Begint al goedquote:Op maandag 1 januari 2007 19:22 schreef Frutsel het volgende:
TS Glovis mag zich de eerste van 2007 noemenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[afbeelding]
neem jij de OP weer voor je rekening?quote:Op maandag 1 januari 2007 19:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Begint al goedom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Stond nog een klein foutje in.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
neem jij de OP weer voor je rekening?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.ff updaten?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Post hier je gegevens, nieuwsberichten, data en/of opmerkelijke zaken over de ‘Hurricanes en Cyclonen’ van 2006 moet zijn 2007
hehehe... dat klopt idd.. ik was er gisteren al druk mee en drukte een verkeerde toets en alles was weg... frustratie ten top... daarna opnieuw moeten doen... en dat idd vergetenquote:Op maandag 1 januari 2007 20:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Stond nog een klein foutje in.
[..]
Dank je! Al is hij grotendeels uit WFL overgenomen van de lopende topics daar hoorquote:Op maandag 1 januari 2007 21:34 schreef star_gazer het volgende:
Goeie OP trouwensom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ze komen wel degelijk voor op het zuidelijk halfrond, rondom Australië en zoals nu Madagascar... alleen in veel mindere mate. Ik denk dat het te maken heeft met de zeestromingen al kan ik dat niet bevestigen. Dat moeten we op gaan zoekenquote:Op maandag 1 januari 2007 21:32 schreef star_gazer het volgende:
Misschien is het beter om de vraag hier te stellen: waarom komen orkanen in de regel alleen op het noordelijk halfrond voor?
Das een topplaatje!quote:Op maandag 1 januari 2007 22:23 schreef aloa het volgende:
Hier een kaartje van orkanen van een aantal jaren lang.
[afbeelding]
knip
Orkanen onstaan meestal uit samenklonteringen van onweersbuien die ontstaan in de Intertropische Convergentiezone (ITCZ): http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=375quote:Op maandag 1 januari 2007 21:52 schreef Drugshond het volgende:
Ik denk dat het afhankelijk is van vele condities (ff los uit de pols).Water temperatuur Convectie. Koude en warme golfstromen. Een warme zomer. En een hoog en een laag drukgebied. (weet niet zeker).
Schijnbaar zijn de condities op het Noordelijk hafrond gewoon beter waardoor die dingen kunnen ontstaan.
quote:Cycloon snel van de kaart
Bron : weathernews.nl
Geplaatst op: 4 Januari 2007
Op de eerste dag van dit jaar lag tropische cycloon Clovis boven de Indische Oceaan en stevende op Madagaskar af. Op 2 januari zwelde het systeem nog wat aan, maar gelukkig voor de eilandbewoners nam hij gisteren in kracht af.
Gisterenavond werd windkracht 9 gemeten, waardoor Clovis degradeerde tot een tropische storm. Vanochtend vroeg waaide het stormachtig, windkracht 8 en op Madagaskar deed Clovis zich gelden als een gewone depressie met heftige regen- en onweersbuien.
De inzetfoto laat Clovis zien toen hij gisteren overdag nog een echte cycloon was. Het andere plaatje toont het afgelegde traject. Op de bewegende satellietbeelden van Weathernews is goed te zien hoe snel het systeem in betekenis afneemt.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Regio Taiwan krijgt idd elk jaar veel meer en zwaardere orkanen te verduren als de VSquote:Op maandag 1 januari 2007 22:27 schreef Drugshond het volgende:
Ik weet wel dat Taiwan elk jaar een of meerdere keren in de prijzen valt.
quote:Frustrated with people and politicians who refuse to listen or learn,
National Hurricane Center Director Max Mayfield ends his 34-year government career today in search of a new platform for getting out his unwelcome message:
Hurricane Katrina was nothing compared with the big one yet to come.
Hurricane season, orkaan seizoen 2007 welkom, en hallo stormwatchers.quote:But Mayfield warns that 10 times as many fatalities could occur in what he sees as an inevitable strike by a huge storm during the current highly active hurricane cycle, which is expected to last another 10 to 20 years.
Dan staat ze nog aardig wat te wachten als dat uitkomt.. zeker wanneer de kust dan nog niet verstevigd is, kan dat behoorlijke problemen opleveren..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:30 schreef francorex het volgende:
Een tekenend artikel, het klimaat in de VS is een klimaat waarin het klimaat moeilijk bespreekbaar is.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hurricane center chief issues final warning click
A departing Max Mayfield is convinced that the Southeast is inviting disaster.
By Carol J. Williams, Times Staff Writer
January 3, 2007
[..]
[afbeelding]
[..]
Hurricane season, orkaan seizoen 2007 welkom, en hallo stormwatchers.
Goeie OP, toppieom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop