Idem dito.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:20 schreef dikkedorus het volgende:
Er was ooit een gerucht dat je met je Vista licentie gewoon XP mocht draaien. Vista is op sommige gebieden nogal omslachtig ja. Ik heb vooral problemen met het kopieren van bestanden over het netwerk, of naar een CD. Bij beide "hangt" het transfer scherm na een tijdje.
Het irritante is dat heel explorer er dan mee ophoudt. Ik kan de openstaande programma's nog gebruiken, maar nieuwe opstarten of windows normaal afsluiten gaat niet.
Configuratiescherm - Gebruikersaccounts - en dan Gebruikersaccountbeheer uitschakelenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:14 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ik heb die beveiligingswaarschuwingen uitzet voor als je programma's installeert, dat je niet 8 keer op toestemming geven hoeft te klikken.
Maar nu staat er constant een rood dingetje meteen kruisje rechtsonderin.
Weet iemand hoe ik dat weer wegkrijg??
Dat dusquote:To change the way Security Center notifies you of a problem proceed as follows:
1/ Click the Start Button
2/ From the Start Menu click Control Panel
3/ In Control panel click the Security Center Icon
4/ On the Left hand side of the Security Center window you will see a list of option
5/ Click on the Change the way Security Center alerts me option
6/ Another box will now appear marked 'Do you want to be notified of Security issues?'
7/ Look down the list of options and click on Don't notify me and don't display the icon (not recommended) option
8/ The box will now close and Security center will no longer notify you of any Security issues
9/ To re-enable notification click on the 'Yes notify me and display the icon (recommended) option
Helaasquote:Op dinsdag 10 juli 2007 06:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Kan je die van XP niet gewoon installeren onder Vista?
-edit-
Nee dus.Stom!
Met die resizer kon je gewoon rechtermuisknop, formaat aangeven en klaar. VSO gaat veel omslachtiger en het aanpassen van het formaat gaat nog niet eens zoals ik het wilquote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:15 schreef joeltje het volgende:
[..]
Ik draai ook met VSO, inderdaad bij lange na niet zo handig als powertoys maar het werkt... Wel drama dat er nog niet zoiets als powertoys is ...
En de functionaliteit is er wel in Vista, want als je een foto per mail wilt verzenden, kan Vista hem zelf aanpassen / verkleinen. Ik selecteer altijd de hele lijst Jpegjes, rechtsklik "kopieren naar --> e-mail ontvanger". Dan verkleinen via de tool die vanzelf start, en dan alles uit die mail were opslaan in een ander mapje. Maar het is omslachtig, en zou toch ook separaat van de mail client moeten kunnen lijkt me...![]()
Dat heeft ie dus gedaan alleen de melding blijft (hier ook). Ik kan het ongetwijfeld oplossen door te googlen maar ik ben er te lui voorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:16 schreef Juup© het volgende:
Configuratiescherm - Gebruikersaccounts - en dan Gebruikersaccountbeheer uitschakelen
Welke versie?quote:Op maandag 16 juli 2007 18:16 schreef Q. het volgende:
Winamp blijft bij mij crashen, bij het opstarten zelfs. Ligt het aan mijn SB Audigy?
Nieuwste versie van Winamp.quote:
Niemand?quote:Op maandag 16 juli 2007 18:16 schreef Q. het volgende:
Winamp blijft bij mij crashen, bij het opstarten zelfs. Ligt het aan mijn SB Audigy?
Melding in het evenlog? Krijg een een fout code terug of iets?quote:
Mijn Vista doet het ook prima op een 2Ghz (Centrino, 1 core) van 2 jaar oud. Volgens mij ook niet meer dan 2 minuten voor een reboot schat ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:59 schreef trance40 het volgende:
Toch vreemd dat er zo divers gereageerd word op de snelheid. Mijn vista op me werk en op me laptop duurt een reboot 2 minuten. Ik kan in die tijd ook best een plant water geven maar ik vind 2 minuten niet echt lang.. (me laptop heb ik net geklokt)
Laptop is een Centrinou duo core met 1.67 ghz en 1 gig intern geheugen. Pc op me werk is een hp dx7700 weet de specs niet uit me hoofd maar volgens mij duo core 2 met 2.6 ghz. Geheugen is 2 gig ddr2
Winamp 2.95 werkt wel. Dan gebruik ik die maar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:01 schreef trance40 het volgende:
[..]
Melding in het evenlog? Krijg een een fout code terug of iets?
Heb het op vista nog niet gehad. Behalve als je nero met ze hele zootje installeer. Dan gaat je hele media player ook om zeep, winamp misschien ook. Alleen burning rom doen de rest allemaal uit zetten.
SP2 slipstreamen in je ISO met nLite.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:00 schreef Q. het volgende:
Grmblz, wil ik XP installeren (want ik ben Vista zat), wil dat niet. SATA-gezeik. Cursed Vista!
Ik heb al een geslipstreamde SP2 cd. MBR kapoet ofzo denk ik. Eens fixboot draaien.quote:
pak een floppy met drivers voor je sata controller en stop die in je floppy drive.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:00 schreef Q. het volgende:
Grmblz, wil ik XP installeren (want ik ben Vista zat), wil dat niet. SATA-gezeik. Cursed Vista!
Dat een floppy-drive noodzakelijk is om XP op een SATA harde schijf te installeren is pas stupide.quote:
Nieuwe pc hè? Hoeveel nieuwe pc's met floppydrive worden er nog gemaakt? Sterker nog, ik heb geen eens floppies hier. Ja, 5.25", als relikwie.quote:
Gaat wel lukken denk ik. Het gaat vooral om je geheugen, en dat is prima in orde.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:17 schreef IAMUSEMUSE het volgende:
Enig idee of ik hiermee Vista goed zou kunnen draaien ?
Mobile AMD Sempron 3500 +
2 GB Mb memory DDR2 533 MHz (2 x 1gb )
60 Gb harde schijf ( 5400 rpm )
ATI Radeon 1150 256 Mb videocard
Thx!quote:Op zondag 22 juli 2007 16:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Gaat wel lukken denk ik. Het gaat vooral om je geheugen, en dat is prima in orde.
niet als je soms per ongeluk tegen je muis aanstoot, of zoals bij mij, dat de buren kennelijk ook een draadloze muis/toetsenbord hebben waardoor mijn PC soms 's nachts aanspringt :Squote:Op zondag 22 juli 2007 18:24 schreef Merkie het volgende:
Waarom wil je dat uithebben dan. Is toch hartstikke makkelijk [afbeelding]
Omdat hij bij de minste aanraking al opstart... ze hebben een houtenvloer en bij het langslopen start de computer al op.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:24 schreef Merkie het volgende:
Waarom wil je dat uithebben dan. Is toch hartstikke makkelijk [afbeelding]
Was maar een grapjequote:Op zondag 22 juli 2007 18:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
niet als je soms per ongeluk tegen je muis aanstoot, of zoals bij mij, dat de buren kennelijk ook een draadloze muis/toetsenbord hebben waardoor mijn PC soms 's nachts aanspringt :S
Vista is niet zo blij met jouw pc eerder als het zo lang duurt.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Nieuwste versie van Winamp.
Mijn planten zijn trouwens erg dol op Vista. Het gebeurt me regelmatig dat er devices (zoals net de DVD-spelers) niet meer werken zodat ik dan maar weer eens ga rebooten om het aan de praat te krijgen. En rebooten met Vista duurt lang genoeg om alle planten hier uitgebreid water te geven. Bedankt Bill, namens mijn planten.
tot nu toe heb ik ook bijna alleen maar positieve ervaringen met vista.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:29 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vista is niet zo blij met jouw pc eerder als het zo lang duurt.
Vistasinds de laatste Nvidia drivers ook helemaal geen problemen met spellen meer. Geweldig OS
Kleiner kan ook met FxVisor.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:05 schreef mschol het volgende:
[..]
tot nu toe heb ik ook bijna alleen maar positieve ervaringen met vista.
alleen 2 dingen
1 serieuze:
ik verbind 3 netwerkverbindingen met een aparte username+ WW (dezelfe voor alle shares, gebruiker staat niet op vista pc). Dan kan ik alle 3 de shares prima op.. na een reboot kan vista niet meer connecten met de drives...
2de veel minder belangrijke:
ik wil dat snelkoppelings pijltje kleiner (niet weg)
Daarvoor was ie al kapot. Het enige wat ik er mee gedaan heb is die achterlijk grote pijltjes van de shortcuts afgehaald.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:12 schreef niekth het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nu meteen de oorzaak waarom jouw Vista stuk is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |