Ja, dat kan. Hurricanes bestaan uit onweersbuien en die kunnen wel eens een tornado produceren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:30 schreef Coelho het volgende:
Hoe zit het nou met de namen van Hurricanes? Ik heb wel eens begrepen dat de naam van een storm die dodelijke slachtoffers heeft geëist, nooit meer gebruikt wordt. Hoeveel naamreeksen zijn er? Want het is toch een patroon dat eens in de X jaar weer opnieuw begint? Ik dacht trouwens dat mannen/vrouwennamen overeen kwamen met even of oneven jaren, maar dat lijkt volgens het lijstje niet zo te zijn.
Hoeveel hurricanes zijn er per jaar gemiddeld? Kunnen er uit een hurricane ook tornado's komen of zijn dat absoluut twee verschillende items?
Heb ik ook gezien. Bedoel je die met die cameraman die door die golf wordt gepakt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:45 schreef cyberbull het volgende:
vind dit soort materie wel interresant.
Misschien leuk om een zooi links naar interresante sites hierover in de beginpost te plaatsen ;-)
Heb gister of eergister die docu over stormen op discovery gezien. Dat ze naar strand gaan en er een duindoorbraak is en dat er een van die stormchasers bijna verdrinkt en wordt meegesleurd zee in. Heel interresant !!
die was echt super!!! die mensen spooren echt niet!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien. Bedoel je die met die cameraman die door die golf wordt gepakt?
Zal es kijken of ik wat links kan vinden voor de openingspost.
De film Twister sprak je dan zeker wel aan... of juist nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:13 schreef drelletje het volgende:
[..]
die was echt super!!! die mensen spooren echt niet!
Ik kom uit alabama en daar heb je ook wel oorkanen, in de achtertuin bij me oma staat ook een bunker hiervoor.
Op deze http://www.nhc.noaa.gov/aboutnames.shtml site zie je onder andere de namen voor het hurricane seizoen 2004 tot en met 2009.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:30 schreef Coelho het volgende:
Hoe zit het nou met de namen van Hurricanes? Ik heb wel eens begrepen dat de naam van een storm die dodelijke slachtoffers heeft geëist, nooit meer gebruikt wordt. Hoeveel naamreeksen zijn er? Want het is toch een patroon dat eens in de X jaar weer opnieuw begint? Ik dacht trouwens dat mannen/vrouwennamen overeen kwamen met even of oneven jaren, maar dat lijkt volgens het lijstje niet zo te zijn.
Ja die bedoel ik........dat die 2 die derde die ze al voor gek verklaard hadden toen dat gebeurde helemaal voor krankjorum verklaarden.......en met die shots dat dat glas naar beneden komt in de stad. thats it!!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb ik ook gezien. Bedoel je die met die cameraman die door die golf wordt gepakt?
EDIT: Links toegevoegd in de openingspost
De exacte baan van zo'n storm laat zich wat lastig voorspellen, een paar jaar geleden leek er een storm recht op New Orleans af te razen, maar die boog een paar uur voor de verwachte overtocht opeens af.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 23:18 schreef stay_fun het volgende:
Nog 5 uur voor het oog waarschijnlijk downtown Orlando bereikt heeft. Laten we hopen dat het de boel een beetje heel laat en dat er geen tornado's midden in het centrum landen.
[img[http://www.sun-sentinel.com/media/photo/2004-08/13785157.jpgp/img]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop