abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51510472
Ik voetbal (het echte football natuurlijk) twee keer per week
  maandag 16 juli 2007 @ 02:33:32 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51510591
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:21 schreef vicz het volgende:
Ik voetbal (het echte football natuurlijk) twee keer per week
Nu weet ik eigenlijk nog niet of je nu of bedoeld....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51511230
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:12 schreef maartena het volgende:
Is er niemand met foto's van een Gaelic voetbalwedstrijd of een Australian Rules wedstrijd, of Cricket, of Rugby? Of zelfs gewoon voetbal..... gaan de emigranten nooit naar sportwedstrijden in hun land?
Vorige week voor het eerst naar een AFL wedstrijd geweest in de MCG in Melbourne. Heb wel foto's maar die zijn vooral van het stadion zelf... AFL is hier in Victoria zo'n beetje de meest populaire sport, er is geen ontkomen aan. Dat is niet erg of zo omdat het echt geweldig is om te kijken, het is erg hard en snel. Cricket begint pas over een paar maanden dacht ik, na het AFL seizoen, en rugby heb ik alleen nog maar op tv gezien toen Australie laatst tegen Nieuw-Zeeland speelde.
pi_51511530
Ik ben hier naar de sportschool geweest.. De apparatuur was oud. De ruimte was te klein en het was er te druk. Nu op zoek naar een andere plek om te sporten.
  maandag 16 juli 2007 @ 10:29:11 #105
67205 Colplay
How you doin??
pi_51514332
Mooie foto's Maartena. Ben wel beetje jaloers op mensen die in VS wonen en vaak naar sportwedstrijden kunnen. Ik ben nu vier keer voor vakantie geweest, waarvan drie keer speciaal voor NBA en NHL wedstrijden. Twee weken daar en dan wedstrijd of 10-12 bezoeken. Zal kijken of ik thuis nog wat leuke foto's heb.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 16 juli 2007 @ 14:28:57 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51521687
quote:
The United Kingdom has given birth to more major sports than any other country including: Football (soccer), tennis, squash, golf, boxing, rugby (rugby union and rugby league), cricket, snooker, billiards, badminton and curling. It has also played a key role in the development of sports such as boxing, Sailing and Formula One.

Sport TV Viewing Participating
Football 46% 10%
Rugby Union 21% NA
Tennis 18% 3%
Athletics 18% 2%
Snooker 17% 5%
Cricket 17% 2%
Motor racing 16% NA
Rugby League 12% NA
Boxing 11% NA
Golf 11% 6%
Darts 9% 3%
Swimming NA 21%
Gym NA 12%
Badminton NA 3%
Squash NA 3%
Watersport NA 2%
Skiing NA 1%

Bron
reset
  maandag 16 juli 2007 @ 15:43:57 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51524372
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:28 schreef Individual het volgende:
The United Kingdom has given birth to more major sports than any other country
Ze zijn tevens ook de "uitvinders" van het voetbal vandalisme en hooliganism.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 16 juli 2007 @ 16:23:42 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51525657
En toch zijn ze erg geinteresseerd in het Amerikaanse baseball..

reset
  maandag 16 juli 2007 @ 18:15:05 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51529084
Ik weet dat er een plaatje aan vast zit, maar het plaatje werkt hier niet, waarschijnlijk omdat de BBC geen hotlinking toestaat.

Gezien de titel in de link gaat het denk ik om een Franse hooligan die met een baseball bat aan de slag gaat.... maar niet om baseball te spelen.

In Europa kopen ze die dingen dus voor heel andere redenen blijkbaar....
-
  Trouwste user 2022 maandag 16 juli 2007 @ 18:38:42 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_51529779
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef Colplay het volgende:
Mooie foto's Maartena. Ben wel beetje jaloers op mensen die in VS wonen en vaak naar sportwedstrijden kunnen. Ik ben nu vier keer voor vakantie geweest, waarvan drie keer speciaal voor NBA en NHL wedstrijden. Twee weken daar en dan wedstrijd of 10-12 bezoeken. Zal kijken of ik thuis nog wat leuke foto's heb.
Had ik maar geen vliegangst

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 16 juli 2007 @ 18:42:00 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51529880
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:38 schreef tong80 het volgende:
Had ik maar geen vliegangst
Daar zijn cursussen voor die volgens mij vrij veel succes hebben, inclusief een vlucht van Amsterdam naar Maastricht en terug ofzo.
-
  maandag 16 juli 2007 @ 22:55:37 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51540096
Overigens toch kenmerkend dat StefanP hier niet komt.

After all, you aren't a real Texan if you haven't been to at least one Dallas Cowboys game!

-
  maandag 16 juli 2007 @ 23:19:25 #113
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_51541148
Cowboys
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  maandag 16 juli 2007 @ 23:35:55 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51541834
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:19 schreef Plastic_Power het volgende:
Cowboys
Texas Rangers

Gisteren verloren de Angels ervan Gelukkig de twee wedstrijden daarvoor tegen de Texas Rangers gewonnen.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 juli 2007 @ 00:04:47 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_51542969
Ik ben een fan van de Bears. Meer mensen hier ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_51543733
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:04 schreef tong80 het volgende:
Ik ben een fan van de Bears. Meer mensen hier ?

Bears

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:30:41 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51543834
Football
Baseball!
-
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:46:12 #118
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_51544207
Football en baseball

Chargers en Red Sox
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:53:14 #119
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_51552875
Ik hou nie van football en baseball... tis mij te saai en steeds maar weer stoppen en onderbrekingen etc etc.

Laatst was er op de BBC een docu over voetbal in de VS en hoe het is ontstaan en alles en Amerikanen zijn gewoon niet gewend om 45 min. te zitten en een sport te kijken. Ze houden gewoon van onderbrekingen en alles blijkbaar als je alle sporten bekijkt.

Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:16:14 #120
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_51564396
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:27 schreef Mugger het volgende:

[..]

Bears

[afbeelding]

Packers

Vikings
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:36:54 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51565006
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:53 schreef don-diablo het volgende:
Ik hou nie van football en baseball... tis mij te saai en steeds maar weer stoppen en onderbrekingen etc etc.

Laatst was er op de BBC een docu over voetbal in de VS en hoe het is ontstaan en alles en Amerikanen zijn gewoon niet gewend om 45 min. te zitten en een sport te kijken. Ze houden gewoon van onderbrekingen en alles blijkbaar als je alle sporten bekijkt.
Baseball heeft sowieso geen tijd op de klok, zo werkt de sport nu eenmaal niet. En dus heb je van nature al pauzes, niet zozeer dus omdat de klok wordt stopgezet. Baseball is ook een sport die je gewoon aan kunt zetten in de huiskamer terwijl je bezig bent met andere dingen, of zoals wij zelf al een paar keer gedaan hebben met vrienden: Gewoon een "baseball party" organiseren waar de wedstrijd (die sowieso 2 tot 2 en een half uur kan gaan duren) aan staat, maar waar tijdens alle pauzes ook gewoon allerlei andere dingen worden besproken.

Sport is hier ook echt een "familieuitje". Nog voor een wedstrijd begint zijn er mensen die met een BBQ en tuinstoelen op de parkeerplaats een "tailgate" party organiseren. Het is niet ongewoon om een aantal uren voor een baseball wedstrijd al mensen te zien die hotdogs staan te barbequeuen op de parkeerplaats en met 20 man een klein feestje bouwen. Uiteraard met kinderen erbij, etc, etc. Sowieso is het meenemen van kinderen naar een sportwedstrijd een soort erfrecht. Dat hoort er gewoon bij. En behalve dat ze heel eventjes in je tas koekeloeren om te zien dat je geen terrorist bent en een bom bij je hebt kun je zo het stadion binnenlopen. Er wordt niet gefouilleerd, en ook de 24 jarige, flink uit de kluitengewassen supporter met piercings door zijn wenkbrouwen komt zo het stadion binnen.

Problemen met supporters zijn er nauwelijks. Het komt wel eens voor, maar niet echt veel. Afgelopen zondag ben ik weer bij een wedstrijd geweest, Anaheim Angels vs Texas Rangers. Een groepje Texas Rangers fans zat een vak verderop, en niemand die er problemen van maakte of de fans van de andere club uitschold als ze scoorden en juichden. Geen grimmige sfeer. Sterker nog, vlak naast de Texas Rangers fans zat gewoon een moeder met kinderen uitgedost in rode Angels shirts.

Hier kan dat blijkbaar nog gewoon. Zelfs bij rivaliserende clubs zoals New York Yankees en de Boston Red Sox.

En misschien dat die pauzes er ook wel voor zorgen dat bij de fans niet continue de adrenaline pompt zoals bij 45 minuten lang zonder pauze voetballen. En misschien is dat ook deels wel de oorzaak van veel problemen bij voetbal wedstrijden in Europa....

On the other hand, voetballrellen komen hier ook niet voor bij een "soccer" wedstrijd.
-
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:01:38 #122
67205 Colplay
How you doin??
pi_51565730
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Sport is hier ook echt een "familieuitje". Nog voor een wedstrijd begint zijn er mensen die met een BBQ en tuinstoelen op de parkeerplaats een "tailgate" party organiseren. Het is niet ongewoon om een aantal uren voor een baseball wedstrijd al mensen te zien die hotdogs staan te barbequeuen op de parkeerplaats en met 20 man een klein feestje bouwen. Uiteraard met kinderen erbij, etc, etc. Sowieso is het meenemen van kinderen naar een sportwedstrijd een soort erfrecht. Dat hoort er gewoon bij. En behalve dat ze heel eventjes in je tas koekeloeren om te zien dat je geen terrorist bent en een bom bij je hebt kun je zo het stadion binnenlopen. Er wordt niet gefouilleerd, en ook de 24 jarige, flink uit de kluitengewassen supporter met piercings door zijn wenkbrouwen komt zo het stadion binnen.

Problemen met supporters zijn er nauwelijks. Het komt wel eens voor, maar niet echt veel. Afgelopen zondag ben ik weer bij een wedstrijd geweest, Anaheim Angels vs Texas Rangers. Een groepje Texas Rangers fans zat een vak verderop, en niemand die er problemen van maakte of de fans van de andere club uitschold als ze scoorden en juichden. Geen grimmige sfeer. Sterker nog, vlak naast de Texas Rangers fans zat gewoon een moeder met kinderen uitgedost in rode Angels shirts.
Dat heeft mij ook verbaasd in de VS. Was van de winter bij Dallas Mavericks - Phoenix Suns, de topper van de competitie en had in Dallas mijn Steve Nash shirt aan gedaan. De enige die er wat over gezegd heeft van Dallas waren de cheerleaders waar we voor de wedstrijd mee hebben staan praten. Verder op de tribune gewoon normale gesprekken, zelfs toen wij Nash en Phoenix aan gingen moedigen.

Verder viel het mij op dat Amerikanen juist vaker niet heel vroeg, maar pas laat bij de wedstrijd zijn. Ze komen bij basketbal meestal pas ergens tijdens tweede kwart binnen en zodra de wedstrijd gespeeld is gaan ze weer naar huis. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ze veel spelen en ook doordeweeks, maar is echt een andere sportbeleving dan in Europa.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:52:20 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51567026
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:01 schreef Colplay het volgende:
Dat heeft mij ook verbaasd in de VS. Was van de winter bij Dallas Mavericks - Phoenix Suns, de topper van de competitie en had in Dallas mijn Steve Nash shirt aan gedaan. De enige die er wat over gezegd heeft van Dallas waren de cheerleaders waar we voor de wedstrijd mee hebben staan praten. Verder op de tribune gewoon normale gesprekken, zelfs toen wij Nash en Phoenix aan gingen moedigen.
Tja, ik weet dan ook niet waar al dat geweld in Europa met voetbal nu eigenlijk vandaan komt. In de VS zijn ook wel eens opstootjes, maar meestal komen die niet doordat supporters van de ene club de andere te lijf gaan (of de binnenstad van de speelstad vermorzelen) na het winnen en/of verliezen van een wedstrijd, maar meestal door een dronken idoot ofzo die met iedereen om zich heen wil gaan vechten ofzo, of een stoel het veld op gooit of iets in die trend.... maar meer dan een klein opstootje van een individu zie je eigenlijk zelden. Bij het winnen van de World Series door de Boston Red Sox hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat de New York Yankee fans de stad gaan afbreken.
quote:
Verder viel het mij op dat Amerikanen juist vaker niet heel vroeg, maar pas laat bij de wedstrijd zijn. Ze komen bij basketbal meestal pas ergens tijdens tweede kwart binnen en zodra de wedstrijd gespeeld is gaan ze weer naar huis. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ze veel spelen en ook doordeweeks, maar is echt een andere sportbeleving dan in Europa.
Klopt, dat zie je met baseball ook wel. Er zijn families die inderdaad een tailgate party organiseren, maar met name met baseball is het niet ongewoon dat men pas zo rond de 3e inning binnen komt wandelen.

Wedstrijden worden inderdaad bij Baseball, Basketball en Hockey ook veel door de week gespeeld. Het is niet ongewoon dat een baseball team 6 wedstrijden in een week speelt met slechts 1 dag vrij. Het wordt dan ook echt gewoon "werk" met de training vooraf etc.

American Football in de NFL spelen 16 wedstrijden per team in een seizoen, waar de honkballers al gauw 20 wedstrijden per MAAND spelen.
-
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:22:37 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52661157
Als ze er in de NFL meer zouden spelen houden ze geen spelers meer over aan het eind van het seizoen.

Iedereen in de lappenmand.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:34:46 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_52661469
Goeie kick
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:16:42 #126
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_52666410
College Football ... nog 1 weekje
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:21:32 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52666519
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
Heel Amerika wordt weer gek. Niet te geloven wat 'college sports' kan doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:30:30 #128
10710 gday
propria cures
pi_52666744
Toen ik in Zweden woonde was ik een fervent unihockey-speler (of 'innebandy' zoals het daar heet). Daar is het een zeer populaire sport. Nadat ik naar Nederland was verhuisd zocht ik naar een club om me bij aan te sluiten maar het bleek dat er slechts 11 verenigingen waren in het hele land. Ik heb dan maar met iemand meegeholpen om een nieuwe vereniging op te zetten in Tilburg.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:06:34 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_52677818
Cool

zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:11:38 #130
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_52677934
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:16 schreef Pistol_Pete het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')