abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:48:17 #1
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50027384
Hoi,

Lange tijd bezig geweest een scooter op te knappen zodat mijn vriendin h'm kan gebruiken..
Ziet er nu goed uit en alles werkt maar er is een motorisch (?) probleem.

Stationair loopt ie uren als het moet.
Maar als ik erop rij werkt het prima tot op een zeker moment.
Dan stopt ie simpelweg. Ik moet hem dan een paar keer aantrappen met de kickstarter en dan doet ie het wel weer.
Dit alles blijft zich herhalen. Als ik bv 5 km rijdt stopt ie 3 a 4 keer.
Meestal gebeurd het stilvallen als ik het gas wat verder open heb getrokken.
Als ik vol gas geeft krijgt ie de kuren vrijwel meteen...

Benzine, benzinetank, caraboteur, bougie en luchtfilter zijn zuiver / schoongemaakt.

Zou het kunnen zijn dat ie verzuipt als ik net even te veel gas geef?


Tips anyone?

Merci
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
pi_50027604
Je zegt dat hij stopt als je rijdt, maar hoe loopt hij verder "als ie het wel doet" heb je het idee dat hij inhoud als je veel gas geeft of dat hij zowiezo stottert?
Wat is het voor scooter btw?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:26:51 #3
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_50027798
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.

Je schrijft dat je de carburateur (carobateur ) hebt schoongemaakt. Is daarbij de instelling van de sproeier verlopen? (En als je dat niet weet, dan zou je eigenlijk van de motor moeten afblijven...)
pi_50029561
Ontluchting van de tank wellicht?
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:29:23 #5
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50031113
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:11 schreef dahei het volgende:
Je zegt dat hij stopt als je rijdt, maar hoe loopt hij verder "als ie het wel doet" heb je het idee dat hij inhoud als je veel gas geeft of dat hij zowiezo stottert?
Wat is het voor scooter btw?
Hij 'gaat' wel als ik het gas open draai. Hij houd niet in.
Maar na enige tijd staat ie simpelweg af.

Merk Bajaj, type Spirit.
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:30:38 #6
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50031139
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.
NIet kurkdroog. Maar ook niet nat, want als ik h'm na het stilvallen weer start, slaat ie aan na de 4 of 5de keer kicken.
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
  zaterdag 2 juni 2007 @ 15:10:23 #7
113875 LPC
Stratego Freak
pi_50033379
Hoi,

Lange tijd bezig geweest een scooter op te knappen zodat mijn vriendin h'm kan gebruiken..
Ziet er nu goed uit en alles werkt maar er is een motorisch (?) probleem.

Stationair loopt ie uren als het moet.
Maar als ik erop rij werkt het prima tot op een zeker moment.
Dan stopt ie simpelweg. Ik moet hem dan een paar keer aantrappen met de kickstarter en dan doet ie het wel weer.
Dit alles blijft zich herhalen. Als ik bv 5 km rijdt stopt ie 3 a 4 keer.
Meestal gebeurd het stilvallen als ik het gas wat verder open heb getrokken.
Als ik vol gas geeft krijgt ie de kuren vrijwel meteen...

Benzine, benzinetank, caraboteur, bougie en luchtfilter zijn zuiver / schoongemaakt.

Zou het kunnen zijn dat ie verzuipt als ik net even te veel gas geef?


Tips anyone?
- - - -
Stratego is my game, challange me please.
- - - -
pi_50042916
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:10 schreef LPC het volgende:
Hoi,

Lange tijd bezig geweest een scooter op te knappen zodat mijn vriendin h'm kan gebruiken..
Ziet er nu goed uit en alles werkt maar er is een motorisch (?) probleem.

Stationair loopt ie uren als het moet.
Maar als ik erop rij werkt het prima tot op een zeker moment.
Dan stopt ie simpelweg. Ik moet hem dan een paar keer aantrappen met de kickstarter en dan doet ie het wel weer.
Dit alles blijft zich herhalen. Als ik bv 5 km rijdt stopt ie 3 a 4 keer.
Meestal gebeurd het stilvallen als ik het gas wat verder open heb getrokken.
Als ik vol gas geeft krijgt ie de kuren vrijwel meteen...

Benzine, benzinetank, caraboteur, bougie en luchtfilter zijn zuiver / schoongemaakt.

Zou het kunnen zijn dat ie verzuipt als ik net even te veel gas geef?


Tips anyone?
Als ie zou verzuipen dan zou je dat wel merken. Ik heb zo'n gevoel dat er een onderdeel loszit dat tijdens het rijden trilt waardoor de bromfiets afslaat. Je kunt trouwens aan de kleur van het isolatiemateriaal van de bougie zien of de benzinetoevoer goed is.
Bruin = Goed
Zwart/vettig = Fout
verkoold wit = slechte ontsteking

Heb je zowiezo de bougie al vervangen? Vaak zit in die dingen (intern) een breuk
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 3 juni 2007 @ 00:03:59 #9
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_50047313
quote:
Hij 'gaat' wel als ik het gas open draai. Hij houd niet in.
Maar na enige tijd staat ie simpelweg af.

Merk Bajaj, type Spirit.
en
quote:
Als ik vol gas geeft krijgt ie de kuren vrijwel meteen...
Beetje tegenstrijdig.... Of hij loopt goed tot hij opeens onder het rijden uitvalt zonder in te houden, of doet het vrijwel meteen la sje volgas geeft, wat is het nou?

Probeer idd eens een nieuwe bougie, kost toch niets.. en kijk naar de kleur.. Ik vermoed toch dat het ergens aan de afstelling van de carb ligt...
Ja. Dus..
  zondag 3 juni 2007 @ 19:58:12 #10
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50069197
of, nogmaals, de tank ontluchting. Ik denk dat er een probleem is in de aanvoer van brandstof naar je carbjes...

rij eens een rondje met je tankdop eraf / halfopen
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_50072619
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50081891
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
  maandag 4 juni 2007 @ 22:16:27 #13
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_50108720
wanneer daarvoor? Er staat nergens duidelijk wat het probleem is en wanneer het nou optreed..

Hij heeft hem opgeknapt dus weet jij wat hij veranderd heeft en hoe hij daarvoor liep..

Ik denk ook dat het aan de carburatie ligt..
Ja. Dus..
pi_50109768
quote:
Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:

[..]

Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
Wat voor CDI man idioot, het heeft symptonen van verzuiping...
en ja.. waar stond dat ie het vroeger wel deeD?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:15:16 #15
29897 troje
was here
pi_50115088
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:58 schreef joeltje het volgende:
of, nogmaals, de tank ontluchting. Ik denk dat er een probleem is in de aanvoer van brandstof naar je carbjes...

rij eens een rondje met je tankdop eraf / halfopen
Exactly my thoughts. Grote kans dat dit het is. Makkelijk te controleren door zonder de tankdop een rondje te doen.
Het meervoud van lef is leven
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:37:17 #16
154451 joeltje
Oldskooler
pi_50117334
Helaas doet TS weinig met de adviezen

Hee, TS,

Wat heb je nu al geprobeerd te doen om het te verhelpen?

  • Bougi al bekeken / vervangen?
  • Bougikabel al geckecked / vervangen?
  • Tankdop al open gehad?
  • Al gechecked of je benzine leiding nergens afknelt?
  • Gechecked of je sproeiers wel echt schoon zijn en op de goede plaats gemonteerd?

    We weten nog steeds niet wanneer het probleem is begonnen, voor of na je onderhoud? Gezien je aan de tank en carburatie hebt gezeten, is het meest logische dat daar iets mis zit, en mijn vermoeden blijft; er komt geen brandstof (genoeg) in je carbs --> leiding knelt, tankontluchting verstopt. Dit kost je nix om te checken, dus waarom daar niet beginnen? Als ik een proibleem heb sluit ik altijd dingen uit, van goedkoop te fixen, naar steeds wat duurder...

    Enniewees, laat weer eens wat horen
  • Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      zondag 10 juni 2007 @ 16:32:46 #17
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50300559
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 08:37 schreef joeltje het volgende:
  • Bougi al bekeken / vervangen?
  • Bougikabel al geckecked / vervangen?
  • Tankdop al open gehad?
  • Al gechecked of je benzine leiding nergens afknelt?
  • Gechecked of je sproeiers wel echt schoon zijn en op de goede plaats gemonteerd?

    We weten nog steeds niet wanneer het probleem is begonnen, voor of na je onderhoud? Gezien je aan de tank en carburatie hebt gezeten, is het meest logische dat daar iets mis zit, en mijn vermoeden blijft; er komt geen brandstof (genoeg) in je carbs --> leiding knelt, tankontluchting verstopt. Dit kost je nix om te checken, dus waarom daar niet beginnen? Als ik een proibleem heb sluit ik altijd dingen uit, van goedkoop te fixen, naar steeds wat duurder...
  • Bougi is zwart, ga ik vervangen
    Bougikabel bekeken lijkt in orde.
    Stuk gereden zonder tankdop ==> Geen verschil
    Benzineleiding gecheckt; Is rechtstreeks van de tank aangesloten op de carb !! Probleem??? (*)
    Sproeiers zijn schoon en goed gemonteerd.

    Probleem was al voor het onderhoud, daarom kreeg ik de scooter :-)


    (*) Benzinekraan is geheel naar de vaantjes, en dus daarom buitengesloten.... dunkt me.
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
    pi_50301215
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef LPC het volgende:

    Benzineleiding gecheckt; Is rechtstreeks van de tank aangesloten op de carb !! Probleem??? (*)
    Is in principe geen probleem. Hoogstens wat onhandig bij het loshalen van je carb (gelijk afknijpen ofzo).

    Het is toch niet zo dat je constant warmlopers krijgt he ? Ook wel eens gehad dat hij een kilometer liep. Afsloeg en na even wachten weer aansloeg, maar dat was puur om thuis te komen (en die cilinder was compleet over de huizen)

    Zo'n Baja is wel een type duikboot geloof ik. Veel zal je er op internet niet over vinden denk ik.

    Enige wat ik me ook kan indenken is dat je mengsel gewoon verkeerd is.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      zondag 10 juni 2007 @ 17:21:19 #19
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_50301968
    bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_50302680
    Check je luchtfilter. Probeer een stukje zonder filtersponsje te rijden, als dat beter gaat, dan staat 'ie te rijk. sproeiernaald een stukje lager zetten wil ook helpen.
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
    pi_50305843
    Heb je je nog aan je gasnaald geklooid?
    pi_50320786
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
    bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
    Kijk! Jij snapt et teminste..
    Sommige mensen willen gewoon niet luisteren he? Dat zei ik ook net maar of er op wordt gereageerd?
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
      maandag 11 juni 2007 @ 09:10:19 #23
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_50321142
    Dat, of de lucht toevoer is niet goed....
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      maandag 11 juni 2007 @ 11:19:04 #24
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_50324787
    koop anders eens een nieuwe bougie
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_50325022
    Trek je nergens valse lucht?
    Hoe groot is je sproeier die je nu hebt?
    wat tank je? apart olie en apart euro 95. of brommermix?
      maandag 11 juni 2007 @ 11:30:25 #26
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50325170
    Ik had hetzelfde probleem met m'n oude Vespa. Maatje heeft ernaar gekeken en hij zij dat dat kwam doordat de cilinder teveel was uitgesleten. gerepareerd en het probleem was verholpen

    (*buschetta is geen monteur maar wellicht heb je hier iets aan)
    pi_50325350
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 11:26 schreef Seventh-Heaven het volgende:
    Trek je nergens valse lucht?
    Hoe groot is je sproeier die je nu hebt?
    wat tank je? apart olie en apart euro 95. of brommermix?
    Valse lucht trekt vaak ineens hoge toeren...

    Zoals al eerder gezegd, probeer eens een kleinere sproeier.
    pi_50332560
    ligt toch echt aan de afstelling van de carb lijkt me..
      maandag 11 juni 2007 @ 19:21:10 #29
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50342363
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 16:54 schreef Lennox het volgende:

    [..]
    Het is toch niet zo dat je constant warmlopers krijgt he ? Ook wel eens gehad dat hij een kilometer liep. Afsloeg en na even wachten weer aansloeg, maar dat was puur om thuis te komen (en die cilinder was compleet over de huizen)
    Nou, dit lijkt het misschien toch nog wel het meest op.
    Als ie koud is start ie meteen.
    Dan rijd ik een kilometer (of 2 of 3) en dan stopt ie simpelweg op moment X
    Meestal als ik het gas ver opentrek...
    Als ie gestopt is moet ik OF even wachten en dan start ie direct OF ik begin meteen met kicken en dan slaat ie aan na de 4de of 5de keer.
    Als ie aanslaat stottert ie even maar daarna kan ik weer een kilometer of 1 of 2 rijden.

    Dus warmlopen zou het kunnen zijn... Maar dat is tegenstrijdig aan het feit dat ie wel bv een half uur stationair kan draaien zonder te stoppen (lees zonder warm te lopen..)
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
    pi_50343693
    mischien verzuipt die om de een of andere reden toch, resultaat bougie zwart
    The best way to life is to life your live
      maandag 11 juni 2007 @ 22:19:34 #31
    127956 Robbiej
    Hit any user to continue.
    pi_50351701
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 19:21 schreef LPC het volgende:

    [..]

    Nou, dit lijkt het misschien toch nog wel het meest op.
    Als ie koud is start ie meteen.
    Dan rijd ik een kilometer (of 2 of 3) en dan stopt ie simpelweg op moment X
    Meestal als ik het gas ver opentrek...
    Als ie gestopt is moet ik OF even wachten en dan start ie direct OF ik begin meteen met kicken en dan slaat ie aan na de 4de of 5de keer.
    Als ie aanslaat stottert ie even maar daarna kan ik weer een kilometer of 1 of 2 rijden.

    Dus warmlopen zou het kunnen zijn... Maar dat is tegenstrijdig aan het feit dat ie wel bv een half uur stationair kan draaien zonder te stoppen (lees zonder warm te lopen..)
    lucht of watergekoeld?
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
    pi_50353461
    Zou in principe nog niet veel zeggen, maar een Bajaj Spirit is alleen als AC geleverd.

    Kan die nog steeds warmlopen op smering bijvoorbeeld.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      maandag 11 juni 2007 @ 23:37:52 #33
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_50356145
    probeer eerst nou maar een kleinere sproeier...
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      dinsdag 12 juni 2007 @ 00:33:06 #34
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50358005
    trekt gewoon je vlotter leeg man duh
    pi_50365081
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef LPC het volgende:
    Benzineleiding gecheckt; Is rechtstreeks van de tank aangesloten op de carb !! Probleem??? (*)
    Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
    pi_50366709
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:

    [..]

    Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
    mwoah, in mijn scootertijdperk was het ook een rechtstreekse slang zonder poespas.

    het kan idd best zijn dat je je vlotter leegrijd --> verstopping of vacuum probleem
      dinsdag 12 juni 2007 @ 14:26:02 #37
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50372503
    card schoonmaken dus, en desnoods vlotterpen vervangen of vlotter beetje verbuigen
      dinsdag 12 juni 2007 @ 19:35:42 #38
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50382995
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 00:33 schreef fs180 het volgende:
    trekt gewoon je vlotter leeg man duh
    Hmjah,

    Dit lijkt mij sence te maken..

    Ik heb de carb opengehad toen ik alles schoonmaakte. Misschien vlotter of naald verbogen / verschoven.
    En dat kan meteen verklaren dat de bougie zwart / vet is = als de vlotter leeg is heb ik tuurlijk slecht mengsel.
    En ook verklaard het dat ie na het stitvallen na eventjes weer doet (vlotter weer vol gelopen)

    Zaterdag heb ik tijd en begin ik met de carb te demonteren. :-)

    LPC
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:11:45 #39
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50384557
    dat ie zwart is licht gewoon aan afstelling of omdat je steeds probeerd te starten, maar het probleem licht aan je vlotter
      dinsdag 12 juni 2007 @ 20:28:25 #40
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50385274
    Wel posten wat je ontdekt zaterdag he ?
    pi_50392625
    Kijk ook even of je benzineslang niet ergens knelt of geknikt zit.Klinkt heel erg simpel, maar is mij ook eens overkomen.
    http://www.fatboyz4x4.nl
    A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
    pi_50394483
    Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
      woensdag 13 juni 2007 @ 00:28:06 #43
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50395101
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 00:08 schreef no1uknow het volgende:
    Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
    erg he
    pi_50395257
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef joeltje het volgende:
    Ontluchting van de tank wellicht?
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
    Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.

    Je schrijft dat je de carburateur (carobateur ) hebt schoongemaakt. Is daarbij de instelling van de sproeier verlopen? (En als je dat niet weet, dan zou je eigenlijk van de motor moeten afblijven...)
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
    Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:

    [..]

    Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
    begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
    bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 17:46 schreef Ridocar het volgende:
    Check je luchtfilter. Probeer een stukje zonder filtersponsje te rijden, als dat beter gaat, dan staat 'ie te rijk. sproeiernaald een stukje lager zetten wil ook helpen.
    quote:
    Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:

    [..]

    Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
    No offense hoor, maar kom op
      woensdag 13 juni 2007 @ 00:38:49 #45
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50395361
    zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:09:44 #46
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_50396136
    Volgens mij zit je distributiekettingspanner in de knoop en komt daarom je vlotterkamer zonder olie te staan. Dit is een resultaat van verkeerde diesel in je gaskabel man. Ik denk dat je hem beter naar de sloop kunt brengen maar ik wil hem ook wel voor twee tientjes overnemen van je, omdat ik met je meeleef.
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
      woensdag 13 juni 2007 @ 01:36:17 #47
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50396682
    maar als ie er nou een paar snlle MaLSsiiEE stickers op plakt? dan gaat het probleem wel weg toch?
    pi_50401597
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 00:38 schreef fs180 het volgende:
    zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
    Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...
    pi_50402427
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 10:12 schreef no1uknow het volgende:

    [..]

    Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...
    Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH )
    Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.

    p.s. Een benzinefilter is wel wenselijk, zo kan je brandstoftoevoer geblokkeerd worden.
    p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.

    Je kunt je vraag anders ook hier posten; http://www.50cc.nl/forums/

    Daar zitten een aantal gasten die al jaren ervaring hebben.
      woensdag 13 juni 2007 @ 11:01:30 #50
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_50403093
    Knipknip; je schrijft "Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit."

    Dat klopt, echter, als je zonder benzine komt te staan tijdens het rijden zul je die touren verhoging niet merken. Vandaar dat velen hier waarschijnlijk denken dat het verzuipen is. Ik blijf bij een probleem met aanvoer van de benzine. Zonder filter rijden, kan goed een reden zijn van een verstopping, zeker nu TS schrijft dat er niets meer tussen tank en carb zit, wordt bij mij dat vermoeden alleen maar sterker...
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
    pi_50403523
    Daar heb je gelijk in. Misschien moet topicstarter daar eerst eens iets aan doen.
      woensdag 13 juni 2007 @ 20:00:19 #52
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50422597
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:

    [..]

    Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH )
    Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.
    Ja, het is een BOOOAAAAAHHH
    Ikke steeds het verder het gas opentrekken of snel de choke erbij pakken, dan kan ik hem nog eventjes in leven houden.
    Maar even later slaat ie toch af.
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
    p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.
    Zie hierboven.

    Rijden en dan "MOOOoooohh....." stopt ie....
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
      woensdag 13 juni 2007 @ 20:57:07 #53
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50425216
    choke verminderd lucht, dus ook soort van totale mengels dus zuiniger
      maandag 18 juni 2007 @ 15:51:12 #54
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_50580322
    Als hij in leven blijft door de choke erbij te pakken is het geen verzuipen....

    Status nu?
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      maandag 18 juni 2007 @ 18:34:22 #55
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50585792
    quote:
    Op maandag 18 juni 2007 15:51 schreef joeltje het volgende:
    Als hij in leven blijft door de choke erbij te pakken is het geen verzuipen....

    Status nu?
    '

    Hij blijft dan eventjes in leven..

    Status nu is dat er zaterdag dooe de regenvan niets is gebeurd. Dju.

    As woensdag weer een kans. Tjezus wat gaat er toch veel vrije tijd zitten in een full time job...

    Wordt (zeker) vervolgd en ik hou dit forum op de hoogte.
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
      woensdag 20 juni 2007 @ 17:57:07 #56
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50660098
    OK, update;

    1)
    Benz slangetje vervangen door een nieuw, transparant exemplaar.
    Benzine filtertje geplaatst in de slang.

    * Blijft hetzelfde probleem: hij start en rijd maar na een tijdje / 2 km, 3 km gaat het van:
    Moooaaaahhh en hij valt stil.
    Ik kan nu zien dat er toch nog benzine in de leiding zit!


    2)
    Carb opengehad zuiver gemaakt en terug gezet.

    * Blijft hetzelfde probleem: hij start en rijd maar na een tijdje / 2 km, 3 km gaat het van:
    Moooaaaahhh en hij valt stil.
    Vraag is; komt de benzine die ik zie ook in de carb terecht? Moet toch wel he?


    3)
    Bougie vervangen.

    * Blijft hetzelfde probleem: hij start en rijd maar na een tijdje / 2 km, 3 km gaat het van:
    Moooaaaahhh en hij valt stil.


    Toen was de vrije tijd op...
    Volgende stap is naar de scooterboer en wat sproeiertjes kopen.
    En dan daarmee maar expirimenteren.


    Of weet er iemand iets beters?


    Thanks in advance,
    LPC
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
      woensdag 20 juni 2007 @ 19:08:36 #57
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50662309
    wat als je nou je benzine afsluit als ie stilvat? en dan even wacht en weer start, start ie dan niet, dan ligt het aan je vlottert
    pi_50674851
    Warmlopers zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar kijk eens wat een verschil het maakt als je niet die choke erbij pakt... Er zit geen temperatuurmetertje op?
    pi_50681076
    Heb je de vlotter hoogte niet verprutst bij het schoonmaken? Lijkt of er wel instroom is, maar niet genoeg..
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      donderdag 21 juni 2007 @ 21:06:12 #60
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50704658
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 23:13 schreef Knipkip het volgende:
    Warmlopers zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar kijk eens wat een verschil het maakt als je niet die choke erbij pakt... Er zit geen temperatuurmetertje op?
    Er zit geen temp metertje op.

    Op moment X gaat het van: Moooooaaah
    Als ik de choke erbij pak op het moment dat ik merk dat de "Mooooooaaahh" begint kan ik de 'dood' nog eventjes uitstellen.
    Maar even daarna valt ie toch stil. :-(

    Hoe kom ik erachter dat het euvel wordt veroorzaakt door Warmlopen??
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
    pi_50705632
    Warmlopen is m.i. een voorloper van vast lopen, dus blijf lekker dit nog ff doen, dan weet je het vanzelf.....

    Zonder dollen, trek je cilinder los, en meet hem na.
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      zaterdag 23 juni 2007 @ 12:01:13 #62
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_50755491
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef joeltje het volgende:
    Warmlopen is m.i. een voorloper van vast lopen, dus blijf lekker dit nog ff doen, dan weet je het vanzelf.....

    Zonder dollen, trek je cilinder los, en meet hem na.
    Vreemd dat het bij de vorige eigenaar nooit is voorgekomen dat warmlopen...
    De scooter heeft het schijnbaar sinds mijn 'opknapbeurt'

    Ik kan de cilinder los maken maar wat moet ik meten en wat zijn de waardes die het te meten gedeelte moeten zijn?

    LPC de Noob :-(
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
      zaterdag 23 juni 2007 @ 15:37:00 #63
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50760236
    het is geen warmloper, na een warmloper kun je niet meteen na 5 min zonder problemen weer rijden en weer opentrekken, dan naait ie gewoon keihard vast
      zaterdag 23 juni 2007 @ 20:49:51 #64
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_50768831
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 15:37 schreef fs180 het volgende:
    het is geen warmloper, na een warmloper kun je niet meteen na 5 min zonder problemen weer rijden en weer opentrekken, dan naait ie gewoon keihard vast
    Dat is niet waar imho. Wel lijkt het me erg stug dat je telkens een warmloper hebt, dan zou hij inmiddels allang naar de klote moeten zijn. Breng het kreng gewoon naar een garage ofzo.
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
      zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:51 #65
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50772413
    jij zegt dat het niet waar is wat ik zeg, en daarna zeg je hetzelfde.. wtf
      zondag 24 juni 2007 @ 15:54:20 #66
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_50789213
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef fs180 het volgende:
    jij zegt dat het niet waar is wat ik zeg, en daarna zeg je hetzelfde.. wtf
    Nee. Jij zegt dat hij meteen vast zou lopen als je er weer op zou stappen. Ik zeg dat hij na een paar maanden telkens een vastloper uiteindelijk wel eens vastgelopen zou zijn. Lastig, analytisch lezen.
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
      maandag 25 juni 2007 @ 09:03:08 #67
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_50810663
    Er wordt nu drie keer gezegd dat het geen warmloper(s) wa(s)(ren), want dan was hij al vast gelopen. Dus wat is het dan wel? Ik blijf bij een benzine toevoer. Dus of de toevoer de vlotters in, of een foutief afgestelde vlotter hoogte...

    Kun je nergens een werkend setje carbs vinden? kun je testen...
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      maandag 25 juni 2007 @ 11:54:08 #68
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50815291
    als je na een warmlper er weer op stapt loopt ie ook meteen vast, dat is bij elke brommer die ik ken

    ik blijf ook gewoon bij toevoer probleem ja, stukje hierboven had ik een test gepost die je kan doen
    pi_50846806
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef fs180 het volgende:
    als je na een warmlper er weer op stapt loopt ie ook meteen vast, dat is bij elke brommer die ik ken

    ik blijf ook gewoon bij toevoer probleem ja, stukje hierboven had ik een test gepost die je kan doen
    Hij had toch al eens gepost dat de bougie een beetje nattig was?
      dinsdag 26 juni 2007 @ 12:00:04 #70
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50852752
    de verhouding veranderd dus kan best ja

    misschien condensator ofzo dood, maar lijkt me sterkt, bij puch heb je dat namelijk, valt ie uit als de condensator warm word
      dinsdag 26 juni 2007 @ 12:54:00 #71
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_50854502
    Maar daar heeft het niets mee te maken, aangezien hij een dag stationair kan draaien... dan wordt'ie ook heet...
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
    pi_50854912
    Als hij de choke erbij pakt, dan stelt hij het uitvallen nog even uit -> Mengsel is dus gewoon te arm. Checken op valse lucht na je "opknapbeurt" ? Dat kan wel de oorzaak zijn namelijk.

    Over dat warmlopen. Op een ritje naar huis heb ik eens 3 warmlopers gehad. Gewoon even wachten en weer een klein stukje rijden, tot ik thuis was . Door een fout van dealer was de olietoevoer afgeknepen, maar echt vastklappen deed hij niet. Cilinder was wel over de huizen.
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_50960726
    Wat ook nog kan is dat je vlotternaald te hoog staat. Dan kun je dat pinnetje die tegen de naald druk een beetje 'plooien' om hem wat lager te zetten.
    Als die naald te hoog staat stroomt namelijk de benzine te langzaam door je carburateur. Dan kan ie wel stationairlopen, maar trekt ie niet genoeg brandstof door bij wat hogere toeren. Je trekt de boel dan leeg. Met je choke kun je dan heel even wat meer brandstof toevoeren, maar dat duurt maar kort. Leeg is leeg.
    Kijk er eens naar. Ik hoop dat je probleem dan opgelost is.

    Edit: toch wijst die zwarte bougie op een verkeerde mengverhouding natuurlijk, dus daar zou ik ook wat aan doen.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 11:35:19 #74
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50964405
    hoe kan je met je choke meer beninze geven je geeft alleen mindr lucht
      vrijdag 29 juni 2007 @ 11:54:23 #75
    154451 joeltje
    Oldskooler
    pi_50965062
    Dus in het mengsel relatief meer benzine, dat wordt bedoeld dunkt me...
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      vrijdag 29 juni 2007 @ 12:14:08 #76
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_50965820
    tijd voor een slotje denk ik.. ts meld zich al een poosje niet meer..
      vrijdag 29 juni 2007 @ 12:48:48 #77
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_50967084
    eensch....

    Hij heeft hem gefixt en tijdens de proefrit aangereden.
    pi_50976735
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
    hoe kan je met je choke meer beninze geven je geeft alleen mindr lucht
    dat klopt
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_51041946
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
    hoe kan je met je choke meer beninze geven je geeft alleen mindr lucht
    Ik bedoel dat het mengsel meer brandstof bevat dan wanneer de choke niet wordt gebruikt natuurlijk.
      woensdag 4 juli 2007 @ 21:36:18 #80
    113875 LPC
    Stratego Freak
    pi_51146846
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:14 schreef fs180 het volgende:
    tijd voor een slotje denk ik.. ts meld zich al een poosje niet meer..
    TS is er weer.

    Hij zat even in 't buitenland en kom due niet meer expirimenteren.

    Groeten van de Bajaj rijder die weer aan sleutelen kan gaan denken.
    - - - -
    Stratego is my game, challange me please.
    - - - -
    pi_51385594
    Weet je wat het is, hij denkt te veel.
    Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
      zondag 15 juli 2007 @ 22:33:19 #82
    184568 elilim
    videre nec videri
    pi_51503929
    waarschijnlijk is je sproeier niet in orde, verkeert afgesteld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')