuis. In dat opzicht, goed gedaan. Maar laten we niet doen alsof dat een hels karwei op zich was, want dat was het niet.

Bovendien vond ie zelf ook dat ie het wel goed had gedaan, anders had ie z'n latere promotie (niet eens zoveel later) ook wel geweigerd.

Maar ja, dát is defensie nu eenmaal, laten we eerlijk zijn.
hoe bedoel je op de spits drijven?

hij heeft alles gedaan wat in zijn macht lag, in de verschillende punten waar hij freedom of movement werd geweigerd heeft hij tot de benzine op was (al vrij vlug) patrouilles naartoe gestuurd, volledige ontwapening van Dutchbat na de val heeft hij geweigerd, hij heeft constant geroepen om luchtsteun, verschillende plannen ingediend om de konvooien met geweld de enclave binnen te loodsen etc. etc.

hij heeft gedaan wat hij kon net als de rest van Dutchbat
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:06:33 #147
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50165075
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe bedoel je op de spits drijven?

hij heeft alles gedaan wat in zijn macht lag, in de verschillende punten waar hij freedom of movement werd geweigerd heeft hij tot de benzine op was (al vrij vlug) patrouilles naartoe gestuurd, volledige ontwapening van Dutchbat na de val heeft hij geweigerd, hij heeft constant geroepen om luchtsteun, verschillende plannen ingediend om de konvooien met geweld de enclave binnen te loodsen etc. etc.

hij heeft gedaan wat hij kon net als de rest van Dutchbat
Een militair heeft ALLES gedaan wat in zijn macht lag.... behalve één schot lossen. Vind je dat zelf niet ironisch?

Hij had op een zeker punt de hoop op moeten geven en, nu er nog enige tijd was om te handelen, schieten. Hij had de mensen waar hij van afhankelijk was het vuur aan de schenen moeten leggen en gewoon handelen als een militair in plaats van de zoveelste ruggegraatloze politicus.
  Moderator woensdag 6 juni 2007 @ 15:09:18 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_50165183
quote:

[..]

de Britten zaten er gewoon onder het UNPROFOR mandaat een paar kilometer verderop met exact dezelfde problemen, die moesten zorgen voor de veiligheid van de oekrainse compagnie in Zepa waarvan de commandant voor de ogen van zijn mannen gewoon is afgetuigd!
quote:
en last but not least
google is naar Gorazde

daar zaten zwak bewapende Britse militairen (1), die onder andere als rollend schild gebruikt werden door de strijdende partijen en een aantal mensen hebben verloren aan sluipschutters zonder dat ze er iets tegen mochten doen (2) die welgeteld een keer luchtsteun hebben gehad (3) en aan het einde van de rit in het holst van de nacht hun biezen hebben gepakt en zo hard mogelijk de enclave uit zijn gereden met alle luiken dicht (4)
quote:
ik ben zo overtuigd nog niet
pi_50165186
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

toch gek dat het bij de britse enclaves niet veel anders verlopen is
is dat zo?
(ik meen deze vraag . Heb er geen info over.)
pi_50165618
ben druk bezig over Gorazde te lezen maar kom alleen maar op Islamic Movement sites.
Alles andere is difuus en tot nu toe niet te vergelijken met srbrenica
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')