Wat me altijd opvalt bij de Duitsers is dat ze volop aandacht aan het vrouwenschaatsen schenken maar bij de heren alleen de uitslagen vermelden.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:38 schreef Tinkepink het volgende:
De sporten die in Duitsland beoefend worden wijken niet zeer af van die in Nederland. Overigens vind ik het met voetbal tegenwoordig wel lastig: voor welk land moet ik zijn?
Dat is natuurlijk niet zo gek. De vrouwen doen het relatief gezien veel beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat me altijd opvalt bij de Duitsers is dat ze volop aandacht aan het vrouwenschaatsen schenken maar bij de heren alleen de uitslagen vermelden.
Ja, je hebt gelijk. Dit is typisch Duits. De vrouwensporten krijgen in Nederland evenredig veel aandacht als de mannensporten.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:42 schreef tong80 het volgende:
Ja ok, maar het tekent wel het chauvinisme. De Tour krijgt in Duitsland ook pas aandacht sinds de opkomst van Uhlrich.
Wel een leuk plaatjequote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
Hier is een plaatje van de nationale, of meest populaire, sporten per land.
quote:Op zondag 3 juni 2007 23:51 schreef static het volgende:
In Nigeria was ik uitgenodigd om naar de nationale gewichtshef-wedstrijden te komen kijken (een vriend deed mee, en won voor de tweede keer op rij), maar omdat het in het National Stadium was mocht ik niet omdat het te gevaarlijk was voor een blanke.
Ik heb een foto van hem (waar ik ook op sta), een dwerg van twee meter breed.quote:
Ik vergelijk het met voetbal, daar waar ik nog steeds 't gevoel had dat ik moest opletten waar ik liep.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:23 schreef tong80 het volgende:
In het Nederlandse hockey slaan ze elkaar ook de hersens niet in Popo
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als Seatle tegen Orlando moet basketballen er 2000 kilometer tussen zit.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vergelijk het met voetbal, daar waar ik nog steeds 't gevoel had dat ik moest opletten waar ik liep.
Klopt wel een beetje maar niet helemaal.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als Seatle tegen Orlando moet basketballen er 2000 kilometer tussen zit.
Veel maakt dat niet uit. Men vliegt veel meer in de VS, en net zoals je in Groningen ook PSV fans hebt wonen, zijn er genoeg Amerikanen die verhuisd zijn van de ene staat naar de andere, en fan blijven van hun favoriete teams. Als ik naar een Anaheim Angels Baseball wedstrijd ga bijvoorbeeld, zie toch ook altijd fans van de andere club overal zitten, ook al komt deze uit de andere kant van het land.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:28 schreef tong80 het volgende:
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als Seatle tegen Orlando moet basketballen er 2000 kilometer tussen zit.
Ik denk dat je dat het beste kunt vergelijken met de rivaliteit tussen de Boston Red Sox en de New York Yankees. Twee steden die toch hooguit een paar uurtjes met de auto uit elkaar liggen, en twee steden waar baseball erg serieus wordt genomen.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
De rivaliteit is anders. Ik kan Ajax - Feyenoord moeilijk uitleggen aan een Amerikaan. Da's iets typisch Nederlands
Nee, en daar heb ik het geld ook niet voor over. De allerallergoedkoopste kaartjes van zo'n evenement verkopen makkelijk voor $500 per persoon.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef static het volgende:
Ben je wel eens bij een Superbowl geweest?
Tegen een Argentijn is dat idd makkelijker te verklarenquote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje maar niet helemaal.
De rivaliteit is anders. Ik kan Ajax - Feyenoord moeilijk uitleggen aan een Amerikaan. Da's iets typisch Nederlands
Ja, alleen van korte duur, het zag er allemaal erg gevaarlijk uit maar tijdens de wedstrijd gingen ze weg en werd het een mix van supporters. Heel amicaal overigens, ben het wel eens anders tegengekomen.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:26 schreef phileine het volgende:
Static, die tweede foto is mooi, met al die helmen!
Verbaasde me hier in NZ ook bij de rugbywedstrijden iedereen gemengt zit. Niks fouilleren, lompe pasjes of rellen. Geeft toch eigenlijk maar aan dat het in Nederland/Europa wel triest is met sommige voetbalsupporters.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
whaha mooi gezichtquote:Op maandag 4 juni 2007 01:13 schreef Aanvoerder het volgende:
[afbeelding]
Slavia fans op weg naar het stadion van Sparta Praag. Een stuk fijner dan met de trein-combi naar de Kuip.
Mijn Amerikaanse verloofde en ik waren laatst bij AZ-Ajax en we zaten toevallig pal naast het uitvak. Ze was behoorlijk verbouwereerd van de verbale en nonverbale beledigingen die over en weer vlogenquote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me wel voorstellenquote:Op maandag 4 juni 2007 02:01 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Mijn Amerikaanse verloofde en ik waren laatst bij AZ-Ajax en we zaten toevallig pal naast het uitvak. Ze was behoorlijk verbouwereerd van de verbale en nonverbale beledigingen die over en weer vlogen![]()
Nou.. noem een Yankees en een Boston Red Sox en je komt een heel eind gok ik?quote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
[..]
pssst...quote:Op maandag 4 juni 2007 08:14 schreef Lariekoek het volgende:
Nou.. noem een Yankees en een Boston Red Sox en je komt een heel eind gok ik?
Volgens mij is honkbal nog steeds de nummer 1 sport in Amerika.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
Ja, volgende keer zal ik eerst braaf het hele topic doorlezenquote:Op maandag 4 juni 2007 08:18 schreef maartena het volgende:
[..]
pssst...
Alleen gaan ze niet op een veldje ergens tussen Boston en New York afspreken om elkaar de harses in te slaan.....
Nah, American Footbal is de meest bekeken, meest gespeelde sport.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:18 schreef Lariekoek het volgende:
Volgens mij is honkbal nog steeds de nummer 1 sport in Amerika.
quote:Op maandag 4 juni 2007 08:18 schreef maartena het volgende:
Alleen gaan ze niet op een veldje ergens tussen Boston en New York afspreken om elkaar de harses in te slaan.....
Ze verwachten maar 10.000 toeschouwers in een stadion van 65.000.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hier niet zoveel sportgekte, maar als het er is, is het om Thai boxen, en om Engels voetbal.
En morgen komt het Nederlands elftal op bezoek![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 19:19 schreef tong80 het volgende:
ze verwachten maar 10.000 toeschouwers in een stadion van 65.000.
Sorry, maar we hebben geen metro in Bostonquote:Op dinsdag 5 juni 2007 04:11 schreef wonderer het volgende:
prima. Maar ik heb het sowieso niet op mensenmassa's dus ik was blij met een snelle rit in de metro.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Sorry, maar we hebben geen metro in Boston
Ik vind trams die onder de grond doorrijden metro. Amsterdam heeft ook een metroquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Sorry, maar we hebben geen metro in Boston
Beetje veel geld voor één kaartje idd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 05:05 schreef popolon het volgende:
$286 per stuk?
Zat je bij de spelers op de bank?
Maar die noemen we de T.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vind trams die onder de grond doorrijden metro. Amsterdam heeft ook een metro
Alsof iedereen hier dan snapt waar ik het over heb..quote:
Ik weet, ik wilde alleen even bijdehand doenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Alsof iedereen hier dan snapt waar ik het over heb..
Wielrennen niet zoveel hoor, het is een groot land dus in verhouding kijken er weinig mensen. En "Football"? schaam je het is soccerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:18 schreef Zwansen het volgende:
Popo? In het plaatje staat wel dat American Football het populairst is in de VS maar over het hele jaar gezien wordt er toch veel meer aandacht aan baseball gegeven?
Football telt toch niet mee, die gasten spelen 12 competitiewedstrijden per jaar ofzo?
Ook wel grappig dat (bijna) nergens basketball of wielrennen staat. Terwijl het toch erg grote sporten zijn.
http://www.pba.phquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:50 schreef tong80 het volgende:
Filipijnen zijn gemiddeld één meter 70 en dan basketbal als nationale sport![]()
Je vergeet bowling en vooral Pool biljarten.quote:Op maandag 4 juni 2007 07:44 schreef rene29 het volgende:
Heb het idee dat hier niet echt veel gesport wordt in teamverband.
Meer individuele dingetjes als badminton, zwemmen en fitness.
Basketbal is wel erg populair, maar dat doen ze gewoon op straat, en niet echt in club/teamverband.
Verder kijk ik gewoon de meeste sporten die op de div. sportzenders te vinden zijn.
Varrierend van F1 tot voetbal en alles wat er tussenin zit dat het bekijken waard is.
Breek me de bek niet los!quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:04 schreef tong80 het volgende:
Hoe kijken ze in jullie land tegen langebaan schaatsen aan ? Klein berichtje in de krant ? Of dat zelfs nog niet ?
Een American football seizoen is maar 16 wedstrijden, baseball 162. Maar als de competitite begint is football 'by far' het meest populair. Daar kan niks tegen op.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:18 schreef Zwansen het volgende:
Popo? In het plaatje staat wel dat American Football het populairst is in de VS maar over het hele jaar gezien wordt er toch veel meer aandacht aan baseball gegeven?
Football telt toch niet mee, die gasten spelen 12 competitiewedstrijden per jaar ofzo?
Ook wel grappig dat (bijna) nergens basketball of wielrennen staat. Terwijl het toch erg grote sporten zijn.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Gaoxing het volgende:
En flesjes en andere 'harde dingen die je het veld op zou kunnen gooien' mochten niet mee naar binnen. Die lagen dus in grote stapels bij de ingang. Komen we op de terugweg daar weer langs, en toen viel m'n mond toch open: stond de beveiliging die flesjes weer terug te geven aan de rechtmatige () eigenaren. Echt.... hoe krijg je het voor elkaar: "en dan heb ik hier een flesje cola in een wit plastic tasje. Iemand voor een flesje cola in een wit plastic tasje?".
Nachtdienst Isa? Of kun je ook niet slapenquote:
Mjah, er waren iets van 20.000 fans geloof ik...... plus wat er allemaal nog langs de weg stond toen de bus met spelers erop door Anaheim reed, maar daar heb ik geen foto's van.quote:Op zondag 10 juni 2007 07:44 schreef popolon het volgende:
Ik hoop dat ze er blij mee zijn, een Stanley Cup vier je iets uitbundiger.
De shirts zijn zo ongeveer het enige waar geen reclame op staatquote:Op zondag 10 juni 2007 23:22 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom werken ze in Amerika zo weinig met shirtsponsors en reclameborden?
Precies daarom. En die dingen zijn sowieso al lelijk, muv honkbal. Stadionnamen zijn wel vaak verkocht toch?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:24 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
De shirts zijn zo ongeveer het enige waar geen reclame op staat![]()
Inderdaad, op vrijwel al het andere staat reclame. En laten we het maar zo houden, op shirts hoort geen reclame.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:24 schreef Plastic_Power het volgende:
De shirts zijn zo ongeveer het enige waar geen reclame op staat![]()
Yep, alhoewel de laatste tijd er weer een trend is om de stadions weer terug te hernoemen naar hun oorspronkelijke naam. Angel Stadium ipv Edison Field bijvoorbeeld, wat in 2005 weer de oude naam kreeg. Yankee Stadium zal haar naam ook niet verkopen aan een sponsor, heeft het al vaker laten weten.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:26 schreef Erasmusch het volgende:
Stadionnamen zijn wel vaak verkocht toch?
Ik vind footballshirts en basketballjerseys juist vaak wel mooiquote:Op zondag 10 juni 2007 23:26 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Precies daarom. En die dingen zijn sowieso al lelijk, muv honkbal. Stadionnamen zijn wel vaak verkocht toch?
IJshockey ookquote:Op maandag 11 juni 2007 03:58 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik vind footballshirts en basketballjerseys juist vaak wel mooi![]()
Nu weet ik eigenlijk nog niet of je nuquote:Op maandag 16 juli 2007 02:21 schreef vicz het volgende:
Ik voetbal (het echte football natuurlijk) twee keer per week
Vorige week voor het eerst naar een AFL wedstrijd geweest in de MCG in Melbourne. Heb wel foto's maar die zijn vooral van het stadion zelf... AFL is hier in Victoria zo'n beetje de meest populaire sport, er is geen ontkomen aan. Dat is niet erg of zo omdat het echt geweldig is om te kijken, het is erg hard en snel. Cricket begint pas over een paar maanden dacht ik, na het AFL seizoen, en rugby heb ik alleen nog maar op tv gezien toen Australie laatst tegen Nieuw-Zeeland speelde.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:12 schreef maartena het volgende:
Is er niemand met foto's van een Gaelic voetbalwedstrijd of een Australian Rules wedstrijd, of Cricket, of Rugby? Of zelfs gewoon voetbal..... gaan de emigranten nooit naar sportwedstrijden in hun land?
quote:The United Kingdom has given birth to more major sports than any other country including: Football (soccer), tennis, squash, golf, boxing, rugby (rugby union and rugby league), cricket, snooker, billiards, badminton and curling. It has also played a key role in the development of sports such as boxing, Sailing and Formula One.
Ze zijn tevens ook de "uitvinders" van het voetbal vandalisme en hooliganism.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:28 schreef Individual het volgende:
The United Kingdom has given birth to more major sports than any other country
Had ik maar geen vliegangstquote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef Colplay het volgende:
Mooie foto's Maartena. Ben wel beetje jaloers op mensen die in VS wonen en vaak naar sportwedstrijden kunnen. Ik ben nu vier keer voor vakantie geweest, waarvan drie keer speciaal voor NBA en NHL wedstrijden. Twee weken daar en dan wedstrijd of 10-12 bezoeken. Zal kijken of ik thuis nog wat leuke foto's heb.
Daar zijn cursussen voor die volgens mij vrij veel succes hebben, inclusief een vlucht van Amsterdam naar Maastricht en terug ofzo.quote:
Texas Rangersquote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:04 schreef tong80 het volgende:
Ik ben een fan van de Bears. Meer mensen hier ?
Baseball heeft sowieso geen tijd op de klok, zo werkt de sport nu eenmaal niet. En dus heb je van nature al pauzes, niet zozeer dus omdat de klok wordt stopgezet. Baseball is ook een sport die je gewoon aan kunt zetten in de huiskamer terwijl je bezig bent met andere dingen, of zoals wij zelf al een paar keer gedaan hebben met vrienden: Gewoon een "baseball party" organiseren waar de wedstrijd (die sowieso 2 tot 2 en een half uur kan gaan duren) aan staat, maar waar tijdens alle pauzes ook gewoon allerlei andere dingen worden besproken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:53 schreef don-diablo het volgende:
Ik hou nie van football en baseball... tis mij te saai en steeds maar weer stoppen en onderbrekingen etc etc.
Laatst was er op de BBC een docu over voetbal in de VS en hoe het is ontstaan en alles en Amerikanen zijn gewoon niet gewend om 45 min. te zitten en een sport te kijken. Ze houden gewoon van onderbrekingen en alles blijkbaar als je alle sporten bekijkt.
Dat heeft mij ook verbaasd in de VS. Was van de winter bij Dallas Mavericks - Phoenix Suns, de topper van de competitie en had in Dallas mijn Steve Nash shirt aan gedaan. De enige die er wat over gezegd heeft van Dallas waren de cheerleaders waar we voor de wedstrijd mee hebben staan praten. Verder op de tribune gewoon normale gesprekken, zelfs toen wij Nash en Phoenix aan gingen moedigen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Sport is hier ook echt een "familieuitje". Nog voor een wedstrijd begint zijn er mensen die met een BBQ en tuinstoelen op de parkeerplaats een "tailgate" party organiseren. Het is niet ongewoon om een aantal uren voor een baseball wedstrijd al mensen te zien die hotdogs staan te barbequeuen op de parkeerplaats en met 20 man een klein feestje bouwen. Uiteraard met kinderen erbij, etc, etc. Sowieso is het meenemen van kinderen naar een sportwedstrijd een soort erfrecht. Dat hoort er gewoon bij. En behalve dat ze heel eventjes in je tas koekeloeren om te zien dat je geen terrorist bent en een bom bij je hebt kun je zo het stadion binnenlopen. Er wordt niet gefouilleerd, en ook de 24 jarige, flink uit de kluitengewassen supporter met piercings door zijn wenkbrouwen komt zo het stadion binnen.
Problemen met supporters zijn er nauwelijks. Het komt wel eens voor, maar niet echt veel. Afgelopen zondag ben ik weer bij een wedstrijd geweest, Anaheim Angels vs Texas Rangers. Een groepje Texas Rangers fans zat een vak verderop, en niemand die er problemen van maakte of de fans van de andere club uitschold als ze scoorden en juichden. Geen grimmige sfeer. Sterker nog, vlak naast de Texas Rangers fans zat gewoon een moeder met kinderen uitgedost in rode Angels shirts.
Tja, ik weet dan ook niet waar al dat geweld in Europa met voetbal nu eigenlijk vandaan komt. In de VS zijn ook wel eens opstootjes, maar meestal komen die niet doordat supporters van de ene club de andere te lijf gaan (of de binnenstad van de speelstad vermorzelen) na het winnen en/of verliezen van een wedstrijd, maar meestal door een dronken idoot ofzo die met iedereen om zich heen wil gaan vechten ofzo, of een stoel het veld op gooit of iets in die trend.... maar meer dan een klein opstootje van een individu zie je eigenlijk zelden. Bij het winnen van de World Series door de Boston Red Sox hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat de New York Yankee fans de stad gaan afbreken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:01 schreef Colplay het volgende:
Dat heeft mij ook verbaasd in de VS. Was van de winter bij Dallas Mavericks - Phoenix Suns, de topper van de competitie en had in Dallas mijn Steve Nash shirt aan gedaan. De enige die er wat over gezegd heeft van Dallas waren de cheerleaders waar we voor de wedstrijd mee hebben staan praten. Verder op de tribune gewoon normale gesprekken, zelfs toen wij Nash en Phoenix aan gingen moedigen.
Klopt, dat zie je met baseball ook wel. Er zijn families die inderdaad een tailgate party organiseren, maar met name met baseball is het niet ongewoon dat men pas zo rond de 3e inning binnen komt wandelen.quote:Verder viel het mij op dat Amerikanen juist vaker niet heel vroeg, maar pas laat bij de wedstrijd zijn. Ze komen bij basketbal meestal pas ergens tijdens tweede kwart binnen en zodra de wedstrijd gespeeld is gaan ze weer naar huis. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ze veel spelen en ook doordeweeks, maar is echt een andere sportbeleving dan in Europa.
Heel Amerika wordt weer gek. Niet te geloven wat 'college sports' kan doen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
College Football... nog 1 weekje
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
College Football... nog 1 weekje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |