abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50082736
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Waarom zou ik een nieuw orgaan nodig hebben? Als het lot ervoor heeft gekozen om mijn organen af te laten sterven, dan zou het wel heel aards en bekrompen te zijn om je tegen zoiets te verzetten, zij het met een orgaantransplantatie. Om dezelfde reden wil ik ook niet dat artsen mij reanimeren mocht het nodig zijn. .
okay. Dan hoeft je been dus ook niet in het gips als je hem breekt, en hoef je ook geen hoestsiroop als je verkouden bent. Want dat heeft het lot zo bepaald
pi_50084470
quote:

[..]

Waarom zou ik een nieuw orgaan nodig hebben? Als het lot ervoor heeft gekozen om mijn organen af te laten sterven, dan zou het wel heel aards en bekrompen te zijn om je tegen zoiets te verzetten, zij het met een orgaantransplantatie. Om dezelfde reden wil ik ook niet dat artsen mij reanimeren mocht het nodig zijn. .
Heheh gekke jehova. Ben benieuwd hoelang je het redt zonder ook maar 1 operatie of dokterbezoek. Als je een blindedarmontsteking krijgt ben je al weg?
pi_50084548
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:21 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ik dom? juist niet hoor: ik ben officieel getest en heb een gemeten iq van 138!.
Dan ben je een dom/kortzichtig iemand met een hoog IQ
pi_50084870
quote:

[..]

A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  maandag 4 juni 2007 @ 10:52:42 #105
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_50085090
quote:

[..]

Dankjewel, ik ben weer een half uurtje blij
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_50089172
quote:

[..]

Het heeft niets te maken met aards en bekrompen, waarom zou je hier vertrekken als het niet nodig is? Zo kut is de aarde nou ook weer niet hoor
  maandag 4 juni 2007 @ 14:48:19 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50091809
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef zomaareennaam het volgende:
ik weiger ook mijn organen na mijn dood af te staan - tenminste via een codicil. ik wilde zo'n formulier invullen van de overheid maar zag toen dat er stond (niet letterilijk - dat weet ik niet meer maar het komt hier wel op neer) : "het kan ook zijn dat we uw organen niet gebruiken voor transplantatie maar voor de wetenschap. nou : oefenen voor de wetenschap doen ze maar op een dood varken (gisteravond nog 4 doodgereden hier op de Veluwe - dus aanbod genoeg) maar niet on my dead body! no way.
Dat is complete onzin.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 4 juni 2007 @ 16:20:37 #108
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_50094675
Ik vind het wel jammer dat heel veel mensen zoveel verkeerde ideeen hebben over het donor zijn. Misschien moet er toch wat betere voorlichting komen, want wat je al niet voor bij zit komen in al die topics de laatste dagen..
  maandag 4 juni 2007 @ 23:26:54 #109
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50111883
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:13 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

okay. Dan hoeft je been dus ook niet in het gips als je hem breekt, en hoef je ook geen hoestsiroop als je verkouden bent. Want dat heeft het lot zo bepaald
Er is een verschil tussen het genezen van een kwaal en het wegnemen van elementen in het lichaam die doordrongen zijn met mijn ziel en energie. Het gaat ook andersom op.
My boobs are ok ! :D
pi_50112196
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:26 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het genezen van een kwaal en het wegnemen van elementen in het lichaam die doordrongen zijn met mijn ziel en energie. Het gaat ook andersom op.
Dus je zou je blindedarm niet laten operen mocht dat nodig zijn?

wat is dit voor zweverige kloon
  maandag 4 juni 2007 @ 23:42:38 #111
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50112526
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dus je zou je blindedarm niet laten operen mocht dat nodig zijn?

wat is dit voor zweverige kloon
Volgens mij is je blindedarm niet deel van de omgeving van het chakra punt Sacram. Daar mag dus genezen worden.
pi_50113038
Opgefleurd.
pi_50113662
Er staat in dit topic dat je voor donatie van vitale organen hersendood (en dus niet helemaal dood) moet zijn. Wat zijn dan precies vitale organen en wat niet?
En mag je voor die andere organen dan wel volledig dood zijn en zoja hoelang mag je dan dood zijn?
Welk orgaan kun je er het langst na je dood nog uit/ afhalen dat het nog steeds bruikbaar is?
pi_50113750
tvp
Extremistisch gematigd.
pi_50113870
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:14 schreef tulpje6 het volgende:
Er staat in dit topic dat je voor donatie van vitale organen hersendood (en dus niet helemaal dood) moet zijn. Wat zijn dan precies vitale organen en wat niet?
En mag je voor die andere organen dan wel volledig dood zijn en zoja hoelang mag je dan dood zijn?
Welk orgaan kun je er het langst na je dood nog uit/ afhalen dat het nog steeds bruikbaar is?
De vitale organen zijn: hart, lever, nieren, alvleesklier en de longen. Verder zijn het niet echt organen die je doneert, je moet meer denken aan huid, botweefsel, bloedvaten, hartkleppen en hoornvliezen.

Ik weet niet hoelang je dood mag zijn willen de weefsels nog te gebruiken zijn, geloof binnen een dag. Iemand anders?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2007 00:23:32 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:10:42 #116
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_50115016
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen. Een paar jaar geleden werd ik geopereerd aan mn knie. De pijn ging maar niet weg en er kwam een rare bult op. Weer naar het ziekenhuis, foto's gemaakt wat stond er op de foto? Een of ander soort naald die de chirurg in kwestie had laten zitten.

Een vriend van me had eens hele hoge koorts en veel pijn, ging naar het ziekenhuis en werd weer terug gestuurd met paracetamol. Later bleek hij een hersenvlies ontsteking te hebben.

En zo heb ik wel meer voorbeelden. Ik vertrouw het gewoon niet.
Als mijn vertrouwen word hersteld vul ik vandaag nog zo een formulier on om donor te worden. Tot dan peins ik er niet over.
pi_50115061
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:10 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen. Een paar jaar geleden werd ik geopereerd aan mn knie. De pijn ging maar niet weg en er kwam een rare bult op. Weer naar het ziekenhuis, foto's gemaakt wat stond er op de foto? Een of ander soort naald die de chirurg in kwestie had laten zitten.

Een vriend van me had eens hele hoge koorts en veel pijn, ging naar het ziekenhuis en werd weer terug gestuurd met paracetamol. Later bleek hij een hersenvlies ontsteking te hebben.

Als mijn vertrouwen word hersteld vul ik vandaag nog zo een formulier on om donor te worden. Tot dan peins ik er niet over.
Wat heeft dit er nou mee te maken om geen donor te worden? Als je toch hersendood bent, wat boeit jou dan die organen?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:57:06 #118
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50120511
quote:
Wat een kutexcuus. Het gaat vrijwel altijd gewoon goed, je kunt er een leven mee redden en bovendien ben je TOCH HARDSTIKKE DOOD DAN.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_50120651
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 10:57 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat een kutexcuus. Het gaat vrijwel altijd gewoon goed, je kunt er een leven mee redden en bovendien ben je TOCH HARDSTIKKE DOOD DAN.
Het is dan ook een typische vrouwenredenering. Ze maken hun keuzes niet gebaseerd op logica, maar op hun gevoel erbij. Ze heeft een slecht gevoel bij doctoren, en wilt daarom geen donor worden..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:51:51 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50122319
quote:
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen.
Je bent zelf dood dan, wat heb je dan nog te verliezen?
pi_50123146
quote:
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen.
En als je orgaan nu eens toevallig in een Belgisch ziekenhuis verzeild zou raken? Wat ik hier hoor van blunders kom je hier amper tegen. Mijn vader werkt op het UZ te Gent, en heeft in al die jaren (toch dik 25 jaar dat hij nu werkt) nog maar 2 of 3 van dergelijke blunders gehoord (op al die artsen / operaties die daar uitgevoerd worden). De conclusie is dan ook héél simpel bij hen, naald laten zitten of een andere héél grove fout = buiten. Zelfs geen 2de kans om het niet meer te vergeten, buiten met oneervol ontslag (zelfs al klaagt de patiënt hem niet eens aan).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50123858
Ik heb nog nooit zoveel BS in een topic gelezen. Stelletje egoisten die te lui zijn om een codicil in te vullen of die hun nog bruikbare organen lekker weg willen laten rotten of verbranden.
pi_50124075
van mij mogen ze alles hebben, dood is dood
pi_50125480
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat heeft dit er nou mee te maken om geen donor te worden? Als je toch hersendood bent, wat boeit jou dan die organen?
De vraag is natuurlijk in haar geval, weet men wel zeker dat je echt hersendood bent of is dat ook weer een kwestie van 'oeps, foutje....'

Ik ben donor, ze mogen alles hebben wat mij betreft, ik doe er toch niets meer mee.
Maar die hele donorhype staat me erg tegen. Iedereen MOET donor zijn, persoonlijke argumenten om geen donor te willen zijn worden als onbelangrijk afgedaan en dat vind ik erg kwalijk.
Dat is de reden dat ik er over na zit te denken om mijn donorcodicil op te geven. Als men zo met het leven en de dood van een ander om denkt te mogen gaan hoeft het voor mij niet meer zo nodig. Dan laat ik die keuze wel over aan mijn nabestaanden waarvan ik weet dat zij er wel met enige waardigheid mee om zullen gaan. (En ongetwijfeld zullen kiezen voor orgaandonatie.)
There is no love sincerer than the love of food.
pi_50125678
Van mij mogen ze alles hebben, behalve mijn hoornvlies. Ik ben panisch voor dingen in de buurt van mijn ogen, en dat ben ik nog steeds als ik dood ben
Daarnaast kan je toch geen levens redden met hoornvlies.

Voor de rest mogen ze me compleet leegplukken. Hoe minder organen, hoe korter je hoeft te branden. Spaar je ook nog eens het milieu mee 14.gif

En niet dat ik het geloof, maar als artsen minder hun best zouden doen om me te redden, dan nog zou ik dat nog niet eens erg vinden. Niet dat ik me hier op aarde niet vermaak, maar ik geloof niet in een hel. Dus dat betekent óf dat je toch wel doorleeft, óf dat je helemaal niks meer vindt. Dus waarom zou het dan erg zijn om dood te gaan?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:00:41 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50126368
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:34 schreef MinderMutsig het volgende:

Maar die hele donorhype staat me erg tegen. Iedereen MOET donor zijn, persoonlijke argumenten om geen donor te willen zijn worden als onbelangrijk afgedaan en dat vind ik erg kwalijk.
Ik heb persoonlijke argumenten gehoord waar ik respect voor heb. Het merendeel van wat in dit soort topics naar voren komt kan ik echter niet meer van maken dan egoisme dat zover gaat dat men liever heeft dat iemand die het nodig heeft sterft. Ik vind dat zelf vrij kwalijk.
pi_50126513
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:40 schreef P8 het volgende:
En niet dat ik het geloof, maar als artsen minder hun best zouden doen om me te redden, dan nog zou ik dat nog niet eens erg vinden. Niet dat ik me hier op aarde niet vermaak, maar ik geloof niet in een hel. Dus dat betekent óf dat je toch wel doorleeft, óf dat je helemaal niks meer vindt. Dus waarom zou het dan erg zijn om dood te gaan?
En dan nog zullen ze je niet zomaar dood laten gaan toch, als ze hun best niet meer willen doen dan mankeer je waarschijnlijk ookal vanalles, en dan ga ik toch liever dood dan als kasplantje verder te moeten leven....
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:05:46 #128
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_50126520
Doordat jij dus jezelf niet als donor beschikbaar stelt krijgen ALLEEN nog maar de rijke stinkerds hun nieuwe organen en zijn de armen bij voorbaat kansloos! Hulde!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:57:57 #129
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_50131986
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het boeit mij wel, ik wil graag netjes de kist in en niet nog half opengesneden of weet ik veel wat.
Ik heb er geen vertrouwen in dat ik weer als net lijk overgeleverd word aan mn nabestaanden.
Zoals ik al eerder zei, als er een arts is die mijn vertrouwen in artsen herstelt vul ik per direct een formulier in.
Ik ben pas 23, en nog lang niet van plan om dood te gaan.
Dus omdat ik nu op dit moment geen donor ben wilt niet zeggen dat ik over 10 jaar nog hetzelfde denk.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:59:58 #130
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50132056
't Kan mij geen moer schelen of iemand donor is of niet. 't Is hun lichaam, hun beslissing. Om nu mensen uit te kafferen omdat ze 't niet zijn vind ik zo'n onzin. Zoek een hobby ofzo.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:09:48 #131
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_50132379
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:57 schreef Queen_Minny het volgende:
Het kan zo gebeuren dat je morgen doodgereden wordt. De dingen die je noemt zijn gewoon bangigheden. Als organen getransplanteerd worden zie je daar NIKS van. Een arts behandelt een lijk sowieso altijd met respect (waarschijnlijk nog meer als ze dankzei je organen mensenlevens kunnen redden). Het punt is gewoon dat mensen de meest domme redenen verzinnen om geen donor te zijn terwijl je er A) levens mee kunt redden en B) toch gewoon hardstikke dood bent en het voor jou geen fuck uitmaakt.

Als je het vervelend vindt dat mensen je een dom schaap vinden, post dan niet op een publiek forum dat je te bang bent om dat papiertje in te vullen.
pi_50133560
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:57 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Het boeit mij wel, ik wil graag netjes de kist in en niet nog half opengesneden of weet ik veel wat.
Ik heb er geen vertrouwen in dat ik weer als net lijk overgeleverd word aan mn nabestaanden.
Zoals ik al eerder zei, als er een arts is die mijn vertrouwen in artsen herstelt vul ik per direct een formulier in.
Dus omdat ik nu op dit moment geen donor ben wilt niet zeggen dat ik over 10 jaar nog hetzelfde denk.
"nette lijken" bestaan niet. Een lijk wordt wit, krijgt lijkvlekken, lichaamsopeningen worden dichtgestopt om lekken te voorkomen. De mond wordt soms nog dichtgenaaid omdat ie anders zo naar open blijft staan. Er wordt dus al genoeg geprutseld aan een lijk om het "toonbaar" te maken. En vaak zit de kist ook gewoon dicht. Een hechtinkje meer of minder maakt dan ook niets uit. Een nog toonbaar lijk, wordt altijd weer netjes opgeleverd als er organen zijn verwijderd of er autopsie is geweest. Als een persoon er bij het overlijden al slecht uitziet (na een ongeluk of slopende ziekte) dan blijft de kist gewoon dicht.

Ik wil weleens goede argumenten horen waarom mensen geen orgaandonor zouden willen zijn. Als je dood bent, ben je dood. Mensen die denken dat ze bij bewustzijn in een kist onder de grond liggen, of de oven in gaan moeten eerst maar wat dieper gaan nadenken over het leven. En die onbenullige argumenten van zich afzetten.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:56:07 #133
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50146284
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:46 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

-knip-

Ik wil weleens goede argumenten horen waarom mensen geen orgaandonor zouden willen zijn. Als je dood bent, ben je dood. Mensen die denken dat ze bij bewustzijn in een kist onder de grond liggen, of de oven in gaan moeten eerst maar wat dieper gaan nadenken over het leven. En die onbenullige argumenten van zich afzetten.
Telt het argument dan niet dat sommige mensen op basis van geloof geen donor willen zijn? Het blijft altijd je eigen keus, en als je niet met de gedachte om donor te worden na je dood kan leven, hoor je het toch ook niet te doen?
pi_50146669
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:56 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Telt het argument dan niet dat sommige mensen op basis van geloof geen donor willen zijn? Het blijft altijd je eigen keus, en als je niet met de gedachte om donor te worden na je dood kan leven, hoor je het toch ook niet te doen?
Zolang je, zoals jij, ook niks wil krijgen wel ja.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:14:46 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50146964
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 22:56 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

En donor bij jezelf, een bypass operatie bijvoorbeeld?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:20:40 #136
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_50147221
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:14 schreef Re het volgende:

[..]

En donor bij jezelf, een bypass operatie bijvoorbeeld?
Begin ik niet aan. Anahata weet je wel . Daarbij heeft een bypassoperatie aan je hart nauwelijks invloed op je levensverwachting dacht ik?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:22:39 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50147300
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:20 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Begin ik niet aan. Anahata weet je wel . Daarbij heeft een bypassoperatie aan je hart nauwelijks invloed op je levensverwachting dacht ik?
20-30 jaar ongeveer
pi_50147397
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:22 schreef Re het volgende:

[..]

20-30 jaar ongeveer
Jaja leuk.

Een bypassoperatie is een enorm grote operatie (ribben opentrekken enzo) maar je leeftijdsverwachting verandert niet zo super veel hoor.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:27:14 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50147452
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jaja leuk.

Een bypassoperatie is een enorm grote operatie (ribben opentrekken enzo) maar je leeftijdsverwachting verandert niet zo super veel hoor.
jawel hoor, iig QoL een stuk... maakt verder niet uit
pi_50147611
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:27 schreef Re het volgende:

[..]

jawel hoor, iig QoL een stuk... maakt verder niet uit
Het is echt gelul dat je levensverwachting dan 20 tot 30 jaar is. Dit is zeker gebasseerd op het feit dat mensen die dit krijgen meestal pakweg 60 zijn.
  woensdag 6 juni 2007 @ 07:24:41 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50152014
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jaja leuk.

Het hangt er van af wat er verder precies gebeurt lijkt me. Een bypass houdt slechts in dat er een vitale slagader wordt "omgeleid" zodat de bloedsomloop tijdens een operatie niet in gevaar komt. Gebeurt bij hartoperaties (w.o. dus ook transplantaties), maar ook wel eens bij operaties aan longen of hersenen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:06:01 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50152268
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is echt gelul dat je levensverwachting dan 20 tot 30 jaar is. Dit is zeker gebasseerd op het feit dat mensen die dit krijgen meestal pakweg 60 zijn.
20-30 jaar langer als jij een verstopte coronair hebt die voor een fatale infarct zal zorgen op korte termijn en je krijgt er weer een mooie vene voor in de plaats ...
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:32:46 #143
131603 Afwazig
Serious business
pi_50153706
Hoi, ik ben geen donor omdat ik te lui ben een formulier in te vullen. Sue me. Doei.
pi_50154034
Ik laat het aan mijn nabestaanden over, aangezien je nogal snel begraven moet worden kan ik het me voorstellen dat het erg naar moet zijn als je dan een dag weg bent om je organen eruit te laten halen, ivm afscheid enzo. Mij maakt het zelf niets uit.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:47:29 #145
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_50154119
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:44 schreef Jan_de_Hoop het volgende:
Ik laat het aan mijn nabestaanden over, aangezien je nogal snel begraven moet worden kan ik het me voorstellen dat het erg naar moet zijn als je dan een dag weg bent om je organen eruit te laten halen, ivm afscheid enzo. Mij maakt het zelf niets uit.
Denk dat de beslissing om wel of niet in je om te gaan hakken voor je nabestaanden veel naarder is. Als je vastlegt dat je 't prima vind zullen zij er sneller vrede mee hebben, lijkt me.
Ik ga naar huis.
pi_50154629
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Afwazig het volgende:
Hoi, ik ben geen donor omdat ik te lui ben een formulier in te vullen. Sue me. Doei.
Wil je ook geen donororganen? Dan vind ik t prima. Anders mag je wat mij betreft... nou ja je snapt me wel
pi_50158979
Ik heb het altijd al gezegd: Pluk mij maar kaal!

Moet het alleen nog ff omzetten op mijn donorcodicil, op mijn 18de heb ik mijn nabestaande het recht gegeven om over mijn organen te beslissen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:29:07 #148
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50159384
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:05 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Wil je ook geen donororganen? Dan vind ik t prima. Anders mag je wat mij betreft... nou ja je snapt me wel
Al wil ie wél donororganen, dan heeft ie alsnog jouw toestemming niet nodig
pi_50160238
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Al wil ie wél donororganen, dan heeft ie alsnog jouw toestemming niet nodig
nee, maar het is wel krom dat die wel wil nemen, maar niet wil geven.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_50160957
ik snap het niet hoor waarom mensen geen donor willen worden

ik bedoel niemand die het ziet dat je een aantal organen of jou hoornvlies bijv. mist
je hebt je ogen dicht en kleren aan dus echt het valt niet op
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:36:13 #151
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_50161589
Als het echt zo makkelijk was, dan hadden we geen donortekort, hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')