Oh dus jij weet precies hoe dit probleem wel opgelost kan worden...? Ik ben benieuwd wat voor 'mogelijkheden' je nou bedoelt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
excesief geweld is voor de dames en heren politie-agenten niet toegestaan. Geweld wegens "belediging van een ambtenaar in functie" kost je normaal een eurootje of 50, geen wapenstok in je nek.
er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om dit tuig aan te pakken. Mogelijkheden die vooral justitie structureel laat liggen. Hoe begrijpelijk de frustratie van agenten ook is, het is nooit een excuus om over de schreef te gaan.
Dat jij een aankomende politie loser bent zal de realist geen veilig gevoel gaan geven.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:31 schreef Meki het volgende:
stelletje ezels hier
hoop dat de politie jullie ook keihard aanpakt als jullie gaan discrimineren
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
excesief geweld is voor de dames en heren politie-agenten niet toegestaan. Geweld wegens "belediging van een ambtenaar in functie" kost je normaal een eurootje of 50, geen wapenstok in je nek.
er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om dit tuig aan te pakken. Mogelijkheden die vooral justitie structureel laat liggen. Hoe begrijpelijk de frustratie van agenten ook is, het is nooit een excuus om over de schreef te gaan.
En als de klacht van die jongeren onterecht is... wat is er dan mis met het in behandeling nemen van hun klacht en onderzoeken? Het is toch debiel dat je niet eens een klacht tegen agenten kunt indienen, ongeacht of ze zich wel of niet misdragen hebben?
En jij in het tegenovergestelde. Ook niet bepaald slim.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Je bent nogal overtuigd van het feit dat die hangjongeren goudeerlijk zijn in hun beweringen en dat de politie te pas en te onpas maar er op los ramt.
Echt intelligent kom je niet over hoor.
Dan hebben we nog de categorie die niet weet wat een tegenstelling is.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
En jij in het tegenovergestelde. Ook niet bepaald slim.
Intimidatie? Als ze daadwerkelijk niks doen, dan laat je ze toch rondrijden. Ze houden vanzelf wel op. Nee, een middelvinger opsteken, dat helpt!quote:Volgens de jongeren zou de politie onnodig boetes uitschrijven en excessief geweld gebruiken en het hier speciaal gemunt hebben op jongeren van Marokkaanse afkomst. Een van de jongeren geeft een voorbeeld: "Een jongeman wordt opgepakt nadat hij zijn middelvinger heeft opgestoken naar de politie. Maar dat was wel nadat ze drie of vier keer waren langsgereden - een vorm van intimidatie dus." Volgens de jongere zou de jongen hierna hardhandig zijn meegenomen en in zijn gezicht zijn geslagen, waarna een agent zou hebben geroepen "Ik lust jullie allemaal rauw."
iddquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Jah, want uiteraard geloven we dat tuig.
Zouden die schijtbakken bij de politie maar eens zo optreden!
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Yo meneer Job,
Naar aanleiding van beetje hasselen, jeweettog, kwam kankerpolitie gister langs voor 10.000e keer, heb ons commentaar gegeven. Niet normaal, moest zelfs boete betalen omdat ik eentje bedreigde, hij zo met zijn knuppel zwaaien, ik, je moeder heeft een zweetaars, hij, ga maar naar het bureau.
Ik zweer je, ik wil aangifte doen van discriminatie. Het lijkt fucking wel een Jodenstaat hier!Mijn broer is student op MBO en zegt dat het is heel gemakkelijk, gewoon koppie thee drinken met burgermeester en de politie krijgt op zijn lazer vanwege ongetolereerd gedrag.
Jeweettog. Dit kan natuurlijk niet. We kunnen hier niet eens fatsoenlijk van onze uitkering genieten.
Met vriendelijk groet,
een bezorgde randgroepjongere en ze matties
mwah ik heb geen problemen met de politie 1 keer opgepakt omdat ik straal bezopen aan het wild plassen was en mijn roes moet uitslapen.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen.
Tot 't 'm zelf een keer overkomt.
wat dan ook gedaan wordt wat is je puntquote:Op zondag 3 juni 2007 14:50 schreef moussie het volgende:
[..]
dus ik mag ook proberen er bij jou wat verstand in te rammen als ik het goed begrijp .. er is immers meer dan genoeg blank uitschot om dat soort maatregelen tegen hun soortgenoten te rechtvaardigen
Politieagenten slaan mij niet, omdat ik ze daar geen reden voor geef. Niemand neemt ze nog serieus tegenwoordig, en dat moet maar eens veranderen. Of je ze nou respecteert of vreest maakt niet uit.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen.
Tot 't 'm zelf een keer overkomt.
Wat had je ervan gevonden als ze je kreupel hadden geslagen?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah ik heb geen problemen met de politie 1 keer opgepakt omdat ik straal bezopen aan het wild plassen was en mijn roes moet uitslapen.
Dat is dus de klacht van de jongens: ze zeggen dat ze er geen reden voor hebben gegeven.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Politieagenten slaan mij niet, omdat ik ze daar geen reden voor geef.
Ja dat was anders geweest natuurlijk maar dat doen ze niet en dat heeft een reden .quote:Op maandag 4 juni 2007 20:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat had je ervan gevonden als ze je kreupel hadden geslagen?
Met het dikgedrukte probeer je mij woorden in de mond te leggen, wat gewoon kinderachtig is.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is dus de klacht van de jongens: ze zeggen dat ze er geen reden voor hebben gegeven.
Tenzij je van mening bent dat iedereen met zwart haar preventief klappen op z'n bek moet krijgen, lijkt de dit nu juist de aard van het probleem.
Ik weet niet wat er is gebeurd, jij niet, moussie niet en wie dan ook niet.
Tot het onderzoek is afgerond lijkt het me niet verstandig in het wilde weg te gaan gissen. Dan kun je, a la de MP3-moord in Brussel, nog eens lelijk het lid op je neus krijgen.
Precies. Omdat zoiets in een beschaafd land niet kan.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat was anders geweest natuurlijk maar dat doen ze niet en dat heeft een reden .
Mochten ze het wel doen dan natuurlijk de advocaat er bij halen.
Nee joh, doe niet zo huilerig. "Je" staat hier gewoon als "men". Tenzij men van mening is dat....enz.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:47 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Met het dikgedrukte probeer je mij woorden in de mond te leggen, wat gewoon kinderachtig is.
Je mag speculeren, maar veel zin heeft het niet.quote:Ik dacht iets te hebben gelezen in de berichtgeving over een middelvinger die eraan vooraf ging. Dan kun je zeggen dat er overdreven op wordt gereageerd, maar zonder vinger zou er helemaal geen reden zijn om uit de auto te stappen.
Zo'n onderzoek is leuk, maar tot die tijd mag ik gewoon speculeren. Als blijkt dat er heel iets anders is gebeurd, dan is mijn commentaar ook niet van toepassing. Geen leden op mijn neus.
waarom knip je steeds het stuk weg waar ik zeg dat ik ook een onderzoek wenselijk vindquote:Op maandag 4 juni 2007 20:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Precies. Omdat zoiets in een beschaafd land niet kan.
Laten we dus inderdaad het onderzoek afwachten.
Ik had eerst zin een gezegd.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom knip je steeds het stuk weg waar ik zeg dat ik ook een onderzoek wenselijk vind![]()
Als je 'men' bedoelt, dan moet je dat intikken.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee joh, doe niet zo huilerig. "Je" staat hier gewoon als "men". Tenzij men van mening is dat....enz.
[..]
Je mag speculeren, maar veel zin heeft het niet.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/533/quote:Op maandag 4 juni 2007 20:56 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Als je 'men' bedoelt, dan moet je dat intikken.
Ze moeten correct optreden. Ze moeten streng zijn, consequent, maar willekeurig over de schreef gaan, alleen "om je tanden te laten zien"? Kom nou, we leven toch niet in een politiestaat.quote:Speculeren heeft geen zin als je je bezighoudt met iets wat nooit kan voorkomen. Ik vind het gewoon tijd dat de politie zijn tanden laat zien, zodat er naar ze geluisterd wordt.
Ja. Moet iedere kamervraag worden beantwoord, iedere politicus die bedreigd wordt beveiligd, iedereen die wordt verdacht van pedofilie vervolgd?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:01 schreef DennisMoore het volgende:
En wat gebeurt er als uit onderzoek blijkt dat er niets bijzonders is gebeurd?
Moet straks iedere beschuldiging aan 't adres van de politie voor duizenden euro's onderzocht worden?
dat is dan ook weer mijn punt dit gaat weer bakken met geld kosten en de uitslag accepteren ze toch niet.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:01 schreef DennisMoore het volgende:
En wat gebeurt er als uit onderzoek blijkt dat er niets bijzonders is gebeurd?
Moet straks iedere beschuldiging aan 't adres van de politie voor duizenden euro's onderzocht worden?
Dat hangt er van af. en eerlijk en onafhankelijk onderzoek? Laat maar komen. En als de uitslag inderdaad "aanstelleritis" is, dan hebben ze het maar te accepteren.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is dan ook weer mijn punt dit gaat weer bakken met geld kosten en de uitslag accepteren ze toch niet.
We leven niet in een politiestaat, maar we zitten er daar wel te ver vandaan. Agenten worden uitgelachen, en dat is het eerste dat moet veranderen (kom jij maar eens met een oplossing daarvoor ipv alleen maar de fouten aan te wijzen). Genoeg corpsen in andere landen die helemaal krom liggen van het lachen om de beperkingen die de politie hier opgelegd krijgt.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:19 schreef Floripas het volgende:
Ze moeten correct optreden. Ze moeten streng zijn, consequent, maar willekeurig over de schreef gaan, alleen "om je tanden te laten zien"? Kom nou, we leven toch niet in een politiestaat.
Wat dacht je van:quote:Op maandag 4 juni 2007 21:25 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
We leven niet in een politiestaat, maar we zitten er daar wel te ver vandaan. Agenten worden uitgelachen, en dat is het eerste dat moet veranderen (kom jij maar eens met een oplossing daarvoor ipv alleen maar de fouten aan te wijzen). Genoeg corpsen in andere landen die helemaal krom liggen van het lachen om de beperkingen die de politie hier opgelegd krijgt.
Word eens wakker. Daar is gewoon niet genoeg geld voor.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja. Moet iedere kamervraag worden beantwoord, iedere politicus die bedreigd wordt beveiligd, iedereen die wordt verdacht van pedofilie vervolgd?
Ja. Zo werkt dat in een goed functionerende rechtsstaat en democratie.
Nogmaals: Wie gaat lappen?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van:
- De straffen omhoog voor kleine criminaliteit
- Three strikes, you're out-principe
- Meer cellen
?
Prima, maar als blijkt dat dan een valse klacht/aangifte is ingediend tegen de politie, dan zullen ze er van lusten ook!quote:Op maandag 4 juni 2007 21:20 schreef Floripas het volgende:
Ja. Zo werkt dat in een goed functionerende rechtsstaat en democratie.
En als blijkt dat het een ongegronde aangifte is, dan gebeurt er niets.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Prima, maar als blijkt dat dan een valse klacht/aangifte is ingediend tegen de politie, dan zullen ze er van lusten ook!
Nee. De politie, of beter gezegd het OM, heeft de mogelijkheid om af te wegen of er een redelijke aanleiding bestaat om de zaak verder te onderzoeken. Mocht er duidelijk sprake zijn van een valse aangifte dan zal dat worden aangepakt, als dat kan worden bewezen. Het is niettemin iets totaal anders dan een ongegronde klacht; het zou een mooie boel worden wanneer de verliezer van een zaak altijd zou worden aangepakt.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:49 schreef DennisMoore het volgende:
Dus kun je grenzeloos en ongestraft klachten indienen tegen agenten, puur om ze te jennen met onderzoeken en papierwerk enzo?
Jij vond het toch fantastisch dat in Ondiep een agent een lastige burger voor z'n flikker schoot?quote:Op zondag 3 juni 2007 19:31 schreef Meki het volgende:
stelletje ezels hier
hoop dat de politie jullie ook keihard aanpakt als jullie gaan discrimineren
1- Hoe bedoel je dat in de praktijk? voor diefstal van een scooter/motor zijn ze binnen een paar uur weer vrij.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van:
- De straffen omhoog voor kleine criminaliteit (1)
- Three strikes, you're out-principe (2)
- Meer cellen (3)
?
Volgens AT5 noemen deze jongens hun brief "een laatste poging om escalatie te voorkomen".quote:Op het AT5-forum schreef iemand het volgende:
Je kan het ook positief bekijken.
Kennelijk tekent zich een algehele verandering af.
Hardere lijn en steeds meer 'tot hier en niet verder'.
Dat een bepaalde groep nu gaat ageren en zich in de slachtoffer rolt probeert te dringen, betekent dat het werkt.
Als alles bij het oude bleef, zou je ze niet horen.
Ik denk dus dat er eindelijk iets begint te bewegen.
? = zero-tolerance-beleid, ook voor autochtone hangjongeren. Zelfs met z'n vieren staan brullen bij een bus- of tramhalte zou genoeg moeten zijn voor (minimaal) een berisping. Maar omdat het hier natuurlijk wéér over die finnen gaat: Wilders heeft gisteren alweer kamervragen gesteld over de "geďntimideerde jongeren". Niet die jongeren zijn geďntimideerd, nee, die politieagenten. Want al moet de politie "beter weten", ook zíj zijn mensen. Ik vind 't nóg knap dat ze zich zo lang gedeisd hebben kunnen houden tegen die groentemannen. Als ik bij de kit zat, was ik inmiddels allang oneervol ontslagen, want de marocjes hadden aan mij een verkeerde gehad.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van:
- De straffen omhoog voor kleine criminaliteit
- Three strikes, you're out-principe
- Meer cellen
?
Hallo, je hebt 't over en tegen Meki!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:02 schreef Masterix het volgende:
[..]
Jij vond het toch fantastisch dat in Ondiep een agent een lastige burger voor z'n flikker schoot?
(eerst niet, meen ik me te herinneren, maar toen het gerucht ontstond dat de agent een Marokkaanse was plotseling wel)
Het schijnt dat die gasten de middelvinger opstaken naar die agent: juist jij lijkt mij dan voorstander van wapenstokgebruik..
Of ben je niet zo consequent?
Ja, en...?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:20 schreef progrock het volgende:
[..]
Hallo, je hebt 't over en tegen Meki!
Zijn het nu fins/marokaanse groentemannenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:13 schreef progrock het volgende:
[..]
? = zero-tolerance-beleid, ook voor autochtone hangjongeren. Zelfs met z'n vieren staan brullen bij een bus- of tramhalte zou genoeg moeten zijn voor (minimaal) een berisping. Maar omdat het hier natuurlijk wéér over die finnen gaat: Wilders heeft gisteren alweer kamervragen gesteld over de "geďntimideerde jongeren". Niet die jongeren zijn geďntimideerd, nee, die politieagenten. Want al moet de politie "beter weten", ook zíj zijn mensen. Ik vind 't nóg knap dat ze zich zo lang gedeisd hebben kunnen houden tegen die groentemannen. Als ik bij de kit zat, was ik inmiddels allang oneervol ontslagen, want de marocjes hadden aan mij een verkeerde gehad.Van mij hadden ze allemaal in de rij kunnen gaan staan voor een 70-tal maagden, zoals hun grote roerganger Mohammed de Pedofiel (vzNmh).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |