Whehehehehe, beste grap van deze eeuw.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:52 schreef Tarabass het volgende:
Bovendien zijn jouw overwegingen aannamens. Of heb je een bron waarin staat dat er bewezen is dat er veel geld wordt verdient met de handel van organen?
Op de zwarte markt gaat er veel geld heen er weer dmv donororganen handel..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:53 schreef rene90 het volgende:
wordt er grof geld verdient dan? de operaties zullen genoeg kosten ja maar om het nou grof geld te noemen?
wat betreft je punt dat degene met veel geld / macht eerder worden geholpen aan een nieuwe nier of whatever zou niet moeten kunnen, ik bedoel als beatrix met spoed opeens een long nodig heeft....krijgt ze die vast zo...., ik vind dat je haar dan gewoon op de wachtlijst moet knallen hupakee:)
Of Holleeder met z'n hartkwaal. Waarschijnlijk te danken aan zijn eigen (gekozen) levensstijl. Normale mensen moeten drie tot vier maanden wachten, een crimineel (als je maar crimineel genoeg bent) wordt voorgetrokken. Tja, doe je niets aan. Maar om dat nou als reden op te geven dat je andere mensen laat stikken..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:53 schreef rene90 het volgende:
wordt er grof geld verdient dan? de operaties zullen genoeg kosten ja maar om het nou grof geld te noemen?
wat betreft je punt dat degene met veel geld / macht eerder worden geholpen aan een nieuwe nier of whatever zou niet moeten kunnen, ik bedoel als beatrix met spoed opeens een long nodig heeft....krijgt ze die vast zo...., ik vind dat je haar dan gewoon op de wachtlijst moet knallen hupakee:)
okayquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:55 schreef Repeat het volgende:
Er wordt helemaal niks verdiend met de orgaanhandel hoor.
Daar geloof ik geen bal van. Wellicht verkeerd gelezen ?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef zomaareennaam het volgende:
ik weiger ook mijn organen na mijn dood af te staan - tenminste via een codicil. ik wilde zo'n formulier invullen van de overheid maar zag toen dat er stond (niet letterilijk - dat weet ik niet meer maar het komt hier wel op neer) : "het kan ook zijn dat we uw organen niet gebruiken voor transplantatie maar voor de wetenschap. nou : oefenen voor de wetenschap doen ze maar op een dood varken (gisteravond nog 4 doodgereden hier op de Veluwe - dus aanbod genoeg) maar niet on my dead body! no way.
nee hoor: op dat formulier stond het echt zo! 100% waar.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen bal van. Wellicht verkeerd gelezen ?
Niet waar.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef zomaareennaam het volgende:
ik weiger ook mijn organen na mijn dood af te staan - tenminste via een codicil. ik wilde zo'n formulier invullen van de overheid maar zag toen dat er stond (niet letterilijk - dat weet ik niet meer maar het komt hier wel op neer) : "het kan ook zijn dat we uw organen niet gebruiken voor transplantatie maar voor de wetenschap. nou : oefenen voor de wetenschap doen ze maar op een dood varken (gisteravond nog 4 doodgereden hier op de Veluwe - dus aanbod genoeg) maar niet on my dead body! no way.
dik gelul:) daar heb je namelijk een ander codicil voor:)quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:56 schreef zomaareennaam het volgende:
Inderdaad. Het valt me echt op hoe vooringenoemen en niet geinformeerd mensen zijn die in dit soort topics altijd anti is.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet waar.
Als je je organen willen transplanteren en ze blijken ongeschikt te zijn na uitname, dan kunnen ze dit doen. Met alleen het verwijderde orgaan, dus ze halen je niet leeg voor onderzoek.
Overigens kan je gewoon laten vastleggen dat je dit niet wilt.
Wat de neuk heeft een miepende verzekering te maken met donorregistratie. Echt, klok en klepel, je pist tegen de verkeerde boom.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:45 schreef flexrelax het volgende:
Ik ken iemand wiens vader op een hart moest wachten, omdat de verzekeringsmaatschappij in eerste instantie weigerde betalen voor de operatie.
Na een rechtszaak werd uiteindelijk het bedrag toch betaald, helaas overleed de persoon een paar maanden na de operatie alsnog.
jaja en dat geloof je: oh, we hebben zijn organen uitgenomen en die zijn niet geschikt... : och we hadden toch net een onderzoek waarvoor de nodig waren.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet waar.
Als je je organen willen transplanteren en ze blijken ongeschikt te zijn na uitname, dan kunnen ze dit doen. Met alleen het verwijderde orgaan, dus ze halen je niet leeg voor onderzoek.
Overigens kan je gewoon laten vastleggen dat je dit niet wilt.
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm?act=vragen.lijst&ouder=111quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:57 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
nee hoor: op dat formulier stond het echt zo! 100% waar.
maar je moet dan wel weer een speciaal formulier invullen he? omdat je gewoon nadenkt en niet aan hun onzin mee wilt werken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm?act=vragen.lijst&ouder=111
Je hebt een beetje gelijk. Blijkt je orgaan niet geschikt, dan gaan ze wetenschappelijk onderzoek doen op het ding inzake transplantatie (ze kweken er dus geen paddestoelen op en studentjes gaan er ook niet mee aan de slag). Maar ook hier kan je bezwaar tegen laten vastleggen en dan gaat je orgaan gewoon de prullebak in waardoor echt helemaal niemand er iets meer aan heeft.
Jij hebt geen idee hoe zo'n transplantatie gaat hè? Echt, zoek eens wat meer informatie op. Ze halen niets uitje lichaam voordat er een goede patient gevonden is.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:01 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
jaja en dat geloof je: oh, we hebben zijn organen uitgenomen en die zijn niet geschikt... : och we hadden toch net een onderzoek waarvoor de nodig waren.
En dat laatste stond er echt niet bij - dat je dit kon weigeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |