http://nl.wikipedia.org/wiki/Synthetische_oliequote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aardolie en aardolie producten bestaan uit koolwaterstof verbindingen. De makkelijkste manier om te synthetiseren is uit methaan. Dat is een andere fossiele brandstof (aardgas), maar methaan komt ook uit rottende planten (moerasgas of methaan uit koeiestront).
In theorie zou je bomen in een fabriek kunnen omzetten in vloeibare of gasvormige brandstoffen die dezelfde functie kunnen vervullen als de huidige aardolieproducten.
Of je pakt Koolzaadolie, noemt het PPO en bouwt er vrachtwagens mee om:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aardolie en aardolie producten bestaan uit koolwaterstof verbindingen. De makkelijkste manier om te synthetiseren is uit methaan. Dat is een andere fossiele brandstof (aardgas), maar methaan komt ook uit rottende planten (moerasgas of methaan uit koeiestront).
In theorie zou je bomen in een fabriek kunnen omzetten in vloeibare of gasvormige brandstoffen die dezelfde functie kunnen vervullen als de huidige aardolieproducten.
Er zitten milieu-technische haken en ogen aan bio-brandstoffen. Ik had laatst een docu gezien over suikerriet plantages in Brazilië. Als het milieu verneukt word voor een paar liter ethanol schiet je niet veel op.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:57 schreef alien8ed het volgende:
[..]
Of je pakt Koolzaadolie, noemt het PPO en bouwt er vrachtwagens mee om:
Is dus al in gebruik:
http://www.elsbett.com/nl/over-ons/inleiding.html
http://www.allers.nl/dutch/news/l1-allers.wmv
Alleen loopt Nederland nog altijd achter qua accijns
Olie uit alg iet en is waarschijnlijk de enig haalbare oplossing voor het energie probleem.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zitten milieu-technische haken en ogen aan bio-brandstoffen. Ik had laatst een docu gezien over suikerriet plantages in Brazilië. Als het milieu verneukt word voor een paar liter ethanol schiet je niet veel op.
quote:(20-03-2007)
Vliegende auto komt stap dichterbij
AMSTERDAM - De ontwikkeling van de eerste vliegende auto, ontworpen door een Nederlander, is een stap dichterbij gekomen. De Nederlandse ondernemer en uitvinder John Bakker heeft een aantal investeerders weten te interesseren, meldt hij dinsdag.
Bakker wil een hybride voertuig op de markt brengen, dat zowel kan vliegen als kan rijden.
Bakker, die onder meer samenwerkte met het Nationaal Lucht en Ruimtevaart Laboratorium, heeft een managementteam samengesteld om de plannen uit te werken en meer investeerders aan te trekken. Het voertuig moet de naam Personal Air and Land Vehicle (PAL-V) krijgen.
Milieuvriendelijk
De PAL-V moet zowel in de lucht als over land snelheden kunnen bereiken van tweehonderd kilometer per uur. Het voertuig zou ook milieuvriendelijk zijn, met een brandstofverbruik van één op 30. Het gebruik van het voertuig zou zowel in Europa als de Verenigde Staten wettelijk zijn toegestaan.
(nu.nl)
Als de hele wereld op lucht rijdt en er dus geen miljard auto's rondrijden die de hele dag benzine slurpen gaat het verbruik van fossiele brandstoffen natuurlijk een stuk langzamer.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waterstof, electrisch of lucht. Er blijft 1 fundamenteel probleem bestaan: Hoe gaan we in de toekomst electriciteit maken zonder fossiele brandstoffen.
tuurlijk niet om dien lucht in zo`n tank te krijgen heb je ook veel energie nodigquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als de hele wereld op lucht rijdt en er dus geen miljard auto's rondrijden die de hele dag benzine slurpen gaat het verbruik van fossiele brandstoffen natuurlijk een stuk langzamer.
Een simpele rekensom leert dat het een stuk minder aan energie kost per kilometer dan een verbrandingsmotor.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tuurlijk niet om dien lucht in zo`n tank te krijgen heb je ook veel energie nodig
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:26 schreef Devolution het volgende:
Stel dat dit een groot succes wordt en de hele wereld op lucht rijdt. Is dat dan niet alsnog een enorme belasting voor het ecosysteem? Ik bedoel, lucht onstaat niet echt spontaan.
Als dat zo was, waarom moet je dan bij tanken? De input is toch gelijk aan de output?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je zuigt lucht op uit ... ehm... de lucht...
En die pers je samen...
En die lucht laat je weer ontsnappen...
Er gaat niets verloren, er verandert niets, er komt niets bij...
Denk je dat het samenpersen van lucht geen energie vereist?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:11 schreef Devolution het volgende:
[..]
Als dat zo was, waarom moet je dan bij tanken? De input is toch gelijk aan de output?
Er is energie nodig om de lucht samen te persen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:11 schreef Devolution het volgende:
[..]
Als dat zo was, waarom moet je dan bij tanken? De input is toch gelijk aan de output?
Net als een tank Diesel, Benzine of LPGquote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:49 schreef Knipoogje het volgende:
volgens mij is het alleen minder prettig als zo'n tank met samengeperste lucht ineens ontploft...
Of is dat alleen een probleem bij waterstoftanks?
Alleen wel met een hele hoge druk!!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 02:37 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Net als een tank Diesel, Benzine of LPG![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |