Wat me altijd opvalt bij de Duitsers is dat ze volop aandacht aan het vrouwenschaatsen schenken maar bij de heren alleen de uitslagen vermelden.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:38 schreef Tinkepink het volgende:
De sporten die in Duitsland beoefend worden wijken niet zeer af van die in Nederland. Overigens vind ik het met voetbal tegenwoordig wel lastig: voor welk land moet ik zijn?
Dat is natuurlijk niet zo gek. De vrouwen doen het relatief gezien veel beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat me altijd opvalt bij de Duitsers is dat ze volop aandacht aan het vrouwenschaatsen schenken maar bij de heren alleen de uitslagen vermelden.
Ja, je hebt gelijk. Dit is typisch Duits. De vrouwensporten krijgen in Nederland evenredig veel aandacht als de mannensporten.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:42 schreef tong80 het volgende:
Ja ok, maar het tekent wel het chauvinisme. De Tour krijgt in Duitsland ook pas aandacht sinds de opkomst van Uhlrich.
Wel een leuk plaatjequote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
Hier is een plaatje van de nationale, of meest populaire, sporten per land.
quote:Op zondag 3 juni 2007 23:51 schreef static het volgende:
In Nigeria was ik uitgenodigd om naar de nationale gewichtshef-wedstrijden te komen kijken (een vriend deed mee, en won voor de tweede keer op rij), maar omdat het in het National Stadium was mocht ik niet omdat het te gevaarlijk was voor een blanke.
Ik heb een foto van hem (waar ik ook op sta), een dwerg van twee meter breed.quote:
Ik vergelijk het met voetbal, daar waar ik nog steeds 't gevoel had dat ik moest opletten waar ik liep.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:23 schreef tong80 het volgende:
In het Nederlandse hockey slaan ze elkaar ook de hersens niet in Popo
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als Seatle tegen Orlando moet basketballen er 2000 kilometer tussen zit.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vergelijk het met voetbal, daar waar ik nog steeds 't gevoel had dat ik moest opletten waar ik liep.
Klopt wel een beetje maar niet helemaal.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als Seatle tegen Orlando moet basketballen er 2000 kilometer tussen zit.
Veel maakt dat niet uit. Men vliegt veel meer in de VS, en net zoals je in Groningen ook PSV fans hebt wonen, zijn er genoeg Amerikanen die verhuisd zijn van de ene staat naar de andere, en fan blijven van hun favoriete teams. Als ik naar een Anaheim Angels Baseball wedstrijd ga bijvoorbeeld, zie toch ook altijd fans van de andere club overal zitten, ook al komt deze uit de andere kant van het land.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:28 schreef tong80 het volgende:
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat als Seatle tegen Orlando moet basketballen er 2000 kilometer tussen zit.
Ik denk dat je dat het beste kunt vergelijken met de rivaliteit tussen de Boston Red Sox en de New York Yankees. Twee steden die toch hooguit een paar uurtjes met de auto uit elkaar liggen, en twee steden waar baseball erg serieus wordt genomen.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
De rivaliteit is anders. Ik kan Ajax - Feyenoord moeilijk uitleggen aan een Amerikaan. Da's iets typisch Nederlands
Nee, en daar heb ik het geld ook niet voor over. De allerallergoedkoopste kaartjes van zo'n evenement verkopen makkelijk voor $500 per persoon.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef static het volgende:
Ben je wel eens bij een Superbowl geweest?
Tegen een Argentijn is dat idd makkelijker te verklarenquote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje maar niet helemaal.
De rivaliteit is anders. Ik kan Ajax - Feyenoord moeilijk uitleggen aan een Amerikaan. Da's iets typisch Nederlands
Ja, alleen van korte duur, het zag er allemaal erg gevaarlijk uit maar tijdens de wedstrijd gingen ze weg en werd het een mix van supporters. Heel amicaal overigens, ben het wel eens anders tegengekomen.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:26 schreef phileine het volgende:
Static, die tweede foto is mooi, met al die helmen!
Verbaasde me hier in NZ ook bij de rugbywedstrijden iedereen gemengt zit. Niks fouilleren, lompe pasjes of rellen. Geeft toch eigenlijk maar aan dat het in Nederland/Europa wel triest is met sommige voetbalsupporters.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
whaha mooi gezichtquote:Op maandag 4 juni 2007 01:13 schreef Aanvoerder het volgende:
[afbeelding]
Slavia fans op weg naar het stadion van Sparta Praag. Een stuk fijner dan met de trein-combi naar de Kuip.
Mijn Amerikaanse verloofde en ik waren laatst bij AZ-Ajax en we zaten toevallig pal naast het uitvak. Ze was behoorlijk verbouwereerd van de verbale en nonverbale beledigingen die over en weer vlogenquote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me wel voorstellenquote:Op maandag 4 juni 2007 02:01 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Mijn Amerikaanse verloofde en ik waren laatst bij AZ-Ajax en we zaten toevallig pal naast het uitvak. Ze was behoorlijk verbouwereerd van de verbale en nonverbale beledigingen die over en weer vlogen![]()
Nou.. noem een Yankees en een Boston Red Sox en je komt een heel eind gok ik?quote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef popolon het volgende:
[..]
pssst...quote:Op maandag 4 juni 2007 08:14 schreef Lariekoek het volgende:
Nou.. noem een Yankees en een Boston Red Sox en je komt een heel eind gok ik?
Volgens mij is honkbal nog steeds de nummer 1 sport in Amerika.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
Ja, volgende keer zal ik eerst braaf het hele topic doorlezenquote:Op maandag 4 juni 2007 08:18 schreef maartena het volgende:
[..]
pssst...
Alleen gaan ze niet op een veldje ergens tussen Boston en New York afspreken om elkaar de harses in te slaan.....
Nah, American Footbal is de meest bekeken, meest gespeelde sport.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:18 schreef Lariekoek het volgende:
Volgens mij is honkbal nog steeds de nummer 1 sport in Amerika.
quote:Op maandag 4 juni 2007 08:18 schreef maartena het volgende:
Alleen gaan ze niet op een veldje ergens tussen Boston en New York afspreken om elkaar de harses in te slaan.....
Ze verwachten maar 10.000 toeschouwers in een stadion van 65.000.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hier niet zoveel sportgekte, maar als het er is, is het om Thai boxen, en om Engels voetbal.
En morgen komt het Nederlands elftal op bezoek![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |