abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50120899
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

En als je die grot dichtmetselt dan heb je geen terrorisme meer?
Wow. Wat een FPS-wereldbeeld heb jij.
Dan heb je nog wel terrorisme, maar een stuk minder.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50120967
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Lastig aan te geven.
Doe dan eens een poging. Je geeft aan te weten wanneer actie wel nodig is, wanneer is het dat dan niet?
quote:
Moslimterrorisme is een mondiaal fenomeen.
Nee hoor, dat is grote onzin. Er zijn meer mensen en landen die geen last hebben van dit fenomeen. Kijk maar eens naar landen als Noorwegen, Uruguay, Zweden, Zwitserland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Bolivia, Portugal, IJsland, Japan, Brazilië, Argentinië, Mexico, Venezuela, etc.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:11:41 #203
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50120981
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je kiespijn vrij spel geeft, zal de ontsteking zich verder uitbreiden. Door interventie mbv een antibioticum zal de onsteking tot staan komen om vervolgens te verdwijnen. De bacteriën worden immers gedood.

Als je terrosime vrij spel geeft, zal terrosime worden beloond. Dat terroristen zien dat er inderdaad angst wordt gezaaid onder de bevolking. Dat dus hun abjecte daden worden beloond. En zo zien dat niet de overheid maar zij het voor het zeggen gaan krijgen. En op die manier terrein winnen en hun doelen kunnen verwezenlijken. Een land proberen om te vormen naar een moslimstaat. Let wel: terrorisme door moslims i ene jihad voeren. Dat is een oorlog. Wat is het alternatief dan? De westerse wereld zich gewonnen geven? Afwachten en hopen dat het overgaat? Capituleren? Help, nee toch?

Zie jij liever dat ons land, van oorsprong een joods-christelijke humanistische samenleving veranderen in een moslimstaat? Hetzelfde met the USA en andere Westerse samenlevingen?

dit kan je alleen tegengaan door als antwoord op de jihad een War on Terror te staren. Wij ijn geen oolrog begonnen. Wij zijn niet gestart met de jihad...

wordt wakker Floripas, wordt wakker...
Ik schenk me nog even een kop koffie in, dank je.

Wat is het uiteindelijke doel van terrorisme?
-> de tegenstanders krachten onderuithalen. Krachten als: vrijheid, democratie, mensenrechten, al onze verworvenheden.

Met welk instrument?
-> angst zaaien. Als mensen maar bang genoeg zijn, gaan ze vanzelf hun vrijheden inleveren.

Wat moet je dus vooral niet doen?
-> toegeven aan de terroristen en je eigen vrijheden en waarden onderuitschoffelen. Laat de wereld maar zien dat wij betere normen en waarden hebben door ze na te leven.

Wat is het effect van harde terrorismebestrijding, inclusief oorlog?
-> vooral een tegenovergesteld effect. Beelden van Guantanamo Bay, Abu Ghraib, de Irakoorlog, enzovoorts gaan de wereld over om jonge plooibare mannen (en vrouwen) te ronselen voor de jihad.

Wat moet je wel doen?
-> volgens een recente studie aan Harvard zijn er twee methoden om terrorisme effectief te bestrijden, maar ze vergen uithoudingsvermogen. De eerste is onderhandelen. In de geschiedenis is gebleken dat niet een terroristische organisatie zo snel om zeep helpt als onderhandelen. Als je dat niet wil, uit begrijpelijke redenen, dan moet je ze negeren. Onze eigen normen en waarden en streven naar vrijheid moet groter zijn dan onze angst.

Anders worden we net als zij. En dat willen we niet.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:12:25 #204
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121006
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:11 schreef Tirion het volgende:

[..]

Doe dan eens een poging. Je geeft aan te weten wanneer actie wel nodig is, wanneer is het dat dan niet?
[..]

Nee hoor, dat is grote onzin. Er zijn meer mensen en landen die geen last hebben van dit fenomeen. Kijk maar eens naar landen als Noorwegen, Uruguay, Zweden, Zwitserland, Polen, Tsjechië, Hongarije, Bolivia, Portugal, IJsland, Japan, Brazilië, Argentinië, Mexico, Venezuela, etc.
Moslimsterrorisme is vooral een fenomeen in landen die de oorlog op Irak steunden.
pi_50121035
Beste mensen, hartelijk dank voor jullie inbreng. Tot dusver.

Ik kom vanavond terug op jullie reactie. Ik heb nu andere verplichtingen .
pi_50121096
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Moslimsterrorisme is vooral een fenomeen in landen die de oorlog op Irak steunden.
m.a.w. je moet vooral niet optreden tegen terrorisme, want dan wordt het alleen maar erger.

Laten we dan ook maar meteen de politie afschaffen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:16:24 #207
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121141
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

m.a.w. je moet vooral niet optreden tegen terrorisme, want dan wordt het alleen maar erger.

Laten we dan ook maar meteen de politie afschaffen
Kun je ook iets gedetailleerder ingaan op wat ik zei?

Ik zeg niet dat je de politie moet afschaffen of de strafvervolging van terroristen. En je weet het.
pi_50121165
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

"That's really an extraordinary statement, that we invited the attack because we were attacking Iraq. I don't think I have ever heard that before and I have heard some pretty absurd explanations for Sept. 11."
~ Rudy Giuliani
pi_50121225
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kun je ook iets gedetailleerder ingaan op wat ik zei?

Ik zeg niet dat je de politie moet afschaffen of de strafvervolging van terroristen. En je weet het.
Het komt op mij over, dat je bedoelde dat de terror maar beter niet aangepakt kan worden, omdat het dan erger wordt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:20:20 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121277
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:17 schreef Tirion het volgende:

[..]

"That's really an extraordinary statement, that we invited the attack because we were attacking Iraq. I don't think I have ever heard that before and I have heard some pretty absurd explanations for Sept. 11."
~ Rudy Giuliani
Dat zou dan ook omgekeerde wereld zijn, want Irak was 2003 en 11 spetember was 2001.

Ik heb het over het moslimterrorisme van nu.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:21:27 #211
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121310
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het komt op mij over, dat je bedoelde dat de terror maar beter niet aangepakt kan worden, omdat het dan erger wordt.
Nee, dan begreep je me verkeerd. Je moet terroristen strafrechtelijk vervolgen, alleszins!
Maar je moet niet de structuur van je samenleving en je normen en waarden gaan aanpassen aan terrorisme. Dan geef je ze precies wat ze hebben willen.
pi_50121359
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dan begreep je me verkeerd. Je moet terroristen strafrechtelijk vervolgen, alleszins!
Maar je moet niet de structuur van je samenleving en je normen en waarden gaan aanpassen aan terrorisme. Dan geef je ze precies wat ze hebben willen.
Met alle respect, maar de PvdA doet niks anders dan aanpassen aan terrorisme dmv theedrinken, pappen, pamperen en nathouden.

Die Amerikanen gooien gewoon de beuk er in.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:26:27 #213
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121487
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met alle respect, maar de PvdA doet niks anders dan aanpassen aan terrorisme dmv theedrinken, pappen, pamperen en nathouden.
Wat heeft de PvdA hiermee te maken? Zeg ik dat ik die methode voorsta?
quote:
Die Amerikanen gooien gewoon de beuk er in.
Ja, dat klinkt stoer in World of Warcraft, maar ik heb je al uitgelegd waarom dat niet effectief is. Sterker nog, waarom het de zaken alleen maar erger maakt.
pi_50121530
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat heeft de PvdA hiermee te maken? Zeg ik dat ik die methode voorsta?
[..]

Ja, dat klinkt stoer in World of Warcraft, maar ik heb je al uitgelegd waarom dat niet effectief is. Sterker nog, waarom het de zaken alleen maar erger maakt.
De PvdA heeft hier in zoverre mee temaken, omdat wij in nederland te maken hebben met straatterroristen en de PvdA die wijkt daar voor.

World of Warcraft?? Wat is dat nou weer?
Maargoed optreden tegen terrorisme is altijd effectief. Het enige alternatief is theedrinken en dat werkt niet.

Wees blij dat we de Amerikanen hebben, want zonder de Amerikanen, had de rest van de wereld gedacht, dat wij westerlingen mietjes zijn.
pi_50121636
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zou dan ook omgekeerde wereld zijn, want Irak was 2003 en 11 spetember was 2001.
Maart 2000: "Britain and the United States are still bombing Iraq almost every day: it is the longest Anglo-American bombing campaign since the second world war, yet, with honourable exceptions, very little appears about it in the British media." [ Guardian ]

Februari 2001: "Britain and America vowed to launch fresh air raids against Iraq yesterday despite facing international isolation after Friday's strikes on radar sites near Baghdad." [ Guardian ]

April 2002: "RAF and American aircraft have been bombing Iraq, week after week, for more than two years. The cost to the British taxpayer is 800 million a year. The Wall Street Journal reported that the US and Britain faced a "dilemma" because "few targets remain". "We're down to the last outhouse," said a Pentagon official." [ ITV ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:32:01 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121658
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De PvdA heeft hier in zoverre mee temaken, omdat wij in nederland te maken hebben met straatterroristen en de PvdA die wijkt daar voor.
Straatterroristen? Wat voor een poging tot begripsvervaging is dat nou weer?
quote:
Maargoed optreden tegen terrorisme is altijd effectief. Het enige alternatief is theedrinken en dat werkt niet.

Wees blij dat we de Amerikanen hebben, want zonder de Amerikanen, had de rest van de wereld gedacht, dat wij westerlingen mietjes zijn.
Heb jij uberhaupt mijn post met mijn redenering wel gelezen? Zou je dan punt voor punt willen nalopen - beargumenteerd, in volzinnen - waarom je het er niet mee eens bent?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:32:48 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121680
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:31 schreef Tirion het volgende:

[..]

Maart 2000: "Britain and the United States are still bombing Iraq almost every day: it is the longest Anglo-American bombing campaign since the second world war, yet, with honourable exceptions, very little appears about it in the British media." [ Guardian ]

Februari 2001: "Britain and America vowed to launch fresh air raids against Iraq yesterday despite facing international isolation after Friday's strikes on radar sites near Baghdad." [ Guardian ]

April 2002: "RAF and American aircraft have been bombing Iraq, week after week, for more than two years. The cost to the British taxpayer is 800 million a year. The Wall Street Journal reported that the US and Britain faced a "dilemma" because "few targets remain". "We're down to the last outhouse," said a Pentagon official." [ ITV ]
Ja, incidenten zijn er sinds de eerste golfoorlog wel geweest, ja.
pi_50121758
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Straatterroristen? Wat voor een poging tot begripsvervaging is dat nou weer?
[..]

Heb jij uberhaupt mijn post met mijn redenering wel gelezen? Zou je dan punt voor punt willen nalopen - beargumenteerd, in volzinnen - waarom je het er niet mee eens bent?
Wij hebben duidelijk last van straatterrorisme, mooie vrouwen kunnen bijvoorbeeld niet meer in bepaalde wijken normaal over straat zonder lastig gevallen of aangerand te worden en als je daar wat van zegt als omstander, dan krijg je klappen van die straatterroristen en zo is er nog veel meer.

Zoals ik al zei; terrorisme moet je bestrijden, hoe minder je het bestrijdt hoe erger het wordt.
pi_50121769
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:32 schreef Floripas het volgende:
Ja, incidenten zijn er sinds de eerste golfoorlog wel geweest, ja.
Incidenten! Almost every day, week after week.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:37:28 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50121856
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Genoeg andere alternatieven dan een zinloze oorlog beginnen met alle gevolgen van dien
quote:
Jij bent de basisschooltijd nooit ontgroeid in je redeneringen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:40:21 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50121952
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wij hebben duidelijk last van straatterrorisme, mooie vrouwen kunnen bijvoorbeeld niet meer in bepaalde wijken normaal over straat zonder lastig gevallen of aangerand te worden en als je daar wat van zegt als omstander, dan krijg je klappen van die straatterroristen en zo is er nog veel meer.
Dat is een kwalijke zaak, en daar wil ik wel in een apart topic met je over discussieren, maar terrorisme is het plegen van gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.

Je vervaagt de begrippen, JohnD. Slecht idee.
pi_50122688
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:40 schreef Floripas het volgende:

Je vervaagt de begrippen, JohnD. Slecht idee.
Ja en Nee.
pi_50132768
Zonder de oorlog in Irak was er waarschijnlijk meer terrorisme, of was het gevaarlijker geweest in het westen, echtgaaf??

Vertel me, wat had irak - van alle landen in het M-O - voor banden met bijv AL Quadia ? = 0
pi_50155700
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik schenk me nog even een kop koffie in, dank je.
hier iis ook veel koffie voor nodig. Het is ook gene simpel onderwerp.
quote:
Wat is het uiteindelijke doel van terrorisme?
-> de tegenstanders krachten onderuithalen. Krachten als: vrijheid, democratie, mensenrechten, al onze verworvenheden.
Ik zeg: het doel van terrorisme draait om RECHTVAARDIGHEID. (de ultieme drive om terrorisme te bedrijven is echtvaardigheidsgevoel ! Echter rechtvaardigheid is geen absoluut begrip, maar subjectief ingegeven.

Idd: rechtvaardigheid als het gaat om vrijheden, mensenrechten, verworvenheden etc....

Terroristen hebben tenminste 1 eigenschap gemeen: ze hebben een extreem rechtvaardigheidsgevoel...
quote:
Met welk instrument?
-> angst zaaien. Als mensen maar bang genoeg zijn, gaan ze vanzelf hun vrijheden inleveren.
Ja, angst aanjagen........Terreur is relatief makkelijk uit te voeren, met zeer beperkte middelen. Is relatief goedkoop....

Echter ik heb zelden of nooit gezien dat terreur werd beloond....Uiteindelijk is het instrument zo goed als niet effectief...
quote:
Wat moet je dus vooral niet doen?
-> toegeven aan de terroristen en je eigen vrijheden en waarden onderuitschoffelen.
Ik heb nog nooit meegemaakt, dat een land toegaf aan terrorisme. Moreel iig niet.
quote:
Laat de wereld maar zien dat wij betere normen en waarden hebben door ze na te leven.
Niet haalbaar. Andere groeperingen houden er andere normen en waarden op na, die zij weer superieur vinden. Normen en waarden zijn ook slecht betrekkelijk. Normen en waarden zijn cultureel bepaald.
quote:
Wat is het effect van harde terrorismebestrijding, inclusief oorlog?
-> vooral een tegenovergesteld effect. Beelden van Guantanamo Bay, Abu Ghraib, de Irakoorlog, enzovoorts gaan de wereld over om jonge plooibare mannen (en vrouwen) te ronselen voor de jihad.
Als preventie niet helpt of haalbaar is, en een probleem escaleert en praten helpt niet (meer), dan rest niets anders dan repressie. (militair ingrijpen)

Hitler wilde ook ons inlijven in WOII. Onderhandelen was er niet meer bij, of liever gezegd niet opportuun. We konden alleen door militair ingrijpen door een grootmacht worden bevrijden. Anders waren we nu wrs nog bezet...

Wat je stelt is dus niet algemeen houdbaar. Oorlogen kunnen wel degelijk een instrument zijn om vrede te bewerkstelligen c.q. te handhaven.
quote:
Wat moet je wel doen?
-> volgens een recente studie aan Harvard zijn er twee methoden om terrorisme effectief te bestrijden, maar ze vergen uithoudingsvermogen. De eerste is onderhandelen.
Onderhandelen?????? Wensdenken, Floripas! Met fundamentalisten, extremistische organisaties kun je niet onderhandelen. Om de doodeenvoudige reden dat ze niet tot concessies bereid zijn. Dat is nl de basis van elke onderhandeling!
quote:
In de geschiedenis is gebleken dat niet een terroristische organisatie zo snel om zeep helpt als onderhandelen.
Nog nooit is een onderhandeling geslaagd met extremisten. Waarom lukt het niet dat Israël het probleem Palestina niet kan oplossen? Probleem ja..., het had allang opgelost kunnen zijn. Maar het is nooit genoeg. En dan houdt het gewoon op. Dan rest niets anders dan ingrijpen.

Begrijp me goed. Ik ben ook voor onderhandelen. Maar ik vind het niet reel dat alles hiermee kan worden opgelost.
quote:
Als je dat niet wil, uit begrijpelijke redenen, dan moet je ze negeren.

Negeren? En dan? Denk je dan , dat je ze buiten de deur kan houden? Denk je dat 11 september kon worden voorkomen, door ze te negeren? Preventief ingrijpen had veel kunnen voorkomen, denk ik. Voor 11september was Amerika niet wakker en te soft geweest. Bush mocht het opknappen.
quote:
Onze eigen normen en waarden en streven naar vrijheid moet groter zijn dan onze angst.
Dat altijd, maar houdt het gevaar niet buiten de deur.
quote:
Anders worden we net als zij. En dat willen we niet.
Soms is geweld helaas nodig om escalatie te voorkomen....Er er brand is kun je 2 dingen doen:

1 alles laten afbranden (=afwachten)
2 blussen, vuur doven (= interventie)

Ik kies voor optie 2
pi_50155768
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:20 schreef Xith het volgende:
Zonder de oorlog in Irak was er waarschijnlijk meer terrorisme,
Irak was een deel van een groot geheel. Zonder een krachtig antwoord van Bush en de rest van het Westen, was het waarschijnlijk erger geworden.
quote:
of was het gevaarlijker geweest in het westen, echtgaaf??
Antwoord: ja.
quote:
Vertel me, wat had irak - van alle landen in het M-O - voor banden met bijv AL Quadia ? = 0
Het onderdeel Irak als WOT was te zwaar ingeschat.
pi_50155793
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:34 schreef JohnDope het volgende:

Zoals ik al zei; terrorisme moet je bestrijden, hoe minder je het bestrijdt hoe erger het wordt.
Als je een rattenplaag niet bestrijdt, dan wordt het ook steeds erger. Aan ratten vragen of ze weg willen gaan , helpt ook niet.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:26:26 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50168334
EchtGaaf, Hitler is juist aan de macht gekomen na angst voor terrorisme (Rinus van der Lubbe en de Rijksdagbrand).

De IRA is praktisch dood en de ETA ligt op sterven omdat Engeland en Spanje hebben onderhandeld.

Het "brand blussen" van jou heeft nog geen fluit opgeleverd.
pi_50168688
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat vinden jullie van deze man?
The lesser of two evils
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:37:26 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50168719
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je een rattenplaag niet bestrijdt, dan wordt het ook steeds erger. Aan ratten vragen of ze weg willen gaan , helpt ook niet.
Mensen zijn geen ratten.
pi_50168754
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:26 schreef Floripas het volgende:
EchtGaaf, Hitler is juist aan de macht gekomen na angst voor terrorisme (Rinus van der Lubbe en de Rijksdagbrand).

De IRA is praktisch dood en de ETA ligt op sterven omdat Engeland en Spanje hebben onderhandeld.

Hitler is aan de macht gekomen door het feit dat hij bovenop zijn democratisch verkregen zetels er zetels bijgekocht heeft.....
Ik vraag me af of de nieuwe grote Socialistische Partij in Nederland ook al genoeg in de partijkas heeft om zoiets te flikken
pi_50168769
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mensen zijn geen ratten.
IDD een rat dood zijn soortgenoten niet
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:45:30 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50168974
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hitler is aan de macht gekomen door het feit dat hij bovenop zijn democratisch verkregen zetels er zetels bijgekocht heeft.....
Ik vraag me af of de nieuwe grote Socialistische Partij in Nederland ook al genoeg in de partijkas heeft om zoiets te flikken
Eh....heb jij wel weet van de Rijksdagbrand?
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:45:46 #233
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50168985
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

IDD een rat dood zijn soortgenoten niet
Jawel.
pi_50169086
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh ja ...maar om te veronderstellen dat die ten grondslag ligt aan Hitlers verkiezing tot staatshoofd is wat onredelijk, temeer deze een maand later plaatsvond
pi_50169109
quote:

[..]

Mensen zijn geen ratten.
mensen zijn over het algemeen hele normale en beschaafde wezens, de mens an sich, is echt een zegen voor de planeet
pi_50170047
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ben je weer heel stellig iets aan het beweren wat je simpelweg niet weet?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50170093
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet zo hard zijn voor hem..... zo'n jongen die de school verlaat zodra hij niet meer leerplichtig is weet ook niet dat Februari (reichtag brand) na Januari (Hitlers aanstelling als Bondskanselier) komt
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:21:42 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50170096
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ben jij weer eens selectief verontwaardigd tegen linkse users?
Ik zie je eigenlijk nooit Wildersstemmers wijzen op feitelijke onjuistheden.
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:22:51 #239
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50170129
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Niet zo hard zijn voor hem..... zo'n jongen die de school verlaat zodra hij niet meer leerplichtig is weet ook niet dat Februari na Januari komt
Haar. Het ging me niet om zijn kanselierschap, maar om de aanpassing van de grondwet, als je het echt wil weten. Maar ik bedacht me gelukkig net op tijd dat jij je mening toch niet laat afhangen van onzin als "feiten" en "argumenten".
pi_50170260
Selectief verontwaardigt..... verdraaing van de feiten heet dat......

Hitler is gewoon democratisch verkozen en hoefde daar niets voor te ensceneren.... dat Hadden de Fransen Engelsen en Amerikanen al fijn gedaan met de Vrede van Versailes
pi_50170375
Wat was er dan in scene gezet aan de Vrede van Versailles?

''Democratische verkiezingen'' in een land dat verkeert in staat van burgeroorlog zijn trouwens ook niet veel waard.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_50170480
Nog een die zijn geschiedenis niet kent.....
Vrede van versailes oorzaak van de crisis in Duitsland en de reden voor Hitlesr kansen.

Verder heeftt het afbranden van de Reichstag door een gestoorde communist alleen bijgedragen tot de afkondiging van een noodtoestand.... geen grondwetsweiziging.
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:37:31 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50170527
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:35 schreef desiredbard het volgende:
Uh oh.
*Wacht op wat komen gaat*
pi_50170620
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:35 schreef desiredbard het volgende:
Ja.
quote:
Vrede van versailes oorzaak van de crisis in Duitsland en de reden voor Hitlesr kansen.
Gedeeltelijk. Maar jij noemde die vrede ''geensceneerd'', en ik vroeg om een verklaring van die term.
quote:
Verder heeftt het afbranden van de Reichstag door een gestoorde communist alleen bijgedragen tot de afkondiging van een noodtoestand.... geen grondwetsweiziging.
''Wijziging''. De brand in de Rijksdag veroorzaakte inderdaad de opheffing van de gebruikelijke parlementaire procedures - mogelijk gemaakt door een bepaling uit de Weimartijd - maar daarop doelde ik niet met die ''staat van burgeroorlog''.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_50170940
quote:

[..]

Mensen zijn geen ratten.
Laat ik het iets anders zeggen: er zijn mensen die als ratten gedragen (ieder mens heeft die potentie, je ziet het zelfs op de werkvloer. De ratterigheid is dan niet van de lucht)
  woensdag 6 juni 2007 @ 17:54:57 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50170968
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ik het iets anders zeggen: er zijn mensen die als ratten gedragen (ieder mens heeft die potentie, je ziet het zelfs op de werkvloer. De ratterigheid is dan niet van de lucht)
Maar mensen worden niet geboren als ratten. Wat veroorzaakt dat dan?
pi_50171095
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:26 schreef Floripas het volgende:
Hitler is natuurlijk een grote historische vergissing. En was zelf een terrorist met zijn grote plannen om het daglicht voor andere naties niet te gunnen.
quote:
Uiteraard heeft onderhandelen de voorkeur boven (militair geweld als dat binnen de mogelijkheden ligt.

Maar de vraag is hoeveel tijd je er voor moet geven. 25 jaar? Hoeveel slachtoffers zijn er door het pappen en nathouden wel niet gevallen? Of tellen die slachtoffers soms niet?
quote:
Jawel hoor. Hoe zou je het gevonden hebben als the USA ons in '45 ons niet had bevrijd? Dan hadden we wellicht nog geleefd onder het juk van een agressor.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 06-06-2007 18:06:55 ]
pi_50171144
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar mensen worden niet geboren als ratten. Wat veroorzaakt dat dan?
In moeilijk en stress-situaties komt het slechte in de mens naar boven...Een mens wordt dan wreed en kan over lijken gaan....Drijf maar eens een mens in het nauw, en zie wat er gebeurd.

De basis voor dit alles is de zondeval.
pi_50171216
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hiteler is natuurlijk een grote historische vergissing. En was zelf een terrorist met zijn grote plannen om het daglicht voor andere naties niet te gunnen.
Niet vergetende natuurlijk dat het Regime waar Rinus voor stond voor meer doden verantwoordelijk is als de democratisch verkosen Hitler
pi_50171272
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:04 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Niet vergetende natuurlijk dat het Regime waar Rinus voor stond voor meer doden verantwoordelijk is als de democratisch verkosen Hitler
Die mensen waren bepaald niet zo "fris" nee. Goed dat USA ons heeft bevrijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')