Hij 'gaat' wel als ik het gas open draai. Hij houd niet in.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:11 schreef dahei het volgende:
Je zegt dat hij stopt als je rijdt, maar hoe loopt hij verder "als ie het wel doet" heb je het idee dat hij inhoud als je veel gas geeft of dat hij zowiezo stottert?
Wat is het voor scooter btw?
NIet kurkdroog. Maar ook niet nat, want als ik h'm na het stilvallen weer start, slaat ie aan na de 4 of 5de keer kicken.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.
Als ie zou verzuipen dan zou je dat wel merken. Ik heb zo'n gevoel dat er een onderdeel loszit dat tijdens het rijden trilt waardoor de bromfiets afslaat. Je kunt trouwens aan de kleur van het isolatiemateriaal van de bougie zien of de benzinetoevoer goed is.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:10 schreef LPC het volgende:
Hoi,
Lange tijd bezig geweest een scooter op te knappen zodat mijn vriendin h'm kan gebruiken..
Ziet er nu goed uit en alles werkt maar er is een motorisch (?) probleem.
Stationair loopt ie uren als het moet.
Maar als ik erop rij werkt het prima tot op een zeker moment.
Dan stopt ie simpelweg. Ik moet hem dan een paar keer aantrappen met de kickstarter en dan doet ie het wel weer.
Dit alles blijft zich herhalen. Als ik bv 5 km rijdt stopt ie 3 a 4 keer.
Meestal gebeurd het stilvallen als ik het gas wat verder open heb getrokken.
Als ik vol gas geeft krijgt ie de kuren vrijwel meteen...
Benzine, benzinetank, caraboteur, bougie en luchtfilter zijn zuiver / schoongemaakt.
Zou het kunnen zijn dat ie verzuipt als ik net even te veel gas geef?
Tips anyone?
enquote:Hij 'gaat' wel als ik het gas open draai. Hij houd niet in.
Maar na enige tijd staat ie simpelweg af.
Merk Bajaj, type Spirit.
Beetje tegenstrijdig.... Of hij loopt goed tot hij opeens onder het rijden uitvalt zonder in te houden, of doet het vrijwel meteen la sje volgas geeft, wat is het nou?quote:Als ik vol gas geeft krijgt ie de kuren vrijwel meteen...
Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onstekingquote:Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
Wat voor CDI man idioot, het heeft symptonen van verzuiping...quote:Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:
[..]
Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
Exactly my thoughts. Grote kans dat dit het is. Makkelijk te controleren door zonder de tankdop een rondje te doen.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:58 schreef joeltje het volgende:
of, nogmaals, de tank ontluchting. Ik denk dat er een probleem is in de aanvoer van brandstof naar je carbjes...
rij eens een rondje met je tankdop eraf / halfopen
Bougi is zwart, ga ik vervangenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:37 schreef joeltje het volgende:Bougi al bekeken / vervangen? Bougikabel al geckecked / vervangen? Tankdop al open gehad? Al gechecked of je benzine leiding nergens afknelt? Gechecked of je sproeiers wel echt schoon zijn en op de goede plaats gemonteerd?
We weten nog steeds niet wanneer het probleem is begonnen, voor of na je onderhoud? Gezien je aan de tank en carburatie hebt gezeten, is het meest logische dat daar iets mis zit, en mijn vermoeden blijft; er komt geen brandstof (genoeg) in je carbs --> leiding knelt, tankontluchting verstopt. Dit kost je nix om te checken, dus waarom daar niet beginnen? Als ik een proibleem heb sluit ik altijd dingen uit, van goedkoop te fixen, naar steeds wat duurder...
Is in principe geen probleem. Hoogstens wat onhandig bij het loshalen van je carb (gelijk afknijpen ofzo).quote:Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef LPC het volgende:
Benzineleiding gecheckt; Is rechtstreeks van de tank aangesloten op de carb !! Probleem??? (*)
Kijk! Jij snapt et teminste..quote:Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
Valse lucht trekt vaak ineens hoge toeren...quote:Op maandag 11 juni 2007 11:26 schreef Seventh-Heaven het volgende:
Trek je nergens valse lucht?
Hoe groot is je sproeier die je nu hebt?
wat tank je? apart olie en apart euro 95. of brommermix?
Nou, dit lijkt het misschien toch nog wel het meest op.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:54 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat je constant warmlopers krijgt he? Ook wel eens gehad dat hij een kilometer liep. Afsloeg en na even wachten weer aansloeg, maar dat was puur om thuis te komen (en die cilinder was compleet over de huizen)
lucht of watergekoeld?quote:Op maandag 11 juni 2007 19:21 schreef LPC het volgende:
[..]
Nou, dit lijkt het misschien toch nog wel het meest op.
Als ie koud is start ie meteen.
Dan rijd ik een kilometer (of 2 of 3) en dan stopt ie simpelweg op moment X
Meestal als ik het gas ver opentrek...
Als ie gestopt is moet ik OF even wachten en dan start ie direct OF ik begin meteen met kicken en dan slaat ie aan na de 4de of 5de keer.
Als ie aanslaat stottert ie even maar daarna kan ik weer een kilometer of 1 of 2 rijden.
Dus warmlopen zou het kunnen zijn... Maar dat is tegenstrijdig aan het feit dat ie wel bv een half uur stationair kan draaien zonder te stoppen (lees zonder warm te lopen..)
Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:32 schreef LPC het volgende:
Benzineleiding gecheckt; Is rechtstreeks van de tank aangesloten op de carb !! Probleem??? (*)
mwoah, in mijn scootertijdperk was het ook een rechtstreekse slang zonder poespas.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
Hmjah,quote:
erg hequote:Op woensdag 13 juni 2007 00:08 schreef no1uknow het volgende:
Het duurde wel meer dan 30 reacties voordat er iemand langskwam die er echt verstand van heeft.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:13 schreef joeltje het volgende:
Ontluchting van de tank wellicht?
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:26 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Te rijk mengsel waardoor de bougie 'nat' wordt?? Kan je controleren door de bougie er uit te draaien als de scooter stilvalt. Normaal gesproken moet de bougie dan een beetje grijzig zijn en in elk geval droog.
Je schrijft dat je de carburateur (carobateur) hebt schoongemaakt. Is daarbij de instelling van de sproeier verlopen? (En als je dat niet weet, dan zou je eigenlijk van de motor moeten afblijven...)
quote:Op zondag 3 juni 2007 21:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Hij verzuipt, neem eens een kleinere sproeier..
quote:Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef mast3r het volgende:
[..]
Praat nou niet zo stom, hij reed daarvoor toch goed? Eerder iets braks in de onsteking
begin eens met je bougie, bougiekabel en anders je CDI
quote:Op zondag 10 juni 2007 17:21 schreef junkiesietze het volgende:
bougie is zwart? dan moet je kleinere sproeier
quote:Op zondag 10 juni 2007 17:46 schreef Ridocar het volgende:
Check je luchtfilter. Probeer een stukje zonder filtersponsje te rijden, als dat beter gaat, dan staat 'ie te rijk. sproeiernaald een stukje lager zetten wil ook helpen.
No offense hoor, maar kom opquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een filtertje ertussen is een must, je hebt geen idee wat een rommel allemaal in je tank zit.
Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:38 schreef fs180 het volgende:
zelfs no1 wist het antwoord... hoop ik
Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHHquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nouja dat het aan de carb lag was duidelijk. Hij verzuipt niet, want die symptonen zijn anders. Dan moet het iets anders zijn dan teveel benzine of valse lucht oid. Wat blijft over...![]()
Ja, het is een BOOOAAAAAHHHquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Verzuipen kan wel degelijk de oorzaak zijn. Wat er dan gebeurd is dat ie uitvalt met een steeds zwaarder wordend geluid. (klinkt als; BOOOAAAAAAHHH)
Wanneer je je vlotter leeg trekt, veranderd ook je brandstof-lucht verhouding (die ongeveer 1:14,3 moet zijn) en zou je ongeveer het zelfde effect krijgen als valse lucht, maar dan van korte duur. Wat er dan gebeurd is dat de toeren heel even omhoog schieten, en vervolgens valt de motor uit.
Zie hierboven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:39 schreef Knipkip het volgende:
p.s.2 Geef eens aan hoe de motor uitvalt, dat zou meer duidelijkheid verschaffen.![]()
'quote:Op maandag 18 juni 2007 15:51 schreef joeltje het volgende:
Als hij in leven blijft door de choke erbij te pakken is het geen verzuipen....
Status nu?
Er zit geen temp metertje op.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:13 schreef Knipkip het volgende:
Warmlopers zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar kijk eens wat een verschil het maakt als je niet die choke erbij pakt... Er zit geen temperatuurmetertje op?
Vreemd dat het bij de vorige eigenaar nooit is voorgekomen dat warmlopen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:28 schreef joeltje het volgende:
Warmlopen is m.i. een voorloper van vast lopen, dus blijf lekker dit nog ff doen, dan weet je het vanzelf.....
Zonder dollen, trek je cilinder los, en meet hem na.
Dat is niet waar imho. Wel lijkt het me erg stug dat je telkens een warmloper hebt, dan zou hij inmiddels allang naar de klote moeten zijn. Breng het kreng gewoon naar een garage ofzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:37 schreef fs180 het volgende:
het is geen warmloper, na een warmloper kun je niet meteen na 5 min zonder problemen weer rijden en weer opentrekken, dan naait ie gewoon keihard vast
Nee. Jij zegt dat hij meteen vast zou lopen als je er weer op zou stappen. Ik zeg dat hij na een paar maanden telkens een vastloper uiteindelijk wel eens vastgelopen zou zijn. Lastig, analytisch lezen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef fs180 het volgende:
jij zegt dat het niet waar is wat ik zeg, en daarna zeg je hetzelfde.. wtf
Hij had toch al eens gepost dat de bougie een beetje nattig was?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:54 schreef fs180 het volgende:
als je na een warmlper er weer op stapt loopt ie ook meteen vast, dat is bij elke brommer die ik ken
ik blijf ook gewoon bij toevoer probleem ja, stukje hierboven had ik een test gepost die je kan doen
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
hoe kan je met je choke meer beninze gevenje geeft alleen mindr lucht
Ik bedoel dat het mengsel meer brandstof bevat dan wanneer de choke niet wordt gebruikt natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:35 schreef fs180 het volgende:
hoe kan je met je choke meer beninze gevenje geeft alleen mindr lucht
TS is er weer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:14 schreef fs180 het volgende:
tijd voor een slotje denk ik.. ts meld zich al een poosje niet meer..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |