abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50084859
Hallo,

Het wordt waarschijnlijk een redelijk uitgebreidt verhaal, maar dat is om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen:
Ik ben werkzaam in de taxibranche. Dat is op zich niet zo heel vreemd, iets wat veel mensen doen. Heb een klein bedrijfje wat redelijk aan het groeien is, en sinds december 2006 zijn er 2 full-time medewerkers begonnen. Ze hebben allebei een jaarcontract gekregen.

Nu is het zo dat 1 van deze 2 medewerkers zich niet flexibel opstelt, en als hij gevraagt word een keer een uurtje eerder te beginnen dat dat altijd een probleem is. Nou had ik besloten daar gewoon mee te leren leven, omdat je als werkgever niet altijd het uiterste van een werknemer mag vragen. Omdat wij veel nachtwerk doen begon hij standaard altijd om 21:00 s'avonds op vaste dagen (donderdag, vrijdag, zaterdag). Het is al vanaf het begin zo dat je nooit weet wanneer je dan klaar bent. Meestal is dat tussen 5:00 en 6:00 de volgende morgen zeg maar. Uiteraard zijn daar ook de nodige uitzonderingen op maar dan keken we gewoon van welke medewerker we het meest mogen verwachten dat hij/zij nog die laatste rit doet. (Omdat we een klein bedrijfje zijn, hebben we niet iemand in dienst die dan ook weer om 7:00 s'morgens begint, dan is het taxibedrijf min of meer telefonisch onbereikbaar)

We hebben al redelijk wat klanten en 1 van die klanten is een club. (Ja, een club waar hoeren werken, en mensen die daar gaan neuken moeten ook weer naar huis). Clubs zijn interresante klanten omdat ze voor veel ritten zorgen, maar ook voor lange, en goed betaalde ritten (als je net 300 euro voor een hoer hebt neergeteld kun je die taxirit van 75 euro ook makkelijk betalen). Al met al waren we dan ook heel blij dat deze club voor ons gekozen heeft en we doen met zn allen erg ons best om deze klant zo tevreden mogelijk te houden. Er zijn afspraken gemaakt over de tijd die wij als taxibedrijf krijgen om een taxi bij hun te hebben na het moment dat ze bellen.

Nu was het een paar weken zo dat 1 van de medewerkers alleen dienst had in een (donderdag)nacht. Dan is het niet zo druk, dus kun je het gemakkelijk alleen af. Er stond alleen 1 rit op, tussen 4:45 en 5:00 en rit van 7 km. Dus om half vier wordt er gebeld vanuit die club met de mededeling "om 10 voor 5 moet er een taxi zijn" (Ze belden die keer ruim van te voren, iets wat meestal niet het geval is"). Waarop de medeweker antwoord "Dat kan niet, want dan heb ik al een rit". Vervolgens zegt die dame van "Maar het is een rit van ong. 0,75 km, dat kan wel even tussendoor". Al met al was dat voor die medewerker niet mogelijk. Dus de volgende dag moest ik dat even uit komen leggen waarom wij als taxibedrijf niet voor het vervoer van hun klanten gezorgt hadden. Na de nodige excuses en ook zeker gesprek met de medewerker dat het absoluut onacceptabel was dat het niet geregeld was is het daarbij gebleven.

Afgelopen zaterdag (de druktste nacht bij ons bedrijf) waren we weer aan het werk. Op zo'n moment ben ik degene die alle telefoongesprekken aanneemt, en de chauffeurs opdracht geef om die mensen op te halen en weg te brengen. Vervolgens belt de club om 5:00 met de mededeling dat er om 7:15 nog een taxi nodig was. Omdat alle medewerkers al voor 21:00 begonnen waren, en ook de vorige dagen al de nodige uren gemaakt hadden, besloot ik dat de medewerker die om 21:00 begonnen was moest wachten tot kwart over 7. Nadat ik dat telefonisch medegedeelt had aan hem had hij de nodige weerstand. Hij was het niet van plan. Vervolgens kreeg ik weer andere telefoontjes binnen, dus ik zei hem dat ik hem over een paar minuutjes terug zou bellen. Dus dat deed ik. Waarop hij zei "ik heb hier iemand van de concurrent bereid gevonden het te doen"... Op dat moment was ik van gedachte dat hij het aan iemand van een respectabel bedrijf gevraagt had. Desalniettemin reageerde ik daar laaiend op met: "Ben jij nou helemaal bedondert, wij zijn degene die alle ritten vanuit die club doen en niemand anders". Ik heb hem verteld dat hij die rit alsnog niet meer hoeft te doen en dat 1 van de collega's wel bereid is om die rit te doen. Die collega heeft hem vervolgens nog wel even verteld hoe collegiaal hij was, maar dat is iets tussen hun.

Toen die collega bij die club aankwam om 7:00 (beter te vroeg dan te laat is ons motto), reed er net een taxi van een ander, zeker geen goed bekend, en min of meer onbetrouwbaar bedrijf weg bij de desbetreffende club. Waarop de collega die binnenstapt te horen krijgt dat de klant zojuist al is opgehaald. Dit kwam niet omdat die collega die rit niet had afgezegd, maar omdat het in de taxiwereld gebruikelijk is dat je zoveel mogelijk ritten van elkaar afpakt, en het daarom ook ten strengste verboden is om over details van ritten te praten met de concurrent (Je kan wel zeggen "So, ik heb straks nog een rit van 100 km voor de boeg", maar je kan niet zeggen "So, ik moet om 03:00 daar en daar zijn om iemand op te halen"). Dat is logisch, want dan weet je gewoon dat de concurrent daar om 2:50 wegrijdt met de klant. De medewerker van het concrerende taxibedrijf was dus alsnog om het meisje van de club geweest (we moesten dus om 7:15 een meisje van die club ophalen).

Nog een ander aspect wat meeweegt: vooral omdat een club erg gesteld is op haar privacy moet je als taxibedrijf de garantie kunnen geven dat er niet over ritten gepraat wordt. Als hun een taxi bestellen zeggen ze ook alleen "Mag ik nog een wagen", dus zonder de details van wie, waarnaar toe, of hoe of wat. Dit om te voorkomen dat ze tegen een 'verkeerd' iemand praten.

Nadat ik hoorde dat de concurrent bij de club was geweest ben ik zo woedend geworden dat ik hem op grond van het lekken van bedrijfsinformatie EN op grond van werkweigering op staande voet ontslagen heb. (Dat was gisteren)

Nu mijn vragen:
- Is dit ontslag terecht?
- Wat zijn de verder te ondernemen stappen voor ons als bedrijf om het ontslag van die medewerker te regelen? (CWI / Kantonrechter / !?!?)
- Kan er schadevergoeding van de medewerker geeist worden vanwege de schade die geleden is (we weten niet of de club nu nog klant blijft en we hebben een rit (van 5 euro) gemist)

Als het geen dringende reden voor ontslag op staande voet is:
- Kan het zijn dat wij in het uiterste geval zijn loon door moeten betalen na het einde van het jaarcontract?

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan verschaffen.
pi_50085015
lijkt mij wel redelijk terecht, maar ik ben geen advocaat

neem contact op met het cwi zou ik zo zeggen, daar weten ze het iig wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 10:49:59 #3
13368 NiGeLaToR
pi_50085022
Tjah, ik ben geen expert, maar denk dan:

- heb je een dossier, met daarin vastlegging van gebeurtenissen en verbetertraject/functioneringsgesprek e.d.?
- heb je een regelement waarin staat dat het gedrag van werknemer inderdaad niet toelaatbaar is?
- zijn er algemene regels (CAO bijvoorbeeld) waarin duidelijk staat vermeld wat de rechten en plichten van werknemer zijn?

Zo nee, dan wordt het een lastige strijd - waarbij de bewijsvoering van hetgeen gebeurd is nogal belangrijk zal worden. Kun je bijvoorbeeld bewijzen dat die werknemer dat andere bedrijf getipt heeft?

Succes in ieder geval, in het geval deze versie van het verhaal correct is vind ik het iig terecht dat je hem ontslag hebt aangezegd
pi_50085027
Iemand die fit genoeg is om elke dag met de benen wijd te liggen en een handvol klanten af te werken kan imo ook best die paar honderd meter lopen.

Luie kuthoer
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:54:34 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_50085138
Ik zou een goede advocaat arbeidsrecht nemen. Dan kom je misschien nog wel een eindje. Als het ontslag op staande voet wordt omgezet naar een gewoon ontslag dan mag de dokken
  maandag 4 juni 2007 @ 10:54:42 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50085140
betwijfel of dit incident reden is voor ontslag op staande voet. Valt beetje onder het motto van foutje, bedankt. Niet echt doelbewust bedrijfsinformatie lekken.

Maar goed die vent moet je sowieso lozen, als werkgever heb je een wettelijke opzegtermijn van minimaal 2 maanden, tot maximaal een half jaar meen ik afhankelijk van wat er in het contract staat.
[EDIT} of natuurlijk wanneer het jaarcontract eerder afloopt

[ Bericht 8% gewijzigd door Brupje op 04-06-2007 11:05:49 ]
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 11:02:40 #7
13368 NiGeLaToR
pi_50085356
Hoe lang loopt dat jaarcontract nog? Simpelweg niet verlengen is veruit makkelijkste...
pi_50085411
@simmu: Ik ga inderdaad dan zowiezo contact opnemen met het CWI. Hopelijk kunnen ze me daar verder helpen.
@Nigelator: We hebben geen dossier waarin dit allemaal is vastgelegd. De medewerker was ook nog maar 6 maanden in dienst, waarvan hij er 4 heeft taxi gereden (omdat je eerst 2 maanden op je pas moet wachten en hij de eerste 2 maanden andere werkzaamheden heeft gedaan). We hebben geen bedrijfsspecifiek regelement. Wel vallen we onder een CAO waarin staat dat het naar buitenbrengen van informatie niet toegestaan is (dat staat volgens mij wel in iedere CAO). We kunnen zeker bewijzen dat hij dat andere bedrijf getipt heeft omdat hij 1 Dat zelf toegegeven heeft en 2 niemand anders van die rit af wist.
@voss: Ik snap je opvatting, maar je wilt niet weten hoe lui sommige mensen (niet alleen hoeren!! :-)) zijn...:D:D We maken wat mee wat dat betreft.
@Daniel1976: als het dan omgezet word naar gewoon ontslag, en we verplicht worden nog uit te balen tot einde contract, mag ik dan alsnog verwachten dat hij wel gewoon komt werken voor dat geld?
@Brupje: het is inderdaad de vraag of het lekken van bedrijfsinfo/geheim bewezen kan worden maar we hebben ook nog de optie "Werkweigering" (Wat overigens als de 2e keer was)

We moeten die vent zowiezo lozen, maar de vraag is op welke manier en hoe het zo weinig mogelijk geld gaat kosten. Het gaat wel goed met het bedrijf, maar niet dusdanig goed dat we gemakkelijk even een half jaarsalaris als kosten erbij kunnen hebben zeg maar.
  maandag 4 juni 2007 @ 11:07:59 #9
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50085496
Reden voor ontslag op staande voet is het zeker niet.

Met een jaar contract zal de kantonrechter redelijk duur zijn. Er is immers een overeenkomst voor een jaar. En de kantonrechter zal mogelijk bepalen dat de ontslagpremie het resterende jaar salaris is.

Je kan ontslag aanvragen bij het CWI.

De makkelijkste manier is om tegen de werknemer te zeggen dat hij beter opzoek kan gaan naar een andere baan omdat hij niet bij jouw bedrijf past.

Overigens als ik die werknemer zou zijn dan zou ik ook niet staan te trappelen om nog een rit om 7 uur 's ochtends te maken. 1 a 2 keer is prima maar als het vaker gebeurt dan mag je van mij lekker zelf in de taxi stappen. De flexibiliteit die je van je medewerkers vraagt is naar mijn mening te veel eisend.
pi_50085509
Het jaarcontract loopt nog tot december 2007. Maar ik kan eigenlijk geen half jaar meer wachten met hem kwijt te raken. Dit levert teveel stress bij de andere medewerkers op, en kost teveel klanten.

Wat ik in mijn eerdere postings nog vergeten te vragen ben: wat zijn voor ons de mogelijkheden voor het verhalen van schadevergoeding omdat de zomer altijd een drukke periode is, en we daar nu geen mensen meer voor op kunnen leiden (duurt zeker 2 a 3 maanden voordat een nieuw iemand zn pas heeft). Daardoor gaan we wellicht ook nog inkomsten mislopen en klanten verliezen.
  maandag 4 juni 2007 @ 11:11:10 #11
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50085575
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:05 schreef bliepie het volgende:

@Nigelator: We hebben geen dossier waarin dit allemaal is vastgelegd. De medewerker was ook nog maar 6 maanden in dienst, waarvan hij er 4 heeft taxi gereden (omdat je eerst 2 maanden op je pas moet wachten en hij de eerste 2 maanden andere werkzaamheden heeft gedaan). We hebben geen bedrijfsspecifiek regelement. Wel vallen we onder een CAO waarin staat dat het naar buitenbrengen van informatie niet toegestaan is (dat staat volgens mij wel in iedere CAO). We kunnen zeker bewijzen dat hij dat andere bedrijf getipt heeft omdat hij 1 Dat zelf toegegeven heeft en 2 niemand anders van die rit af wist.
Dat gaat hij gewoon ontkennen, tenzij je het gesprek hebt opgenomen.
quote:
@Daniel1976: als het dan omgezet word naar gewoon ontslag, en we verplicht worden nog uit te balen tot einde contract, mag ik dan alsnog verwachten dat hij wel gewoon komt werken voor dat geld?
Je mag hem aan eht werk houden zolang hij betaald wordt. Hij zal zich wel ziek melden, maar goed. Weet je wel zeker dat je dat wilt?
quote:
@Brupje: het is inderdaad de vraag of het lekken van bedrijfsinfo/geheim bewezen kan worden maar we hebben ook nog de optie "Werkweigering" (Wat overigens als de 2e keer was)
Heb je dat op papier staan? ondertekend?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 11:13:12 #12
13368 NiGeLaToR
pi_50085633
En hem puur op basis van strikte voorwaarden laten werken. Geef hem de bejaardenritjes van 9 tot 5 (snachts in dit geval ) en laat hem lekker werken voor z'n geld.

Of maak een soort 2de kans overeenkomst dat als het nog eens gebeurd hij de eer aan zichzelf houd en dan dus op kan zouten ofzo? Zo te horen ben je toe aan een list
pi_50085652
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:54 schreef Brupje het volgende:
betwijfel of dit incident reden is voor ontslag op staande voet. Valt beetje onder het motto van foutje, bedankt. Niet echt doelbewust bedrijfsinformatie lekken.
Foutje bedankt is wel erg bagatelliserend maar ontslag op staande voet lijkt me ook erg moeilijk worden Zelfs gewoon ontslag wordt al moeilijk zonder dossier (woord tegen woord). Een disciplinaire maatregel en een functioneringsgesprek is wat er zeker z.s.m. moet komen, ook om je voor de toekomst in te dekken. T.a.v. (weigering van) de werktijden: je hebt als werkgever tevens de plicht om een werknemer de kans te geven zijn leven te beteren, toon hiermee (voor de toekosmst) aan dat je hem die kans geboden hebt.
quote:
Maar goed die vent moet je sowieso lozen, als werkgever heb je een wettelijke opzegtermijn van minimaal 2 maanden, tot maximaal een half jaar meen ik afhankelijk van wat er in het contract staat.
En wat wordt de ontslaggrond? Werknemer zal alles ontkennen en zonder dossier vang je dan bot bij CWI of kantonrechter.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_50085654
@HarryP: Dat zou inderdaad een goede mogelijkheid zijn dat het geen terechte reden is. Maar dat heb ik ongeveer 1 maand geleden al tegen hem gezegt, en hij was/is ook al op zoek naar iets anders. Maar vanaf nu wil ik hem niet meer op mijn taxi. Als ik dan het resterende jaarsalaris moet betalen, kan ik dan ook eisen dat hij weer komt werken (niet op de taxi, maar andere werkzaamheden)?

Het is nou eenmaal zou dat iemand die laatste rit moet doen. Meestal verdelen we het gewoon over de verschillende medewerkers. Nu wil het zo zijn dat ik zelf vorige week dat laatste rit had ( was ik pas om 10:00 s'morgens thuis), de week daarvoor een andere collega voor precies hetzelfde ritje van kwart over 7 en ik vond dat nu hij aan de beurt was. Want ik maak al genoeg uren op de taxi en heb niet voor niets mensen in dienst denk ik dan. Daarbij komt dat die 2 uur wachten gewoon doorbetaald worden....
pi_50085817
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Foutje bedankt is wel erg bagatelliserend maar ontslag op staande voet lijkt me ook erg moeilijk worden Zelfs gewoon ontslag wordt al moeilijk zonder dossier (woord tegen woord). Een disciplinaire maatregel en een functioneringsgesprek is wat er zeker z.s.m. moet komen, ook om je voor de toekomst in te dekken. T.a.v. (weigering van) de werktijden: je hebt als werkgever tevens de plicht om een werknemer de kans te geven zijn leven te beteren, toon hiermee (voor de toekosmst) aan dat je hem die kans geboden hebt.
[..]
Maar dan moet ik hem weer terug in dienst nemen? Of is het de bedoeling dat ik dan ontken dat ik hem mondeling staande voet ontslag heb aangezegt?
quote:
En wat wordt de ontslaggrond? Werknemer zal alles ontkennen en zonder dossier vang je dan bot bij CWI of kantonrechter.
Als hij liegt voor de rechter, kan ik dat toch ook?
  maandag 4 juni 2007 @ 11:20:35 #16
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50085843
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:13 schreef r_one het volgende:

[..]


En wat wordt de ontslaggrond? Werknemer zal alles ontkennen en zonder dossier vang je dan bot bij CWI of kantonrechter.
Gaat waarschijnlijk dure grap worden dit ja, maar hem laten rijden wordt nog duurder
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_50085881
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
En hem puur op basis van strikte voorwaarden laten werken. Geef hem de bejaardenritjes van 9 tot 5 (snachts in dit geval ) en laat hem lekker werken voor z'n geld.

Of maak een soort 2de kans overeenkomst dat als het nog eens gebeurd hij de eer aan zichzelf houd en dan dus op kan zouten ofzo? Zo te horen ben je toe aan een list
Mag dat? Gewoon hem altijd inplannen tijdens de maandag, dinsdag, woendag donderdag nacht om hem vervolgens alleen op de taxistandplaats te laten staan (s'nachts zijn daar bijna geen mensen) en op het moment dat ik hem betrap op slapen in de auto (iets wat best mogelijk is) betrap dat hij een waarschuwing krijgt, en bij nog een keer alsnog ontslaan?
Het probleem is dan natuurlijk wel dat ik vanuit de huidige situatie terug moet krabbelen, iets wat ik eigenlijk niet wil.
  maandag 4 juni 2007 @ 11:21:48 #18
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50085882
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:13 schreef bliepie het volgende:
Maar vanaf nu wil ik hem niet meer op mijn taxi. Als ik dan het resterende jaarsalaris moet betalen, kan ik dan ook eisen dat hij weer komt werken (niet op de taxi, maar andere werkzaamheden)?
Werkzaamheden buiten zijn functie die redelijkerwijs binnen zijn functie liggen wel, daarbuiten mag hij weigeren.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_50085900
Overwerken tot 7 uur (incidenteel en bij toerbeurt) is niet ongebruikelijk bij jullie bedrijf en in de taxiwereld, dat is dus inherent aan zijn beroep. Hij kan dit niet weigeren. Doet hij dat wel, hoppa ... disciplinaire maatregel i.v.m. werkweigering, aangetekend aanzeggen.

Paar keer doen en je kunt 'm ontslaan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_50085947
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:19 schreef bliepie het volgende:
Maar dan moet ik hem weer terug in dienst nemen? Of is het de bedoeling dat ik dan ontken dat ik hem mondeling staande voet ontslag heb aangezegt?
Niet ontkennen maar intrekken.
quote:
Als hij liegt voor de rechter, kan ik dat toch ook?
Tuurlijk maar "wie eist bewijst" he
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 4 juni 2007 @ 11:24:10 #21
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50085952
quote:
De lengte van de opzegtermijn…
…voor de werkgever
Voor iedere periode van 5 jaar die de werknemer bij de werkgever in dienst is, bedraagt de
opzegtermijn 1 maand (en maximaal 4 maanden):
dienstverband < 5 jaar ……………………………….. opzegtermijn 1 maand
dienstverband 5 tot 10 jaar…………………………….opzegtermijn 2 maanden
dienstverband 10 tot 15 jaar………………………… ..opzegtermijn 3 maanden
dienstverband > 15 jaar of onbepaalde tijd…………..opzegtermijn 4 maanden
De opzegtermijn mag bij schriftelijke arbeidsovereenkomst worden verlengd.
Uit de CAO taxivervoer
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_50085964
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:05 schreef bliepie het volgende:
We hebben geen dossier waarin dit allemaal is vastgelegd. De medewerker was ook nog maar 6 maanden in dienst, waarvan hij er 4 heeft taxi gereden (omdat je eerst 2 maanden op je pas moet wachten en hij de eerste 2 maanden andere werkzaamheden heeft gedaan). We hebben geen bedrijfsspecifiek regelement. Wel vallen we onder een CAO waarin staat dat het naar buitenbrengen van informatie niet toegestaan is (dat staat volgens mij wel in iedere CAO). We kunnen zeker bewijzen dat hij dat andere bedrijf getipt heeft omdat hij 1 Dat zelf toegegeven heeft en 2 niemand anders van die rit af wist.
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:08 schreef bliepie het volgende:
Het jaarcontract loopt nog tot december 2007. Maar ik kan eigenlijk geen half jaar meer wachten met hem kwijt te raken. Dit levert teveel stress bij de andere medewerkers op, en kost teveel klanten.
Je hebt niet slim gehandeld. De kantonrechter zal op basis van het ontbreken van een dossier het ontslag nietig verklaren, zeker aangezien het geen diefstal of iets dergelijks ernstigs is.

Ik snap trouwens niet dat je dit soort zaken op Fok gaat bespreken. Wat denk je dat de rechter gaat oordelen als de werknemer met een uitdraai van dit forum komt aanzetten? En wat denk je dat jouw grote klant (die club) gaat vinden van deze info? En hier zeggen dat je bereid bent te liegen voor de rechter? Je bent werkgever! Hoe kan je nu zeggen dat je gaat liegen over een werknemer? Ik vind dat echt niet kunnen.

Heb je geen adviseur / bijstandsverzekering of weet ik wat waar je met dit soort vragen terecht kan ipv op een fourum? Als je mijn baas was, dan had je nu een groot probleem gehad omdat ik al mijn rechtsbijstandsverzekering had ingeschakeld.
pi_50085985
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:21 schreef Brupje het volgende:

[..]

Werkzaamheden buiten zijn functie die redelijkerwijs binnen zijn functie liggen wel, daarbuiten mag hij weigeren.
In zijn functieomschrijving van zijn contract staat "Taxichauffeur, met daarbij de functie tot *iets heel anders*" dit komt omdat hij voor 10 - 20 uur in de week gedetacheerd werd voor een heel andere functie bij een heel ander bedrijf om aan zijn 40 uur te komen. Dit was vooraf ook zo afgesproken met de werknemer. Er is een mogelijkheid dat ik hem voor 40 uur detacheer, maar nogmaals: dan moet ik vanuit de huidige situatie terug gaan krabbelen...
pi_50085991
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:24 schreef Brupje het volgende:
Uit de CAO taxivervoer
Leuk maar zonder rechtsgeldige ontslaggrond irrelevant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 4 juni 2007 @ 11:28:16 #25
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50086058
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Leuk maar zonder rechtsgeldige ontslaggrond irrelevant.
Zoals je hierboven zelf aangaf kun je die prima op korte termijn regelen Of je moet de club tegen wie hij die rit heeft geweigerd laten getuigen oid..
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')