okay. Dan hoeft je been dus ook niet in het gips als je hem breekt, en hoef je ook geen hoestsiroop als je verkouden bent. Want dat heeft het lot zo bepaaldquote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Waarom zou ik een nieuw orgaan nodig hebben? Als het lot ervoor heeft gekozen om mijn organen af te laten sterven, dan zou het wel heel aards en bekrompen te zijn om je tegen zoiets te verzetten, zij het met een orgaantransplantatie. Om dezelfde reden wil ik ook niet dat artsen mij reanimeren mocht het nodig zijn..
Heheh gekke jehova.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Waarom zou ik een nieuw orgaan nodig hebben? Als het lot ervoor heeft gekozen om mijn organen af te laten sterven, dan zou het wel heel aards en bekrompen te zijn om je tegen zoiets te verzetten, zij het met een orgaantransplantatie. Om dezelfde reden wil ik ook niet dat artsen mij reanimeren mocht het nodig zijn..
Dan ben je een dom/kortzichtig iemand met een hoog IQquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:21 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
ik dom? juist niet hoor: ik ben officieel getest en heb een gemeten iq van 138!.
quote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dankjewel, ik ben weer een half uurtje blijquote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met aards en bekrompen, waarom zou je hier vertrekken als het niet nodig is? Zo kut is de aarde nou ook weer niet hoorquote:Op maandag 4 juni 2007 00:44 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dat is complete onzin.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef zomaareennaam het volgende:
ik weiger ook mijn organen na mijn dood af te staan - tenminste via een codicil. ik wilde zo'n formulier invullen van de overheid maar zag toen dat er stond (niet letterilijk - dat weet ik niet meer maar het komt hier wel op neer) : "het kan ook zijn dat we uw organen niet gebruiken voor transplantatie maar voor de wetenschap. nou : oefenen voor de wetenschap doen ze maar op een dood varken (gisteravond nog 4 doodgereden hier op de Veluwe - dus aanbod genoeg) maar niet on my dead body! no way.
Er is een verschil tussen het genezen van een kwaal en het wegnemen van elementen in het lichaam die doordrongen zijn met mijn ziel en energie. Het gaat ook andersom op.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:13 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
okay. Dan hoeft je been dus ook niet in het gips als je hem breekt, en hoef je ook geen hoestsiroop als je verkouden bent. Want dat heeft het lot zo bepaald![]()
Dus je zou je blindedarm niet laten operen mocht dat nodig zijn?quote:Op maandag 4 juni 2007 23:26 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het genezen van een kwaal en het wegnemen van elementen in het lichaam die doordrongen zijn met mijn ziel en energie. Het gaat ook andersom op.
Volgens mij is je blindedarm niet deel van de omgeving van het chakra punt Sacram. Daar mag dus genezen worden.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dus je zou je blindedarm niet laten operen mocht dat nodig zijn?
wat is dit voor zweverige kloon
De vitale organen zijn: hart, lever, nieren, alvleesklier en de longen. Verder zijn het niet echt organen die je doneert, je moet meer denken aan huid, botweefsel, bloedvaten, hartkleppen en hoornvliezen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:14 schreef tulpje6 het volgende:
Er staat in dit topic dat je voor donatie van vitale organen hersendood (en dus niet helemaal dood) moet zijn. Wat zijn dan precies vitale organen en wat niet?
En mag je voor die andere organen dan wel volledig dood zijn en zoja hoelang mag je dan dood zijn?
Welk orgaan kun je er het langst na je dood nog uit/ afhalen dat het nog steeds bruikbaar is?
Wat heeft dit er nou mee te maken om geen donor te worden? Als je toch hersendood bent, wat boeit jou dan die organen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:10 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen. Een paar jaar geleden werd ik geopereerd aan mn knie. De pijn ging maar niet weg en er kwam een rare bult op. Weer naar het ziekenhuis, foto's gemaakt wat stond er op de foto? Een of ander soort naald die de chirurg in kwestie had laten zitten.
Een vriend van me had eens hele hoge koorts en veel pijn, ging naar het ziekenhuis en werd weer terug gestuurd met paracetamol. Later bleek hij een hersenvlies ontsteking te hebben.
En zo heb ik wel meer voorbeelden. Ik vertrouw het gewoon niet.
Als mijn vertrouwen word hersteld vul ik vandaag nog zo een formulier on om donor te worden. Tot dan peins ik er niet over.
Wat een kutexcuus. Het gaat vrijwel altijd gewoon goed, je kunt er een leven mee redden en bovendien ben je TOCH HARDSTIKKE DOOD DAN.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:10 schreef Queen_Minny het volgende:
En zo heb ik wel meer voorbeelden. Ik vertrouw het gewoon niet.
Als mijn vertrouwen word hersteld vul ik vandaag nog zo een formulier on om donor te worden. Tot dan peins ik er niet over.
Het is dan ook een typische vrouwenredenering. Ze maken hun keuzes niet gebaseerd op logica, maar op hun gevoel erbij. Ze heeft een slecht gevoel bij doctoren, en wilt daarom geen donor worden..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:57 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een kutexcuus. Het gaat vrijwel altijd gewoon goed, je kunt er een leven mee redden en bovendien ben je TOCH HARDSTIKKE DOOD DAN.![]()
Je bent zelf dood dan, wat heb je dan nog te verliezen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:10 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen.
En als je orgaan nu eens toevallig in een Belgisch ziekenhuis verzeild zou raken? Wat ik hier hoor van blunders kom je hier amper tegen. Mijn vader werkt op het UZ te Gent, en heeft in al die jaren (toch dik 25 jaar dat hij nu werkt) nog maar 2 of 3 van dergelijke blunders gehoord (op al die artsen / operaties die daar uitgevoerd worden). De conclusie is dan ook héél simpel bij hen, naald laten zitten of een andere héél grove fout = buiten. Zelfs geen 2de kans om het niet meer te vergeten, buiten met oneervol ontslag (zelfs al klaagt de patiënt hem niet eens aan).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:10 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik ben ook geen donor.
Ik heb te veel fouten meegemaakt in ziekenhuizen om mijn organen aan hen toe te vertrouwen.
De vraag is natuurlijk in haar geval, weet men wel zeker dat je echt hersendood bent of is dat ook weer een kwestie van 'oeps, foutje....'quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat heeft dit er nou mee te maken om geen donor te worden? Als je toch hersendood bent, wat boeit jou dan die organen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |